De ideale bubbler?

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
rantanplan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 18/09/05, 22:31




par rantanplan » 22/09/05, 23:15

Hallo allemaal,
Mijn idee van de ideale drinker.
Het is de buleur die het mogelijk maakt de vloeistof beter te verrijken en te vervluchtigen.

Bij het bubbelen is de bubbel het belangrijkste!!

Maar wat in de bel belangrijk is, is het uitwisselingsoppervlak met de vloeistof. Dus voor een luchtvolume X dat het borrelen veroorzaakt, is het beter om veel kleine belletjes te hebben dan een grote bel. Maar veel kleine belletjes hebben de neiging zich te groeperen en grote bellen te vormen. En ja de bubbel en wreed! en lui!
Maar we gaan deze zeepbel niet op deze manier loslaten.
Maakt niet uit, we gaan hem het parcours opnieuw laten doen.

Tot slot:
Als een doorgang van het gas niet voldoende is om de lucht goed te vullen met vervluchtigde vloeistof, moet deze worden gestreken.
of installeer een minipomp die het met verdampte vloeistof beladen gas opzuigt en het opnieuw in het onderste deel van de bubbler injecteert. Natuurlijk zal het nodig zijn ervoor te zorgen dat de reactorinlaat niet onder druk komt te staan.
Bovendien kunnen we met deze oplossing hoge bubblers hebben en daarom is het verloop van de bel in de vloeistof langer en wordt het mogelijk om het contact tussen gas en vloeistof aan de oorsprong van de vervluchtiging te vergroten.

bijgevoegd schema

Anders zou het niet slecht zijn om de bubbler te isoleren, want zoals André zegt: wat niet verloren gaat, is niet verloren!!

:knipperen: :knipperen:

Om te mediteren en te bekritiseren

rantanplan
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 23/09/05, 01:40

Hallo Rantamplan,
het is goed om ideeën te hebben, de moeilijkste goede ideeën om te vinden zijn de eenvoudige.
de kunst van het creëren is om ingewikkelde dingen op een eenvoudige manier te doen
Wat de bubbler betreft, de lucht die door het water stroomt zodra deze verzadigd is met vocht
ze kan geen water meer drinken,
het is waar wat je zegt vol met kleine belletjes is beter, ik heb de aquariumstenen geprobeerd de accessoires gevonden bij aquariumverkopers
het maakt veel kleine belletjes, de andere methode is veel kleine korte buisjes van 3,2 mm, niet erg lang uit elkaar geplaatst op de bodem van de tank, het maakt veel belletjes, als het pad niet lang is, blijft het niet plakken.
het probleem is dat er tussen de 150 en 200 mm waterpas nodig is om de juiste inlaatdepressie van de bubbler te hebben. Sommigen zouden zeggen dat het verkeerd werkt onder druk. Ik had geen goed resultaat met betrekking tot de druk vóór de reactor, zelfs niet bij het borrelen van de uitlaatgassen.
de andere methode die ik nog niet heb geprobeerd, zou kunnen zijn om de lucht door de lonten van touw te zuigen die in heet water weken. We zouden de aquacultuur benaderen. Bepaalde trommelbevochtigers werken volgens dit principe, het is een van de luchtbevochtigers waar we naar moeten kijken.
Maak stoom met lauw water.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 23/09/05, 09:36

Hoi André, geweldige experimentator!
Als ik het goed begrijp kunnen we concluderen dat als we te veel waterdamp in de motor injecteren, het rendement daalt en de motor weer gaat roken. Een efficiëntiewinst van 60% is alleen mogelijk met een oude, volledig vervuilde motor die de helft van zijn aanvankelijke vermogen heeft verloren en die dankzij Pantone zijn oorspronkelijke prestaties terugkrijgt. Bij een nieuwe motor kunnen de prestaties met ongeveer 20% toenemen, naast het opruimen ervan. Ik vind het geweldig.
0 x
rantanplan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 18/09/05, 22:31




par rantanplan » 24/09/05, 00:41

welkom
Ik ben geen expert, maar ik denk dat wat naar de reactor moet worden gestuurd verzadigd gas is en vooral geen stoom, omdat stoom over het algemeen verzadigd gas en waterdruppels is en daarom vloeibaar.
De reactor is gemaakt om een ​​gas te raffineren en geen vloeistof. daarom is de benodigde energie te hoog en daalt het rendement van de reactor, vooral als de lengte van de reactorkern tot het maximum is teruggebracht en als de afvoerlucht wat krap is om te verwarmen.
De reactor is ontworpen om een ​​gasvormige naar plasmatische toestandsverandering teweeg te brengen.
Als het eerst van vloeistof naar gas moet en dan van gas naar plasma, kost dat veel energie.
Omdat het gas al verzadigd is, is het bovendien al zwaar beladen met watermoleculen.

