Hulpmiddelen tips en trucs

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise

Hulpmiddelen tips en trucs




par RolCopter » 25/04/07, 16:05

Halfautomatisch MIG-MAG-lassen

Definitie:

Het is het proces van de toekomst, dankzij de vooruitgang van apparaatfabrikanten die er alles aan doen.

Het is booglassen onder gasstroom met een smeltbare elektrodedraad.

De draad verpakt in de vorm van een spoel, zowel vulmetaal als elektrode, wordt automatisch en continu door een haspel en aandrijfrollen naar de toorts gebracht die met de hand wordt vastgehouden.

De boog vormt zich tussen de automatisch voortbewegende toevoegdraad en het basismetaal.

Kenmerken van toevoegdraad:

* massieve draden of blanke draden in het MIG-proces (bescherming door Argon of Argon-Helium) en in het MAG-proces (bescherming door CO2 of Argon - CO2 (binair gas) of Argon CO2-O2 (ternair gas, enz.)
* gevulde draden met of zonder gas: de gevulde elektrodedraad heeft een buisvormige structuur gevuld met een interne flux die het gas vervangt tijdens de fusie van bepaalde van zijn elementen en die, zoals de beklede elektrode, metallurgische verbeteringen kan brengen aan neergeslagen metaal

De draadspoel bevindt zich op een haspel: de draad gaat door een systeem van rollen, kaapstander genaamd, en wordt door een coaxiale mantel naar de toorts in de toorts geleid. De elektrische boog wordt tussen het onderdeel en de zekeringdraad gestuurd. De lasser drukt op een trekker om het gas af te geven, de elektrische boog op gang te brengen en de draad af te wikkelen.

Grote risico's:

* stof +++ en dampen +++: vooral ijzeroxide,
* vrijkomen van gas en in het bijzonder CO bij gevulde draden, ozon bij MIG op aluminium en roestvrij staal
* brandt,
* risico op zeer significante spatten van vreemde voorwerpen in de ogen (gesmolten metaal),
* veel UV- en IR-straling,
* veel lawaai bij het lassen met bepaalde instellingen (bijvoorbeeld bij kortsluiting)
* veel lawaai bij het slijpen.

Noodzakelijke technische controles en beveiligingen:

* Controleer de status van het lasstation.
* De generatorinstelling vermindert de projecties.
* Dagelijks onderhoud van het apparaat en meer bepaald van het mechanische gedeelte (haspel, rollen, huls, toorts, die moeten worden ontdaan van stof dat vrijkomt door de wrijving van de draad hierop)
* Vermindering van de CO-uitstoot met bepaalde garengamma's (voorbeeld: het ecologische gamma van SAF).
* Verplichte hoge oogbescherming (vloeibare kristallen helm en bivakmutsen, veiligheidsbril 11 tot 14),
* Zuigbrander mogelijk in MIG en in gevulde draden zonder gas.

Bron: Gezondheid op het werk in de Elzas

https://www.econologie.info/share/partag ... _150_s.jpg

Een link voor wie meer wil
http://www.soudeur.com/search.asp
0 x
Minder verbruik is goed
Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise

Voor de bubbel




par RolCopter » 26/04/07, 16:21

Bonjour à tous

Voor fans van de bubbler
bubbeldiffusor Voor degenen die geen banden doen, het is een uitlaatdemper. Dit had ik al gebruikt als filter en als luchtbellenverspreider op mijn "Bernard engine" montage.
https://www.econologie.com/fichiers/partager/FiltreBullageFin2.jpg

Op de vorige foto plastic dempers, meestal zijn ze van brons.
* in sinterbrons
* in brons met ingebouwde regelbare restrictie om het debiet aan te passen.

https://www.econologie.info/share/partag ... ncieux.jpg
Dernière édition par RolCopter de 26 / 04 / 07, 16: 53, 1 keer bewerkt.
0 x
Minder verbruik is goed

Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 26/04/07, 16:29

welkom

truc om te draaien zonder te draaien.

bevestig het onderdeel in een boormachine druk het op de bankschroef (net genoeg openen) zet een maatje in de vijl, smeer goed (draai in de goede richting).

en daar ga je; als de operators geen 2 linkerhanden hebben is het +- 0.02

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise

Voor metingen




par RolCopter » 26/04/07, 16:30

als geïnformeerde verzamelaar: modificatie van een kleine kogelkraan om plaats te bieden aan de temperatuursensor. Het afdichten gebeurt met siliconenslangen.
Beeld

Targol mod: vaste afbeeldingstags
0 x
Minder verbruik is goed

Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 27/04/07, 11:29

Ik neig meer naar het TIG-proces als het lasproces van de toekomst: mogelijkheid om dunne platen te lassen met TIG en mogelijkheid om van de grootste tot MMA te lassen. Elk TIG-station heeft de stekkers om met MMA te kunnen lassen.
MIG-MAG-stations kunnen geen MMA-toortsen ontvangen en worden gebruikt voor hetzelfde lassen als voor TIG. Bovendien denk ik dat TIG relevanter is omdat we niet te maken hebben met een minimale dikte voor het smelten van het toevoegmateriaal. Bij TIG heeft alleen de dikte van de te lassen metalen invloed op de lasintensiteit... tenzij je metaal toevoegt!

Het enige verschil dat wordt gemaakt, is de prijs voor bijna dezelfde toepassingen bij het lassen van fijne onderdelen! De TIG heeft altijd het voordeel van de MMA-optie...
0 x
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2

Re: Voor de bubbler




par het gewricht » 28/04/07, 13:01

RolCopter schreef:Bonjour à tous

Voor fans van de bubbler
bubbeldiffusor Voor degenen die geen banden doen, het is een uitlaatdemper. Dit had ik al gebruikt als filter en als luchtbellenverspreider op mijn "Bernard engine" montage.
https://www.econologie.com/fichiers/partager/FiltreBullageFin2.jpg

Op de vorige foto plastic dempers, meestal zijn ze van brons.
* in sinterbrons
* in brons met ingebouwde regelbare restrictie om het debiet aan te passen.

https://www.econologie.info/share/partag ... ncieux.jpg


Hallo Rolcopter, uw kleine filters lijken ideaal voor het verspreiden van minibellen, maar tot welke diameter worden ze op de markt gebracht? want hij is te monteren op een vw flat 4 en ik zal hem aansluiten op een koperen buis van minimaal 22 millimeter doorsnee om de uitlaat niet teveel te beperken. Dankjewel
0 x
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise

het risico van het drinken van de beker.




par RolCopter » 28/04/07, 14:23

Bonjour à tous

van de voeg
sluit aan op een koperen buis van minimaal 22 millimeter doorsnee om de uitlaat niet te veel te belemmeren.


Als ik je "uitlaatklemmen" volg, ben je van plan om het borrelen te doen met behulp van uitlaatgassen. Het is volgens het uitlaatgedeelte dat je via je 22 mm pijp in je bubbler zal leiden dat je bubbel zal bepalen. Met een pijp van dit gedeelte uit de ervaring die ik heb met Pantone (water+brandstofmengsel in de bubbler) zul je de stroom uitlaatgassen serieus moeten beperken, anders gaat het borrelen tot koken met het risico dat je motor een drankje. U zult zelf beseffen dat we een heel klein deel uitlaatgas nodig hebben, dus zelfs als er een achtergebleven uiteinde van uw bellenblaasbuis is, kan dit alleen maar voordelig zijn.



Geluiddempers er is een grote verscheidenheid, ik heb ze op het werk (we laten ze weggooien als ze vies zijn)

http://www.technofluid.be/Departement/Pneumatique/ACCESSOIRES/FR/SILENCIEUX1.html

Opmerking: ik moedig iedereen aan die van plan is een montage op een auto te maken, om eerst een realisatie op een vaste motor te maken.
https://www.econologie.info/share/partag ... E8meG9.jpg
0 x
Minder verbruik is goed

Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 30/04/07, 13:29

Hallo Rolcopter, maak je geen zorgen, ik heb al een montage op een helmstok gedaan : Cheesy:
http://www.youtube.com/watch?v=RbXzg8j7pMU

Wat mijn uitlaatreductie betreft, mijn collector heeft een diameter van 40 mm, dus ik deel hem al bijna door 2 met een buis van 22 mm. Ik ben bang de werking van de motor in gevaar te brengen door hem te veel te beperken en een te groot vermogensverlies te veroorzaken. Ik ben ook van plan om een ​​3e bubbler-buis te installeren aan de uitlaat van de uitlaatdemper die de functie heeft om de "koude" stoom af te voeren wanneer de motor koud is dankzij een magneetventiel. Daarom zal deze klep ook worden gebruikt om overtollige stoom af te voeren wanneer de pantone werkt. Op deze manier gaan al mijn uitlaatgassen door het water, zelfs als ik ze niet allemaal hergebruik, ze zullen in ieder geval een "gedeeltelijke" zuivering hebben ondergaan door hun passage door het water.

Het is waar dat het met een diameter van 22 de Tsunami in mijn bubbler zou kunnen zijn !!!!!! :schok: Ik dacht erover om mijn buis in een spiraal op de bodem van de bubbler te wikkelen om een ​​goede warmteoverdracht van de buis naar het water mogelijk te maken en deze ook te doorboren met een groot aantal gaten (1 mm in diameter) om diffuus borrelen te bevorderen. Dus als ik je redenering volg, zou het geen probleem moeten zijn, dat is cool. Met dit alles moet "mini-bubbel" !!!!!!!!!!!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise

rustig




par RolCopter » 30/04/07, 17:47

Bonjour à tous

van de voeg
Hallo Rolcopter, maak je geen zorgen, ik heb al een montage op een helmstok gedaan



Kalmeer niet eens om te bukken om het gas aan te passen.

Aan de andere kant zou je veel ruimte kunnen besparen door je reactor verticaal te plaatsen en bovendien als de oriëntatie van de genoemde reactor ten opzichte van de paal van invloed is, geen problemen.
0 x
Minder verbruik is goed

Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 30/04/07, 20:42

Bedankt Rolcopter, het is inderdaad een beetje omslachtig hoewel ik geen rekening heb gehouden met de oriëntatie van de noordpool. Ik heb nu alles uit elkaar gehaald. Het was alleen om te testen en nu ik weet dat het werkt, heb ik een andere reactor voor de combi gemaakt. Die komt binnenkort online voor de installatie en de eerste tests.
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 170-gasten