Efficiency ecopra kit?

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Virus
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 16/01/15, 20:12
x 1




par Virus » 16/01/15, 20:33

Engels:

Sorry voor het Engels, ik heb mijn eigen ECOPRA gebouwd (enkele foto's bijgevoegd) en geïnstalleerd op de Kia 2.7 Lt.-dieselwagen.

Ik ontvang momenteel 1.15 lt. 100 90 100 km / uur, en zie niet veel betere prestaties.

Vraag: Wat zou het gemiddelde waterverbruik moeten zijn?

Bedankt

Virus

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld
1 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 16/01/15, 21:55

Frans:

Hallo Virus, welkom bij de club.

Wat het waterverbruik betreft, kan het, afhankelijk van de montage / het voertuig, over een breed bereik werken (0.5 tot 2 liter / 100 km?). Het belangrijkste is de "kwaliteit" van de stoom die u produceert, meer dan de hoeveelheid die de motor inslikt.

Er zijn verschillende "versies" van de Econokit, kunt u ons vertellen welk schema u gebruikt en welke wijzigingen u heeft aangebracht? Heeft u een beschrijving / kenmerken van de motor / andere foto's? :P
A+
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Virus
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 16/01/15, 20:12
x 1




par Virus » 16/01/15, 23:06

Flytox, bedankt voor je hulp, ik ben naar je op zoek geweest en je bent heel goed geïnformeerd en erg actief op de forum, dus bedankt voor je tijd.

De motor is een 2.7 lt. diesel, oude school, natuurlijk aangezogen, geen sensor, geen kattenconvertor of iets, gewoon elke dag heel hard werken.

Ik heb geen octrooi als zodanig gebruikt. Ik heb zojuist de ECOPRA van deze foto gekopieerd, met enig verschil,

Beeld

de truck die ik gebruik is nog steeds onder garantie / garantie, dus ik zou het niet hoeven te boren.

5, (al gepost), (op de originele ECOPRA maakt de toevoer naar de bubbler deel uit van de reactor.) Dit is de reactor vuist de uitlaat net onder het spruitstuk,

Beeld

Plaats ook een roestvrijstalen kap over de reactor om hem in beweging te houden.

Beeld

Op de luchtinlaat kreeg ik veel zuigkracht met de "vleugels"

Beeld

Beeld

In de bubbler heb ik een koperen pijp geboord vol gaten om als een diffuse te dienen, de gaatjes waren 0.8 mm, ik vond ze te klein en vergrootte ze tot 1.5 mm (misschien groot, maar de tijd zal het leren.)

Beeld

Bestaat er een richtlijn voor de temperaturen van de bubbler en de reactor?

Ik hoop dat dit helpt, alstublieft adviseren.

Virus
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 17/01/15, 23:20

Je bewerking is goed, schoon 8)

Suggesties:

U spreekt niet over het bewaken van de temperatuur van de stoomuitlaat. Als je dit nog niet hebt gedaan, kun je een thermometer monteren. Dit helpt om beter te begrijpen hoe uw installatie reageert op veranderingen.
In de reeds geziene problemen, worstelde de "stoom" -uitlaattemperatuur om te stijgen tot 45 ° ... moeilijk te zien tijdens het rijden ...

Meestal is het grootste nadeel voor de bubbler dat deze niet precies op de uitlaatpijp past. Zodra er een beetje lucht tussen de bubbler en de pijp zit, gaat de warmte erg slecht door. Daardoor is de bubbler niet heet genoeg (dus niet krachtig genoeg om het toegevoerde water te verdampen). Je zou een "pasta" kunnen toevoegen die de warmte ondersteunt en de lucht vervangt, maar de warmte tussen de bubbler en de uitlaatpijp overbrengt.

Voor watertoevoer met de ketelval:

Beeld

Ik ben er nooit in geslaagd deze ketelvangers op de juiste manier te bedienen, ondanks talloze tests en aanpassingen. Meestal stroomt het water door het ontluchtingsgat. Water gaat op de weg en niet in de motor ... Het maakt niet uit. Deze val is niet bedoeld om te worden geschud door de trillingen van de uitlaatpijp evenals door de zeer frequente stroomopwaartse stroomafwaartse drukinversies.
Je hebt een keuze voor andere watersystemen die veel beter werken dan deze.

De lengte van de buis tussen de uitlaat van de uitlaat en de inlaat van de bubbler lijkt erg lang. Dit kan te veel koelproblemen en te veel drukverlies veroorzaken?
Wat zijn uw pijplengtes? Meestal is het het beste als ze "kort" zijn. :P
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Virus
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 16/01/15, 20:12
x 1




par Virus » 18/01/15, 07:37

Bedankt Flytox,

Ik heb gisteren een tempometer gekocht en zal het snel laten passen en we kunnen vanaf daar verder gaan.

Ik heb een éénrichtingsklep geïnstalleerd tussen de bubbler en de reactor die leek te stoppen bij het water van de weg naar de wind.

Tot de volgende week zijn we de stad uit, kunnen we dan verder praten?

Virus
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 18/01/15, 22:01

Virus schreef:Ik heb een éénrichtingsklep geïnstalleerd tussen de bubbler en de reactor die leek te stoppen bij het water van de weg naar de wind.


Er kan nog een probleem zijn met de inlaat van gas uit de uitlaat. Het roet (deeltjes) hoopt zich op, zelfs in de bubbler, leidingen, ketelafvoer, .... anti-retourklep terwijl uw voertuig rolt. Dit produceert een vette aanslag die de verschillende mechanismen en kleine gaatjes sluit / wiggen.
Je moet regelmatig kijken dat je dit probleem niet hebt. Er is zeer weinig afzetting nodig om een ​​anti-terugslagklep enigszins open te hangen en heeft daarom geen enkel doel meer.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 207-gasten