Citroen AX diesel 1.4

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 10/05/07, 14:30

Hallo Crispus
Ik weet niets van de AX, maar bij de Mercedes spoelt hij zichzelf, zonder iets te doen, en de luchtbellen zijn eerder het teken van een luchtinlaat in de dieselbrandstoftoevoer vanuit de tank (een gespleten pijp of gebarsten?). Voor het verstopte filter geloof ik niet dat het ook belletjes maakt die een maximaal vermogensverlies geven, een beperking.
Leuke bewerking, maar blijkbaar te veel water dat terug in de motor zou kunnen gaan en het gaat slecht als er te veel is ...
Bon moed

Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise




par RolCopter » 10/05/07, 15:53

goedemorgen

Bedankt Crispus voor mijn falende visie.

Ik bevestig de opmerkingen van Michelm
het reinigt zichzelf, zonder iets te doen, en de belletjes zijn eerder het teken van een luchtinlaat in de dieselbrandstoftoevoer vanuit de tank (een gebarsten of gebarsten pijp?).


Goed werk
0 x
Minder verbruik is goed
Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 14/05/07, 15:15

Bonjour à tous,

RolCopter schreef:Ik bevestig de opmerkingen van Michelm
het reinigt zichzelf, zonder iets te doen, en de belletjes zijn eerder het teken van een luchtinlaat in de dieselbrandstoftoevoer vanuit de tank (een gebarsten of gebarsten pijp?).



Ondanks de vervanging van het filter keerden de luchtbellen terug en plotseling met.

Ik vond een losgekoppelde buis bij de peilstokput, niet vermeld in de FSA, mogelijk de tankopening.
Maar dit is niet de oorzaak. Het blijft de voortgang van diesel volgen. Het is niet gewonnen ...

Nog een terugkerend, niet-gerelateerd probleem: er lekt olie door de carterafdichting. Na het plaatsen van een nieuwe pakking sijpelde deze nog meer uit. Na verspreiding met de "blauwe zegel" lekt het nog steeds bij de vacuümpomp. :onheil:

Al deze meisjesachtige grillen vergemakkelijken de ontwikkeling niet.

Het "gorgelen" op de bodem van de reactor is minder merkbaar nu de val is neergelaten, maar ik weet niet zeker of de staaf behoorlijk droog is.
Uiteindelijk werkte het vanaf het begin beter, met een te hoog waterniveau, gecombineerd met een gebogen buis waardoor alleen een druppel mogelijk was.

Ik denk erover om de watervoorziening te beperken om deze omstandigheden te vinden. Een beetje "tip bic", zoals André op zijn carburateur.

Wordt vervolgd ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 18/05/07, 11:00

Hallo,

Enkele problemen opgelost maar nog steeds vragen!

1) Ik denk dat ik de oorsprong van de luchtbellen heb gevonden:
De uitlaatslang van het brandstoffilter was gebarsten en zat los. Het is beter. Maar als de lucht er doorheen kwam, komt dat ook omdat de diesel moeite had om de pomp te bereiken, dus ik ben niet ongelukkig dat ik het filter heb vervangen.

2) Ik heb ook de dieselretourslangen vervangen die na elkaar barsten. Zoals André opmerkte, is diesel agressief voor rubber.
Onnodig te zeggen dat het nog steeds geraspt is voor de berekening van het verbruik, aangezien ik 160 km heb afgelegd met gebarsten slangen ... De diesel druppelt om de olie te spoelen : Lol: , zie hieronder...

3) Grote angst en weinig ontmoediging:
Om de olielekken te elimineren heb ik het kleppendeksel gedemonteerd en opnieuw verspreid met "blauwe pakking": ramp, in 50 terminals, bijna 3 l olie spoot van achteren naar buiten en stroomde de onderkant onder water: watercircuit , uitlaat, cardanische ophanging ... :onheil: :onheil: :onheil:

Het was de aanwezigheid van een scheutje olie in de tuin die me waarschuwde toen ik thuiskwam. Het bewijs dat er gelukkig nog een klein beetje olie over was!

Nieuwe demontage en conclusie: vanaf het begin is deze afdichting te lang en komt deze meestal uit de groef van de behuizing. Ik heb 2 cm lang verwijderd door het op 3 verschillende plaatsen te snijden, waarna ik het geheel aan het deeg heb gehecht. Oordeel snel, maar het spuit tenminste niet meer.

4) Laten we bij onze hoofden terugkomen: het doel was vooral om de waterstroom die de reactor binnenkomt te beperken om deze aanhoudende "glo-glou" te elimineren ...

Hier is een punt van zijn bal ontdaan, ingepakt in een nylon pen:
Beeld

Alle genesteld in de watervoorziening van de reactor:
Beeld

De hoeveelheid geproduceerde stoom is lager, de instelling lijkt optimaal tot zo'n 80 km / u. Daarnaast moet je meer dan voorheen drukken.

Maar terwijl deze kleine hoeveelheid stoom bewijst dat het waterpeil is gedaald, hoe moet het aanhoudende "gorgelende" worden verklaard?

Ik vraag me af of de behuizing zelf niet te veel water produceert: wanneer ik de ontluchtingsdop verwijder, projecteert hij grote druppels water!

Ik denk dat ik hem "schone" lucht zal laten aanzuigen, plus carterdampen. Jammer, het idee om de oliedampen te "versterken" die ik leuk vond ...

Wordt vervolgd ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise

slechte Pantones-gasaspiratie




par RolCopter » 18/05/07, 12:33

Bonjour à tous

Crispus op mijn twee voertuigen van het G-systeem Ik neem de lucht om te borrelen en wijk een deel van de motorontgassing af, in feite als we de ontluchter rechtstreeks aansluiten op een bubbler of een GV, is er te veel druk en stroming.
Momenteel heeft geen van mijn voertuigen een reactor die hangt vanwege de slechte zuigkracht van Pantone-gassen, maar ik wanhoop niet.
0 x
Minder verbruik is goed

Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Avatar de l'utilisateur
TDRA2004
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 29/03/07, 22:22
Plaats: Valenciennes

Luchtinlaat dieselcircuit




par TDRA2004 » 20/05/07, 11:15

Hallo Crispus
Uw motor is uitgerust met een Lucas-pomp, zeer gevoelig voor de geringste luchtinlaat.

Hier zijn enkele manieren om de oorsprong te vinden:
Capsules voor thermostatische afdichting van de verwarming.
Handpomp
Aansluitklemmen
Bon moed
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1

Re: Diesel circuit luchtinlaat




par crispus » 22/05/07, 14:54

Bonjour à tous,

Ik wachtte niet op het einde van de tank, ik tankte na 600 km afgelegd.

Gemiddeld verbruik: 4,29 l / 100.

Eervol als we rekening houden met de diesellekkage op de eerste 200 km.

Deze keer wordt de situatie beter: diesel, olie en lucht hebben eindelijk hun weg gevonden en rijden met titanium is weer een plezier geworden ...

Zolang het duurt, tenminste tot de volgende volle tank : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Wordt vervolgd ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 28/05/07, 20:25

Hallo,

Ik besloot om de reactor lucht te laten aanzuigen in plaats van de cartergassen.

Hier is de lijst met wijzigingen.

Installatie van een luchtinlaatpijp op het uitlaatspruitstuk. Ik negeer de outfit na verloop van tijd, het lijkt een beetje kwetsbaar, maar ik heb haast om het te proberen.
Beeld

De steenwol wordt gebruikt om verliezen te beperken en de buis beter op zijn plaats te houden
Beeld

Inversie van de koperen collector, boren aan het einde en toevoeging van een verlenging naar buiten. Een grendel veroordeelt de oude binnenkomst.
Beeld

Een onzuiverheidsfilter voor boorpomp filtert de door de reactor aangezogen lucht. Het zit nu verborgen in de vleugel: geen ruimte onder de motorkap ...
Beeld

De U van de ontluchter heeft zijn plaats gevonden, de stoominlaat zit iets achter.
Beeld

Eerste test vanavond: bijna geen depressie bij inactiviteit, eerder "zacht" gedrag vergeleken met normaal. De depressie is misschien niet genoeg.

Ik heb zojuist de gashendel gedemonteerd die op mijn eerste montage op de luchtfilterinlaat was gemonteerd, omdat deze "over" was geraakt, wat overconsumptie had kunnen veroorzaken ... Maar nu heb ik dat niet meer de cartergassen die de lucht in de reactor "duwen", ik vraag me af of die niet terug op zijn plaats moet worden gezet.

Anders circuleert er, gezien de warmte van de inlaatslang van het luchtfilter, inderdaad stoom. Het blijft om de hoeveelheid te vergroten. Ik heb het waterniveau al verhoogd, het kan nodig zijn om opnieuw te beginnen.

Wordt vervolgd ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 29/05/07, 00:01

welkom
Ik krijg momenteel 140 ° C bij de uitlaat van de reactor zonder de lucht bij de inlaat voor te verwarmen.
Ik denk dat je stuk koper op de verzamelaar nutteloos is.
Of het is tenminste niet essentieel. Je moet op 180 ° C staan ​​bij de uitlaat van de reactor, dat is naar mijn mening nutteloos. Vergeet niet om een ​​klein maffia-luchtfilter te plaatsen.
Maar ik heb een vraag.
Heeft u geen windzak tussen het luchtfilter en het inlaatspruitstuk?
Zonder de ademdampen heb je natuurlijk een venturi of een klep nodig om de lucht door de reactor te laten zuigen. De windsock is praktisch voor het installeren van een venturi.
Als u zelf een kleine waterkolom kunt maken, is het praktisch om de aspiratie van uw systeem te meten.
Goede DIY ... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 06/06/07, 22:02

Bonjour à tous,
PITMIX schreef:Heeft u geen windzak tussen het luchtfilter en het inlaatspruitstuk?


Nee, zoals de foto's laten zien, is er geen spruitstuk, maar 4 onafhankelijke inlaatpijpen in het luchtfilterdeksel. Het maakte mijn werk er niet eenvoudiger op ...
___

Ik ben een paar dagen op reis geweest: het verbruik ging terug onder de noodlottige 4-liter bar met 3,94 l / 100 over 1000 km.
Ze "zou het beter kunnen doen" aangezien het record vorige zomer 3,8 l / 100 was zonder pantone, maar met MET ...

Nog niet significant, maar bemoedigend. Een deel van de route werd gedaan in de regen, waar de reactor minder efficiënt was (ondanks de toevoeging van reflecterende lijm om verliezen te beperken), evenals 200 km snelweg / snelweg.

Als het nuchter is, vist de auto minder dan op het moment dat hij 3 l / 100 water inslikte. Omgekeerd was het deze keer tevreden met 2 liter water over ongeveer 1500 km :schok:

Kortom, er zijn meer aanpassingen nodig ... Het belangrijkste is om nooit te wanhopen.

Dat gezegd hebbende, denk ik dat ik uiteindelijk de holle koperen staaf zal verlaten om een ​​meer "traditionele" montage te testen. Al was het maar om te kunnen nagaan of het gebrek aan efficiëntie komt van het koper of van de kwaliteit van de reactorsamenstelling.

Wordt vervolgd ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten