Caravelle VW combi waterinjectie, ook wel Van-Transporter genoemd

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
fredlegentil
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 06/05/05, 23:55

Caravelle VW combi waterinjectie, ook wel Van-Transporter genoemd




par fredlegentil » 02/02/07, 18:05

Wat betreft de "Waterdoping van een oude VW Caravelle", door middel van pantoneproces, herzien en gecorrigeerd ... zal ik proberen mijn werk te presenteren.

(Andere prestaties hier http://perso.orange.fr/quanthommesuite)

Dus er komt een kleine dertig foto, en de tekst die daarbij hoort, dit is mijn eerste bericht hier, wees toegeeflijk!

Laten we gaan : Arrowd: : Arrowd: : Arrowd: het begint hier.


Hallo iedereen,


Ik ben docent werktuigbouwkunde (28 jaar oud, regio Parijs) en leer al een paar jaar over het Pantone-proces.

Dit idee om waterdamp bij zeer hoge temperatuur toe te voegen (omdat in vloeibare toestand HS-motor ...) bestaat al vele jaren voor bepaalde toepassingen, autoconcurrentie, motorfiets ... (en zelfs, tijdens de Tweede Wereldoorlog verrijkte de Duitse luchtvaart zijn motoren dus met zuurstof, zo niet waren er grote problemen met de hoogte ...).

Deze zomer van 2006 heb ik daarom eindelijk actie ondernomen op een VW caravel (een 1,9 liter benzinemotor), omdat ik een auto bij de hand had die redelijk geschikt was voor "retrofitting", met draaiende motor. 'achterzijde, met ruimte ...

Hoe ziet een oude caravel eruit?
Beeld

De "normale" motor
Beeld

Uitlaat vlak onder de motor, praktisch ...
Beeld


achtergrond:

Dus ging ik naar Israël als onderdeel van de bouw van een weeshuis, en ter plaatse, met een vriend *, zorgden we voor het uitrusten van zijn voertuig. (* Mijn vriend werkte eerder in airconditioning, hij beheerst daarom perfect warmteoverdracht, indrukwekkend!)

Installatieplan
(Er zijn 2 versies: met dompelbuis en zonder dompelbuis)