Caravelle VW combi waterinjectie, ook wel Van-Transporter genoemd

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
fredlegentil
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 06/05/05, 23:55

Caravelle VW combi waterinjectie, ook wel Van-Transporter genoemd




par fredlegentil » 02/02/07, 18:05

Wat betreft de "Waterdoping van een oude VW Caravelle", door middel van pantoneproces, herzien en gecorrigeerd ... zal ik proberen mijn werk te presenteren.

(Andere prestaties hier http://perso.orange.fr/quanthommesuite)

Dus er komt een kleine dertig foto, en de tekst die daarbij hoort, dit is mijn eerste bericht hier, wees toegeeflijk!

Laten we gaan : Arrowd: : Arrowd: : Arrowd: het begint hier.


Hallo iedereen,


Ik ben docent werktuigbouwkunde (28 jaar oud, regio Parijs) en leer al een paar jaar over het Pantone-proces.

Dit idee om waterdamp bij zeer hoge temperatuur toe te voegen (omdat in vloeibare toestand HS-motor ...) bestaat al vele jaren voor bepaalde toepassingen, autoconcurrentie, motorfiets ... (en zelfs, tijdens de Tweede Wereldoorlog verrijkte de Duitse luchtvaart zijn motoren dus met zuurstof, zo niet waren er grote problemen met de hoogte ...).

Deze zomer van 2006 heb ik daarom eindelijk actie ondernomen op een VW caravel (een 1,9 liter benzinemotor), omdat ik een auto bij de hand had die redelijk geschikt was voor "retrofitting", met draaiende motor. 'achterzijde, met ruimte ...

Hoe ziet een oude caravel eruit?
Beeld

De "normale" motor
Beeld

Uitlaat vlak onder de motor, praktisch ...
Beeld


achtergrond:

Dus ging ik naar Israël als onderdeel van de bouw van een weeshuis, en ter plaatse, met een vriend *, zorgden we voor het uitrusten van zijn voertuig. (* Mijn vriend werkte eerder in airconditioning, hij beheerst daarom perfect warmteoverdracht, indrukwekkend!)

Installatieplan
(Er zijn 2 versies: met dompelbuis en zonder dompelbuis)
Dit is de reden waarom op de volgende foto's de verwarmingsbox 3 of 2 openingen heeft, afhankelijk van waar de realisatie was ...

Eerste idee:
Beeld
Hier heeft de verwarmingsbox daarom 3 gaten.

Met het vorige plan kwam er water uit de dompelbuis die lucht naar de versnellingsbak moest voeren ... En het systeem werkte daarom niet!

Vergadering aangenomen: nu, zonder een dompelbuis, hebben we stoom bij de uitlaat van de reactor, we zagen het heel duidelijk.
Beeld



Techniek:
(Mm)

Centrale staaf van de reactor (uitgerekt): diam 20 - lang 505 (we hebben het groot gedaan)

Buis: binnendiameter 21 - buitendiameter 23 - lengte 600

Afbeeldingen gerelateerd aan de reactor:

Voorbereiding: we doen met wat we hebben
Beeld

Dus lassen we 2 uiteinden van uitgerekt voor de centrale stang
Beeld

Het is voorbij
Beeld

Staafassemblage in de reactor
Beeld

Intern spel (ik weet dat het vaag is ...)
Beeld

Voor de positionering van de centrale stang hebben we aan elk uiteinde 3 laspunten gedaan: aanpassing van de genoemde punten met de slijpmachine!

In positie houden: een klein gaatje, vervolgens een kleine zelftappende schroef die zo veel mogelijk wordt doordrongen, vervolgens met een scheermes snijden en op de buis worden gelast
Beeld

Nou, we moeten nu voor de pot zorgen
Beeld

Jar opening
Beeld

Dit is een groot gat ...
Beeld

Presentatie van de reactor, zo erg is het niet
Beeld

Kom op, laten we alles sluiten: gepaste pot
Beeld

Na al deze lasnaden naderen we de bekende "bubbler", die we (na nader inzien) hadden kunnen missen!
De bubbler is gemaakt met de kern van een oude stoomgenerator van het type "Vaporetto".

