Turbo en bubbler

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
F6P
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 10/09/05, 08:44




par F6P » 10/09/05, 09:02

Hier treed ik op als woordvoerder van een collega-boer, die ik lastigval om hem aan het experimenteren te krijgen.

vraag: hoe weerstaat de turbo contact met waterdamp als hij in een droge omgeving moet werken (als ik me niet vergis!)?

Hebben we feedback over de uitgeruste tractoren? in het bijzonder zag ik een 130-90 uitgerust door de Mérindol-groep (spad)? die van mijn vriend is een 160-90 7.5l cyl 10000h die kan worden gebruikt voor experimenten.

Wachten om je te lezen

het instituut
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 10/09/05, 10:21

De turbo lijkt geen probleem te zijn (er is altijd vocht in de lucht...en het is niet verboden om een ​​turbo te gebruiken bij mistig weer)

Hier is de presentatie van een gemodificeerde "moderne" turbotrekker: https://www.econologie.com/montage-a-inj ... s-847.html

Zoek anders op de forum voor meer informatie over dieselmodificatie

Houd ons op de hoogte van de vorderingen
Dernière édition par Christophe de 13 / 04 / 15, 11: 10, 1 keer bewerkt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/09/05, 05:30

Hallo antwoord op F6P
Ik doping al, water op een mercedes turbodiesel en in extreme tests liet ik hem water drinken tot 4 liter per 100km de stoom was verre van heet, ik merkte niets op het turbo-inlaatwiel.
het enige wat ik aan de turbo zie zijn sporen van olie, de motor heeft 33000 km gelopen en de ontluchter stuurt iets meer dan toen de motor liep.
in zijn mooie jeugd.
De hele tijd denk ik dat het sturen van vloeistof naar een aluminium turbine die met deze snelheid draait, erosie kan veroorzaken, maar wat uit de reactor komt is damp of zeer fijne nevel, dus wat de turbo ingaat heeft de consistentie van gas.
Wat betreft de warmteafgiftereactor, deze is niet erg heet, deze varieert van 100 tot 180c voor een diesel en deze wordt verdund in een grote hoeveelheid koude lucht die de turbo inslikt.
Andre
0 x
Nofy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 11/09/05, 21:08
x 1




par Nofy » 11/09/05, 21:13

;) Goede nacht allemaal,
Zou het niet wenselijk zijn om na de turbo in te pluggen?
Nofy (droom)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/09/05, 21:49

Hallo,
bij lage snelheid achter de turbo is er een depressie zodra de turbo aan boord komt is er een goede druk meer dan 300 mm waterkolom en meer, afhankelijk van de modellen van trubo, (hoe de reactor op een eenvoudige manier aan te zuigen zonder een pomp? die de reactor aanzuigt).
Sowieso is het geen probleem om voor de turbo in te stappen,
Er zijn er nog veel meer, zoals de warmte die de turbo eet voordat hij de reactor bereikt, regelt deze met verschillende snelheden...
Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 355-gasten