Citroen AX diesel 1.4

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 02/07/07, 06:43

welkom
Als er water in het onderste deel van de reactor zit en je duwt dit water met de oliedamp uit het carter, dan zal het noodzakelijkerwijs omhoog gaan in de reactor.
Als je de ontluchter niet gebruikt en je veroorzaakt een vacuüm in de reactor, is het nog erger.
Je moet deze depressie opheffen (geen inlaatventuri) en een klein gaatje maken in de stoomuitlaatbuis.
Uw systeem werkt in GV en niet in de reactor.
Om uw probleem op te lossen is het absoluut noodzakelijk dat u een transparante buis bij de reactoruitlaat plaatst om te zien of daar water aankomt.
Heeft u een thermokoppelsonde type K geïnstalleerd bij de reactoruitlaat?
Dit zou u in realtime moeten informeren over de kwaliteit van wat er door uw buis gaat.
Ik had dezelfde problemen met mijn horizontale GV.
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 03/07/07, 21:26

Hallo Kameel1!

camel1 schreef:Prik in jouw geval zachtjes op de grote luchtinlaatslang of op het luchtfilter zelf


Ik had erover nagedacht, maar als het vacuüm hoger is aan de kant van de val, dreigt het niveau deze keer te dalen aan de kant van de reactor, terwijl de vlotter in de "gesloten" positie wordt gehouden, plotseling helemaal geen stoom meer... Misschien moet ik een terugslagklep vóór de hoofdstoomgenerator plaatsen om dit soort ongemakken te voorkomen?

In ieder geval bedankt voor je aanmoediging, de operatie verdient het om uitgeprobeerd te worden voordat je gaat gooien - oeps! RECYCLE - mijn holle stengel.

camel1 schreef:de enige wijziging die moet worden aangebracht, is het solderen van een dunne connector op het deksel van de tank en het verbinden van de twee punten met een stuk doorzichtig plastic buisje.


Ik hoef de steekvlam niet eens eruit te halen: mijn sifon heeft een tweede schroefaansluiting met een gekalibreerde klep. Ik heb deze klep al opgeblazen, ik hoef alleen maar het kleine ontluchtingsgaatje af te dichten en jaaa...

Wordt vervolgd ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 03/07/07, 21:45

PITMIX schreef:Heeft u een thermokoppelsonde type K geïnstalleerd bij de reactoruitlaat?
Dit zou u in realtime moeten informeren over de kwaliteit van wat er door uw buis gaat.


Hier, Hallo Pitmix!
Ik had alleen pagina 10 geraadpleegd en heb je bericht gemist!
Natuurlijk heb ik geen feedback, ik zal me moeten neerleggen bij het demonteren van de basstringue van bovenaf om plaats te bieden aan een sonde.
In tegenstelling tot jouw montages is mijn reactor gemakkelijker van onderaf toegankelijk. Ik moet zeggen dat ik geluk heb dat ik een put heb.

Maar ik twijfel aan de betrouwbaarheid van de temperatuurindicatie: als er, zoals ik denk, aan de uitlaat van de reactor rotatie plaatsvindt in een draaikolk van geïoniseerde moleculen, is hun temperatuur niet uniform ten opzichte van de kern van de draaikolk (meer koud ) aan de rand (warmer).

De sonde kan ook "oververhit" raken door de schokenergie van de moleculen die zijn gevoelige oppervlak "raken", omdat deze de stroom komt dwarsbomen.

Dit zou bijvoorbeeld kunnen verklaren waarom sommigen een temperatuur hebben gevonden die stijgt als het gas zich van de reactor verwijdert! Eenvoudige willekeurige opstelling van de sonde...
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 03/07/07, 22:56

In mijn geval is de thermokoppelsonde slechts een draad met aan het uiteinde een klein soldeerpunt.
Ik weet niet of er sprake is van een vortex of iets anders. Zeker is dat bij de directe AVA bij toelating zonder reactor, de stoomtemperatuur is 100°C MAX. In 2 km bereikt de temperatuur 40°C en stijgt zeer snel naar 100°C.
Wanneer water de sonde raakt, daalt de temperatuur plotseling. Het is duidelijk. Een transparante buis maakt het mogelijk om het probleem in beeld te brengen. Misschien is dit bij uw auto niet mogelijk.
Om stijgend water te voorkomen heb ik een klein gaatje in de uitlaatbuis van de reactor gemaakt, maximaal 10 cm van de reactor.
Profiteer van dit gat om de buis te plaatsen waar je het over hebt Camel1.

Om verder te gaan met de T°-sonde: met de reactor de temperatuurstijging is recht evenredig met de acceleratie zodra de motor warm is.
We bereiken 160°C op maximale snelheid, het gedrag van de temperatuur is totaal anders en geeft meer vertrouwen.
De sonde valt niet plotseling en blijft zeer stabiel wanneer de snelheid stabiel is.
Ik heb het grootzeil direct laten vallen omdat ik het risico dat er water uit de motor omhoog zou komen niet kon beheersen.
De oplossing van Camel1 had misschien gewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 06/07/07, 19:52

Bonjour à tous,

Ik heb de door Camel1 voorgestelde "laatste kanswijziging" geprobeerd, namelijk om de holte in het luchtfilter te gebruiken om het waterniveau tussen de tank en de reactor in evenwicht te brengen :pijl: mislukking.

