De stoom Doping in Afrika stage in Togo

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
satpavan
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 15/05/07, 11:34
Plaats: Nee, gek

De stoom Doping in Afrika stage in Togo




par satpavan » 07/04/08, 12:34

Bonjour à tous,

Sinds 2001 ben ik geïnteresseerd in de Pantone en in het bijzonder voor de distributie ervan in Afrika. De wetgeving is "flexibeler", de ambachtslieden erg goed en werkelijk overal aanwezig en vooral Afrika is de vuilnis van de wereld (zoveel oude voertuigen, enz.). Ik werk aan landelijke elektrificatie met behulp van hernieuwbare energiebronnen zoals zonne-energie, windenergie, gekoppeld aan een aangepaste generator (Pantone, plantaardige oliën, enz.).
Ik werk sinds juni actief samen met lio op het gebied van stoomdoping.
We hadden stage gelopen bij Michel en daarna zijn we samen verder gegaan zonder ooit echt resultaat te hebben gehad ... Tot februari!

We hebben een stage georganiseerd in Togo in West-Afrika. We hadden nog steeds niet onze eigen resultaten, maar ach, we begonnen zelfverzekerd. Het team bestond uit een vijftiental zeer ervaren Togolezen (bijna allemaal voorman, docenten, etc.) met lassers, plaatwerkers, dragers, etc.
Het was een totaal succes, een heerlijke week. Ze namen de technologie echt in bezit, begrepen het en probeerden het zelfs te verbeteren. Moet zeggen dat voor de vindingrijkheid meesters zijn, elk probleem had zijn oplossing! De teamgeest was opmerkelijk ...

We installeerden een tractor en een generator van ongeveer 7 kW (behorend bij een zorgcentrum). Na de tests behaalden we voordat we 18% liepen voor de tractor en 19% voor de groep. We wachten op de resultaten na het draaien in het systeem.
Ze zijn in ieder geval zeer gemotiveerd, ze hebben een groep gevormd om een ​​structuur te ontwikkelen die de ontwikkeling van stoomdoping in Togo voor haar rekening zal nemen.
Voor 2009 plannen we een stagetour in verschillende West-Afrikaanse landen. Alles is zelf gefinancierd met een totaal budget van 75 euro, waarvan ongeveer 15-20 euro per montage !!! We zijn ver verwijderd van het grote budget van de Wereldbank ...

We moesten ver gaan om onze eerste snede te maken, het is jammer, maar daarginds is het gemakkelijker ... Het was in ieder geval een geweldige ervaring waar we alleen de geest van team en wederzijds leren! Goed gedaan en tot ziens,

Beeld

Beeld

Ze hebben het al veel beter gedaan voor de tweede vergadering op groep, in uitvoering (geïntegreerd systeem en ontwerp ...)


Beeld
0 x
Allemaal goed
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 07/04/08, 21:50

Hallo allemaal!

Blij om nieuws en foto's van je heldendaden te zien!

Ik ben verheugd om te zien dat onze Afrikaanse vrienden toegang hebben tot deze technologie, om ze toe te eigenen en waarom niet, om een ​​voorbeeld te stellen voor fabrikanten in het noorden, die het duidelijk niet kan schelen!

Zou er een manier zijn voor deze onderzoekers om met ons mee te doen op de forum, om hun resultaten te delen ... ik weet dat het niet per se duidelijk is, maar hey ...

Groeten aan Lio, en aan je hele team, en nogmaals BRAVO!

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/04/08, 02:12

Dag

We hadden stage gelopen bij Michel en daarna zijn we samen verder gegaan zonder ooit echt resultaat te hebben gehad ... Tot februari!


Bravos voor uw aanpak en voor het delen op de forum
Wat motiveerde u om te volharden als de eerste vergaderingen geen goede resultaten opleverden? , normaal gesproken maken veel jongens leuke bewerkingen en zonder resultaat zijn ze in overvloed ..
Zelfs in de zin van een kleine wijziging, is er een kleine variatie nodig, iets tastbaars om door te gaan.

Het is ook interessant om te weten wat niet werkt, wat goed werkt, in het waterdoping systeem is het moeilijk de herhaalbaarheid en de precieze metingen volgens de motorbelasting onder de knie te krijgen.

Is het worstcasescenario geen verandering en wordt er een meetbare verbetering waargenomen? de deur staat open voor allerlei hypotes, elke kleine verbetering vereist uitleg, dus veel observatie en aantekeningen.
Ik moet zeggen dat als ik 32% één keer doe, het elke keer opnieuw moet worden gedaan en moet worden verbeterd.
Vergeet niet dat de gemeten resultaten een gemiddelde zijn over een periode die soms meer dan 4 uur lopen bedraagt, hierdoor waren er momenten dat het systeem erg hard werkte en soms dat het systeem nauwelijks werkte. ..



Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 08/04/08, 08:38

Welkom!

Bedankt voor de foto's,

aarzelt niet om ons op de hoogte te houden van de gemaakte afspraken en de behaalde resultaten
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
satpavan
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 15/05/07, 11:34
Plaats: Nee, gek

Bedankt voor de aanmoediging




par satpavan » 09/04/08, 01:12

Om uw vraag te beantwoorden, hebben we hen de links gegeven om deel te nemen aan de forum, maar daar, niet iedereen die de computer en internet gebruikt (het verbetert met de jongste ...). Er is er echter een die coördineert en vaak in cyber zit. Ik zal hem uitnodigen om mee te doen ... Bovendien waren ze erg gemotiveerd om het systeem te testen op de molens (voor maïsmeel, essentieel) en de kleine bussen.

Wordt vervolgd, we zullen hoe dan ook op de hoogte blijven van de resultaten. Op basis van de bemoedigende resultaten van deze sessie bereiden we ons voor op 2009 een rondreizende tour van stages en vergaderingen (Marokko, Senegal en Mali zijn al op de baan).

Binnenkort
0 x
Allemaal goed
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 09/04/08, 20:06

Hallo allemaal, :D

mijn collega verdubbelde me ... en des te beter, want om eerlijk te zijn neem ik niet genoeg tijd om hier te komen! Ik heb de site van de vereniging niet eens bijgewerkt ...

satpavan schreef:We hebben een stage georganiseerd in Togo in West-Afrika. We hadden nog steeds niet onze eigen resultaten, maar ach, we begonnen zelfverzekerd.

dus ik wil een wijziging aanbrengen, we waren eind oktober 2007 begonnen met het samenstellen van een loadbank met meettafel (shuntweerstand, T ° ...) op de eerste montage van de vereniging die in augustus werd uitgevoerd, zie hier: [url ] stoomdopingassemblage op elektro-dieselgroep [/ url] https://www.econologie.com/forums/montage-do ... t4067.html

Omdat ze slechts een korte werksessie gemeen hadden, was alleen de "radiator" loadbank operationeel. Ik ging daarom alleen door naar de eerste "chug chug" van de generator, daarna de eerste maatregel met alle voorzorgsmaatregelen en gedegen advies (van oa André en Camel ...) en de beschikbare middelen. Dus geen balans, maar ik had een serie samples voorbereid met een pessimistische foutmarge van +/- 1% ...

deze test gaf ongeveer 17%, dus 15% is de uitslag die ik aan André heb aangekondigd
Andre schreef: Het hangt ervan af wat betekent bemoedigend thuis?
10% 32%?
Voor mij is het ontmoedigen van 10%
Wat is audessu van 30% is encourengeant
Andre



Andre schreef:Wat motiveerde u om te volharden als de eerste vergaderingen geen goede resultaten opleverden? , normaal gesproken maken veel jongens leuke bewerkingen en zonder resultaat zijn ze in overvloed ..


Om u te antwoorden, een grote dosis optimisme en vertrouwen, aangezien ik nog steeds veel bewerkingen heb gezien die werkte, goede ervaringen hier op de forum (bijv .: C15 Vitry) ...

Nu met de terugtrekking van 5 mounts, zal de oude assembly vrijgeven ... Ik denk dat ik niet het geduld zal hebben om meer tests uit te voeren op deze (er zijn verbeteringen aan te brengen) ... we zullen eindigen ons testprotocol met diesel weeg- en meettafel natuurlijk, maar ik kan nu al de fouten zien die we hebben gemaakt ... en nieuwe ideeën gelanceerd door onze Afrikaanse vrienden !! : Cheesy: :D

VOOR CAMEL:
We gaan opnieuw contact opnemen met een gesprekspartner uit Togo zodat hij kan komen praten over de stage en de gedachten van deze collega's kan terughalen. : Wink: (Je moet weten dat het op zijn best 56K de verbinding daar is ...)

kort om dit bericht te sluiten, https://www.econologie.com/diesel-renault-et-peugeot-psa-s-associent-pour-developper-un-moteur-a-injection-d-eau-nouvelle-3772.html
alros kende ik niet voor deze alliantie (Peugeot / Renault) ... het is een April Fool!
maar uit een betrouwbare bron wordt het idee van waterdoping serieus genomen, en de laboratoria beginnen eraan te werken, vooral sinds het Renault EGR-patent dat moet voldoen aan de nieuwe EURO-vervuilingsnormen, maar meer nog, we praten goed verrijking en verbetering van de opbrengst via elektronische regeling en injectie van water en katalyse ....

Hier zijn alle onderzoekers, min of meer gelukkig en uitgerust om hun experimenten uit te voeren, belachelijk gemaakt ... (ik zal een passage van Andre over dit onderwerp citeren, maar ik weet niet waar ik die kan vinden). We doen dit op oude motoren, waar geen elektronische technologie is, en het zijn "rustieke" assemblages, maar de resultaten zijn er !!! zoals we al zeiden, voor auto's (variabele snelheden) bedreigt het alleen de elektronische regeling om betere resultaten te behalen, hoewel die van Vitry in de records van 30% staan ​​...

Nu is het zeer waarschijnlijk dat het werk waarop deze grote industriëlen zijn gebaseerd gedeeltelijk hieruit voortkwam forum maar er zal geen dank van hen zijn! :frons: we kunnen ons gerust stellen door tegen onszelf te zeggen: "eindelijk, de industriëlen beginnen, het is niet zozeer een delirium als het is!"
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten