Benzinemotor waterinjectie

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 09/02/07, 19:31

ps: proefdruk in afbeeldingen (eindelijk gelinkt)

http://web.archive.org/web/200304010945 ... hpnet.org/

De sticker stond op deze pagina:
http://web.archive.org/web/200310222006 ... moteur.htm

Voor degenen die geïnteresseerd zijn, hier is de archivering van de econologie.com-site (en dus de ontwikkelingen ervan)

Code: kiezen

http://web.archive.org/web/*/https://www.econologie.com


Sorry, de link is "rot" vanwege de *...je moet met de hand kopiëren en plakken...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 09/02/07, 23:51

Weet je wat?


het komt van heel ver (1970!!)...maar uiteindelijk zullen we alles begrijpen, we moeten Scotland Yard ter plaatse zetten : Lol:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
zorseman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 08/02/07, 15:53
Plaats: Indre et Loire




par zorseman » 01/03/07, 12:06

: Cheesy: Oké voor de sticker. Bedankt
Dit zou “Gabriel Ferrone de la selva” en “Da Silva” kunnen verklaren. Het is misschien vergezocht, maar de leeftijd komt overeen met mijn informatie, die erg klein is! :schok:

In feite is het systeem dat ik zag veel minder wijdverspreid dan het Pantone-systeem.
Veel eenvoudiger maar goede efficiëntie als ik kijk naar de opmerkingen van de eigenaar
Uitleg: we vertrekken vanuit een watertank onder luchtdruk vanuit de leidingen een klep (stop op) van de leidingen een paar slagen om de uitlaatpijp komen we tussen het luchtfilter en de carburateur of we spuiten via een oliebrandersproeier voor de geval een 1,5 GUS-spuitmond
Volgens de gegevens van de eigenaar is de maximale snelheid van deze 2 CV 4 vóór montage maximaal 80 km/u en 8 l per 100 km na montage 105 km/u zonder problemen 5 l benzine 4 l water per 100 km
Dat is alles wat ik weet over deze opstelling, ik zou graag meer willen weten
Als iemand mij ook naar VIX-verklaringen kan verwijzen, ben ik geïnteresseerd
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 01/03/07, 18:58

Een brandstofinjector van 1,5 gal/u = ongeveer 6 l/u bij ongeveer 10 bar

in het geval van het voorbeeld moet 4 liter water per uur overeenkomen met een druk van 5 of 6 bar

Deze druk moeten we kunnen handhaven met een expansievat, of beter nog kunnen verhogen tot tien bar met een kleine 12v elektrische compressor voor het oppompen en een op de tank gemonteerde drukschakelaar.

maar 8l/100 voor een twee pk is echt veel, en de 5l/100 brandstof zou voldoende moeten zijn om het voertuig te laten rijden

Om meerpuntsinjecties te proberen, met brandstofreductie,
Elef, hoe doen we dat?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
zorseman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 08/02/07, 15:53
Plaats: Indre et Loire




par zorseman » 01/03/07, 19:34

Helaas, de 8 l/100 een 2CV slikt zonder enig probleem.
De moderator Christophe heeft de links gegeven om uitleg te geven over wat ik zag, jammer dat de wetenschaps- en vrijetijdsartikelen niet erg leesbaar zijn en dat het patentdossier van De la Selva niet beschikbaar is.
Injectie ja maar mechanisch (k-jet Golf 1)? Elektronica (205 GTI 1.6 (Deuche en Mehari tijdschrift nr. 9)?
Waar ik, net als iedereen, naar op zoek ben, is het verminderen van de vervuiling door douchen, anders rijden en het verminderen van het brandstofverbruik. Maar ik wil niet van voertuig wisselen
Er zijn maar heel weinig artikelen over injectietrucs voor dubbele cilinders of zelfs dubbele carburateurs, als iemand enige informatie heeft, ben ik geïnteresseerd.
Als ik niets kan vinden, probeer ik "Pantone"
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 03/03/07, 20:55

Hallo Zorseman
Voor het inspuiten van 2CV's kreeg ik te horen van een Duitser die het deed op een Ami8 verbruik verminderd met 2L, katalysator, lambdasonde enz. waarbij Mégasquirt al overal veel wordt gebruikt, in bouwpakket, in elkaar gezet of helemaal zelf te maken:
:pijl: Megaspuiten
:pijl: Antikmachine-dispenser
Ik wacht tot de Microsquirt-versie voor motorfietsen als bouwpakket wordt uitgebracht...
Michel
0 x
zorseman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 08/02/07, 15:53
Plaats: Indre et Loire




par zorseman » 04/03/07, 00:38

Uitstekend! : Cheesy: injectie
Ik ben verbaasd over de katalysator, want ik denk niet dat we die op een eend zouden kunnen zetten en daarom is Zwitserland in 2 gestopt met de import ervan.
Merci.
In wat ik heb kunnen lezen via de site en in de forums, M. Gabriel Ferrone de la Selva vertelt over een poreuze bronzen “injector”, wat zou dit kunnen zijn? een speciaal gemaakt stuk? een stuk metaal dat voor een ander gebruik bestemd is?
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 06/04/07, 22:52

MichelM schreef:Hallo Zorseman
Voor het inspuiten van 2CV's kreeg ik te horen van een Duitser die het deed op een Ami8 verbruik verminderd met 2L, katalysator, lambdasonde enz. waarbij Mégasquirt al overal veel wordt gebruikt, in bouwpakket, in elkaar gezet of helemaal zelf te maken:
:pijl: Megaspuiten
:pijl: Antikmachine-dispenser
Ik wacht tot de Microsquirt-versie voor motorfietsen als bouwpakket wordt uitgebracht...
Michel


l
goedenavond, mijn deuch verbruikt zonder probleem 9l zelfs 10 l/100, een 2cv6 met een grote dubbele carrosserie, ik had dezelfde resultaten :pijl: 2l/100 om te winnen, zonder al dit spul! buis, koper, goede doping en dat is alles! , Ik zou moeten rijden om het systeem te verbeteren, maar het werkt! er zijn soms zelfs vlammen bij het afremmen, erg blauwachtig (in de nacht)
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
zorseman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 08/02/07, 15:53
Plaats: Indre et Loire




par zorseman » 07/04/07, 13:26

HELLO
Denis, wat is je systeem? meer in detail alstublieft?
Ik zou graag willen weten wat poreus brons is?
Hartelijk dank aan alle
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/04/07, 18:01

Dag

Poreus brons zijn de kleine filters die achter de sproeiers van het verwarmingssysteem of in de regelaars van gasspiralen worden aangetroffen
het is een aglomeraat van geperste bronsvlokken dat lijkt op een puimsteen
om bellen te maken in aquaria, verkoop je poreuze stenen gedrenkt in water, je blaast erin en er ontstaan ​​veel bellen
Ik heb dit getest toen ik voor het eerst in een bubbler begon.

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten