Een ideale venturi

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 17/07/07, 23:00

Het is waar dat praten over depressie een beetje beledigend is.
Er zou een vacuüm zijn als de reactor bij zijn ingang werd geblokkeerd.
Door de druk in de reactor te meten, moet deze negatief zijn (relatieve druk patmo = 0bar)
Terwijl we een luchtinlaat doen bij de ingang van de reactor de depressie in de reactor is gereduceerd.
Hoe groter de luchtinlaat, hoe lager de depressie.
Door een GV te produceren, die de reactor voedt en door een T-stuk te installeren met een luchtinlaat tussen de twee, heffen we het vacuüm in de reactor niet op en vermijden we om water uit de GV te onttrekken.
Dit geldt ook voor de bubbler en de luchtinlaat.

Wat mij betreft kan ik de hoge temperatuur in de reactor en de zuigkracht - "onderdruk" - niet scheiden.
Van wat ik heb waargenomen, is het gedrag van de reactor zonder vacuüm heel anders.
Ik zou zeggen dat de reactor niet hangt.
Al heb ik nog niet echt begrepen wat "hangen" betekent. Bij verschillende gelegenheden ben ik erin geslaagd de reactor qua temperatuur "op te hangen", maar niet noodzakelijkerwijs in termen van het gedrag van de auto aanpassen.
Voor mij is het hangen van de reactor alleen geldig als de twee fenomenen met elkaar zijn verbonden.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/07/07, 04:20

hi Pitmix

Een reactor hangt wanneer deze begint te verwarmen met een grote interne vloeistofpassage.
Als het een eenvoudige wisselaar was, hoe meer lucht en watervloeistof wordt doorgegeven, dit zou de temperatuur aan de uitlaat verliezen,
Als er minder vloeistof wordt doorgelaten, moet het warmer zijn aan de uitlaat van de reactor.
Het is het tegenovergestelde dat we zien.
een zeer hete reactor als we de druk of de hoeveelheid lucht + water bij de inlaat van de reactor verlagen, is de uitlaat kouder.
(let op de temperatuur van de vloeistof die de reactor verlaat en niet op de buis)

Als u het luchtfilter volledig blokkeert en de motor stationair of licht versneld laat staan ​​om alleen door de reactor te zuigen, zult u merken dat de reactoruitlaat temperatuur stijgt, ondanks een vrij warme uitlaat.
Ik doe deze test nadat ik de motor behoorlijk stijf heb verwarmd, om te profiteren van de thermische inertie, Zac doet iets soortgelijks om de reactor te strekken .. (ik zou zeggen nog meer draconisch vol gas)


Als iemand hier een verklaring voor heeft: waarom wordt het, wanneer er meer vloeistof door de reactor wordt geleid, warmer?
De limiet zou zijn om alles stroomafwaarts van de motor in de reactor te krijgen en de volledige temperatuur van de uitlaat te pompen.

Als de vochtige lucht die de reactor binnenkomt verzadigd is (te veel water), wordt de reactoruitlaat niet warm en verdrinkt de reactor.
het is beter om in geval van twijfel een overmaat lucht te hebben.
Zodra we de (goede) lucht / water-verhouding hebben gevonden
we raken deze instellingen niet meer aan, de manier om de reactor te regelen is om de vloeistof te regelen die door de reactor stroomt op basis van het gevraagde vermogen van de motor, wat de venturi heel goed doet wanneer we zijn goede afmetingen hebben gevonden,

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 18/07/07, 07:11

Goed ok !!!
Ik heb de reactor vanaf het begin van mijn experimenten goed opgehangen.
Het lijdt geen twijfel, we hebben het over hetzelfde.
Het is waar dat één ding echt verbazingwekkend is, is de efficiëntie van warmtewisseling.
De uitlaattemperatuur van de reactor is bijna identiek aan die van de uitlaat.
Ik heb nooit een vergelijking tussen de twee gemaakt, maar ik weet zeker dat er niet veel verschil is.
Op de R5 met een zeer hoge druk (4 mCLe) slaagde ik erin om 300 ° C te verkrijgen bij de uitlaat van de reactor.
0 x
jeannot
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 09/10/06, 10:17




par jeannot » 18/07/07, 10:45

André schreef:

Als iemand hier een verklaring voor heeft: waarom wordt het, wanneer er meer vloeistof door de reactor wordt geleid, warmer?

de verklaring is de overdracht van entropie; wat verklaart waarom de staaf heter kan zijn dan de gassen, en dat deze aan de andere kant afkoelt door de warmte van de uitlaat te absorberen

http://fr.wikipedia.org/wiki/Effet_Thomson

Wanneer de staaf heet is door de GE en wordt gekoeld bij de ingang door de vloeistof, is er een temperatuurverschil op de staaf.
Er is daarom een ​​warmtewisseling op de staaf door geleiding met de GE, en een temperatuurgradiënt vanwege de vloeistof.
Dit genereert een PDD in de stengel.
Als de vloeistof dan voldoende geleidend (geïoniseerd) is, kortsluit deze deze ddp en ontstaat er een stroom in de staaf en sluit deze zich in de luchtspleet op de vloeistof.
Het is op dit moment dat de reactor hangt;
De stroom in de staaf genereert een entropische overdracht (vanwege de verplaatsing van de elektronen) tegen de richting van de warmtestroom in. Deze overdracht verwijdert calorieën bij de ingang van de staaf die afkoelt en vervolgens calorieën naar de GE pompt, en aan de andere kant verwarmt, waardoor de calorieën aan die van de GE worden toegevoegd en daarom heter wordt dan de GE.

Maar pas op: er is een limiet.
Het is de vloeistof die de calorieën bij de uitgang van de staaf evacueert. Als deze uitlaat te heet wordt, kan de vloeistof ze niet meer evacueren. Dan neemt de delta T ° af en stroomt de stroom niet meer. De reactor deactiveert.
Wanneer de stroom vloeit, wordt rond deze stroom een ​​magnetisch veld gecreëerd. De ionen worden vervolgens afgebogen in hun lineaire koers en hun baan wordt gebogen in spiralen rond de staaf.
Dat is wat de reactor haakt. Maar dit alles gebeurt tegelijkertijd zodra de stroom vloeit.
De ionen worden vervolgens versterkt; ionisatie vindt hoofdzakelijk plaats in dit magnetische veld. Het blijft de impact vinden die ze op de motor hebben .......

En om deze verdomde reactor te starten, wat ik nog steeds niet kan doen.

Jeannot
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 22/07/07, 15:49

Hallo Jeannot,

Als uw staaf hetzelfde volume in de reactor inneemt als op uw diagram, zou het niet moeten werken.

uitzicht André's verklaringen over de rol van de kamers stroomopwaarts en stroomafwaarts van de stang (punten 10 en 11)

Geweldig deze wiki. U hoeft niet door 50 onderwerppagina's te bladeren om "de info die doodt" te vinden ...

Ik zie dat je theorieën dichter bij de mijne komen: +1 voor het spiraalvormige pad van de ionen vanwege zelfinductie.

Door nadelen begrijp ik niet hoe de staaf de zetel van een ddp kan zijn onder het enige effect van hitte. Om een ​​thermokoppel te maken, hebt u twee afzonderlijke metalen nodig.

Ik geef de voorkeur aan het uiterlijk van wervelstroom vanwege de variatie van de stroom, boven het openen / sluiten van de kleppen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 22/07/07, 18:02

Crispus schreef:Door nadelen begrijp ik niet hoe de staaf de zetel van een ddp kan zijn onder het enige effect van hitte. Om een ​​thermokoppel te maken, hebt u twee afzonderlijke metalen nodig.


https://www.econologie.com/ionisation-de ... -3324.html ou https://www.econologie.com/wiki-moteur-p ... ur_d%27eau

Crispus schreef:Ik geef de voorkeur aan het uiterlijk van wervelstroom vanwege de variatie van de stroom, boven het openen / sluiten van de kleppen.


Beeld

Als niet voor de wiki, is je deelname welkom ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 22/07/07, 18:53


Wat ionisatie betreft, ben ik ervan overtuigd dat het ook deze theorie van bob_isat is die me op het spoor van het elektromagnetische veld heeft gebracht.

Maar de verklaring van Jeannot lijkt oorzaken en gevolgen te combineren:
jeannot schreef:Wanneer de staaf heet is door de GE en wordt gekoeld bij de ingang door de vloeistof, is er een temperatuurverschil op de staaf.
Er is daarom een ​​warmtewisseling op de staaf door geleiding met de GE, en een temperatuurgradiënt vanwege de vloeistof.

Dit genereert een PDD in de stengel.

Ik denk niet dat de enige wanordelijke thermische agitatie een ddp in een homogeen metaal kan genereren, in tegenstelling tot een thermokoppel.

Voor mij is de staaf waarschijnlijk de zetel van een (zwakke) spanning, maar meer vanwege de circulatie van ionen rond de staaf. ze gedragen zich als een spoel die een magnetisch veld in de staaf genereert.

Schommelingen in dit veld (onder andere door variaties in de stroom in de inlaat - vandaar mijn vermelding van de kleppen), veroorzaken het verschijnen van wervelstromen in de staaf (een constant veld genereert geen stroom).

We komen dan op de staaf met de huidige (Foucault) + temperatuurgradiëntcombinatie, bevorderlijk voor het Thomson-effect dat door jeannot wordt genoemd.
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 22/07/07, 21:20

een uitleg van het Thompson-effect:
https://www.econologie.com/forums/post813.html#813
Het ene uiteinde van een koperen staaf wordt verwarmd en het andere wordt gekoeld. Als de hete kant hoog genoeg wordt verwarmd, zal het de kinetische energie van de externe baanelektronen thermisch verhogen tot een punt waar hun kinetische energie (1/2 mv2) groter zal zijn dan de werkfunctie en ze in de ruimte. Vanwege de geleidbaarheid van koper, zullen de elektronen, in plaats van te absorberen in de lucht, in enorme hoeveelheden naar de zijkoelen in rechte lijnen verschuiven, na de snelheid van warmtevoortplanting. Door de reactie zullen de elektronen die opwinden voor de koele zijde in tegengestelde richting reizen met de snelheid van een deeltje (1/2 mv2) in de richting van de hete zijde die de koperen staaf omcirkelt door gyroscopisch fenomeen en volgens de Vlaming-regel. Het product heeft een zeer lage spanning (enkele millivolt) als gevolg van de elektronen die in een cirkelvormige beweging bewegen. Maar zoals in elk elektrisch circuit, is de EMF in de koperen staaf onderworpen aan de wet van Ohm (E / R = I) en zal deze in het bereik van enkele duizenden ampères liggen.


als het werkelijk ‘enkele duizenden ampère’ is, kan het zijn dat dit een bepaald magnetisch veld produceert

is deze stroom mogelijk geproduceerd en circuleert deze intern van de staaf, wat noodzakelijkerwijs moet kom en ga (in het midden en aan de rand) annuleert het zichzelf niet (voor het magnetische effect) :?

bout
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 22/07/07, 22:37

Andre schreef:Een reactor hangt wanneer deze begint te verwarmen met een grote interne vloeistofpassage.
Als het een eenvoudige wisselaar was, hoe meer lucht en watervloeistof wordt doorgegeven, dit zou de temperatuur aan de uitlaat verliezen,
Als er minder vloeistof wordt doorgelaten, moet het warmer zijn aan de uitlaat van de reactor.
Het is het tegenovergestelde dat we zien.
een zeer hete reactor als we de druk of de hoeveelheid lucht + water bij de inlaat van de reactor verlagen, is de uitlaat kouder.


Als u het luchtfilter volledig blokkeert en de motor stationair of licht versneld laat staan ​​om alleen door de reactor te zuigen, zult u merken dat de reactoruitlaat temperatuur stijgt, ondanks een vrij warme uitlaat.



Als iemand hier een verklaring voor heeft: waarom wordt het, wanneer er meer vloeistof door de reactor wordt geleid, warmer?


hello André
Ik heb hier een verklaring geprobeerd die alleen voortvloeit uit "vloeistofmechanica":
https://www.econologie.com/forums/post36980.html#36980

maar het is mogelijk dat er iets anders gebeurt dat dezelfde effecten veroorzaakt wanneer de reactor "ophangt"

bout
0 x
jeannot
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 09/10/06, 10:17




par jeannot » 23/07/07, 20:59

Hallo crispus

bedankt voor het schema van André; Ik zal wijzigingen aanbrengen om rekening te houden met de door ons aanbevolen wachtkamer.
Voor ddp wordt het niet gegenereerd door entropie maar door dT ° c. Wanneer de ionisatie rond de staaf correct is, genereert deze entropie waardoor de staaf bij de ingang wordt gekoeld en de calorieën van de GE worden opgenomen

Als we de Thomson-effectformule nemen, vinden we

dQ / dx = I. Dt. r / dx



Overweegt een gemiddelde auto die op 100 rijdt, waarvan de motor 30 kW ontwikkelt en ongeveer 100 kW absorbeert
waarvan er 40 in GE zijn.
Op basis van uw metingen, die zeggen: wanneer de reactor hangt, daalt de temperatuur met de helft (dixit André)
wat betekent dat de reactor ongeveer 20 kw pompt, waarvan een groot deel door entropie (zeg 18 kw)

nemen voor "r" 8.4 (gegeven in een tabel) en dT ° = 200 °

we zouden hebben voor I = 18.000 / 200. 8.4 of ongeveer 10A

Het lijkt mij niet onmogelijk; deze 10 A moeten ook door de luchtspleet gaan, in een geleider met een equivalent gedeelte van 50 mm2 (voor staaf van 14 en buis van 16). Vooral omdat deze geleider zijn eigen elektrische lading met zich meebrengt.

De reactor gedraagt ​​zich dan als een wiel met een eekhoornkooi, met de staaf als een as. Buiten de staaf, in de luchtspleet zoals tientallen stroomstaven, // aan de staaf. Rond deze staven vormen de magnetische velden cirkels die optellen en slechts één veld rond de staaf vormen, die elders in dezelfde richting draait als die welke zich in de staaf vormt als gevolg van de stroom in de staaf.

Wat denk jij !!!!! (een tekening zou beter zijn, maar ik weet niet hoe ik het moet doen ...)

@ ++

Jeannot
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 143-gasten