Pantone-motorexperimenten, berekeningen

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper




par Pierre-Yves » 28/02/08, 19:43

Gaat de brandstofbesparing ten koste van het vermogen?
Dit is fout


Ik denk dat we het verkeerd hebben begrepen... en ik blijf bij wat ik zei over de eenvoudige Pantone.

Om op Cirahpas te reageren: ik zie het nut er helemaal niet van in om "een Echo-Motor 1" opnieuw te maken, waarvan we weten dat het niet werkt.
0 x
optimalisatie, energiebesparing
http://www.avel-vor.fr
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/02/08, 20:14

Dag
Pierre-Yves schreef:
Gaat de brandstofbesparing ten koste van het vermogen?
Dit is fout


Ik denk dat we het verkeerd hebben begrepen... en ik blijf bij wat ik zei over de eenvoudige Pantone.

Om op Cirahpas te reageren: ik zie het nut er helemaal niet van in om "een Echo-Motor 1" opnieuw te maken, waarvan we weten dat het niet werkt.


We moeten het eerst eens worden over de economische betekenis.

Een motor met een 100% Panton systeem op een elektrische generator is zuiniger dan het originele carburateursysteem.
Hij kan ook op diesel rijden, hij is zelfs nog zuiniger, hij verbruikt qua volume minder dan benzine.
Een manier om de economie te vergelijken, dezelfde generator dezelfde belasting en we meten het brandstofverbruik gedurende een bepaalde tijd.
Om gedurende 350 uur 1 watt aan de generator te leveren, verbruik ik minder met de panton, zelfs als ik de tests in een gecertificeerd laboratorium doe met een flowmeter, zullen de resultaten vergelijkbaar zijn.

Als de generator nu 1000w levert zonder panton en hij levert slechts 800watt met panton betekent dat niet dat de besparing ten koste gaat van het vermogen.
Besparingen en efficiëntie zijn één ding, maximaal vermogen is iets anders.

Als het voor uw behoeften 1000 watt kost, koop dan een generator van 1500 watt, wat ook het geval is voor alle auto's die in omloop zijn, we gebruiken de motoren op 50% van hun vermogen
tenminste in Amerika (een Chevrolet van 350 pk om te rijden met een snelheidslimiet van 100 km/u)

Andre
0 x
Mickael275
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 27/02/08, 09:35

De Pantone Gillier




par Mickael275 » 29/02/08, 15:48

Zoals je zegt, gewone pantone lijkt niet erg interessant. In de tank is het zeer waarschijnlijk dat alleen het vluchtige deel van de benzine met een beetje water verdampt.

Dus hier is ons idee:
- In de pantonereactor, in de bubblertank en in de pantonereactor wordt alleen water doorgelaten.
-Bij de uitlaat van de reactor brengen we het lucht-brandstofmengsel binnen dat uit de carburateur komt.

In feite maak ik een eenvoudig Pantone-model dat ik in Gillier Pantone uitvoer.

Het lijkt mij dat de heer Gillier zich op deze manier realiseerde dat er een efficiënter systeem bestond.

Deze montage is niet ingewikkeld en zorgt ervoor dat ik correcte resultaten kan verkrijgen. Wat denk je ?

Cirahpas
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Re: De gillier pantone




par Andre » 29/02/08, 19:03

Dag
sapharic schreef:Zoals je zegt, gewone pantone lijkt niet erg interessant. In de tank is het zeer waarschijnlijk dat alleen het vluchtige deel van de benzine met een beetje water verdampt.

Dus hier is ons idee:
- In de pantonereactor, in de bubblertank en in de pantonereactor wordt alleen water doorgelaten.
-Bij de uitlaat van de reactor brengen we het lucht-brandstofmengsel binnen dat uit de carburateur komt.

In feite maak ik een eenvoudig Pantone-model dat ik in Gillier Pantone uitvoer.

Het lijkt mij dat de heer Gillier zich op deze manier realiseerde dat er een efficiënter systeem bestond.

Deze montage is niet ingewikkeld en zorgt ervoor dat ik correcte resultaten kan verkrijgen. Wat denk je ?

Cirahpas



Je moet duidelijk de ervaring, de afmetingen en wat je wilt leren of demonteren vastleggen.

Als ik het goed begrijp, houd je de benzinemotor intact en voeg je er waterdoping aan toe.

Het valt nog te bezien hoe de doping eruit komt, hoe deze de motor binnenkomt
Bij de inlaat van de carburateur is er een bepaald vacuüm nodig om de reactor in te pompen. Als de reactor wordt gevoed met een bubbler met luchtinlaat, moet de depressie het waterniveau in de bubbler bestrijden.

doping met water verbetert de vervuiling aanzienlijk, maar bij een benzinemotor (lage compressie) zijn de resultaten ongeveer 20% bij een grote automotor, lager bij een motor met een zeer kleine cilinderinhoud)


Als u een experimentele montage wilt doen om verschillende experimenten te bepalen, maar liefst 100% doping met water en polyfuel-alcohol + water of stookolie etc., raad ik u aan een Panton-montage te doen zonder de originele carburateur, zonder de bubbler
een panton met klein verkleind model carburateur, een makkelijk verwijderbare stang
bij een kleine carburateur is er geen onduidelijkheid over het verbruik; alle brandstof of water die door de motor gaat, wordt gemeten als verbruikt.
Niets houdt u tegen om te rennen met alcoholbrandstof gemengd met een ander percentage water en uw berekeningen uit te voeren.
je kunt ook op olie draaien met een beetje watermist voor de reactor, een mister of een bubbler
(de hoeveelheid water die een kleine motor verbruikt om een ​​bepaald rendement te behalen is laag)

Andre
Eenvoudig te doen en maakt verschillende experimenten mogelijk
Beeld
0 x
Mickael275
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 27/02/08, 09:35

water ionisatie




par Mickael275 » 12/03/08, 20:11

We willen ook graag een theoretische studie doen over deze waterdoping.

We horen over waterkraken, maar we kunnen er geen bron over vinden.

Is het zelfprotolyse van water? (die varieert afhankelijk van de temperatuur en de druk)
0 x
Hydraxon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 17/02/08, 17:07




par Hydraxon » 12/03/08, 20:28

Met kraken bedoelen ze 2 H2O => 2 H2 +O2

Autoprotolyse is H2O => H+ + HO-

Dus nee, kraken is geen autoprotolyse, maar aan de andere kant is kraken niet noodzakelijkerwijs de meest haalbare theoretische verklaring; Welnu, er zijn er al die de berekeningen hebben gedaan, zelfs in de meest optimistische hypothese helpt het niet veel:

https://www.econologie.com/etude-tipe-th ... -3069.html

Let op: in termen van rigoureuze berekeningen is dit document niet slecht, maar je moet toch aan je docenten vragen of ze het niet erg vinden dat de bibliotheek in wezen een verzameling websites is, waarvan geen enkele die van een erkende instelling is. Of komt het omdat ze niet de versie van het TIPE-rapport met de volledige bibliotheek hebben verstrekt?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 187-gasten