Volkswagen-combi met pantonemotor

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
jack 185
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 05/03/08, 17:44
x 1

Pantone




par jack 185 » 24/03/08, 10:48

Wat moeten we denken van de mening van een ingenieur van ADEME die op France-Info spreekt tijdens een programma dat wordt georganiseerd door verschillende Franstalige journalisten en vraagtekens zet bij de vermindering van de uitstoot van schadelijke stoffen dankzij het Pantone-systeem. Hij beweert dat de zakdoektest gewoon een kleurverandering kan zijn. Tijdens dezelfde uitzending kondigt een Canadese journalist de aankomende marketing in zijn land aan van een voertuig dat is uitgerust met een gelijkwaardig systeem.
Ik had de gelegenheid om de assemblages te zien die werden uitgevoerd op de voertuigen van de gemeente Vitry / Sur / Orne en om te discussiëren met het gebruikerspersoneel dat volledig tevreden lijkt met de wijzigingen.
1 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 24/03/08, 11:33

dat zegt het allemaal: ingen. van M ...... : Cheesy: studies hebben mensen nooit intelligent gemaakt ... instructie en iteligence twee dingen heel anders, maar er is een enorm onderwerp !!! : Lol:



voor het systeem in kwestie zal de leiding naar het reactorniveau goed moeten worden geïsoleerd, voor de luchtspleet is dit het maximum dat het mij lijkt (voor een benzine).
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
jack 185
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 05/03/08, 17:44
x 1




par jack 185 » 24/03/08, 11:47

voor een optimale werking van de motor moeten de vier cilinderuitlaatbuizen dezelfde lengte hebben voordat ze op hetzelfde punt worden verbonden (vandaar de merkwaardige vorm van het verdeelstuk op F1 bijvoorbeeld). Bovendien zal het feit dat u de GV in een enkele buis monteert, zeker problemen met de werking van de motor veroorzaken, omdat u het risico loopt de uitlaatgassenstroom te vertragen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 24/03/08, 13:17

Hallo doe mee

De join schreef:Hallo Flytox, bedankt voor het advies, maar ik begrijp niet echt wat je bedoelt met symmetrische montage?

Als u de uitlaatgassen op slechts één cilinder beperkt, geeft dit een resultaat (opbrengst) dat verschilt van de andere 3 cilinders (op de inlaat en uitlaat). Dit zal de regelmaat van het paar verstoren. Het is anti-mechanisch, maakt trillingen, verhoogt de slijtage, vermindert de output enz ... en zal aanpassingsproblemen geven omdat alle cilinders niet in dezelfde boot zijn.

De join schreef: Anders met betrekking tot de plaatsing van de SG achter de reactor, is het nog steeds mogelijk, maar omdat de reactor de volledige lengte van de geluiddemper inneemt, zal de SG in volle wind zijn (stel je voor dat je een SG plaatst aan het einde van een normale uitlaat, 2 km van de motor en in volle wind)

Blijkbaar heb je een congestieprobleem waardoor je verschillende oplossingen moet bedenken. Je hebt niet ontploft of een foto van de pot dat we de moeilijkheden kunnen realiseren? : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 25/03/08, 22:30

Hallo Flytox, ik begrijp het probleem van symmetrie beter, dus inderdaad vind ik mezelf een beetje voor een doodlopende weg.
Ik zal daarover nadenken, voor foto's kan ik 2-weken plaatsen. In de tussentijd bedankt voor het advies en ik cogit dat allemaal.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/03/08, 23:29

Dag

Het grootste deel van de WV in Brazilië die een 100% panton op een rij cilinders plaatste
Op mijn Chevrolet V6 bevindt de reactor zich aan één kant van de 3 cilinders
Fysiek was het beter voor de toegangs- en toegankelijkheidsafstanden, zoals voor de hitte op een benzine die geen probleem vormt zoals een diesel ..

Andre
1 x
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 08/04/08, 23:43

Hier is een foto van de verzamelaar, zoals u kunt zien, ik kan de GV niet plaatsen zodat deze profiteert van de hitte van de 4 cilinders.
Ik kan het altijd in een van de buizen plaatsen, maar het risico bestaat dat een van de cilinders wordt vastgeklemd

Beeld

hier is de reactor in de geluiddemper, alles is nu gesloten en geïsoleerd met steenwol

Beeld
1 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 09/04/08, 22:51

Hallo doe mee

De join schreef:Hier is een foto van de verzamelaar, zoals u kunt zien, ik kan de GV niet plaatsen zodat deze profiteert van de hitte van de 4 cilinders.
Ik kan het altijd in een van de buizen plaatsen, maar het risico bestaat dat een van de cilinders wordt vastgeklemd

Spaghetti ..... met asymmetrische uitgangen 2 tot 2 van oorsprong ... : Mrgreen:

De join schreef: hier is de reactor in de geluiddemper, alles is nu gesloten en geïsoleerd met steenwol.


Heb je slechts 1 originele demper en dit volume? Als je het nog niet had gesloten, zou ik je hebben gezegd om te proberen de GVI erin te stoppen met je steenwol. Wat heb je gedaan om het geluid te verminderen?

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 10/04/08, 21:39

Hallo Flytox, de uitlaat kan eenvoudig worden heropend omdat ik hem niet heb opgelost. (Ik ben uitgerust met een heel klein strontstation dat het dunne vel niet kan lassen)

In het perspectief van de integratie van de GV in de geluiddemper zal het niet in de as van de uitlaatgassen zijn, zal dat voldoende zijn om stoom te produceren?

Zo niet, dan is er een tweede optie die zou bestaan ​​uit het integreren van de GV in de elleboog tussen de geluiddemper en de collector (dit is het enige deel dat profiteert van de warmte van de vier cilinders. Het is echter een elleboog van 90 ° dit zou verplichten om een ​​GV van dezelfde vorm te maken (wat grotendeels haalbaar blijft) maar het is slechts 10 cm lang, is het een beetje kort?
1 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 10/04/08, 22:58

Hallo Lajointure

De join schreef:In het perspectief van de integratie van de GV in de geluiddemper zal het niet in de as van de uitlaatgassen zijn, zal dat voldoende zijn om stoom te produceren?

Je uitlaat is wat lang, maar het lijkt me duidelijk dat er nog voldoende warmte moet zijn om een ​​klein straaltje water in de "geluiddemper" te verdampen. Het risico is dat het niet zo snel reageert als de belasting varieert als het Camel1-systeem. Yaka vindt de juiste maat / prestatie / gemiddelde geïmplementeerde vergelijking. : Mrgreen:

Om terug te keren naar het Silent-gedeelte, hoe lukt het u om de toorn van de politieagent niet aan te trekken met het geluid van een dragster? Zet je een tweede niet-geleegde geluiddemper in serie?

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 194-gasten