Steeds opnieuw herstel ...
Beeld

Vuurtest, dus gas?
Beeld

Box voorbereiding
Beeld

Box verbindingen
Beeld
Ten slotte hebben we de centrale buis (luchtinlaat) verwijderd die meer problemen (lekken) veroorzaakte dan iets anders, en het gaat heel goed zonder ...

Met een basis voor bevestiging
Beeld

Deze bubbler wordt dan net boven de uitlaat geïnstalleerd, we brengen hem bijna in contact, maar we hoeven geen explosieve snelkookpan te maken in een VW ...

Het is klaar om te worden vastgesteld op de VW
Beeld

Het is klaar om te worden verbonden
Beeld

Uitgeruste pot klaar voor montage
Beeld

Het is allemaal grappig sanitair ...
Oh, de prachtige kraag die hieronder is geslagen. (Nee, er zijn geen lekken nodig)
Beeld

Om op te warmen, circuleert het water dat in de "bubbler" wordt toegelaten (wat hier eerder een eenvoudige hermetische doos is die goed tegen hitte bestand is) vooraf in een heel klein koperen kanaal dat de uitlaat met een paar spiralen omgeeft ... Dat, dat verwarmde!

Beeld

Beeld


Water wordt opgeslagen en gedistribueerd vanuit een ruitensproeiertank (~ 5 liter). We dachten ook aan een expansievat ...
Beeld

We zijn er bijna, we moeten dit allemaal nog op het brandstofsysteem aansluiten.
Beeld

De assemblage komt daarmee ten einde (demontage van het bovenste deel van de carburatie), de stoom zal net boven de inlaat aankomen.
Beeld

Hier is ongeveer de assemblage van bovenaf gezien.
Beeld

Beeld


Kortom, voorheen was het verbruik van deze VW caravel tussen de 11 en 12 liter (1,9 L benzinemotor met cilinderinhoud, vermogen = 57 kW / 78pk), en hier zitten we tussen 8 en 10 liter (afhankelijk van de belading) maar in ieder geval reageert de motor veel beter dan voorheen en "duwt" de auto krachtiger, dat voelt best goed als het systeem warm is.
De idle is niet echt hetzelfde, alles is nu veel "regelmatiger", alles loopt erg soepel.
Het belang van een dergelijk systeem is daarom zeker in de eerste plaats op het niveau van vervuiling, en door uw hand achter de uitgang van de pot te houden, voelt u geen droge, verstikkende en muffe lucht, maar eerder een soort gas heet en bijna vochtig, wat veel minder onaangenaam is dan voorheen! (In elk geval ruikt het minder naar onverbrande gassen)


Dus dat is alles wat ik vandaag kan zeggen. Als ik iemand opnieuw moet adviseren of adviseren voor waterdoping, hier in Frankrijk, heb ik andere ideeën in gedachten om het probleem te vereenvoudigen!


Hallo.

Fred
Dernière édition par fredlegentil de 15 / 02 / 07, 11: 39, 4 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY

Re: Doping water Caravelle VW, ook wel combi-van-transpo genoemd




par lio74 » 02/02/07, 19:16

fredlegentil schreef:Dus er komt een kleine dertig foto, en de tekst die daarbij hoort, dit is mijn eerste bericht hier, wees toegeeflijk!

Laten we gaan : Arrowd: : Arrowd: : Arrowd:


laten we gaan ... waar ik niet weet ... je vergat de link te plaatsen rrrr :x

om snel gecorrigeerd te worden ... Ik wil dat zien : Lol: : Wink:

++
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 02/02/07, 22:42

Hallo Fred
Oké, je bent mijn buurman, we moeten elkaar ontmoeten.
Enerzijds om mijn ervaring met je te delen (als we dat zo kunnen noemen), en anderzijds zodat je me dingen leert.
"Hoe gekker we zijn, hoe minder rijst er is" Oh nee, dat is Coluche : Cheesy: .
"Hoe meer we gek zijn, hoe meer we lachen"

NB: kleine suggestie, je foto's zijn iets te groot, je hebt een 42 "" scherm nodig : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 03/02/07, 16:27

PITMIX schreef:NB: kleine suggestie, je foto's zijn iets te groot, je hebt een 42 "" scherm nodig : Lol:


: Lol: yeah! het maakte een glimlach om het einde van de regel te lezen ... maar de foto's zijn er !!!

