Definitie van het "venturi" -systeem

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/04/07, 05:50

Dag
Een venturi is iets eenvoudigs te bereiken, maar toch moet het in de juiste maat worden gedaan,

We nemen het voorbeeld van een venturi in de inlaat van een dieselmotor met een reactor die wordt aangedreven door een kleine watercarburateur, dit is mijn geval en dat van de meeste assemblages bij ZAC

Als de venturi-cole klein is, zuigt deze bij lage snelheid aanzienlijk en een te groot waterverbruik.
Als de venturi-hals te groot is, zuigt deze alleen met hoge snelheid en te weinig waterverbruik.
we weten dat een venturi zijn zuigkracht niet lineair is als we veel lucht passeren, neemt zijn zuigkracht snel toe, dit is de reden waarom alle carburateurs die volgens het principe van de venturi werken een automatisch systeem hebben om uit te putten draait op volle kracht ..
Normaal gesproken wordt, wanneer de venturi-hals goed wordt gekozen in een panton, het waterverbruik aangepast aan de gebruikelijke regimes
in mijn geval van 90 kmh tot 120 kmh, als ik rijd op 130 en 140, koelt de reactor af, hij laat te veel water door, als ik op 90 rol is het warmer, op 80 kmh begint het een beetje af te koelen omdat de motor minder van warmte op de reactor.
Een venturi werkt dus alleen als automatisch op een bereik dat voldoende is vrijgegeven voor ons gebruik

Het is voldoende om het reactorvermogen te meten om het goed te begrijpen.
voor gebruik bij alle snelheden moet u de waterstroom regelen of werken met een carburateur met een emulsieput.

Bij een bubbler is het probleem hetzelfde als bij een eenvoudige carburateur. Het is de aanzuiging voor de reactor die de hoeveelheid vochtige lucht bepaalt die in de reactor passeert.
We moeten wachten tot de reactor heet is om water te passeren en voorkomen dat deze afkoelt zodat deze vloeibaar wordt op de staaf.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise




par RolCopter » 19/04/07, 17:08

Bonjour à tous

Het is waar dat het niet ingewikkeld is de mechanica van vloeistoffen lol : Mrgreen:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Th%C3%A9or%C3%A8me_de_Bernoulli

Het enige wat u hoeft te doen is rekening houden met de dichtheid van de vloeistoffen, hun snelheden, hun temperaturen, hun dichtheden en de kenmerken van de buizen waarin ze circuleren.

En als bonus werkt het in beide richtingen, op het werk gebruiken we venturis om de sneden op de thermoformers te zuigen (verpakking onder voedselgas - voedselverpakking).
0 x
Minder verbruik is goed
Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 19/04/07, 20:37

RolCopter schreef:Bonjour à tous

Het is waar dat het niet ingewikkeld is de mechanica van vloeistoffen lol : Mrgreen:


Weet je, ik ben niet op school geweest, dus een venturia-bicone doe ik willekeurig en ik test. het werkt zo veel, hoe beter het niet werkt, ik maak er nog een.

als ik de ruimte 30/100 van coniciteit bij binnenkomst en 7/100 bij uitgang heb, is dat over het algemeen niet slecht.

als er geen ruimte is zien we : Lol: : Lol: : Lol:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/04/07, 21:40

Bonjour à tous

Het is waar dat het niet ingewikkeld is de mechanica van vloeistoffen lol


Als het zo eenvoudig was, waarom gebruikten de carburateurs atrifices om een ​​acceptabel mengsel te hebben bij hoge toerentallen?
de put van emulsie heeft met name een rol om de automatisme en ook bellen te maken.
zeker maken een tweede ingang wanneer de venturi te veel trekt
Wat ik bedoel het gedeelte (lineair) of liever bruikbaar met een primaire carburateur. is vrij smal.

Om een ​​venturi te maken is het een kleinigheid, maar om een ​​constante stroom te hebben, ongeacht de lucht die door de kraag passeert met een eenvoudig mondstuk, is dit niet realistisch, het heeft een verstelbaar mondstuk op een manier om de stroom bij hoge snelheid te verminderen, c is de reden waarom een ​​reactor die goed werkt op 100 kmh met dezelfde instellingen te veel water heeft op 150 kmh
ondanks het feit dat de reactor meer warmte ontvangt.
het is niet volledig zelfregulerend,
met een goed berekende schooldiameter, kan het goed hebben gewerkt aan een groter bereik van snelheden.

Je kunt berekenen zoals je wilt, het moet ook rekening houden met de warmte van de reactor die niet altijd de luchtstroom volgt, vooral als je een helling op gaat, of een lichte afdaling, de stroomafwaartse diesel veel lucht maar weinig benzine = weinig warmte, de hoeveelheid water moet worden geregeld ...
en wanneer we te maken hebben met een buis vol met elleboogpulsen, is dit geen eenvoudige berekening van venturi zoals bij industriële gasovens (ik heb hier een behoorlijk lange tijd aan gewerkt)
je moet er meerdere maken om het juiste recept te vinden

Andre

Enkele venturi en dubbele venturi beide de luchtinlaat is ringvormig (geen buis in de venturi cole alleen een gleuf.
De dubbele venturi heeft een grotere depressie.

venturi pic226.jpg


Venturi die uit een vliegtuig komt om de gyroscoop te bedienen, van toepassing voor pantone-afzuiging

dubbele venturi pic225.jpg
0 x
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 19/04/07, 22:23

Ik vond het eenvoudiger: ik prik de output van de reactor onder de carburateur zo, geen behoefte aan een venturi !! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
Wel, het is waar dat het niet erg constructief is als een opmerking ... : Mrgreen:
In het begin begreep ik niet waar de venturi zich in een carburateur bevond, maar in feite is het zijn algemene vorm die in venturi is, ongelooflijk dat ik nooit voorzichtig was geweest!
0 x
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise

om de tweede graad te nemen




par RolCopter » 20/04/07, 16:37

goedemorgen

van André
Als het zo eenvoudig was, waarom gebruikten de carburateurs atrifices om een ​​acceptabel mengsel te hebben bij hoge toerentallen?


Helemaal met je eens André, het moest gewoon in de tweede graad worden genomen. Mijn ervaring op het gebied van carburatie (venturi) heb ik opgedaan toen ik klein was (zelfs geen grote lol) door bromfietsen, solex en vervolgens motobecane motorfietsen D45, D52 etc. te repareren. Mijn favoriete teksten waren de mechanische onderwerpen in Motorevue. Om terug te keren naar de carburateur en de naaldputten, om de aspiratie in de betreffende put aan te passen, werden conische naalden gebruikt om de diameter van de emulsie ten opzichte van het optillen van de bushel te vergroten. Ik ben niet te veel om de carburateurs op het G-systeem te gebruiken, de dichtheid van het water is verre van die van benzine en het vacuüm door een reactor moet moeilijk te benutten zijn.

Opmerking: mijn voorkeur gaat uit naar vacuümbrandstof (menbrane)
0 x
Minder verbruik is goed

Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/04/07, 18:45

Dag
de winterauto het is een bubbler gele oblige, de zomerauto c, is een kleine ultra-eenvoudige carburateur helemaal in messing woningbouw
eenvoudig te ontstoppen en functioneel, een eenvoudige kleine venturi van 4 mm in de nek met een dubbele punt als mondstuk, alle soldeer met zilver
de tank niet iets onder het niveau drijven, de aanzuiging doet de rest, hij zuigt zelfs een hoogte van 250 mm
dus ik behoud een licht differentieel met een platte tank ..
mijn systeem nadert een GV behalve dat ik geen water in de GV onderhoud, de motor zuigt met de carburateur wat het nodig heeft, deze druppels water raken de uitlaat en worden in de reactor geleid met een bepaalde hoeveelheid lucht ...
Eenvoud is moeilijk te doen, maar het is de basis die elke goede klusjesman moet weten.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2

Re: te nemen in de tweede graad




par zac » 20/04/07, 18:52

RolCopter schreef:Opmerking: mijn voorkeur gaat uit naar vacuümbrandstof (menbrane)


In theorie ben ik dat ook, maar de enige vacuümcarburateur die voor mij toegankelijk is, zijn die van 2 keer (kettingzaag, bosmaaier, enz ...) Ze maken tegelijkertijd een benzinepomp; Dus om goed te kunnen werken, hebben ze een afwisselende drukverlagingscyclus nodig, zeer moeilijk te verkrijgen op een 4-takt 4-cilinder.

daarom gebruik ik ofwel: mob-koolhydraten of model-koolhydraten met een scooterkraan (vacuüm).

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise




par RolCopter » 20/04/07, 21:34

goedenavond allemaal

van Zac
In theorie ook, maar de enige beschikbare vacuümbrandstof voor mij


Ik heb een mooie vacuümbrandstof en bushel van Austin Mini bewaard
maar het is een beetje groot aan de andere kant, de Japanners in een van de kleinste voor motorfietsen, ik weet niet of je er wat op je eiland kunt vinden.
0 x
Minder verbruik is goed

Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise

Een effectieve venturi is nog steeds erg omvangrijk.




par RolCopter » 06/05/07, 23:25

Bonsoir à tous

Een effectieve venturi is nog steeds erg omvangrijk.

http://www.ozone.ch/gasandwater/mazzei/3090.htm

Maar hey mijn volgende pantone mount ik zou het doen op een vrachtwagen lol.
0 x
Minder verbruik is goed

Minder vervuiling is al een geweldig resultaat

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 234-gasten