Doping met water: Rover Montego TD 2L

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 16/05/08, 14:59

Dudule schreef:Qua Pantone 5kw staat de stang in de tegenovergestelde richting (afgeschuind gedeelte bij de ingang). Is dit belangrijk of een fout in uw schema?


oh ja ik heb mezelf vaak deze vraag gesteld, wat betekent "gas mag niet blijven hangen"?
gasstroom probleem? zodat ze sneller rennen? maar is het echt een +?
0 x
Dudule
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 30/04/08, 01:12
Plaats: Bordeaux / Frankrijk




par Dudule » 16/05/08, 23:50

Andre schreef:De 22 maal de diameter van de stengel? optimale lengte .. Kun je ons wat langer vertellen.
Andre

Ik heb zelfs gelezen dat ik niet weet op welke site, ik heb geprobeerd het te vinden, maar het leek me tevergeefs dat het op een tutorial stond die door jou was geschreven, maar ik heb het mis, anders zou je het weten.
Ik zet mijn onderzoek voort ...
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 18/05/08, 00:33

hallo
oh ja ik heb mezelf vaak deze vraag gesteld, wat betekent "gas mag niet blijven hangen"?

condensatie van het mengsel moet vóór toelating worden vermeden. [/ quote]
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/05/08, 01:30

Dag
jonule schreef:
Dudule schreef:Qua Pantone 5kw staat de stang in de tegenovergestelde richting (afgeschuind gedeelte bij de ingang). Is dit belangrijk of een fout in uw schema?


oh ja ik heb mezelf vaak deze vraag gesteld, wat betekent "gas mag niet blijven hangen"?
gasstroom probleem? zodat ze sneller rennen? maar is het echt een +?


Vermijd liever een relaxatie in een te groot reactoruitlaatkanaal,

Andre schreef:
De 22 maal de diameter van de stengel? optimale lengte .. Kun je ons wat langer vertellen.
Andre

Ik heb zelfs gelezen dat ik niet weet op welke site, ik heb geprobeerd het te vinden, maar het leek me tevergeefs dat het op een tutorial stond die door jou was geschreven, maar ik heb het mis, anders zou je het weten.
Ik zet mijn onderzoek voort ...



De spiraal die we op de staven zien, heeft een spoed die overeenkomt met de straal van de stang, maar afgezien van het zien, heeft dit niet veel praktisch nut.

De lengtes van de staven zijn nogal variabel, maar onder de 80 mm niet erg functioneel en boven de 300 mm is er een deel van de stang dat koud blijft, het is nog steeds een mythe om te geloven dat de lengtes afgesteld moeten worden als een radio antenne
tussen een staaf van 120 mm en een staaf van 210 mm merkte ik geen significante verschillen, als we door de verschillende samenstellingen gaan, varieert het van 100 mm tot 330 mm.

Andre
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 25/05/08, 10:19

Dag

Ik heb zojuist een nieuwe test gemaakt, in de regen (gebruik van ruitenwissers, nat wegdek), hetzelfde korte parcours dat als referentie diende voor de andere tests

Ik liet de versnellingen veel meer trekken, vooral de 3e en 4e, het tempo was zelfs meer volgehouden dan op de dag van de test op 4,95L / 100, op de snelle baan reed ik op 130 in plaats van 120, en ik reed harder op de nationale

5,2L / 100 gaan voor 1,4L / u water, ik blijf daarom op mijn gemiddelde van 25% besparing, t ° c aan de reactoruitlaat van 95 tot 102 °, ik ben erg blij, dit bevestigt mijn eerste resultaten!

ter herinnering, zonder pantone en bij droog weer, 90 rijden op de nationale weg en 110-120 op de snelweg, ik had 6,57L / 100 gaan verbruikt
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 25/05/08, 11:16

Hallo Jime

Kunt u deze goede resultaten bevestigen als het erg heet is (T °> 27 ° bijvoorbeeld)? Mijn systeem in zijn huidige configuratie is volledig in de war onder ongeveer 15 ° en lijkt steeds stabieler en reproduceerbaarder te werken naarmate de buitentemperatuur stijgt. :onheil: : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 25/05/08, 11:58

Hallo Flytox

Ik denk dat ik bevestigde, de dag van mijn reis om op de snelweg te gaan, het was een zonnige middag (24 °) uit het hoofd.Ik had gemiddeld een 6L / 100 gemaakt met 138 km / u, ik had geen referentie zonder pantone maar op 90 en 110 zonder pantone verbruikte ik 6,57L / 100 en toen op 138 zonder pantone, ik veronderstel dat het eerder 8L / 100 is, maar voor korte ritten rijd ik altijd in de vroege ochtend, net na het opstaan Overdag is er niemand op de weg om mijn snelheid te verstoren, en ik hoop dat de blues daar rond deze tijd lunchen

midden op de dag is het onmiddellijk ingewikkelder en gevaarlijker om dezelfde rijomstandigheden van de ene test naar de andere te reproduceren, dus ik vermijd

Ik was verbaasd dat in de regen de uitlaattemperatuur van de reactor hetzelfde was als tijdens de tests bij droog weer, na mijn reis stopte ik om boodschappen te doen, op de terugweg blijf ik in een rij auto rijden op 70 km / h, in 5e versnelling gedurende 5 minuten, bleef de temperatuur constant op 99,2 °
Evenzo wanneer ik de dorpen met lage snelheid doorkruis, in de 3e, heb ik een constante temperatuur tussen 95 en 99 °, het is interessant dat ik denk dat ik voor stadsritten een reactoruitlaattemperatuur van ongeveer 100 ° heb terwijl mijn motor op minimale snelheid draait
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 29/05/08, 10:45

Goedemorgen allemaal

Ik heb nieuwe consumententests gedaan met op zijn zachtst gezegd verrassende resultaten !!

Dus 3 tests onder dezelfde omstandigheden, 50 km afgelegd naar de dichtstbijzijnde minuut, behalve de eerste test was de weg doorweekt door de stormen van de nacht

Eerste test zonder water, ik liet de ingang van de gvi in ​​de open lucht
4,76L / 100 gaan tegen 6,57L / 100 zonder pantone

2e test 0,4 l / u water
4,86L / 100 gaan

3e test 0,9 l / u water
5,04L / 100 gaan

Verrassend toch?
Ik dacht dat ik bij de eerste poging veel meer Go zou verbruiken dan zonder montage, ik dacht dat het beperken van de uitlaat zou hebben geleid tot een toename van het verbruik, dat is het niet, het is mijn laagste Go-verbruik, voeg daar de traagheid aan toe die wordt genoemd door alex56, dat wil zeggen dat de motor de 2000 km zou afleggen voordat hij verbruikt zoals oorspronkelijk zonder pantone

Omdat de weg nat was tijdens deze test, ga ik ervan uit dat de lucht die de gvi binnenstroomde zeer vochtig was, dus ik zal heel weinig water hebben verbruikt.

Ik zal daarom mijn tests voortzetten met heel weinig water, hoewel de reactoruitlaat zich in de 90 ° bevindt in plaats van in de 100 ° met een waterverbruik van ongeveer 1L / h

Voeg daar de meetfout van t ° c aan toe omdat de sonde het koper raakt, ik merkte een verlies van ongeveer 5 ° wanneer de sonde het koper raakt in plaats van de lucht of het omgevingsgas te meten.

Na deze tests zal ik geneigd zijn te geloven dat mijn systeem optimaal is met ongeveer 0,2 l / u water en weinig lucht, voor deze tests had ik in plaats daarvan een 2,5 mm luchtinlaatmondstuk van 4 mm, andré of amateurs van g_p wat denk je?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/05/08, 17:21

Dag
50 km voor een test is niet genoeg om te beslissen
de uitlaattemperatuur neigt na verloop van tijd toe te nemen
tijdens de eerste km neemt het toe en vervolgens af en stabiliseert

Zonder water heb ik een stroomverlies, maar een kleine besparing vergeleken met zonder reactor, te veel water, zelfs geen overconsumptie, er is een raam om te respecteren, als je streeft naar maximale economie.

Het is erg heet en kan korte tijd water opnemen, maar als je erop staat, duurt het kilometers voordat het weer normaal wordt.
Je zult merken dat het systeem, eenmaal ondergedompeld, er lang over doet om zijn prestatie te herstellen, ook bij je testen loop je met weinig water en ga je heel geleidelijk opgroeien.
Over een lange afstand vlakt het meetfouten uit en maakt het een gemiddelde (ik vermoed dat het systeem niet altijd optimaal werkt, vandaar de onregelmatige resultaten)

Andre
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 29/05/08, 18:33

Hallo andré

het is waar dat 50 km kort genoeg is om te beoordelen, ik gebruik deze route om mijn verschillende instellingen te proberen, zodra de juiste is gevonden, test ik hem over een paar honderd km, voor het moment realiseer ik me dat ik ermee reed te veel water

zonder water heb ik een sterke economie, dus ik veronderstel dat de natte weg 's ochtends voor fijne druppeltjes aan de gvi zorgde, vandaar mijn interessante resultaat
Ik zou nog een test doen zonder water bij droog weer, ik zal op de conso gaan
aangezien ik vanmorgen volledig twijfelde, heb ik zojuist een nieuwe test gedaan die bevestigt wat ik vanmorgen heb opgemerkt

50 km met 0,3 l / u water
4,68L / 100 gaan, mijn beste resultaten !! het komt dichter bij de ochtend 4,76 en 4,86L / 100, dus ik ga verder met heel weinig water ... wordt vervolgd
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 221-gasten