Bedankt Fred!
Ik heb een vriend die een combi heeft ... het is een juweeltje voor hem ... en hij wil de motor niet aanraken ... met deze foto's hoop ik dat hij hem een ​​beetje zal overtuigen ...

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 03/02/07, 17:46

hoi, goed gedaan! Zijn uw verbruiksartikelen echt betrouwbaar? Omdat het resultaat de eerste klap was: + bravo!
het systeem is heet genoeg na hoeveel km?
de pot verwarmt genoeg ??? (ver van de klepuitlaat)
op mijn deuch kom ik op 8l5, ik heb gewonnen, maar ik kan het beter doen, ik heb gewoon de constante niveaus van de gv verlaagd, het slikte 1.5l / 100 water :schok: is te veel, herstarten was moeilijk, vooral door het verwijderen van de olie-ontluchter uit het circuit.
het is leuk om een ​​nieuwe auto in de dop te zien :D
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 03/02/07, 18:30

Dus wat je deed is een beetje het idee dat ik gaf in mijn laatste privébericht.
Je laat het water koken in de koperen buis, je stuurt dit water op natuurlijke wijze in de bubbler en de damp die eruit komt wordt opgezogen door de reactor.
Kunt u ons een diagram geven? Je systeem interesseert me enorm.
Ik heb de indruk dat het de hoeveelheid damp is die het belangrijkste verschil is ten opzichte van alle assemblages die ik heb gemaakt.
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 03/02/07, 18:39

hallo pit, op mijn montage heb ik er spijt van dat ik geen klep heb gezet om de hoeveelheid stoom te meten in vergelijking met de buitenlucht.
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 03/02/07, 18:44

ww, ik ben geïnteresseerd omdat het luchtsysteem op de deuch lijkt

het gas wordt voor het luchtfilter geïnjecteerd, toch?
is er voldoende zuigkracht?
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 03/02/07, 18:52

Ja, het is waar dat er ook niet teveel stoom mag zijn, want als er teveel is, condenseert het en dat veroorzaakt carburatieproblemen.
Ik had dit probleem, er was niet teveel stoom maar teveel condensatie, het is niet geweldig.
Het goede ding dat ik denk aan Fred's VW is dat de door de spoel geproduceerde damp op een of andere manier ontspannen is in de bubbler, dus ik denk dat dit de maximale condensatie heeft. De door de reactor aangezogen lucht wordt geladen met damp maar blijft relatief droog.
Uiteindelijk is dit allemaal slechts een veronderstelling dat er een schema voor nodig is om het goed vast te leggen.
Ik ben er vrij zeker van dat alle armaturen die ik probeerde niet genoeg stoom produceerden. De slag van de spoel heb ik al geprobeerd, maar om de reactor direct te voeden.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/02/07, 18:58

Hallo,
Welkom in de pantoneux
montage goed beschreven in afbeelding, (de bosch-alternator is onlangs gewijzigd)
Verschillende vragen zouden interessant zijn om te beschrijven op de forum
de ingang boven de carburateur hoe wordt het precies gedaan om een ​​vacuüm te handhaven dat door de bubbler zuigt?

De reactor wordt eenvoudig in de uitlaat geplaatst of wordt omgeven door een smal kanaal vóór de expansie van de uitlaatgassen.
Heeft de bubbler een luchtinlaat? het niveau mag niet hoog zijn, omdat het vacuüm met de invoer van de carburateur ingewikkeld is op een benzinemotor bij lage snelheid (stationair)
Ongeveer waterverbruik?
Ik begreep niet hoe de bubbler wordt verwarmd.
Heb je gemerkt dat je olie en kaarsen schoon blijven!

Aangezien het zeldzaam is om waterdopingassemblages op een benzinemotor te zien, hierop forum we zullen in staat zijn om te praten over de problemen is verbeteringen

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten