Citroen AX diesel 1.4

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 07/06/07, 07:45

welkom

Het is niet gemakkelijk om te weten wat er mis is met een montage.
Ik weet er iets van.
Er zijn zoveel mogelijkheden en mogelijke combinaties dat het vinden van het probleem een ​​echte Chinese puzzel wordt.
Als je een andere uitlaatpijp kunt vinden, maak dan een klassieke reactor met de in- en uitlaatopeningen naar de bovenkant van de motor gericht (praktischer) en voed hem op de eenvoudigst mogelijke manier.
Dan is het aan jou om ons te vertellen of dat iets verandert.
Ik zou je willen vertellen om een ​​zelfgemaakte watercarburator te installeren. Dat is handig voor een kleine auto als die van jou.
Daarna kan je, indien nodig, altijd nog een GV zoals Camel1 of zoals de mijne rond de uitlaatbuis maken.
A+ en ga zo door met het goede werk
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 12/06/07, 18:36

Bonjour à tous,

Vandaag weer voluit na ruim 1000 km gereden waarvan 200 op snelweg/snelweg.
Het vorige resultaat wordt bevestigd met 3,93 l/100.

Ik wacht af of met de warmte het verbruik daalt. Het zou lager moeten zijn dan afgelopen zomer dankzij de VSLA alleen (3,8 l/100).

Aan de andere kant is het waterverbruik nog net zo laag: ongeveer 0,1 l/100. Ik ben niet van plan om de reserve van 10 l in dit tempo leeg te maken...

Een dezer dagen zal ik hem weer op de kuil zetten om de val weer af te stellen, in de hoop het waterverbruik te verhogen. Want afgezien van een winst in flexibiliteit, is de motor nogal "zacht".

Ik liet een vriend de auto uitproberen, verrast dat ik met 40 km/u in de 5e versnelling door de stad kon rijden, soepel en zonder te drukken...
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 12/06/07, 18:44

hallo krokant

op uw motor moet u 0.2/0.3 liter verbruiken als u op zoek bent naar maximale economie.

Vermenigvuldig met 2 voor "vissen", maar de besparing zal minder zijn; als er paarden zijn, gebruiken we ze meestal :onheil: :onheil: :onheil:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 12/06/07, 19:40

Hallo Cryspus

Ik denk dat de hoeveelheid water die je motor stroomafwaarts stroomt direct verband houdt met de hoogte van je vlotter en de zuigkracht van je inlaat.
Op een GV is er niet veel om het waterverbruik te beperken.

Moet de vlotter in uw geval niet als zekerheid worden gebruikt en niet als controlemiddel?
Misschien moet de GV gewoon druppel voor druppel worden gevoed?
Misschien is het voldoende om de diameter van uw watertoevoerleidingen te verkleinen.
Op mijn R5 heb ik zojuist gemerkt dat de stoom volledig onzichtbaar is, zelfs direct bij de uitgang van de GV.
Omdat de temperatuur van de uitlaat 300°C kan bereiken op mijn motor, zou de hoeveelheid verdampt water erg belangrijk moeten zijn. Dit is echter niet het geval (ondanks een waterlek).
Ik denk dat dit lage waterverbruik te wijten is aan een zeer laag waterpeil en debiet.
Ik heb gisteren mijn uitlaat veranderd om een ​​reactor te installeren die is uitgerust met een GV, maar ik heb de hoogte van de vlotter niet gecontroleerd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 27/06/07, 18:27

PITMIX schreef:Misschien moet de GV gewoon druppel voor druppel worden gevoed?
Misschien is het voldoende om de diameter van uw watertoevoerleidingen te verkleinen.


Dit heb ik een tijdje geleden gedaan:
https://www.econologie.com/forums/citroen-ax ... html#51647

Maar ik had andere zorgen. Als het waterverbruik is gedaald, komt dat ook doordat het vacuüm de reactor niet meer bereikte. De uitlaatslang van de reactor is overal gebarsten en "van binnenuit aangezogen" na 3000 of 5000 km afgelegd te hebben:
Beeld
Ik ben van plan deze flexibele buis te vervangen door een stijve koperen buis.
De laatste volle bevestigde nog een eervol gemiddelde van 3,91 l/100.

Maar dit gemiddelde verbergt de details: de brandstofmeter ging de laatste 200 km heel snel naar beneden, terwijl de auto langzamer werd. Einde van het dopingeffect...

Zonder deze bug denk ik dat hij onder de 3,5 l/100 bar had kunnen komen, zonder in te boeten aan prestaties... Ik had mijn intuïtie moeten volgen en bij 600 km moeten tanken, toen "het werkte"...

Kan ik een volle tank (>1000 km) volhouden zonder "hik".? : Cry:

Ik heb de "geïmplodeerde" slang vervangen door een sterker model (voor koelvloeistof) en een restrictie (35 mm interne PVC-buis) in de luchtinlaat (42 mm) aangebracht in de hoop de onderdruk in de reactor te vergroten.

Maar het resultaat is niet overtuigend op dit nieuwe traject (voornamelijk snelweg): soms trage auto, te snel dalende dieselmeter (ongeveer 5 l/100), en dat alles zonder noemenswaardige daling van de watertank. Weer een "gebogen" waterslang?

Ik heb de luchtrestrictie al verwijderd, waardoor de motor alleen bij hoge toeren gas gaf. Voor de rest snel terug naar de pit :frons: ...

Wordt vervolgd ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 27/06/07, 19:13

Hallo crispus
Op de R5 en op de Golf heb ik koperen buizen voor de motoruitlaten geplaatst. In ieder geval op de eerste cm bij de reactoruitlaat.
Dit voorkomt dat het rubber te heet wordt. Maar vooral dit
wat ze niet leuk vinden, is ellebogen. Met de hitte wordt de elleboog een knelpunt.
De koelslang is ook wat ik gebruik.
Voor je verbruik pb is het vreemd.
Ik erger me aan de GV die niet waterdicht is op de R5.
Ik heb ook de indruk dat als het water op is, bij de volgende vulling, er luchtbellen in de watertoevoerbuis zitten.
Misschien is dat de reden waarom de reactor te weinig vermogen heeft.
Wanneer u water plaatst, maakt u de toevoerleiding van de reactor los om te zien of uw vlotter goed werkt en of deze goed van water wordt voorzien.
Wat is de capaciteit van uw watertank?
Is het hoog genoeg in vergelijking met de vlotter op constant niveau?
het is mogelijk dat het verkleinen van de diameter van de waterinlaat een goede toevoer verhindert.
En heeft je watercontainer een ontluchter?
Ik weet dat het een beetje een domme vraag is, maar ja, je weet maar nooit : Lol:
Uh....en je val is niet te hoog/te laag?
Oké, ik stop met vragen stellen, je zult het uiteindelijk wel vinden : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 27/06/07, 22:47

Hallo Crispus!

Ik heb net je topic vanaf het begin herlezen en ik zie dat je op een bot viel.

Uw probleem, met uw GV zoals die is, is dat het niveau alleen stabiel kan zijn als de motor is gestopt. De geringste aanzuiging aan de kant van de stoomuitlaat zal de waterkolom uit balans brengen door deze veel hoger te laten stijgen dan zou moeten...
Ik denk dat ik de oplossing heb om het stabiliteit te brengen en operationeel te maken... : Cheesy:
Heb je dit gezien? :
https://www.econologie.com/forums/mise-a-jour-importante-pour-le-gv-t3768.html

Het probleem is dat de valtank op atmosferische druk staat, terwijl hij op dezelfde onderdruk zou moeten zijn als aan de stoomuitlaatzijde... : Lol:

Zoals ik je strijdlust zie (ik had je aflevering "distributieriem" gemist : Cheesy: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: )
Ik denk niet dat deze truc je problemen zou moeten bezorgen.

Anders zie ik dat u het negende slachtoffer bent van de wet van Murphy:
Als er iets kapot gaat, gaat het kapot. met je indrukwekkende reeks problemen met slangen en lekken en verstopping... We hadden ons deel, met Didier kozen we voor vertrekken in roestvrij staal of koperen buis van ongeveer tien cm, waarop we de slang van het watercircuit aansluiten, die omhoog houden heel goed, de halsbanden raken niet geblokkeerd.

Ik herinner u eraan dat het principe van de GV een groot warmtewisselingsoppervlak is waarop het zeer kleine vloeibare water op de bodem zal spatten.

Het mag in geen geval worden verdronken, want dat komt erop neer dat het in het slechtste geval wordt uitgeschakeld of dat het een chaotische werking krijgt (het gargots...)

Ga, snel een stabiele GV, dat je ons eindelijk je volgende metingen geeft, zonder bug... :D

Succes en tot++

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 27/06/07, 23:26

: Idee: Goed idee om te balanceren : Cheesy:
Bovendien voorkomt het dat een deel van het water door het kleine gaatje verloren gaat.
Ik weet niet of dit echt het probleem is dat Crispus tegenkomt, maar het is waar dat als het waterpeil in het grootzeil te hoog stijgt, het niet meer werkt. Ik merkte dat terwijl ik probeerde de motor van de Golf om te zetten in een horizontale GV. En op de R5 merkte ik dat ook. Het maakt geen stoom en de GV stuurt waterstralen.
Goed en wel Ya more ka!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 01/07/07, 23:41

Bonjour à tous,

Hier is een lange post vandaag voor debriefing. Bedankt Camel en Pitmix in het bijzonder!

camel1 schreef:Uw probleem, met uw GV zoals die is, is dat het niveau alleen stabiel kan zijn als de motor is gestopt. De geringste aanzuiging aan de kant van de stoomuitlaat zal de waterkolom uit balans brengen door deze veel hoger te laten stijgen dan zou moeten...
Ik denk dat ik de oplossing heb om het stabiliteit te brengen en operationeel te maken... : Cheesy:
Heb je dit gezien? :
https://www.econologie.com/forums/mise-a-jour-importante-pour-le-gv-t3768.html


Ja, ik had je aanbeveling Camel1 gelezen. Je ontlast me omdat ik al een tijdje mijn haren uit het hoofd trek om de oorzaak van mijn zorgen te vinden. Ik vermoedde dat het kwam door het drukverschil tussen de GV-uitlaat en de sifon, maar jouw uitleg gaf me uiteindelijk de oplossing. Helaas is het moeilijk toe te passen op mijn "compacte" montage, waar ik probeerde de GV in het onderste deel van de reactor te huisvesten. Ik vond deze variant elegant, en dan hou ik er niet van om "zoals iedereen te doen"... Maar excentriciteit heeft een prijs : Cheesy:
Ik heb mijn holle staafdiagram alle kanten op gedraaid, het lukt me niet om het op een simpele manier aan te passen om een ​​"kalmerende" buis toe te voegen.

Vandaag, met koude motor, blies ik uit nieuwsgierigheid in de luchtinlaat van de motor, om een ​​krachtig gegorgel te horen! En bij het ontmantelen van deze leiding aan de reactorzijde zag ik tot mijn verbazing veel water naar beneden komen, wat me nog niet eerder was overkomen.

Dankzij al deze elementen geloof ik dat ik eindelijk een groot deel van de mysteries heb begrepen die ik heb waargenomen met mijn "exotische" montage!

Bij de eerste montage werd de lucht onder druk aangevoerd door het carter (ontluchter). Het kwam dus onder druk aan op de bodem van de reactor. Vooral omdat de motor redelijk gebruikt is (230.000 km)

- Bij stationair draaien is de onderdruk erg laag, terwijl de druk van de gassen boven het waterniveau wordt uitgeoefend en het weer constant naar de tank drijft: het water duwt de vlotter en komt waarschijnlijk zelfs in de afvoer terecht via de ontluchting gat. Uiteindelijk komt het enige water dat de motor bereikt uit de ontluchter, die er oorspronkelijk nogal wat "uitspuugt"... Grote kleverige druppels: emulsie van water en koolwaterstoffen?

- Motor onder belasting, depressie neemt toe: het waterpeil in de reactor stijgt, waardoor er een vraag naar water in de ontluchter ontstaat. Het water kan dus “onbepaald” stijgen totdat het de reactor “vult”. Maar de cartergassen, onder druk, voorkomen dat water de holle stang binnendringt. Bij het demonteren van de luchtinlaatleiding (aan de onderkant van de reactor) heb ik nooit water gevonden.

Bij stationair draaiende motor heb ik de uitlaatslang van de reactor vele malen losgekoppeld en ontdekte dat deze stoom genereerde. Normaal omdat het waterpeil in deze tijd het laagst was… Ik hoorde ook een gorgelend geluid, het bewijs dat het water de stengel nog had bereikt.

Ik had het trouwens onderstreept, ik wist nog steeds niet of mijn reactor alleen in GV of echt in Pantone-reactor functioneerde. Nu weet ik het zeker, deze reactor heeft bijna nooit gewerkt zoals het hoort! En het is niet omdat het koper is. Dit laatste punt moet nog worden opgehelderd, daarom kan ik me nog steeds niet neerleggen bij het opgeven van deze montage...

Nog een opmerking, het is tijdens de eerste koude kilometers dat ik het meeste gevoel van koppel had. Dit komt waarschijnlijk omdat het waterpeil in evenwicht was gebracht met de motor die stopte, de stoomproductie optimaal was en de reactor kon werken.

Mijn montage bevestigt in ieder geval wat Laurent volhardt in het opmerken, de loutere aanwezigheid van stoom vermindert de vervuiling (vanaf het begin gedeeld door 2) en - enigszins - het verbruik...

Een teveel aan damp zorgt zelfs voor een verbazingwekkende powerboost, maar - zoals Zac en André hebben opgemerkt - gaat ten koste van de economie.

Water in ronduit vloeibare vorm heb ik ook ervaren: ook daar merkte ik een overconsumptie (met geur van onverbrand, maar zonder zwarte rook) en zonder verandering in motorgedrag. Zoals een lekkende koppakking, wat...

De laatste tijd werd het nog erger, sinds ongeveer 1500 km heb ik de ontluchting opgegeven om lucht op atmosferische druk binnen te laten. Het resultaat was dat het waterpeil nooit stopte met stijgen, zonder in slow motion te kunnen dalen. Tot het vullen van de holle steel en het vollopen van de luchtinlaatleiding.

De "holle steel" werd toen een "ondoorlaatbare" sifon voor lucht en het waterverbruik werd tot een minimum beperkt. En dat is niet zo erg, want anders had de motor nog steeds water in vloeibare vorm ingeslikt… Een klein deel van de stoom bereikte toch de motor, getuige de lopende kookslang. Maar dit is minimaal omdat het niveau van de watertank vrijwel ongewijzigd blijft.

Nou, nu weet ik alles wat er mis is, yapluka!

Wordt vervolgd ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 02/07/07, 00:21

Hallo Crispus!

Nou, ik zie dat je je slimme en elegante tekening in twijfel trekt...
Maar voordat u lange werken onderneemt, wanneer u zegt:

Ik heb mijn holle staafdiagram alle kanten op gedraaid, het lukt me niet om het op een simpele manier aan te passen om een ​​"kalmerende" buis toe te voegen.


je mist een hele simpele oplossing, waarmee je de modificatie van je reactor kunt omzeilen...
Uw probleem is de luchtinlaat die u moet oefenen om de tank in een depressie te brengen.

Maak in jouw geval een zacht tikje op de grote luchtinlaatslang of op het luchtfilter zelf. doorzichtige kunststof buis.

Ik denk dat je daarmee in ieder geval je huidige opstelling kunt testen met een stoomgenerator die werkt en een reactor die in staat is om eventueel te kunnen werken... : Cheesy:

Hiermee kunt u naar het einde van uw concept gaan en kunnen we deze tekening indien nodig valideren...

Binnenkort beginnen de echte metingen :D !

Tot ziens!

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten