Volkswagen-combi met pantonemotor

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2

Volkswagen-combi met pantonemotor




par het gewricht » 14/05/07, 22:33

Hierna begint het werk aan de combi.
Herinnering aan het basisschema

Beeld

De motor is daarom een ​​4 cilinder plat luchtgekoeld en heeft een cilinderinhoud van 1600 cc. Hij heeft ongeveer 170 km en verbruikt bij gemengd gebruik 000 L per 13 km.

De reactor heeft een diameter van 40 mm en een lengte van 280 mm. De binnenband heeft een diameter van 12 mm en de massieve staaf die er doorheen loopt heeft een diameter van 10 mm.



Dankzij een 4-in-1 uitlaatspruitstuk komen al mijn uitlaatgassen rechtstreeks in de reactor terecht, die is opgesloten in een geluiddemper die is teruggewonnen voor schroot.



Voili voilou voor vandaag, vertel me wat je denkt
Dernière édition par het gewricht de 21 / 03 / 08, 13: 20, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 16/05/07, 13:48

Helaas ga ik 350 km van mijn huis naar het werk, dus de pantonisatie van de combi zal wat vertraging oplopen, maar het moeilijkste deel is gedaan. Dus maak je geen zorgen, ik zal het project afsluiten.

Aarzel dan niet om me een opmerking of advies te sturen over mijn diagram of mijn reactor, ik zal nog steeds aanwezig zijn op de forum in ieder geval tot ziens

De join
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne




par Adrien » 10/06/07, 01:06

Hallo!

Blij om te zien dat je gevorderd bent!

Ik ben bang dat het je monteur klemt, de uitlaatopening lijkt me te klein.

het maakt me ook bang dat alle uitlaatgassen in je bubbler gaan.

Ik ben bang dat je bubbler te veel onder druk staat, misschien moet je een tweede uitlaat rechtstreeks aan de lucht toevoegen om deze depressie het hoofd te bieden.

De temperatuur in de reactor moet tussen de 600 en 800 ° liggen, het soldeer houdt het uit? (Ik weet de temperatuur niet waar het smelt)

Veel geluk in de toekomst! De beste manier om te weten of het werkt, is door het te laten werken : Wink:

Binnenkort
Adrien
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 10/06/07, 13:51

Hallo Adrien, ik heb veel vooruitgang geboekt, maar helaas zit ik momenteel in slow motion. Wat de uitlaatuitlaat betreft, die kan inderdaad een beetje restrictief zijn, maar als ik het vergelijk met een originele uitlaat zijn er beduidend minder schotten, de gassen gaan bijna vrij door de reactor. Ik denk dat het de vermindering van de output zal compenseren. Wat betreft het solderen zonder risico, de smelttemperatuur is veel hoger dan 1000 graden.
Voor de druk in de bubbler heb ik al een slang voorzien van een niet onderdrukkende klep sinnon het is duidelijk dat mijn bubbler mond zou zijn! : Cheesy: Bedankt voor de aanmoediging. Ik probeer er zo snel mogelijk op terug te komen
0 x
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 21/03/08, 13:23

Hallo iedereen, hey nee ik ben niet dood maar heb nog steeds geen tijd om verder te gaan! Ik vergeet u echter niet en ik ben nog steeds snel uw werk, zodra ik er weer op kan komen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 21/03/08, 14:06

Geef in dit geval de voorkeur aan de oplossing van stoomgenerator :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 22/03/08, 19:05

Hallo Christophe, ik heb zojuist uw link op de GV gelezen, ik zie dat het artikel sinds mijn laatste bezoeken aanzienlijk is geëvolueerd, het artikel is super duidelijk en goed gedetailleerd.
Mijn uitlaat is echter al dicht bij de reactor die in de geluiddemper is geplaatst, dus bij het beëindigen van de uitlaat. In mijn geval onmogelijk om de GV achter de reactor te plaatsen.
Ik zal blijven nadenken omdat de GV gezien de resultaten echt efficiënter is.
Voortdurend onderweg zijn en vaak ver van de werkplaats is het niet eenvoudig maar ik zal wel nieuws geven. Bedankt voor je advies.

PS: Is het een echte verplichting om de SG achter de reactor te plaatsen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 23/03/08, 22:07

Hallo, ik ben het nog steeds, ik heb momenteel internet, dus ik maak van de gelegenheid gebruik om meer te weten te komen over de GV!

Ik kom enkele problemen tegen die verband houden met het ontwerp van het uitlaatspruitstuk op mijn combi (zie diagram hierboven).
Inderdaad komen de uitlaatgassen slechts zeer ver van de uitlaatlichten van de motor samen en eenmaal verzameld stromen deze gassen rechtstreeks in de uitlaat of is al mijn reactor

1e probleem : Ik ben gedwongen de GV in een van de buizen te plaatsen en de kosten profiteer ik alleen van de warmte van één cilinder. Is het genoeg?

2e probleem: Ik heb de mogelijkheid om de GV op ongeveer 10 cm van de reactor (in de buis van cilinder nummer 1 parallel aan de geluiddemper) te plaatsen om condensatieproblemen in de loop van de damp te voorkomen, maar ik ben dan ver van het licht van uitlaat en dus warmte.
Kies welke oplossing? Dicht bij warmte of dichtbij de reactor?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 23/03/08, 22:28

Hallo doe mee
De join schreef: 1e probleem : Ik ben gedwongen de GV in een van de buizen te plaatsen en de kosten profiteer ik alleen van de warmte van één cilinder. Is het genoeg?

Als de montage niet symmetrisch is, is de kans groot dat de motor draait als een aardappel ..... helemaal niet goed.
Waarschijnlijk moet er na de reactor nog voldoende warmte over zijn
laat uw GV werken. Ik zie niet echt hoe het eruit ziet, maar als er ruimte is, zal het heel goed in serie zijn, achter de reactor zoals wij deden André, Camel1, de Angular Stone enz ...
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 24/03/08, 10:06

Hallo Flytox, bedankt voor het advies, maar ik begrijp niet echt wat je bedoelt met symmetrische montage?

De GV symmetrisch ten opzichte van de Reactor? met betrekking tot welke as?

Anders met betrekking tot de plaatsing van de SG achter de reactor, is het nog steeds mogelijk, maar omdat de reactor de volledige lengte van de geluiddemper inneemt, zal de SG in volle wind zijn (stel je voor dat je een SG plaatst aan het einde van een normale uitlaat, 2 km van de motor en in volle wind)

In dit geval twijfel ik echt aan de kwaliteit van de stoomproductie (weinig warmte door de ligging van de stoomgenerator en maximale co-compensatie door de windwaartse positie)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 257-gasten