Efficiency ecopra kit?

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 12/02/14, 19:55

J Ik meet mijn slangen LDR. Ze zijn 19mm binnen. Dus een serpentine 19mm het maakt een grote bocht nan vooral in een ti tin 2L


In het slechtste geval gebruik je 14/16 mm buis. Uw lasser moet weten hoe hij dit moet doen. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
pauline82
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 200
Inschrijving: 24/04/12, 17:26




par pauline82 » 12/02/14, 19:57

Ja, dat kan ik me voorstellen, maar de verkleining van de diameter zal geen problemen veroorzaken in de circulatie van de LDR ??
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 12/02/14, 21:56

Dit zou goed moeten zijn, er is geen aanpassing van de stapelstroom nodig. : Mrgreen: Alles tot in het kleinste detail optimaliseren is niet mogelijk (studie/financiën/productie etc...) en het is ook niet noodzakelijkerwijs erg nuttig (voor welk gewin?) voor een individu.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
pauline82
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 200
Inschrijving: 24/04/12, 17:26




par pauline82 » 24/04/14, 14:51

Hallo allemaal, Ik heb zojuist een afspraak gemaakt met mijn lasser. We denken nog na over de te gebruiken materialen, RVS of koper???
Toen ik op quanthomme keek, zag ik dat sommige mensen een calorstat gebruikten om te voorkomen dat ze koud water doorslikten : Mrgreen:
Wat denk je?? welk type thermostaat moet er geïnstalleerd worden en is deze makkelijk te lassen?
Bedankt voor uw mening
0 x
pauline82
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 200
Inschrijving: 24/04/12, 17:26




par pauline82 » 24/04/14, 16:54

Hallo allemaal, Ik heb zojuist een afspraak gemaakt met mijn lasser. We denken nog na over de te gebruiken materialen, RVS of koper???
Toen ik op quanthomme keek, zag ik dat sommige mensen een calorstat gebruikten om te voorkomen dat ze koud water doorslikten : Mrgreen:
Wat denk je?? welk type thermostaat moet er geïnstalleerd worden en is deze makkelijk te lassen?
Bedankt voor uw mening
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 24/04/14, 19:36

pauline82 schreef:Toen ik op quanthomme keek, zag ik dat sommige mensen een calorstat gebruikten om te voorkomen dat ze koud water doorslikten : Mrgreen:
Wat denk je?? welk type thermostaat moet er geïnstalleerd worden en is deze makkelijk te lassen?

Je hebt het zeker over dit:

http://quanthomme.free.fr/pantone/paged ... David9.htm

Beeld

In principe is het zeer goed (beperken van temperatuurschommelingen / anti-verdrinkingsveiligheid van de reactor enz...). Dit is waarschijnlijk een pluspunt op een echt geoptimaliseerd systeem. Aan de andere kant heb ik in mijn verschillende opstellingen geen verschil kunnen zien tussen koude en warme lucht, al dan niet geregeld voor de lucht die naar de reactor gaat. Wanneer de luchtbellen door het water in de bubbler gaan, moeten ze zeker bij vrijwel dezelfde temperatuur als het water naar buiten komen, ongeacht de stroomopwaartse route. Dit lijkt mij geen significante parameter voor de goede werking van de bubbler.

Ik heb nog niet geprobeerd een calorstat te solderen, a priori als hij van messing is, is het niet moeilijk (als je weet hoe je moet solderen : Mrgreen:). Aan de andere kant is het moeilijker om een ​​verstelbare te vinden, meestal is hij allemaal gekrompen... :frons:.
Ten slotte ben ik er niet zeker van of het nodig is om de instelling te veranderen. De meeste auto's werken rond de 85°C, dat is ongeveer wat nodig is.

Er zijn ook calorstat-modellen die gemaakt zijn om rechtstreeks in een slang te worden gemonteerd, waarbij solderen niet nodig is.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
pauline82
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 200
Inschrijving: 24/04/12, 17:26




par pauline82 » 24/04/14, 21:30

Ik moet er één van de 104 vinden omdat ze klein zijn en van messing zijn gemaakt.
Ik kan niet wachten om het te proberen : Mrgreen: : Mrgreen:
Ik maak de plannen, stuur ze naar de lasser en daar gaan we : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Geeft u de voorkeur aan koper, messing of roestvrij staal?
Hij vertelde me dat het bij koper minder tijd zou kosten :!: :!:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 25/04/14, 18:16

pauline82 schreef:Geeft u de voorkeur aan koper, messing of roestvrij staal?
Hij vertelde me dat het bij koper minder tijd zou kosten :!: :!:


Koper is veruit het gemakkelijkst om mee te werken... het koper dat de beste warmteoverdracht garandeert :P Messing en roestvrij staal zijn moeilijker te bewerken en duurder.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
pauline82
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 200
Inschrijving: 24/04/12, 17:26




par pauline82 » 26/04/14, 22:35

Bedankt voor je antwoord. Dan wordt het koper
Sommigen hebben de flexibele sanitairslangen gebruikt om de kraan op de leidingen aan te sluiten als slang.
Is dit een goede oplossing om Ecopra RVS slangen te vervangen???
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 26/04/14, 23:31

pauline82 schreef:Sommigen hebben de flexibele sanitairslangen gebruikt om de kraan op de leidingen aan te sluiten als slang.
Is dit een goede oplossing om Ecopra RVS slangen te vervangen???


Voor het water van de LDR geen probleem, voor de stoom daarentegen zullen we moeten afwachten. Ik weet niet of deze flexibele (gevlochten?) slangen al zonder problemen zijn gebruikt op Gillier Pantone, het lijkt erop dat deze goed geschikt is voor koud of warm huishoudelijk water, maar daarop lijkt het mij dat er een markering op zit zoiets als maximaal 110°C (ter controle). Het is eigenlijk wel een beetje eerlijk...

De roestvrijstalen slangen zouden goed moeten werken...alhoewel met enige retentie tussen de ringen... : Mrgreen: Voor stoom is siliconen niet goedkoop, maar het houdt goed stand zonder retentie.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 145-gasten