Ik denk dat de reactor op zijn best verzadigd gas aankan.

Andrew,
Toen ik voorstelde om de lucht in de bubbler te recirculeren, was dat omdat ik dacht dat het niet per se eenvoudig was om de lucht met brandstof te verzadigen. Want als het zo gemakkelijk is, waarom probeer je dan kleine belletjes te maken en de vloeistof te verwarmen?


rantanplan
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/09/05, 01:05

Hallo rantamplam
het is verre van gemakkelijk omdat ik nog niet begrijp wat er in de reactor gebeurt, ik doe alleen maar tests en observaties, mijn manier van kijken evolueert volgens deze resultaten, wat ik weet, stuur stoom met meer dan 100 c in de reactor werkt niet, dus je hebt stoom onder de 100 nodig, is het stoom of onzichtbare microdruppels? Ik weet het niet ? Ik denk dat dat het is. Bij de uitgang van de reactor kan het erg heet zijn met weinig water of matig heet met meer water. Wat tot nu toe het beste werkt, is middelmatig water dat niet erg heet is. er zullen nog veel meer tests nodig zijn om het soort temperatuur en stoom te vinden dat de beste prestaties levert. Cela fait des mois que je suis sur ces tests et cela avance pas trés vite, il y peu de bricoleur qui nous parle de test de temperature de vapeur, il pompe au travers le bulleur et bonjours la visite, le moteur boit ce que le réacteur geeft. Wanneer is het goed? wanneer is het echt goed? wanneer is het leuk??? niet belangrijk . Zo gaan we niet... Soms vraag ik me af of ik de enige ben met thermokoppels op de reactoruitlaat...
Andre
0 x
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados




par phil 14 » 24/09/05, 11:45

hello André
Ik zou graag een thermokoppel willen installeren bij de uitgang van mijn reactor, maar dan moet je mij uitleggen hoe het eruit ziet, hoe het werkt en waar ik er een kan krijgen.
Zoals ik u al heb verteld, heb ik een aantal van uw berichten over de werking en verbeteringen van waterdoping bijna drie maanden bewaard. Vindt u het goed als ik ze op de kaart zet? forum Voor nieuwkomers zou dit u ervan weerhouden hetzelfde meerdere keren te herhalen.
A+
PHILL 14
0 x
rantanplan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 18/09/05, 22:31




par rantanplan » 24/09/05, 14:16

Hallo Andrew,
Ik denk dat je, om het te begrijpen, dichter bij de luchtverzadigingscurven en het kookfenomeen moet komen. Maar 100°C onder 1 bar is de kooktemperatuur van water!!
. Verzadigingscapaciteit (luchtabsorptiecapaciteit varieert met temperatuur en druk).
Waterdamp is gas dat verzadigd is met watermoleculen plus microdruppeltjes.
Stel je voor dat als het gasvormige deel (lucht) verder wordt verwarmd, de absorptiecapaciteit ervan toeneemt. In dit geval kun je de microdruppeltjes dus via de lucht opnemen.
Als je al op 100°C zit, is de lucht al volledig verzadigd, dus stuur je water de reactor in. En de reactor kan de transformatie van gasvormige naar plasmatische toestand niet langer of slecht tot stand brengen.

Ik doe mijn onderzoek (theoretisch op het gebied van de thermodynamica toegepast op stoommachines) en ik zal het zo snel mogelijk bevestigen.

Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat er geen vloeibare toestand de reactor in mag worden gestuurd.
Als de temperatuur van de uitlaatgassen richting 180°C stijgt en je deze energie wilt gebruiken om de hoeveelheid water die door de reactor wordt behandeld te vergroten, denk ik dat het beter is om na te denken over het verhogen van de stroomsnelheid van verzadigd gas en daartoe kunnen we overweeg om de lengte van de reactorkern te wijzigen (controleren), zoals ik heb voorgesteld in een van mijn diagrammen, of om een ​​extra reactor toe te voegen aan de motor in kwestie

Wat uw thermokoppels betreft, denk ik dat alles in orde is, omdat temperatuur een essentiële parameter is in de verschijnselen die we proberen te begrijpen.

:knipperen: :knipperen:

rantanplan
0 x
rantanplan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 18/09/05, 22:31




par rantanplan » 24/09/05, 22:34

Andrew,
Ik denk dat als je wilt analyseren en begrijpen wat er gebeurt, je de noties van staatsverandering en de notie van enthalpie moet assimileren.

Hieronder vindt u een link naar een technische schoolcursus die niet slecht is

<a href='http://www.cyber.uhp-nancy.fr/demos/CH-ENER/cha_2/cours_2_8.html' target='_blank'>http://www.cyber.uhp-nancy.fr/demos/CH-ENE.../cours_2_8.html</a>

Mollier-curven ontbreken

http://www.chez.com/hvac/mollier/mollier.htm


Als het je barbaars lijkt, kan dit allemaal eenvoudig worden uitgelegd (het is net als wanneer je met een notaris praat, soms heb je een vertaler nodig en het is stom als de maan wat hij je vertelt)


Wanneer je de temperatuur van waterdamp boven de 100°C verhoogt, passeer je het kritieke punt van het Mollier-diagram en wordt je natte damp HEET GAS. En blijkbaar houdt hij niet van heet gas, de Pentone!!

Het kritische punt:
De soortelijke verdampingswarmte r neemt af met toenemende druk (en toenemende temperatuur) om in een bepaalde toestand volledig te verdwijnen. Dit punt waar er geen verschil meer is tussen de kokende vloeistof en de verzadigde damp wordt het kritische punt genoemd. Het scheidt de kooklijn van de verzadigde damplijn. Boven het kritische punt is er geen verschil meer tussen vloeistof en damp. De toestand van de stof was kritiek.

A priori houdt hij niet van de Pentone wanneer de soortelijke verdampingswarmte verdwijnt!!

Graven??

A ++

:knipperen: :knipperen:

rantanplan
0 x
Avatar de l'utilisateur
krissg29
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 07/11/04, 21:26
Plaats: Finistere center
x 2




par krissg29 » 25/09/05, 00:52

In feite is het noodzakelijk om het evenwichtspunt (of de beste prestatie) tussen druk en temperatuur te vinden. Dat is het?

Heb jij ooit drukmetingen gedaan André? naast uw temperatuurmetingen.
Zou u iets hebben opgemerkt aan de hand van de druk bij de reactorinlaat (en in de bubbler)?

Als ik mij niet vergis kookt water bij minder dan 100°C als de druk minder dan 1 bar absoluut is.
Het zijn misschien niet noodzakelijkerwijs de belletjes die het water de lucht in 'dragen', maar misschien alleen de depressie en de temperatuur waardoor het gaat koken.
0 x
Het moet niet worden verward en ingenieuze ingenieur
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/09/05, 03:18

Hallo Kriss
Ik heb niet veel tests gedaan met een bubbler op de auto, slechts 2 tests alleen voor temperatuur- en depressieverbruiksmetingen.
Omdat ik met een watercarburateur werk en ik dezelfde parameters wil hebben als een bubbler of beter, heb ik een buisje onder de carburateur gelast om de depressie te meten met een plastic buisje en een gekleurde waterkolom j, die momenteel werkt met een depressie daarvoor de reactor meer dan 200 mm water bij 2800 tpm bij 3000 tpm, als ik meer wil, verkort ik het carburateurmondstuk of vergroot ik het om minder te hebben.
De depressie gemeten bij de reactoruitlaat, die afkomstig is van de venturi die ik voor de turbo heb geplaatst, is 700 mm en meer bij 3000 tpm, onlangs heb ik wat gewonnen door de reactoruitlaatbuis te vergroten. Bij depressies blijf ik bij deze waarden en concentreer ik me op de motoruitlaattemperatuur en dus de carburateurwaterstroom. Omdat ik veel korte runs doe, zijn de resultaten lang en onbetrouwbaar.
Ik heb een kleine test gedaan met een beetje alcohol in het water, ik bereid me voor op de nachtvorst die hier komt, de diesel lijkt het water goed gedoopt te hebben, ik zal de dosis voorzichtig verhogen. (hoewel deze tank in november onder een bach zal overwinteren, net als de beren) Ik ga door met de tests op de Chevrolet.
Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 147 gasten