De twee depressies zijn niet identiek en het waterpeil stijgt, stijgt... Totdat de komst van lucht verdrinkt.

Dus ik werd boos en gaf - voorlopig - de holle stengel op. Aan de andere kant probeer ik nog steeds de GV te integreren in de basis van de reactor.

Hier is een klein schema:

Beeld

De lucht komt altijd door de binnenband 8-10, de 12-14 die aanvankelijk werd gebruikt om het water te transporteren, doet nu dienst als een "kalmeringsbuis" (ik weet niet of dat het juiste woord is, maar het klinkt GOED). Het detecteert het vacuüm in de stoom om het niveau in de condenspot in evenwicht te brengen.

Het water komt nu binnen via een 15/21 koperen elleboog, geboord om de andere 2 concentrische buizen door te laten.

De stilbuis fungeert tevens als thermische buffer (in het geel) tussen de warme luchttoevoer en het kokende water. De temperatuurstijging van het water moet sneller zijn dan bij de vorige montage.

Door de buis 8-10 te verlengen had ik het principe van de holle steel kunnen behouden, maar ik had de moed niet. Op dit moment wil ik mijn compacte GV valideren. Als het werkt, is het een "ruimtebesparende" oplossing die nuttig kan zijn.

De realisatie geeft dit:
Beeld
De openingen zijn respectievelijk (van boven naar beneden): water - depressie - lucht.

Het uiteinde van de luchtbuis eindigt in een WITH, om de rotatie van de lucht ter hoogte van de staaf te vergemakkelijken.
Beeld

De roestvrijstalen staaf van 180 mm die op de oude montage werd gebruikt, is teruggekeerd om boven de GV te nestelen
Beeld

Uitzicht op de voltooide montage. De witte buis is de vacuümretour naar de sifon
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 07/07/07, 11:20

welkom
Ik denk dat je, vanaf het moment dat je een luchtinlaat hebt die groter is dan je depressie, niet het risico loopt water door de reactor te zuigen.
Sluit tijdelijk de watertoevoer af en sluit in plaats daarvan een waterkolom aan.
Je start de motor en je meet de hoogte van de waterkolom bij verschillende snelheden.
Je wervelkolom zou nauwelijks moeten bewegen.
Als het beweegt, is uw depressie te hoog, dus uw luchtinlaat is te klein.
Ik denk dat ik je niets leer, in ieder geval, zo zou ik het gedaan hebben om te controleren.
Veel succes.
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 07/07/07, 21:22

Hallo,

En bedankt Pitmix voor al je ideeën en suggesties.
3 verschillende assemblages getest gedurende 2 dagen:

1) Mijn GV met 3 slangen gaf niet het verwachte resultaat: na 20 km testen was de auto nog steeds net zo traag.
Ik heb een warme douche genomen door de kragen te demonteren om de vulstatus van de slangen te controleren, allemaal gevuld met water... Kortom "er zit water in het gas"... : Cry:

2) Om het effect van overdruk in plaats van depressie te vergelijken, heb ik de ontluchter opnieuw aangesloten in plaats van de luchtinlaat, en het circuit opnieuw getest over een afstand van 20 km. Om hetzelfde te zien.
In het begin ging het beter, maar aan het einde van de test zat de luchtleiding zo vol met water dat de ademgassen "verstopt" waren. Er stroomt geen stoom meer naar de motor.
Door in de luchtinlaatpijp te blazen, spoot ik een straal kokend water uit de reactor.

Kortom, vanmorgen was het een soort ontmoediging, vooral omdat de olie ook altijd de neiging heeft overal vandaan te komen :onheil: en dat de remblokken soms aan de schijven blijven plakken: onaangenaam gekrijs en verstoring van het verbruik... Wat een grillen!

Uiteindelijk gaf de eerste montage betere resultaten: het verschil komt voort uit het feit dat de damp het luchtfilter binnendrong via de kleine opening van de ontluchter, terwijl deze nu binnenkomt via een collector met venturi-effect in de inlaatpijpen. Deze aanzienlijke toename van de depressie moest de werking van de reactor verbeteren, maar door het waterpeil te verhogen had dit het tegenovergestelde effect...

3) Tot nu toe heb ik een opstelling gevonden die me vrijwel het gevoel geeft dat ik oorspronkelijk had met mijn holle stuurpen. Zoals Pitmix had voorgesteld, nam ik de depressie-informatie niet in de reactor, noch in het luchtfilter, maar rechtstreeks op de uitlaatpijp van de reactor (of beter gezegd op de stoominlaat ter hoogte van het filter naar de lucht).

De depressie is dus maximaal ter hoogte van de tank, en niet meer ter hoogte van de reactor. Ik heb net zo'n 50 km afgelegd en de hoop komt terug.

Ik ben er echter nog steeds niet zeker van dat er sprake is van een "koppeling" van de reactor, het is mogelijk dat de motor alleen "op stoom" werkt. Het doet hem in ieder geval geen pijn.

De waargenomen hoeveelheid stoom lijkt dus laag, ik zal proberen het niveau van de tank iets te verhogen.

Eén onbekend blijft bestaan: op dit moment bevindt de inlaat-depressie-uitlaat van de reactor (die tussen de waterinlaat en de luchtinlaat is geplaatst) zich in de open lucht, net afgesloten door een doek dat vaag als filter dient, om te voorkomen dat de motor uitvalt. te veel rommel doorslikken.

Als het peil stijgt, kan er opeens te veel water doorheen ontsnappen. Het doek leek mij ook vochtig, maar onder de put heb ik nog niet gekeken. Als ik geen andere oplossing kan vinden, zal ik deze buis als overloop gebruiken, ook al betekent dit dat ik een truc moet vinden om dit "verloren" water te recyclen - maar vooral tevergeefs verwarmd.

Pitmix schreef:Ik denk dat je, vanaf het moment dat je een luchtinlaat hebt die groter is dan je depressie, niet het risico loopt water door de reactor te zuigen.


Het komt overeen met mijn huidige test (3). De lucht komt zowel via de binnenband (8-10) als via de tussenliggende depressie-inlaat (12-14) binnen. Als het niveau constant blijkt te zijn, kan ik de binnenband verwijderen en rechtstreeks via 12-14 naar binnen gaan.

En beter dan een waterkolom heb ik iemand gevonden die mij een vacuümmeter kan lenen.
_____

Gisteren stuitte ik tijdens het surfen op een blogcommentaar, waarin een anonieme persoon zei dat hij in 3 onder de 100 l/14 km reed op een AX 2005D pantone. Het is plausibel. Jammer dat ik zijn contactgegevens niet heb, ik had er wel interesse in gehad.

Hoevelen rijden op deze manier discreet met een reactor, zonder hun feedback te delen? Het is jammer.

Wordt vervolgd ...
Dernière édition par crispus de 08 / 07 / 07, 13: 32, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/07/07, 22:42

Hallo Crispus

Crispus schreef:Eén onbekend blijft bestaan: op dit moment bevindt de inlaat-depressie-uitlaat van de reactor (die tussen de waterinlaat en de luchtinlaat is geplaatst) zich in de open lucht, net afgesloten door een doek dat vaag als filter dient, om te voorkomen dat de motor uitvalt. te veel rommel doorslikken.


Over je doek die als luchtfilter fungeert. Volgens mij is het een plug en geen luchtfilter. Op een dag verloor ik tijdens een menigte het luchtfilter. Omdat ik ermee aan het motorcrossen was, heb ik om de motor te sparen het filter vervangen door een stuk stof.

Resultaat: Kan niet starten en de motor loopt vanuit huis onmiddellijk onder water. Terug naar normaal zodra ik het laken eraf haalde.

Ik begreep niet alles in je diagram en ik weet niet of het essentieel is, maar in jouw plaats zou ik het proberen met een echt luchtfilter.

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 07/07/07, 23:08

Flytox schreef:Ik begreep niet alles in je diagram en ik weet niet of het essentieel is, maar in jouw plaats zou ik het proberen met een echt luchtfilter.


Hallo Flytox,

Het is waar dat deze draad lang is en dat de foto's verspreid staan...

De doek wordt gebruikt om de vacuüminlaat af te sluiten, oorspronkelijk bedoeld om terug te keren naar de tank met constant niveau. De luchtinlaat is behoorlijk apart en heeft een eigen filter (in de vleugel ondergebracht).

Vragenmeute Ik kreeg tegenslagen met een ontbrekend filter: de motor slikte een zandkorreltje in en ik keerde te voet terug. Gelukkig ging een deel van de weg in de goede richting van de helling... : Cheesy:
Tegen mijn vader die glimlachte toen hij mij mijn fiets zag duwen, zeg ik: "Het shirt is gestreept". En hij antwoordt: "Het is in de mode" : Lol: .
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/07/07, 01:53

Dag
Over je doekje dat als luchtfilter fungeert. Volgens mij is het een dop en geen luchtfilter.


Om effectief te zijn en niet te veel weerstand te veroorzaken, moet een luchtfilter een groot oppervlak hebben.
voor een reactorinlaat zou een schoenpoetsdoos of groter met filterschuim voldoende moeten zijn.

Hoewel ik vaak alleen voor tests niets zet, als het overtuigend is, verfijn ik deze details, ik rijd slechts af en toe op grind- of onverharde wegen.

In de jaren vijftig hadden auto's nog niet eens een luchtfilter, alleen een dopje boven de carburateur of een motoroliefilter. Aanvankelijk fungeerden de luchtfilters als geluiddempers.

Om uw reactor te laten werken, heeft u stoom en lucht nodig bij de reactorinlaat (meer lucht dan stoom).

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten