Efficiency ecopra kit?

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
pauline82
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 200
Inschrijving: 24/04/12, 17:26




par pauline82 » 01/05/14, 11:53

Hallo. Ik heb net een kartonnen patroon gemaakt voor de lasser. De voet is 15 bij 10 bij 16 cm hoog. Het riool wordt bovenop de motor geplaatst op 30 cm van de reactor. Het pad zal dus kort zijn en de bubbler zal profiteren van de omgevingswarmte van de motor.
Als de lasser mij de RVS schroeven op de koperen bubbler niet kan lassen, dan kan ik mijn RVS slangen niet gebruiken, ik ga zeker over op siliconen. Omdat het budget niet lang is gestript, zal het niet exploderen!!!!
Mijn voertuig is uitgerust met een LDR-verwarmde boiler waardoor de motor sneller opwarmt wanneer de t* onder de graden zakt.
Dat laatste werkte niet meer. Ik kon het verwijderen en een bubbler 40 hoog op 10 base zetten. De locatie is voor het linker voorwiel. Ik denk dat het meer onderhevig is aan de wind van buitenaf en meer slanglengte (ongeveer 90 cm naar de reactor) Maar de ldr-slangen zijn er al en de locatie ook. Kortom, de makkelijke oplossing maar helaas niet per se de meest effectieve.
Naar jouw mening???[/img]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/05/14, 17:43

pauline82 schreef:Als de lasser mij de RVS schroeven op de koperen bubbler niet kan lassen, dan kan ik mijn RVS slangen niet gebruiken, ik ga zeker over op siliconen.

Met TIG kunnen we koper en RVS lassen, maar het is veel traditioneler om het te solderen.

Mijn voertuig is uitgerust met een LDR-verwarmde boiler waardoor de motor sneller opwarmt wanneer de t* onder de graden zakt.

Kun je uitleggen????

Dat laatste werkte niet meer. Ik kon het verwijderen en een bubbler 40 hoog op 10 base zetten. De locatie is voor het linker voorwiel. Ik denk dat het meer onderhevig is aan de wind van buitenaf en meer slanglengte (ongeveer 90cm tot reactor) Maar de ldr-slangen zijn er al en de locatie ook. Kortom, de makkelijke oplossing maar helaas niet per se de meest effectieve.

90 cm is wat lang.... Eindelijk kun je altijd nog isoleren en of verwarmen met een bijgevoegde LDR-buis.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
pauline82
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 200
Inschrijving: 24/04/12, 17:26




par pauline82 » 01/05/14, 19:05

Wanneer de buitentemperatuur lager is dan 5 graden, begint de ketel de LDR snel op te warmen en kan er dus vrijwel direct worden opgewarmd.
Door de bubbler op zijn plaats te zetten, zou ik een groter volume kunnen hebben, omdat ik momenteel ruimte heb om een ​​bubbler met een volume van 2400 cm3 te plaatsen, maar met een veiligheidsmarge denk ik dat ik maar 0,9 l kan plaatsen :onheil: :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/05/14, 19:51

pauline82 schreef:Wanneer de buitentemperatuur lager is dan 5 graden, begint de ketel de LDR snel op te warmen en kan er dus vrijwel direct worden opgewarmd.

Economisch ding....: Mrgreen: opwarmen met brandstof...

Door de bubbler op zijn plaats te zetten, zou ik een groter volume kunnen hebben, omdat ik momenteel ruimte heb om een ​​bubbler met een volume van 2400 cm3 te plaatsen, maar met een veiligheidsmarge denk ik dat ik maar 0,9 l kan plaatsen :onheil: :onheil:


Het belang van het volume van de bubbler is niet noodzakelijkerwijs een garantie voor kwaliteit .... het is beter om ervoor te zorgen dat deze op "de" juiste temperatuur is en dat de gassen die er doorheen gaan goed zijn opgeladen met vocht en leiden tot de juiste verhouding fijne waterdruppeltjes...
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
pauline82
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 200
Inschrijving: 24/04/12, 17:26




par pauline82 » 01/05/14, 20:04

Ik ben het met je eens dat het geen kwaliteitsgarantie is, maar het zorgt voor meer autonomie :D
In de bubbler die ik van plan ben te maken, gaan de gassen er niet doorheen; het zal worden verwarmd door de ldr. Alleen vochtige lucht gaat de reactor in. Het zal het minder vuil maken : Mrgreen: voor een resultaat idem nan??
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/05/14, 21:43

pauline82 schreef:Ik ben het met je eens dat het geen kwaliteitsgarantie is, maar het zorgt voor meer autonomie :D
In de bubbler die ik van plan ben te maken, gaan de gassen er niet doorheen; het zal worden verwarmd door de ldr. Alleen vochtige lucht gaat de reactor in. Het zal het minder vuil maken : Mrgreen: voor een resultaat idem nan??


Nee, dat gaat helemaal niet werken. De hoeveelheid gas die uit de bubbler komt is erg klein in vergelijking met de inlaatlucht. Als je gewoon de luchtvochtigheid van de opname varieert, kun je net zo goed rondlopen op een stormachtige zomerdag....: Mrgreen:

Je moet een kleine nevel van waterdruppels maken die wordt geproduceerd door de bellen die op het oppervlak zijn gebarsten........na het oversteken van de vloot. Het is deze mist die het verschil maakt.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
pauline82
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 200
Inschrijving: 24/04/12, 17:26




par pauline82 » 01/05/14, 21:49

Begrijpt meer. Op het schema dat je op de vorige pagina hebt gezet, gaan de uitlaatgassen niet in de bubbler en ik zag veel bubblers zonder uitlaatgas :!: :!: :!:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/05/14, 23:07

pauline82 schreef:Begrijpt meer. Op het schema dat je op de vorige pagina hebt gezet, gaan de uitlaatgassen niet in de bubbler en ik zag veel bubblers zonder uitlaatgas :!: :!: :!:


De bubbler wordt, zoals de naam al doet vermoeden, gebruikt om bubbels te maken. Ze kunnen worden verkregen door aan te zuigen (met behulp van de inlaatonderdruk zoals bij de montage op de vorige pagina) of door te blazen door gebruik te maken van de overdruk van de uitlaatgassen, enz....
Het belangrijkste is dat de gassen die naar de reactor moeten worden gestuurd, op de een of andere manier het water oversteken, zich vullen met vocht en mist op het oppervlak maken zodat ze het met zich mee kunnen dragen.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
pauline82
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 200
Inschrijving: 24/04/12, 17:26




par pauline82 » 02/05/14, 10:02

Oké, als je het over gas hebt, zijn het niet noodzakelijkerwijs uitlaatgassen maar lucht die het water oversteekt : Lol:
pff, ik was bang
0 x
pauline82
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 200
Inschrijving: 24/04/12, 17:26




par pauline82 » 12/05/14, 20:34

Morgen heb ik een afspraak met de lasser :D :D :D
Het zal dus in het formaat van een blikje van 2,5 liter zijn en in koper!!!!
jijpiiiiiiiiii
ik zal je op de hoogte houden : Mrgreen:
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten