Doping met water: Rover Montego TD 2L

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 05/06/08, 11:19

Hallo Jime, Andre en bedrijf...

Ik zie dat er vooruitgang wordt geboekt in de zoektocht naar de juiste waterstroominstelling voor de hoofdstoomgenerator...

Ik heb een vraag over de regelmaat van de waterstroom, afhankelijk van de motortoerentallen is er niet dezelfde depressie, waardoor de motor meer lucht en meer water in het grootzeil zal aanzuigen...
of hij zuigt alleen maar meer lucht aan (bij de aansluiting vóór de reactor)

Ik volg dit bericht met interesse... Ik ben een montage aan het voorbereiden op een busje en ik twijfel nog steeds tussen GV of bubbler... de GV verleidt me, maar het is de betrouwbaarheid van de stroomvoorziening op constant niveau... hummm :?

Andre schreef:Dag

de beperking tot de uitlaat is een noodzakelijk kwaad om warmte bij lage snelheden te hebben, ook het smoren, het wordt een volle kracht bestraffend.

[...]

Onze motoren zijn niet ontworpen voor competitie of om het vermogen te maximaliseren. In onze gevallen proberen we het dopinggebruik met water te maximaliseren en de meeste kilometers af te leggen met een liter diesel.

Andre


Oké, het is waar dat we niet dezelfde montagefilosofie zullen hebben op een generator of op een voertuig...
bij de eerste montage van onze generator, te veel beperkingen => overconsumptie... we zijn bezig dit te herzien

Andre schreef:Voor het druppelprincipe heb ik een tijdje na de carburateur op deze manier gewerkt, nu werk ik met spray op de snelweg en pomp, ruitensproeierinjectie als de turbo niet werkt in stadsverkeer.

dat wil zeggen dat je twee parallelle circuits hebt en je kiest op basis van de route?
Werkt uw ruitensproeierpomp continu?

@+ :D
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 06/06/08, 19:43

lio74 schreef:Ik heb een vraag over de regelmaat van de waterstroom, afhankelijk van de motortoerentallen is er niet dezelfde depressie, waardoor de motor meer lucht en meer water in het grootzeil zal aanzuigen...
of hij zuigt alleen maar meer lucht aan (bij de aansluiting vóór de reactor)


Dit is een vraag die ik mezelf ook stel, dus misschien hangt het af van de grootte van het mondstuk dat bij de luchtinlaat is geplaatst. Ik zei tegen mezelf dat de stroomsnelheid van de druppel kon variëren, afhankelijk van de versnelling, ik kon de toename waarnemen bij depressie in de gvi als functie van versnelling, moet ik nu controleren door met het infuus in mijn pijp te zuigen om te zien of de stroomsnelheid van de druppels echt varieert
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/06/08, 22:51

Dag
dat wil zeggen dat je twee parallelle circuits hebt en je kiest op basis van de route?
uw ruitensproeierpomp, deze werkt continu
?

Nee, het is hetzelfde circuit, ik pomp het hoofdmondstuk in terwijl het eruit komt als de onzuiverheid vastzit.
Ik heb indicaties in de auto om te weten of er sprake is van een tekort aan water, waterniveau en reactoruitlaattemperatuur
Ik heb een aantal temperatuurmeetpunten weggedaan die voor mij geen nut hadden voor de werking van de doping, of in ieder geval de waarden die heel stabiel waren, daar kijk je niet meer naar..

Tijdens normaal rijden wordt het water door de druk van de turbo versproeid
Als de turbo duwt, is er warmte..
Bij stadsverkeer met lage snelheid van 70 km/u stroomt het water niet in de hoofdleiding, een elektrisch systeem activeert indien nodig de pomp
bij elke puls van de pomp voelen we het aan de leiding

Momenteel heb ik nog geen eenvoudige oplossing gevonden voor de verstopping als gevolg van het 80 graden warme water van de sproeier, het sproeien, noch de verstopping van de niveaudetectoren.
Hoewel het niet geweldig is om elke 1000 km schoon te maken, als je experimenteel bent (maar dit verstoort de tests van de laatste 480 km met gebakken aardappelolie) en de jet bij terugkomst gedeeltelijk verstopt is, zoals 's nachts en op de snelweg, kwam ik niet in de verleiding om deblokkeer het.

zei tegen mezelf dat de stroomsnelheid van de druppel, de versnelling, per druppel afhankelijk kon zijn


De waterstroom is niet direct gekoppeld aan het gaspedaal, maar aan de warmte in de GV. Er moet water worden gestuurd wanneer de GV het kan verdampen. Er is een opening tussen het gaspedaal en de warmte, zowel bij het bergopwaarts rijden als bij het bergopwaarts rijden. vertragen. U hoeft niet naar perfectie te zoeken, maar zet gewoon vooraf het water dicht en laat het apparaat pas werken als het warm genoeg is



Andre

Beeld
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 07/06/08, 08:03

hallo

De waterstroom is niet direct gekoppeld aan het gaspedaal, maar aan de warmte in de GV. Er moet water worden gestuurd wanneer de GV het kan verdampen. Er is een opening tussen het gaspedaal en de warmte, zowel bij het bergopwaarts rijden als bij het bergopwaarts rijden. vertragen. U hoeft niet naar perfectie te zoeken, maar zet gewoon vooraf het water dicht en laat het apparaat pas werken als het warm genoeg is

dat klopt, nu rijd ik na het starten 2-3 minuten voordat ik mijn waterinlaatklep open en ik sluit deze 3-4 minuten af ​​voordat ik de motor stop, om de gvi uit te drogen, merkte ik dat als ik niet draai vroeg genoeg van de kraan, er zit water in de gvi, dat wordt aangezogen tijdens het opstarten, waardoor de opwarmtijd van de reactor wordt vertraagd

het is niet nodig om naar perfectie te streven, sluit eenvoudigweg vooraf het water af en gebruik het alleen als het warm genoeg is

dat zeg ik tegen mezelf als ik mijn drinkresultaten zie met een lage hoeveelheid water
Ik denk erover om te rekenen op een waterverbruik van 0,4-0,5 l/u en de aankomst eenvoudigweg te beheren met een magneetklep om het water te stoppen tijdens rode lichten of files
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 18/06/08, 19:18

Bonjour à tous

Hier heb ik zojuist 755 km afgelegd met 41,49 liter go (maximale tankinhoud) of een gemiddeld verbruik van 5,5 liter/100 voor een totaal waterverbruik van 3,2 liter of 0,2-0,3 liter/uur

Dit verbruik komt overeen met 10 dagen dagelijks gebruik van de auto, zowel met de koplampen in de ochtend als de autoradio constant aan, dit omvat 30% stadsverkeer, 30% rijksweg en 30% bochtige departementale weg en 10% toegangspaden naar de wijngaard
Met dus meerdere starts per dag inclusief de koude start in de ochtend waarbij ik 2 minuten zonder water rijd én 1 minuut voor het stoppen, is de pantone dus niet in zijn voordeel zoals op de snelweg of snelweg. Ik rijd op normale snelheid, de motor warmt niet maximaal op zoals tijdens een rit met hoge snelheid.

Ik heb geen precieze vergelijking voor dit soort routes. Ik weet alleen dat ik vóór de montage ongeveer 600 km met een volle tank heb afgelegd, dus ik ben best tevreden met mijn resultaten (zelffelicitaties :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 18/06/08, 20:10

Hallo Jime
jime schreef:Ik heb geen precieze vergelijking voor dit soort routes. Ik weet alleen dat ik vóór de montage ongeveer 600 km met een volle tank heb afgelegd, dus ik ben best tevreden met mijn resultaten (zelffelicitaties :)


20% meer km, uitstekende verdiende zelffelicitaties 8) : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 18/06/08, 20:39

Om dezelfde auto te hebben gehad, bevestig ik, de normale conso gaat over 8 liters, kan 7,5 voorzichtig zijn op vakantie.

Gefeliciteerd met deze prestatie

Ter vergelijking mijn Vectra 2 liters 80 CV (hetzelfde vermogen dan, maar 1998 is 6,5 liters,
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/06/08, 05:22

Dag

Hier heb ik zojuist 755 km afgelegd met 41,49 liter go (maximale tankinhoud) of een gemiddeld verbruik van 5,5 liter/100 voor een totaal waterverbruik van 3,2 liter of 0,2-0,3 liter/uur


Geef niet op, u krijgt uw 30% op een doorlopende reis.
Probeer langzaam uw waterverbruik te veranderen

Ik heb minder geluk bij mijn laatste test, ik heb mijn waterverbruik verminderd en de resultaten zijn niet minder gunstig, mijn beste resultaten zijn wanneer ik 1 tot 1,2 liter water per 100 km consumeer

Ik heb 610 km gereden met 43,4 liter diesel en 3,5 liter water

Dat is 7,1 liter per 100 km en 0,57 liter water per 100 km

Terwijl ik 5,9 liter per 100km doe met 1,1 liter water per 100km

Het zijn verschillende tests geweest die ik heb geprobeerd om naar beneden te gaan op het water en het levert me hetzelfde op, nu ga ik me naar boven concentreren, maar met een betere behandeling van het water voordat ik de waterreactor in ga.
We moeten begrijpen wanneer we de hoeveelheid water moeten verminderen of vergroten, ook wij zijn geneigd te denken dat het werkt als een carburateur die zo'n hoeveelheid water aandrijft, we vergeten maar al te vaak dat de temperatuur de belangrijke parameter is.

Andre
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 19/06/08, 21:04

Dag

elephant schreef:Om dezelfde auto te hebben gehad, bevestig ik, de normale conso gaat over 8 liters, kan 7,5 voorzichtig zijn op vakantie.

bedankt voor deze getuigenis, het stelt mij gerust in mijn berekeningen en vooral in de rekenfouten..
Andre schreef:Ik heb minder geluk bij mijn laatste test, ik heb mijn waterverbruik verminderd en de resultaten zijn niet minder gunstig, mijn beste resultaten zijn wanneer ik 1 tot 1,2 liter water per 100 km consumeer

Ik merkte dit ook bij de 508, het effectieve venster ligt tussen 0,8 en 1,4 l/uur hieronder, ik heb geen goede resultaten

Andre schreef:We moeten begrijpen wanneer we de hoeveelheid water moeten verminderen of vergroten, ook wij zijn geneigd te denken dat het werkt als een carburateur die zo'n hoeveelheid water aandrijft, we vergeten maar al te vaak dat de temperatuur de belangrijke parameter is.

Andre


ha de temperatuur...Ik ben verdwaald als ik je vertel dat ik op het maximum op de rover mijn beste resultaten behaal met een t°C van ongeveer 80-85° (bij de reactoruitlaat) met een waterverbruik van 0,3 L/uur (op de snelweg heb ik het nog niet geprobeerd, ik denk dat ik dan wat meer warmte zou hebben), terwijl ik met 0,9L/u tot 150°C ging (op de snelweg) maar de consumenten-GO-resultaten zijn iets minder goed

nu ga ik wat tests doen met een waterstroom van 0,4-0,5 l/u, er zal meer warmte uit de reactor komen, ik zal de resultaten zien bij een volledige run
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/06/08, 22:47

Dag
ha de temperatuur...Ik ben verdwaald als ik je vertel dat ik op het maximum op de rover mijn beste resultaten behaal met een t°C van ongeveer 80-85° (bij de reactoruitlaat) met een waterverbruik van 0,3 L/uur (op de snelweg heb ik het nog niet geprobeerd, ik denk dat ik dan wat meer warmte zou hebben), terwijl ik met 0,9L/u tot 150°C ging (op de snelweg) maar de consumenten-GO-resultaten zijn iets minder goed

nu ga ik wat tests doen met een waterstroom van 0,4-0,5 l/u, er zal meer warmte uit de reactor komen, ik zal de resultaten zien bij een volledige run


Denk niet dat als je meer water doorgeeft dan de uittredetemperatuur van de reactor zal afnemen ..
met een bepaalde hoeveelheid stoom begint de temperatuur willekeurig te stijgen en eerder in het zeer hete, of zelfs tijdelijk boven de 250 graden Celsius.
Zoals ik in verschillende posts heb gezegd, is de uitlaattemperatuur van de reactor geen criterium voor goede prestaties, maar vertelt hij ons alleen of de reactor niet onder water komt te staan.

Toen ik het had over de temperatuur erboven, was het die van de GV
afhankelijk van het ontwerp, als er stilstaand water in zit, kan het de 100c niet overschrijden, tenminste op het waterniveau. Als het van water wordt voorzien en het niveau stijgt, is het ofwel dat het niet genoeg uitlaatwarmte ontvangt, ofwel dat het contact maakt oppervlak is te klein.
de stoomuitlaat met lucht doet een zekere afkoeling voordat deze de reactor binnengaat, de hoeveelheid lucht die op dit punt binnenkomt moet voldoende zijn.

Wat doe je om je SGS-stoomstroom te vergroten?
(Het is niet door het vergroten van het infuus zodat je er meer uit kunt komen, je verhoogt alleen het niveau in de GV, sluit niet de stroom van stoom, niet meer om te spelen op het niveau met een systeem dat zweeft.

Om de stoomstroom te vergroten, neemt u een grotere stoomgenerator of plaatst u deze op een meer warmtebron.
ofwel voer je het met tussenpozen met een Sol elektrische klep, dan schakel je cyclisch over van droge GV met een beetje water
Wat interessant is, is om te allen tijde het waterniveau in de GV te kennen, om deze niet te vullen.


Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten