Samenvatting van de resultaten

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 25/04/07, 20:15

Flytox zei:

e
betere gegevens, gekwantificeerde resultaten Ok.
Maar voeg ook een klein schema toe.


goed idee, maar misschien komen we uit het bescheiden project dat ik mezelf had gegeven.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/04/07, 05:50

Dag
het idee is goed, maar de montages veranderen voortdurend
en de resultaten zijn soms niet minder goed
Om X redenen moeten we soms samenstellingen maken die niet overeenkomen met de ideale montage, kwestie van ruimte, afstand en beschikbare materialen.
Ik kan je een plattegrond maken van mijn drie kleine motorassemblages
benzine- en dieselmotor met meting.
Voorbeeld Ik heb mijn stang ingekort in mijn diesel en ik ben een beetje kwijt, ik wacht op een grote verandering om hem te demonteren Ik zou een langere stang vervangen, vooral omdat alles gelast is moet alles eruit worden gescheurd,
Ik kan mijn slecht gemaakte tekening (op diesel) niet als voorbeeld voor een panton zien, hoewel 20% gebruikelijk is, maar ik kan geen 28% meer krijgen vanwege mijn slechte veranderingen.
Als het op precieze metingen aankomt, doe ik ze alleen op een lange specifieke route om testen te doen, een route speciaal daarvoor..
Voor de benzinemotor is het ontwerp acceptabel met een inconel-stang die me niets meer opleverde, dit najaar zeer goede resultaten, dan in de winter degradatie, dit voorjaar nog een liter hoger dan de waarde van het najaar, door het verversen van de olie zie ik mijn banden al van binnen gegeten (ik moet de wielen laten uitlijnen een goede reden om nog een liter te eten)

Nu is het niet omdat we niet kunnen uitleggen waarom en hoe het werkt dat we geen goede resultaten kunnen behalen. Op dit moment werk ik alleen met indices om de opbrengsten te verbeteren. Ik heb te veel theorieën geprobeerd die onjuist bleken te zijn en dat maakte ik verspil veel tijd
100 mm staaf, nikkelstaaf, luchtspleet meer dan 1,5 mm,
ionisatie voor reactor na reactor met krachtige apparatuur.
meedogenloosheid op de output temperatuurmetingen twijfel of de instrumenten of het thermokoppel gewoon ect was ...
één ding is zeker, de hoeveelheid water en de temperatuur zijn belangrijke parameters voor de goede werking van het systeem..

Voordat je dit bij alle regimes probeert te automatiseren
het moet perfect werken bij 100 km/u, dit vermindert de foutfactoren voor onderzoek, er zijn nog 4 parameters die moeten worden aangepast voordat de reactor
de hoeveelheid stoom die binnenkomt
de hoeveelheid lucht die binnenkomt
De luchtdamptemperatuur bij de inlaat
De interne depressie van de reactor


Dit zijn verschillende dingen die afzonderlijk of gelijktijdig moeten worden gewijzigd, maar als we een 20% behalen, kunnen we rond deze waarden borduren..


Andre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/04/07, 10:40

In plaats van een synthese te maken van de resultaten (duur om te doen en wat niet noodzakelijkerwijs iets betrouwbaars oplevert gezien de onzekerheden rond de motoren) pkoi om geen directe "HOWTO" samenvattend document (tutorial) voor waterdoping om te voorkomen dat nieuwkomers grove fouten maken. Precies zoals er zijn documenten voor pure plantaardige olie...

Met André waren we begonnen met het schrijven van zo'n document...maar het kwam er niet van...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/04/07, 15:23

Dag

Ik ga beginnen met een plan van iets dat goed werkt voor een kleine motor die met de hand is gemaakt. Ik ben niet bekend met autocad en uitleg, metingen enz..
Een toegewijd persoon zorgt ervoor dat de taal uit Frankrijk foutloos in het Frans wordt gezet en dat er een mooie tekening wordt gemaakt.

Dan een op de benzinemotor waterdoping een systeem om te werken in strenge winters..




Andre
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 186-gasten