Chevrolet Tahoe, V8 ...

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 31/12/05, 15:56

Hallo Nofi
het is helemaal niet hetzelfde principe de thaoé het is een votex
alles gebeurt in de grote bak na het filter
op de Camaro is er de oude generatie TBI die een monopoint is
2 in dit geval voor 8 cilinders
en multipoint voor oudere generaties (recent sinds eind jaren 80)
TBI = Throttel Body brandstofinjectie (in Amerika)
Maar al deze mooie namen zullen je sondeprobleem niet oplossen als de waterdoping eenmaal is geïnstalleerd, ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je luchtstroommeting wordt gedaan door een depressiemeting zoals op mijn Chevrolet, dus je bent gered, als je daar aankomt zal ik je vertellen op welke lijn je de potentiometer moet aansluiten om te werken zonder de zuurstofsensor.
Probeer het eens zonder iets te veranderen en kijk of je spaargeld hebt.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 01/02/06, 18:53

En hier zijn de foto's van de Nofy bubbler die ik je hieronder laat zien. Prachtig werk weer.

Beeld

En het binnenaanzicht van de bubbler met de spoel om het water te verwarmen

Beeld

Voile-voilou
0 x
Nofy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 11/09/05, 21:08
x 1

Bedankt ex-oxeano voor de foto's.




par Nofy » 01/02/06, 21:14

Bonsoir à tous,
Inderdaad, aangezien ik slecht ben met deze computer, ben ik nooit genaaid om een ​​foto aan mijn bericht toe te voegen.
Dus wat de bubbler betreft, heb ik hem conisch gemaakt om de dampstroom gemakkelijker te herstellen (gehoopt!). Het gaat niet snel, maar ik viel tenminste aan! Ik leg er een laken bovenop om eventueel overlopend water te "breken" en ik ben van plan, zoals André adviseert, een zeef toe te voegen.
Nu, gezien de problemen die Pitmix heeft, vraag ik me af of ik mijn eerste idee, wat betreft de reactor, ga volgen door deze kruiselings in de uitlaatbuis te plaatsen, omdat ik bang ben dat de tegenstroom niet correct is... wat denken jullie?
Nofy (droom)
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 01/02/06, 23:11

Je bent inderdaad niet verplicht om de reactor in de pot te zetten, je kunt net zo goed een afwijking creëren naar een cilinder die de reactor bevat, het is meer werk, het kost ruimte maar het heeft als voordeel dat je de reactor dichter bij de bubbler kunt brengen.
Anders Super je bubbler! De kegelvorm kan ook een golfvormeffect hebben (misschien?) : Lol:
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Nofy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 11/09/05, 21:08
x 1




par Nofy » 02/02/06, 21:03

hallo lau,
Nee lau, het is er niet helemaal, ik wilde het doen zoals Pit, dus in de uitlaatbuis van de collector, maar dan onder een hoek. Als je naar een rechte buis voor je kijkt, en aan de bovenkant komt hij er rechts uit en aan de onderkant komt hij er links uit, wat betekent dat de reactor en de buis niet evenwijdig zijn. Het is jammer dat ik niet weet hoe ik foto's moet bijvoegen, het zou gemakkelijker zijn om het te begrijpen....trouwens, als iemand me in MP kan uitleggen hoe het moet in heel eenvoudige taal, ik wacht echt af...
Nofy (droom)
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 02/02/06, 22:38

oke ik snapte het niet!
maar dat dwingt je dan om 2 ellebogen op je reactor te zetten (aan de inlaat en aan de uitlaat)...
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2904




par gegyx » 02/02/06, 23:12

Vaak wordt gekozen voor het gebruik van de uitlaatbocht, omdat het niet anders kan... Het is het heetste gedeelte vlak na de lambdasonde, ofwel de Y-aansluiting van de uitlaatpijpen.
Het is precies een reactor goed gecentreerd parallel in een rechte uitlaatpijp, waarvoor twee bochten op deze reactor nodig zijn, gewoon om uit de pot te komen….
Ten slotte is deze configuratie in de elleboog van de pot erg praktisch, net voordat hij onder de vloer van de auto doorgaat. Het dringt inderdaad door als een spies; de waterinlaat van onderaf, via een elleboog; de reactoruitlaat bovenaan op het heetste deel, rechtstreeks naar de inlaat. (Het gecondenseerde water blijft op de bodem).
Als de reactor niet echt gecentreerd is, is de beperking toch hetzelfde in doorsnede.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 02/02/06, 23:40

Hallo Nofy

De reactor heeft boeien in een bocht geplaatst en een goede manier om niet met de tegenstroom te vechten is alleen om thermische redenen. Kies de heetste, meest directe plaats met zo min mogelijk bochten in de bubblerkanalen en het dichtst bij de bubbler en de collector
De goede werking van waterdoping is niet gekoppeld aan de reactor die erin zit, zorg meer voor je bubbler. Het uiteinde van de staaf of de reactor heeft de voorkeur in een elleboog, er is een concentratie van warmte in de ellebogen, als je op andere berichten leest, raad ik aan om de reactor in een uitlaatbocht te plaatsen.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 02/02/06, 23:54

En als er veel warmte is op het niveau van de reactor, maar het systeem eromheen is zo gemaakt dat de uitlaatgassen worden afgeremd door schotten zoals in een pot.
De schotten kunnen vrijwillig zijn om de concentratie van de gassen en dus van de warmte te verhogen, maar ten koste van de wrijvingssnelheid en dus van de ionisatie? .. Ik stel mezelf echt de vraag naar de verhouding warmte / snelheid van de gassen :?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Nofy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 11/09/05, 21:08
x 1




par Nofy » 03/02/06, 21:44

Bonsoir à tous,

Lau zei:
klik op Bladeren / u zoekt uw foto in JPEG-formaat (vereist) en u hebt een open / klik om te hosten / kopiëren geplakte miniatuur op forum

Ik heb het zonder problemen kunnen hosten en kopiëren, maar wat moet ik nu doen? Ik kan het niet in mijn tekst houden ..... en ja, ik ben echt zwaar, maar ik beloof je dat zodra ik het begrijp, het voor het leven is ...
Nofy (droom)
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 92-gasten