Waterinjectie voor diesel in Bolivia

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
El Boliviano
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 19/09/12, 09:18
Plaats: Bolivia
x 1

Re: Waterinjectie voor Diesel in Bolivia




par El Boliviano » 18/05/16, 15:23

Salut!

Sorry voor de vertraging, maar er zijn enkele "technische" problemen :schok: :onheil: zijn gekomen om de projecten te verstoren ..

We zijn er dus in geslaagd om een ​​roestvrijstalen reactor in een buis 16x24mm x 260mm lang te maken met een staaf van 14.5mm.
Beide uiteinden zijn T met roestvrijstalen pluggen doorboord met een blind gat van 12mm die de staaf vasthouden (de uiteinden van de staaf zijn gedraaid naar 11.5mm op 20mm)

Dus de stang kan zichzelf inschakelen. (probleem ??)

De reactor werd op zijn plaats gezet op een voertuig en maakte een gat van 28x 50mm op de uitlaat bij 350mm van de kleppen (het is mogelijk dat het niet dichterbij komt, het zal in de collector of in de flens zitten).

Een basis bubbler gemaakt van een transparante "tupperware" type doos.
De luchtinlaat is een motorluchtfilter dat is verbonden met een koperen pijp van 24mm, gebogen, geperforeerd op het horizontale deel.
Capaciteit van 0.8litre van water.
De aanzuiging gebeurt vanaf de bovenkant via een sproeipijp van +/- 18mm aan de binnenkant die bij de reactor aankomt op een buis van 16mm op 200mm (niet smelten vanwege de nabijheid van de uitlaat)

De reactoruitlaat arriveert in de inlaat in de huls tussen het luchtfilter en de kleppen via een koperen buis van 12x14.
over een dozijn cm plaatsen we een transparante omhulling om de stoom te laten passeren en tegelijkertijd dient het als buffer voor trillingen.

Er is depressie, een bubbelende luchtbel (maar niet veel voor mijn smaak) : Roll:

Welnu, prestatiegerichtheid, er is niet veel verschil als er ... :? volgens een bestuurder. (het blijft subjectief)
Conso oogpunt, niets super top .. we verwachten de resultaten van de volgende maatregelen deze week, omdat de records van kms slecht werden uitgevoerd in de eerste drie dagen. maar door te extrapoleren zouden we 1litre / 100Km nauwelijks hebben bereikt :|

Aan de andere kant, zwarte rookniveau, is er een duidelijke vooruitgang. behalve bij een brute acceleratie waarbij er nog steeds een mooie zwarte wolk is ... maar minder en minder.

Ik heb verhalen gelezen over de "inbraak" -tijd van de motor om betere prestaties te krijgen. Jouw ervaringen ??
0 x
A+

Florent
(El Boliviano)
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Waterinjectie voor Diesel in Bolivia




par Flytox » 18/05/16, 18:59

El Boliviano schreef:Salut!

Sorry voor de vertraging, maar er zijn enkele "technische" problemen :schok: :onheil: zijn gekomen om de projecten te verstoren ..

We zijn er dus in geslaagd om een ​​roestvrijstalen reactor in een buis 16x24mm x 260mm lang te maken met een staaf van 14.5mm.
Beide uiteinden zijn T met roestvrijstalen pluggen doorboord met een blind gat van 12mm die de staaf vasthouden (de uiteinden van de staaf zijn gedraaid naar 11.5mm op 20mm)

Dus de stang kan zichzelf inschakelen. (probleem ??)

Nee, mogelijk kan dit trillen en geluid maken? ... Aan de andere kant, als de staaf verwijderbaar blijft, moet er een zeer interessante test worden gedaan. Het doet de staafvergelijking zoals u hem monteerde en monteert hem op elektrisch geïsoleerde "ringen". Er is een theorie over de werking van de reactor die spreekt van elektrificatie van de waterdruppels in de damp. Het isoleren van de staaf van de bodem van de reactor zodat deze ook geladen kan worden heeft wellicht effecten op de elektrificatie van de stoom .... (nooit tijd gehad om deze test te doen : Cheesy: )

De reactor werd op zijn plaats gezet op een voertuig en maakte een gat van 28x 50mm op de uitlaat bij 350mm van de kleppen (het is mogelijk dat het niet dichterbij komt, het zal in de collector of in de flens zitten).

Op die manier zou je maximale warmte moeten oogsten. 8)

Een basis bubbler gemaakt van een transparante "tupperware" type doos.
De luchtinlaat is een motorluchtfilter dat is verbonden met een koperen pijp van 24mm, gebogen, geperforeerd op het horizontale deel.
Capaciteit van 0.8litre van water.
De aanzuiging gebeurt vanaf de bovenkant via een sproeipijp van +/- 18mm aan de binnenkant die bij de reactor aankomt op een buis van 16mm op 200mm (niet smelten vanwege de nabijheid van de uitlaat)

Hoe snel verbruik je dit waterreservoir?
Het horizontale geperforeerde deel, heb je geen crobar of foto?
Je bubbler is van plastic? Verhit je het water op de een of andere manier?

De reactoruitlaat arriveert in de inlaat in de huls tussen het luchtfilter en de kleppen via een koperen buis van 12x14.
ongeveer tien cm,

Hoe je je slang in de schede kunt openen (scheren, in het midden, lepelvormig, enz ...)

we plaatsen een transparante omhulling om de stoom te laten passeren en tegelijkertijd dient het als een schokdemper voor trillingen.

In principe is het heel goed, in de praktijk zien we bij normaal rijden op de weg niets, aangezien we in de cockpit zitten ... Maar deze informatie is zeker de meest verstandige. (zie een witte mist of een stroom druppeltjes afhankelijk van het gebruik van de motor enz.)

Er is depressie, een bubbelende luchtbel (maar niet veel voor mijn smaak) : Roll:

We kunnen eenvoudig de verlaging meten met een U-vormige buis. Volgens André vereist het een indrukking die overeenkomt met een kolom water van ongeveer 80 cm in hoogte. Zeker alleen verkrijgbaar met een venturi bij de opname. Als je de manipulatie doet, loof je dan niet en slik niet al het water uit de pijp, zoals met een kloppende woede te veel .... : Cheesy:

Welnu, prestatiegerichtheid, er is niet veel verschil als er ... :? volgens een bestuurder. (het blijft subjectief)
Conso oogpunt, niets super top .. we verwachten de resultaten van de volgende maatregelen deze week, omdat de records van kms slecht werden uitgevoerd in de eerste drie dagen. maar door te extrapoleren zouden we 1litre / 100Km nauwelijks hebben bereikt :|

Dit zou moeten komen met fijnafstelling na wat "methodisch" testen, vooral als je de hoeveelheid / kwaliteit van "damp" beheerst die je aan de motor kunt leveren.

Aan de andere kant, zwarte rookniveau, is er een duidelijke vooruitgang. behalve bij een brute acceleratie waarbij er nog steeds een mooie zwarte wolk is ... maar minder en minder.

De motor en de pot worden niet meteen schoongemaakt, ze hebben een paar volle nodig.

Ik heb verhalen gelezen over de "inbraak" -tijd van de motor om betere prestaties te krijgen. Jouw ervaringen ??

Het is moeilijk om categorisch te zijn, maar wat mij betreft, mijn beste verbruik werd niet onmiddellijk behaald na een aanpassing van mijn systeem, laten we zeggen dat tussen de tijd om de nieuwe werking van het systeem na aanpassing te temmen en de nieuw verbruik op een min of meer betrouwbare / representatieve manier duurt het 100 tot 300 km?. Zo lijkt een gepolijste reactorstaaf minder goed te werken dan een beetje "vies" (maar hoe snel wordt hij vies ?? : Cheesy: )
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
El Boliviano
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 19/09/12, 09:18
Plaats: Bolivia
x 1

Re: Waterinjectie voor Diesel in Bolivia




par El Boliviano » 18/05/16, 19:29

Flytox schreef:Nee, mogelijk kan dit trillen en geluid maken? ... Aan de andere kant, als de staaf verwijderbaar blijft, moet er een zeer interessante test worden gedaan. Het doet de staafvergelijking zoals u hem monteerde en monteert hem op elektrisch geïsoleerde "ringen". Er is een theorie over de werking van de reactor die spreekt van elektrificatie van de waterdruppels in de damp. Het isoleren van de staaf van de bodem van de reactor zodat deze ook geladen kan worden heeft wellicht effecten op de elektrificatie van de stoom .... (nooit tijd gehad om deze test te doen : Cheesy: )

Geen bepaald geluid ...

Ik zal zien welke elektrische isolator ik kan gebruiken. (het plastic houdt de schok niet vast :D )

Flytox schreef:Hoe snel verbruik je dit waterreservoir?
Het horizontale geperforeerde deel, heb je geen crobar of foto?
Je bubbler is van plastic? Verhit je het water op de een of andere manier?

Dus we voegden water toe na 230Km (in de stad) over 300ml (het werd niet gemeten).

Er is momenteel geen waterverwarming. maar hier is het niet erg cool ... (behalve vandaag, waar we alleen 18 ° C hebben : Roll: )

Het horizontale geperforeerde deel is doorboord met gaten van 2mm, (minstens 150) aan de onderkant en aan de zijkanten, bijna geen bovenaan.
Er is 120mm horitontaal op +/- 1cm vanaf de onderkant van de bubbler.
Ik zal foto's maken ..
Flytox schreef:Hoe je je slang in de schede kunt openen (scheren, in het midden, lepelvormig, enz ...)

Het is een elleboog die bijna in het midden van de schede gebeurt, om een ​​venturi-effect te maken;)

Flytox schreef:
we plaatsen een transparante omhulling om de stoom te laten passeren en tegelijkertijd dient het als een schokdemper voor trillingen.

In principe is het heel goed, in de praktijk zien we bij normaal rijden op de weg niets, aangezien we in de cockpit zitten ... Maar deze informatie is zeker de meest verstandige. (zie een witte mist of een stroom druppeltjes afhankelijk van het gebruik van de motor enz.)

Ja, het doel was niet om tijdens de reis te zien: d maar om te stoppen als de stoom arriveert en passeert ..

Flytox schreef:
Er is depressie, een bubbelende luchtbel (maar niet veel voor mijn smaak) : Roll:

We kunnen eenvoudig de verlaging meten met een U-vormige buis. Volgens André vereist het een indrukking die overeenkomt met een kolom water van ongeveer 80 cm in hoogte. Zeker alleen verkrijgbaar met een venturi bij de opname. Als je de manipulatie doet, loof je dan niet en slik niet al het water uit de pijp, zoals met een kloppende woede te veel .... : Cheesy:

Ik doe het zelfs beter, ik kan depressie meten met een manometer. Ik weet waar er een is. 8)

Flytox schreef:Dit zou moeten komen met fijnafstelling na wat "methodisch" testen, vooral als je de hoeveelheid / kwaliteit van "damp" beheerst die je aan de motor kunt leveren.
De motor en de pot worden niet meteen schoongemaakt, ze hebben een paar volle nodig.

Ja, dat stel ik me voor ..
Ik denk dat we moeten werken voor meer waterconsumptie ... het verbeteren van borrelen ..

Flytox schreef:Het is moeilijk om categorisch te zijn, maar wat mij betreft, mijn beste verbruik werd niet onmiddellijk behaald na een aanpassing van mijn systeem, laten we zeggen dat tussen de tijd om de nieuwe werking van het systeem na aanpassing te temmen en de nieuw verbruik op een min of meer betrouwbare / representatieve manier duurt het 100 tot 300 km?. Zo lijkt een gepolijste reactorstaaf minder goed te werken dan een beetje "vies" (maar hoe snel wordt hij vies ?? : Cheesy: )


Dus we zullen zien wat er aan het einde van de week gebeurt. De bus rijdt momenteel en de metingen worden nauwkeuriger gedaan (we vertrokken op een bus met een volle tank, terwijl we aan het begin vertrokken met een "halve" tank en het was moeilijk om de werkelijke hoeveelheid te beoordelen. er was.
1 x
A+

Florent
(El Boliviano)
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Waterinjectie voor Diesel in Bolivia




par Flytox » 18/05/16, 20:48

Flytox schreef:Hoe snel verbruik je dit waterreservoir?
Het horizontale geperforeerde deel, heb je geen crobar of foto?
Je bubbler is van plastic? Verhit je het water op de een of andere manier?

Dus we voegden water toe na 230Km (in de stad) over 300ml (het werd niet gemeten).

Als startpunt zul je een conso van 1.5 aan 3 liter / 100km kunnen beschouwen

Er is momenteel geen waterverwarming. maar hier is het niet erg cool ... (behalve vandaag, waar we alleen 18 ° C hebben : Roll: )

AMHA, zonder te verwarmen verdampt er veel te weinig (je zou 75 en 85 ° nodig hebben?).

Het horizontale geperforeerde deel is doorboord met gaten van 2mm, (minstens 150) aan de onderkant en aan de zijkanten, bijna geen bovenaan.
Er is 120mm horitontaal op +/- 1cm vanaf de onderkant van de bubbler.
Ik zal foto's maken ..

Eén gaatje bovenaan is te veel! Hierdoor blijft de horizontale buis bij lage aspiraties gevuld met water tot bijna hetzelfde niveau als de tank. Wanneer de motor "stoom" aanzuigt, hindert het water de luchtinlaat en kan de slang nooit helemaal uit het water weglopen. Als alle gaten in de horizontale buis eronder zitten en er voldoende zuigkracht is, zal de buis het water "volledig" afvoeren en kunnen alle gaten tegelijkertijd lucht afvoeren. De operatie is veel regelmatiger / reproduceerbaarder.


Flytox schreef:
we plaatsen een transparante omhulling om de stoom te laten passeren en tegelijkertijd dient het als een schokdemper voor trillingen.

In principe is het heel goed, in de praktijk zien we bij normaal rijden op de weg niets, aangezien we in de cockpit zitten ... Maar deze informatie is zeker de meest verstandige. (zie een witte mist of een stroom druppeltjes afhankelijk van het gebruik van de motor enz.)

Ja, het doel was niet om tijdens de reis te zien: d maar om te stoppen als de stoom arriveert en passeert ..

Bij stilstand (in neutraal op het gaspedaal?) De temperatuur van de motor is ver onder "bij continu gebruik op de weg". Dus wat we zien is moeilijk te interpreteren. : Cry:

Flytox schreef:
Er is depressie, een bubbelende luchtbel (maar niet veel voor mijn smaak) : Roll:

We kunnen eenvoudig de verlaging meten met een U-vormige buis. Volgens André vereist het een indrukking die overeenkomt met een kolom water van ongeveer 80 cm in hoogte. Zeker alleen verkrijgbaar met een venturi bij de opname. Als je de manipulatie doet, loof je dan niet en slik niet al het water uit de pijp, zoals met een kloppende woede te veel .... : Cheesy:

Ik doe het zelfs beter, ik kan depressie meten met een manometer. Ik weet waar er een is. 8)

Top Notch !!! 8)

Ik denk dat we moeten werken voor meer waterconsumptie ... het verbeteren van borrelen ..

U hebt de middelen om het water van de bubbler te verwarmen (motorkoelcircuit, contact op heet gedeelte, pot enz ...)?


Dus we zullen zien wat er aan het einde van de week gebeurt. De bus rijdt momenteel en de metingen worden nauwkeuriger gedaan (we vertrokken op een bus met een volle tank, terwijl we aan het begin vertrokken met een "halve" tank en het was moeilijk om de werkelijke hoeveelheid te beoordelen. er was.

Terloops, om een ​​verklaring van conso geldig / reproduceerbaar te maken, is een minimale zorgvuldigheid vereist om te kunnen vergelijken wat vergelijkbaar is, tussen het gedrag van de bestuurder, de koers, de lading van het voertuig, het seizoen, enz. : Wink:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
El Boliviano
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 19/09/12, 09:18
Plaats: Bolivia
x 1

Re: Waterinjectie voor Diesel in Bolivia




par El Boliviano » 18/05/16, 23:20

Flytox schreef:Als startpunt zul je een conso van 1.5 aan 3 liter / 100km kunnen beschouwen

Oue, dus we zijn ver weg ... dus we zullen de bubbler moeten herzien, want ik denk dat dat de plek is waar het blokkeert!

Flytox schreef:AMHA, zonder te verwarmen verdampt er veel te weinig (je zou 75 en 85 ° nodig hebben?).

Ik zal zien wat kan worden gedaan om het water te verwarmen ... maar 85 ° C, mijn plastic zal niet leuk vinden .. : Roll:
Ik zal proberen warm water in de bubbler te plaatsen om te zien of er een beter is : Mrgreen:

Flytox schreef:Eén gaatje bovenaan is te veel! Hierdoor blijft de horizontale buis bij lage aspiraties gevuld met water tot bijna hetzelfde niveau als de tank. Wanneer de motor "stoom" aanzuigt, hindert het water de luchtinlaat en kan de slang nooit helemaal uit het water weglopen. Als alle gaten in de horizontale buis eronder zitten en er voldoende zuigkracht is, zal de buis het water "volledig" afvoeren en kunnen alle gaten tegelijkertijd lucht afvoeren. De operatie is veel regelmatiger / reproduceerbaarder.

Ik zal de hoogste gaten sluiten ..
Ik had gedacht aan het gebruik van een aquariumverspreider om de bubbler te maken .. Iemand al geprobeerd?

Flytox schreef:Bij stilstand (in neutraal op het gaspedaal?) De temperatuur van de motor is ver onder "bij continu gebruik op de weg". Dus wat we zien is moeilijk te interpreteren. : Cry:

Bij stilstand, motor draait natuurlijk ..: p Als je accelereert, zelfs in neutraal, werkt het .. je kunt zelfs "laden" door de handrem te laten en de motor "forceren" ... (nou ja, het is niet geweldig voor de koppeling.)

Flytox schreef:U hebt de middelen om het water van de bubbler te verwarmen (motorkoelcircuit, contact op heet gedeelte, pot enz ...)?

Ja, ik heb mijn idee! 8)
=> Ofwel, met de koelvloeistof kan ik veel calorieën recupereren ..
Het probleem zal zijn om voor de anderen te "standaardiseren".

=> Ofwel door de lucht bij de inlaat van de bubbler te verwarmen door door een buis rond de uitlaat te zuigen (het zal een paar slagen van de koperen uitlaat maken).

Flytox schreef:Terloops, om een ​​verklaring van conso geldig / reproduceerbaar te maken, is een minimale zorgvuldigheid vereist om te kunnen vergelijken wat vergelijkbaar is, tussen het gedrag van de bestuurder, de koers, de lading van het voertuig, het seizoen, enz. : Wink:

Ja, ik weet het ... maar ik ben niet overal en ik moet alleen kieskeurige mensen doen: p
0 x
A+

Florent
(El Boliviano)
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Waterinjectie voor Diesel in Bolivia




par Flytox » 19/05/16, 20:01

Ik zal zien wat kan worden gedaan om het water te verwarmen ... maar 85 ° C, mijn plastic zal niet leuk vinden .. : Roll:

Veel expansievaten zijn van plastic, maar de wanden zijn relatief dik. Bovendien kunnen sommige worden omgezet in bubbler ..... om te studeren.

Ik zal proberen warm water in de bubbler te plaatsen om te zien of er een beter is : Mrgreen:

Tijd om het water te testen zal koud zijn, dus je zult niet kunnen concluderen, je zult heel wat moeite moeten doen zonder een verwarming ...

Ik had gedacht aan het gebruik van een aquariumverspreider om de bubbler te maken .. Iemand al geprobeerd?

Niet geprobeerd, maar het kost je een bepaald aantal om een ​​"voldoende" gasstroom te krijgen. Als het in de chai-tijd niet vasthoudt, kristalliseert het op de bodem van de bubbler, zet het af, bezinkt en blokkeert het misschien de porositeit van de diffuser?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
El Boliviano
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 19/09/12, 09:18
Plaats: Bolivia
x 1

Re: Waterinjectie voor Diesel in Bolivia




par El Boliviano » 20/05/16, 14:50

Salut!

Morgenavond zullen we de gegevens hebben om de consorekening van de week te doen met nauwkeurige gegevens (deze keer) 8)

We hebben een luchtcompressor op het voertuig (voor remmen, deuren).
Zou het verstandig zijn om de lucht via een klep in de bubbler te sturen om krachtigere bubbels te "forceren"? (en dus geen zorgen meer over depressie).

Een andere optie is om het water via een mondstuk en een elektrische pomp in de reactor te injecteren (zoals een sproeierpomp, maar betrouwbaarder en bestand tegen continu gebruik, ik heb het via een brandstofpomp)
Dus, geen bubbler en gecontroleerde waterstroom ... water passeert door een koperen buis rond de uitlaat vóór de aankomst in de reactor, we zullen de benodigde stoom hebben.
0 x
A+

Florent
(El Boliviano)
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Waterinjectie voor Diesel in Bolivia




par Flytox » 21/05/16, 11:51

El Boliviano schreef:Salut!

Morgenavond zullen we de gegevens hebben om de consorekening van de week te doen met nauwkeurige gegevens (deze keer) 8)

Ja! :P

We hebben een luchtcompressor op het voertuig (voor remmen, deuren).
Zou het verstandig zijn om de lucht via een klep in de bubbler te sturen om krachtigere bubbels te "forceren"? (en dus geen zorgen meer over depressie).

Goed idee om te proberen, het zal toelaten om luchtstroom in de bubbler te hebben zelfs bij de laagste motorsnelheden ... Trek ten slotte niet te veel lucht aan, het moet een minimum voor de remmen houden .... : Mrgreen:
In het geval dat u over een "aanzienlijke" luchtstroom beschikt, vergeet dan niet dat het in bepaalde uitleg van de werking van de reactor "noodzakelijk" is om in een onderdruk te zijn om te kunnen werken. (Dit is niet compatibel met het stroomopwaarts blazen van de reactor?).

Een andere optie is om het water via een mondstuk en een elektrische pomp in de reactor te injecteren (zoals een sproeierpomp, maar betrouwbaarder en bestand tegen continu gebruik, ik heb het via een brandstofpomp)

Bij mijn montage had ik een kleine elektrische compressor geïnstalleerd die me door hetzelfde mondstuk een mengsel van lucht en water stroomopwaarts van de reactor stuurde.
(Niet alle mogelijkheden van de truc verkend :| ). Als u van plan bent de verhoudingen en hoeveelheid lucht, water en de temperatuur aan de inlaat van de reactor te variëren, worden de montagemogelijkheden zeer groot / interessant 8).

Dus, geen bubbler en gecontroleerde waterstroom ... water passeert door een koperen buis rond de uitlaat vóór de aankomst in de reactor, we zullen de benodigde stoom hebben.


Als u de uitlaat met een koperen buis omgeeft, mag de binnendiameter niet te klein zijn (niet minder dan 8 of 10 mm). Het water en de stoom moeten kunnen "scheiden", en het water kan door de zwaartekracht naar beneden gaan, waardoor de stoom regelmatig kan ontsnappen.
De kronkeling mag niet vooral niet zich in horizontale positie op de uitlaat bevinden, als bij elke omwenteling een dieptepunt wordt gecreëerd dat de stroming en de verwarming sterk verstoort. De werking wordt bijzonder onstabiel (opeenvolging van ruimtes gevuld met proppen damp en pakketten vloeibaar water), de stoom die plaatselijk wordt gevormd op een heet punt dat goed in contact staat met de uitlaat, stuwt gewelddadig het water stroomopwaarts of stroomafwaarts . Saccades van gewelddadige uitzettingen van vlootbewegingen worden verkregen in plaats van een continue straal stoom. (gevaarlijke top voor de motor en effectieve anti voor de reactor die onmiddellijk verdrinkt).
Vlootpijpwikkeling werkt beter als het geïsoleerd is (bijv .: ik heb glasdoek afgedekt met aluminiumfolie gebruikt)
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
El Boliviano
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 19/09/12, 09:18
Plaats: Bolivia
x 1

Re: Waterinjectie voor Diesel in Bolivia




par El Boliviano » 07/06/16, 01:30

Salut!

Sorry voor de vertraging, maar onverwachte gebeurtenissen worden van tijd tot tijd uitgenodigd ...: p

Dus we hebben twee volledige weken met relatief nauwkeurige gegevens om de conso te berekenen.

We hebben 1.9l / 100km van tegenslag gewonnen.
Het is beter dan niets ... maar we verwachtten meer ...
Aan de andere kant werden de dampen drastisch verminderd en het vermogen (vilt) van de motor hersteld en opgestart.

We isoleerden de staaf niet elektrisch, omdat we geen isolator vonden en vooral, we hebben geen tijd om de reactor te ontmantelen.
We begonnen een tweede identiek te maken voor het bevestigings- en verbindingsgedeelte, waar we de staaf elektrisch isoleren.
Zodoende kunnen we het oude demonteren en het nieuwe in korte tijd weer samenvoegen.

Je kunt de bus alleen op zondag stoppen omdat de bussen op zondag in tweeën werken.

De bubbler is iets aangepast om het waterverbruik te verhogen, het is een +/- 1 liter / 100km.

Vreemd feit gevonden door de chef-chauffeur is dat het meer water verbruikt wanneer de bubbler niet vol is dan wanneer hij vol is.
Hij testte meer dan een dag om hem 4 keer te vullen in plaats van 2 (de bus is +/- 230km / dag) en die dag bracht hij de lege bubbler terug nadat hij de 80cl van het vertrek had verbruikt plus een fles 2l d 'water, of 2.8 l voor 230 km => 1.2 l / 100 km.
Dus 20% meer dan bij het vullen van de 2x (het openlaat (0.8 liter) naar 7H, het vult opnieuw met 11 heeft 0.8H liter of minder en rug aan rug en heeft 15h 19 of 20h vaak leeg .. )

Ik moet een manier vinden om de bubbler constant gevuld te houden tot een "mini" -niveau door zijn capaciteit te vergroten, maar waar hij wordt geplaatst, is dat niet gemakkelijk omdat er weinig ruimte is en via een systeem van communicerend vat, ze moeten op hetzelfde niveau zijn en twee buizen passeren.
0 x
A+

Florent
(El Boliviano)
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Waterinjectie voor Diesel in Bolivia




par Flytox » 07/06/16, 23:38

El Boliviano schreef:Dus we hebben twee volledige weken met relatief nauwkeurige gegevens om de conso te berekenen.

We hebben 1.9l / 100km van tegenslag gewonnen.
Het is beter dan niets ... maar we verwachtten meer ...
Aan de andere kant werden de dampen drastisch verminderd en het vermogen (vilt) van de motor hersteld en opgestart.

Het is een goed begin 8)

We isoleerden de staaf niet elektrisch, omdat we geen isolator vonden en vooral, we hebben geen tijd om de reactor te ontmantelen.
We begonnen een tweede identiek te maken voor het bevestigings- en verbindingsgedeelte, waar we de staaf elektrisch isoleren.
Zodoende kunnen we het oude demonteren en het nieuwe in korte tijd weer samenvoegen.

Wat is de mond van de hengel met de km?

De bubbler is iets aangepast om het waterverbruik te verhogen, het is een +/- 1 liter / 100km.

Vreemd feit gevonden door de chef-chauffeur is dat het meer water verbruikt wanneer de bubbler niet vol is dan wanneer hij vol is.
Hij testte meer dan een dag om hem 4 keer te vullen in plaats van 2 (de bus is +/- 230km / dag) en die dag bracht hij de lege bubbler terug nadat hij de 80cl van het vertrek had verbruikt plus een fles 2l d 'water, of 2.8 l voor 230 km => 1.2 l / 100 km.
Dus 20% meer dan bij het vullen van de 2x (het openlaat (0.8 liter) naar 7H, het vult opnieuw met 11 heeft 0.8H liter of minder en rug aan rug en heeft 15h 19 of 20h vaak leeg .. )

Het lijkt mij dat André hier meerdere keren over heeft gesproken, dat het beter werkte met weinig water op de bodem van de bubbler. Hogere watertemperatuur in de bubbler? en / of een groter volume boven het water dat "betere" stoom geeft? Als je in beide gevallen de temperatuur van de vloot zou kunnen meten, dan kunnen we een stukje vooruit !?

Ik moet een manier vinden om de bubbler constant gevuld te houden tot een "mini" -niveau door zijn capaciteit te vergroten, maar waar hij wordt geplaatst, is dat niet gemakkelijk omdat er weinig ruimte is en via een systeem van communicerend vat, ze moeten op hetzelfde niveau zijn en twee buizen passeren.

In een van mijn "projecten" die nog niet gerealiseerd zijn, is er een systeem met een zeer kleine 12 v pomp (die heet water ondersteunt) die de bubbler heel langzaam van onderaf vult. In de bubbler is er een overloop waardoor: een constant niveau van vlotter en water terugvloeien naar een 5 liter tank eronder. De pomp zuigt dit reservoir aan en spuugt in een koperen buis die wordt verwarmd door de koelvloeistof. Uiteindelijk spuugt het water van ongeveer 85 ° C in de bubbler. Op dit circuit heb je een klein filter nodig, anders werkt het niet lang (afzettingen / algen / bacteriën etc .... : Mrgreen: )
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten