Waterinjectie (door pomp en injectoren)

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 21/08/08, 12:08

Hallo André,
Uit de context gehaald, maar... :D
Mijn buurman vertelt me ​​dat de zon dit jaar bij jou thuis schuchter is, gedurende 20 dagen...Is dat waar?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 22/08/08, 11:32

Hallo allemaal

2 voorbeelden van pompen die ik gebruik:

Op de Mercedes 300TD (met elektrische injector) deze kleine 12V tandwielpomp die een kleine druk geeft (2 of 3 bar max?) en die waterbestendig is:
bij Conrad: 12V messing tandwielpomp
Iemand wees mij erop voor zuinige motorwaterinjectie-installaties met turbo.

Op de Voxan-motorfiets: een kleine zuigerpomp ontworpen voor water in huishoudelijke apparaten:
Ulka-pomp
sommige gaan tot 20 bar, maar ik moest het terugspoelen voor 12V. Voordeel: verwijderbaar, goede druk, grote verdeling, lage initiële stroom, de stroom wordt gedoseerd volgens het aantal elektrische pulsen (assemblagegenerator van slots met een NE555 en instelpotentiometer). Nadeel: je moet hem niet constant op maximaal (50Hz) laten pompen, betrouwbaarheid op termijn?
Dit type pomp lijkt op de waterinjectiekit:
Aquamist
ontworpen voor een groter debiet en waarvan de pomp duur is.

Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 22/08/08, 14:53

De sproeierpompen die ik heb geprobeerd (Renault) geven je zo'n 0.8 tot 1.3 bar bij 12 volt, voldoende voor jouw gebruik?? ? Met zo "weinig" druk kan het sprayen zijn aanzienlijk grover. (goed of slecht???).

Slecht. Daarom nam ik liever een shurflo. Ik had er eigenlijk al over gehoord in campers. Maar de prijs gaat zelden onder de € 100, vandaar de prijs van de hele kit.

Anders, kwestie van verbruik, het is precies hetzelfde als voorheen, wetende dat ik het verbruik over 500 km heb berekend (en dat de kit niet meer dan 200 km heeft). Maar voor zover ik tegenwoordig wat meer steun (om het te testen), valt het mee. Het betekent in ieder geval dat er geen overtollig water is, zoals wel kan gebeuren bij het injecteren van grote hoeveelheden water.
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 22/08/08, 15:14

Als ik naar de vochtigheidscurven kijk, vraag ik me af of de triggerdrempel kan worden verlaagd, omdat:
1- bij 20°C hebben we een luchtvochtigheid van ~65%, maar bij 10°C overschrijden we de 100% :schok:
2- Als ik de triggerdrempel op 2500 tpm zet, krijg ik ~13g/m3 of 80% vochtigheid bij 20°C en meer dan 100% bij slechts 15°C...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 22/08/08, 15:24

Als u water in uw molen injecteert, vergeet dan niet dit aan te geven bij de douane. :onheil:
Sorry, het moest eruit :?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/08/08, 16:27

Dag
lejustemilieu schreef:Als u water in uw molen injecteert, vergeet dan niet dit aan te geven bij de douane. :onheil:
Sorry, het moest eruit :?


Is het iets douane bij jou thuis? sinds het grotere Europa en de afschaffing van de grenzen hebben ze een manier gevonden om al het personeel aan het werk te houden, dus hebben ze zich omgeschoold
Controle van brandstoftanks, controle van ???
Ik ben gewend om alleen douanebeambten te zien nabij de Amerikaanse grens, in havens, op luchthavens, hun functie stopt daar. Als ze nu controleren hoe vaak je water aan een motor toevoegt?


Uit de context gehaald, maar...
Mijn buurman vertelt me ​​dat de zon dit jaar bij jou thuis schuchter is, gedurende 20 dagen...Is dat waar?


Dat klopt de hele maand juli was er bijna gerst per dag en veel regen, met overstromingen, ongehoord.. normaal gesproken is juli de zonnigste en heetste periode van het seizoen..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 09/09/08, 23:56

Nou, wat nieuws...
Mijn injector (0.75 GPH) was verstopt...Ironisch genoeg kwam de liter water die ik had verbruikt voort uit een lek onder druk. De man die mij de injector verkocht, had hem ondersteboven gemonteerd. Eenmaal correct gemonteerd, plaste hij een zeer fijne straal, maar op meer dan 2 meter. Voor een "mist" is het gemiddeld. Ik gaf er de voorkeur aan om mijn oude injector (2.5 GPH) te monteren, die was vraiment een mist. Maar met 10 l/u vertrekt het water met hoge snelheid... en dat geldt ook voor de brandstof. Vooral in de stad.
Het positieve is dat mijn motor geleidelijk zijn jeugdige prestaties terugkrijgt.
Maar ik zal proberen een systeem te maken dat minder water gebruikt. Zeker omdat ik nu de waterinlaatleiding op de EGR heb geplaatst die deze verwarmt. Ik dacht erover om het misschien te doen door directe aanzuiging in de luchtinlaat. Met de injector en de weerstand die deze produceert, zou het minder moeten duren, maar deze keer misschien niet genoeg, of helemaal niet. (Ik kan me moeilijk de depressie voorstellen die door de motor wordt veroorzaakt).
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 12/09/08, 20:03

Oordeel met de 2.5GPH-injector: verbruik op 7.5L/100km (in de stad). Een record, ik heb nog nooit zoveel gedaan. Wat bevestigt dat overtollig water tot overconsumptie leidt.
Ik heb het systeem op passieve zuiging gezet (zonder pomp). We zullen zien of het motorvacuüm voldoende is om het water aan te zuigen, en zo ja, hoeveel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 13/09/08, 22:48

Na geprobeerd te hebben het systeem passief aan te zuigen, is het waterverbruik nihil. Waarschijnlijk door te veel weerstand.
Ik wacht op een nieuwe injector met een snelheid van 2 l/u (0.5 GPH), minder dan de oude met een snelheid van 0.75 GPH :P
Dat zou mijn problemen moeten oplossen. Uiteindelijk kon ik met deze stroom de triggerdrempel zelfs verlagen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 15/09/08, 17:41

Een kleine correctie op de %RV.
We hadden het waterverbruik geteld (1,3 l/u). Maar het systeem stond AAN (bij ~3L/H, injectorstroom) of UIT. Als we rekening houden met de onderbrekingen voor zover het systeem pas vanaf 3000 toeren aanslaat, kunnen we de 1,3 niet als gemiddelde nemen. De injector stuurde niet de hele tijd 1,3L/u maar af en toe 3L/u, vandaar een lager eind(water)verbruik.

Dat zorgde voor een injector van 0.75 GPH (eigenlijk 2,7 l/u):

22,5g / m3
Of een relatieve luchtvochtigheid van >100% tot 23°c, 90% bij 25°c en 70% bij 30°c.

Daarom wacht ik op de volgende injector (0.5 GPH):
15g / m3
Of een relatieve luchtvochtigheid van >100% tot 17°c, 90% bij 20°c en 60% bij 25°c.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 157-gasten