Handvest voor zelfcertificering dat de behaalde resultaten valideert.

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49

Handvest voor zelfcertificering dat de behaalde resultaten valideert.




par laurent.delaon » 18/07/06, 13:27

Hallo,

Ik stel voor om de termen van een soort zelfcertificering van de resultaten op de volgende manier te definiëren: minimaal vijf volle tanks met het aantal verbruikte liters benzine, om vervolgens op basis daarvan de behaalde percentages van de besparingen vast te stellen. Dit voorkomt bedrog zeker niet en houdt ook geen rekening met de snelheid en de aard van het parcours, maar het zal de verdienste hebben dat het sommige geesten kalmeert en ook duidelijker ziet als het gaat om de verbazingwekkende resultaten die door sommigen zijn behaald en aangekondigd.
Mensen zullen hun resultaten in deze gestandaardiseerde vorm moeten publiceren, om te zien dat hun resultaten erkend worden.

Waarom publiceer je er niet naast op de berichten, bijvoorbeeld "auto1_Panton100%:10%", "auto2_PantoneVapeur:10%" of "tractor1_PantoneVapeur:30%", dit zal geldig zijn zoals voor ecopadawan of andere... Bovendien zal het raster met uitspraken dat zijn gepubliceerd, bruto aanpasbaar door de eigenaar, de berekening van het percentage zal dit raster volgen. De initiële verbruikswaarden zullen die zijn die door de fabrikant zijn geregistreerd (ik betwijfel of mensen de moeite zullen hebben genomen om dit eerder te controleren en dat ze daar het geduld voor zullen hebben...)
Kortom, dit zal de situatie verduidelijken tussen degenen die resultaten zullen boeken met serieuze resultaten en degenen die verregaande beoordelingen maken over onbeduidende afstanden...



Wat denk jij?
0 x
Luc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 23/05/06, 12:14
Plaats: Maine en de Loire




par Luc » 18/07/06, 23:13

hallo

Zou het iemand hinderen die doet alsof hij wat meer borduurt, als dat genoeg is om erkenning van anderen te krijgen, wat hem uiteindelijk interesseert?
en dan dingen duidelijker zien betekent een duidelijke presentatie van de bedieningsmodus, met diagrammen en foto's.

luc
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49

gemeenschappelijke noemer




par laurent.delaon » 19/07/06, 07:30

hello,
Je hebt gelijk, maar niet iedereen speelt vals en daardoor kun je de resultaten vergelijken en dus verbeteren, omdat je uitzoekt wat werkt en wat niet.
Momenteel komt niemand ten goede aan de ervaring van iedereen, omdat we dit niet kunnen doen.
Ik kan foto's en diagrammen aanleveren en ik weet zeker dat het helemaal niets zal opleveren. Aan de andere kant is het bij mijn metingen anders. Dit idee van consumptielezen is dus van fundamenteel belang voor het collectieve functioneren. Dit is de enige gemene deler tussen de tests en de uiteenlopende ervaringen van elke persoon.
Dit lost niet alles op, maar het stelt ons in staat de verschillen in ieders metingen serieus te nivelleren.
En dan is er geen verplichting om het te doen en is het een beperking. Bovendien, als iemand het verprutst en een andere persoon andere resultaten behaalt onder vergelijkbare omstandigheden, zal een geïnformeerde en zorgvuldige analyse vereist zijn.

Deze gemeenschappelijke methode zal een snelle evolutie van het systeem op auto's mogelijk maken en de resultaten betrouwbaarder en beter maken.
Het is simpel, dus het zou moeten werken.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/07/06, 15:55

Hallo Laurent Delaon.

Ben het helemaal met je eens dat er goede uitspraken zijn
Maar niet altijd gemakkelijk voor de normale stads- en wegbestuurder.
In jouw 5 tanks-methode brengt dit me naar 4000 km en meer zonder iets te veranderen, het zal me de paar jaar kosten die ik nog te leven heb om de kleur van de resultaten te zien,
Nu gebruik ik het voertuig normaal en pas ik het aan, als ik verbetering voel, vul ik het tot de grond en plan ik een kort uitstapje met een klein kind van 400 tot 600 km en tank ik bij.
De rest van de korte ritten houd ik rekening mee maar niet voor de statistieken..

Een ander probleem dat ik onlangs opmerkte voordat ik mijn metingen vóór Panton had gedaan tijdens het rijden over lange afstanden, de snelheid stabiliseerde zich op 100 km/u en (kom ik iets minder aan dan wat de fabrikant aankondigt?) Daarna herhaal ik sinds Panton dezelfde test op 100 km/u en ik komen tot nog lagere cijfers.
Maar onlangs heb ik testen gedaan bij 130 km/u en daar zat het
Wat voor mij een verrassing is, is dat het verbruik niet is gestegen in verhouding tot de proporties van de fabrikant, het is licht gestegen ten opzichte van 100 km/u (aangezien ik vóór Panton niet had gecontroleerd, stabiliseerde het verbruik zich bij 130 km/u, ik kan er geen commentaar op geven)

Een andere vraag stoort mij degenen die met olie- en dieselmengsels werken, de metingen moeten ingewikkeld zijn, onlangs heb ik een 50% mengsel getest dat ik niet meer meet.
De methode bestaat uit het maken van een volle tank met mengsel en na 900 km teruggaan naar de pomp om diesel te tanken.
dus ik doe altijd tests op lange parcoursen met gestabiliseerde snelheid, vlakke wegen..

Andre
0 x
cedric56
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 05/10/05, 13:05




par cedric56 » 21/07/06, 23:40

Hallo.

Om mijn verbruik te checken ga ik naar de pomp als mijn brandstoflampje gaat branden en ik heb nog 20 liter, het is al zo'n 2 maanden dat ik altijd zo'n 400 km heb gereden dus ik kan zeggen dat ik 5l/ 100 km.

Ik heb een Pantone op een Ford Orion D gemonteerd, mijn post op PMC evolution, maar ik kan geen verbinding meer maken.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/07/06, 01:00

Hallo Cederik 56

Uw methode mist precisie, u moet niet op het alarm vertrouwen
hij brandt niet altijd consistent, de marge is 4 liter.
Je moet tot de rand tanken helemaal tot aan de dop, je rijdt 400km of meer tot de tank laag genoeg is (alarm) dan tank je weer tot de rand en noteert de gereden km's, dat voer je in een Excel-bestand in en dit berekent alles.
Ik tank altijd tot de rand en noteer de km's, op een korte rit kan de foutmarge groter zijn.
Ik heb ook bepaalde pompen gezien die niet correct zijn, je hoeft alleen maar een goed gekalibreerde 25 liter te vullen om dit te merken,
Een keer toen ik op 1/4 zat zat ik bijgevuld zat ik op 100 liter en was ik niet vol (normaal zit er in mijn tank 80 liter, ik heb er na overleg 108 liter bij gedaan de pompbediende wilde er niets van weten..
Ik heb een klacht ingediend bij de weeg- en meetafdeling, zij hebben deze pomp in orde gebracht (defect nulstellingssysteem) en constateerden fouten bij de andere pompen, altijd in het voordeel van de pompbediende (wees voorzichtig met de pompen die correct zijn met de temperatuur)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 22/07/06, 12:14

Hallo Andreas
Als het helemaal waar is dat de nauwkeurigheid van de meter beperkt is, is het naar mijn mening ook noodzakelijk om rekening te houden met de grootte van de tank.
Een kleinere tank van 42 liter zal bijvoorbeeld de fluctuatiemarge van de meter verkleinen (op voorwaarde dat u geen rekening houdt met het vroegtijdig ontsteken in krappe bochten (bijvoorbeeld op een rotonde).

Bij vlakvullen moet u op uw hoede zijn voor ingesloten luchtbellen.
Ik leg het uit: ik was tot de rand aan het tanken toen ik op een dag, vlak na het sluiten van de tankdop, "glou glou glou" hoorde (nee, er was geen kalkoen in de buurt :D ) dus ik open hem en de brandstof is niet meer zichtbaar.
Ik heb 3 toevoegingen moeten doen zodat alles uiteindelijk stabiel was (iets meer dan 1 liter)
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 23/07/06, 08:01

Bonjour à tous
Lang leve de direct afleesbare flowmeter!
Michel
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Charter voor zelfcertificering dat de behaalde winsten valideert.




par denis » 23/07/06, 20:11

nou deze chartre!, maar net als andré rijd ik niet zittend, 5 vol: er is genoeg voor het hele jaar! (op de bm) maar al op 3, en altijd onderweg, dezelfde pomp, :pijl: dezelfde essentie, we zijn niet ver verwijderd van de echte, dat is de referentie van de fabrikant, ik ben het er niet mee eens, de cijfers zijn te vertekend, min of meer afhankelijk van de fabrikant. om het verschil te zien moet je echt het verbruik vóór de transformatie zien. op een auto van 20 jaar oud zal het eerlijker zijn !! ook al moet er rekening mee gehouden worden!! daarom moet je experimenteren met recente oude auto's (mijn focus ligt op 78000 km over 5 jaar) om een ​​algemeen idee te krijgen!
in de hoop dat de confabulators zullen worden ontmaskerd als dat zo is!
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 24/07/06, 00:38

Ik denk niet dat we ons voor de gek moeten laten houden, een serieuze experimentator zal zijn verbruik niet beoordelen aan de hand van meetstokjes.

Wat het voor/na-debat betreft, de aanpak lijkt mij zo voor de hand liggend dat het mij verbaast te zien dat we een dergelijke vraag kunnen stellen.

Het eerste wat u vooral moet doen, is ervoor zorgen dat het voertuig zo goed mogelijk wordt onderhouden, luchtfilter, uitlaatleiding, inspuittijdstip (diesel) of carburatie en ontsteking, (benzine)banden, enz...

Dan moet je altijd tanken, de totaalteller op nul zetten en dan rijden, rijden...

Ik heb het een jaar lang gedaan, onder alle omstandigheden, waarbij ik op mijn rijstijl heb gelet, waarbij ik oriëntatiepunten, heuvels of vlakke stukken heb genomen, waarbij ik weet welke snelheden en verhoudingen ik normaal gebruik.

Vervolgens heb ik een algemeen gemiddelde voor twee scenario's vastgesteld:

1° diverse reizen, onderweg en in de stad, nooit erg lang,
2e rit op de snelweg (snelheid tussen 100 en 130 km/u)

Zodra dit initiële verbruik is berekend, geven we de auto door aan de anti-vervuilingscontrole en bewaren we het kleine papiertje dat de machine kan afdrukken (met de kilometerteller)

Vervolgens installeren we een prototype, en dat is waar de beproeving begint!
Ik herinner Laurent er in het bijzonder aan dat dit een experiment is, en dat onze hulpbronnen helaas door de natuur beperkt zijn. Het is lang om 800 km te moeten wachten om de balans op te maken van het verbruik en te beseffen dat het resultaat slecht is, omdat dit of dat deel van de vergadering verprutste het zonder iets te zeggen... het overkwam mij!

Dus ik zou zeggen dat er twee fasen zijn, en dat we het paard niet achter de wagen moeten spannen. Eerst stemmen we af, we spelen op EEN parameter, en dan maken we een tussenverbruikspunt, zoals 200 km, om een inschatting van de evolutie van de voorstellingen.
Hierdoor kun je, zoals André in een ander bericht zei, sneller vooruitgang boeken met de ontwikkeling.

Wanneer we vervolgens prestaties hebben die interessant lijken te worden, gaan we naar een langer verbruikspunt (een echt volle tank).
Als het resultaat de prestaties bevestigt, en we het prototype met ALLE parameters willen "bevriezen", kunnen we een reeks van enkele vullingen maken (dus een paar duizend terminals) waarmee deze nieuwe prestaties kunnen worden gevalideerd.

Het is uiteraard absoluut noodzakelijk om tijdens deze tests uw rijstijl aan te houden en het ene met het andere te vergelijken!
En om ze af te sluiten met een nieuwe anti-vervuilingstest, ter vergelijking.

Een andere methode, die Kevin mij heeft uitgelegd en die hij gebruikt tijdens de ontwikkeling van zijn prototypes, is om de tank leeg te maken en vervolgens gedeeltelijk te vullen met een jerrycan van 10 of 20 liter (we kiezen in functie van de voorspelbare afstand die theoretisch kan worden afgelegd). er mee bedekt zijn)
Dan rijden we totdat de brandstof op is, en kijken we simpelweg naar het aantal afgelegde kilometers. Je moet uiteraard altijd een volle jerrycan in de kofferbak hebben om te vertrekken : Cheesy:
Hij legde 30 km af met deze methode, of 000 keer deze manipulatie, waarbij hij zijn brandstoflogboeken bijhield en de wijzigingen die verband hielden met de ritten. :schok:

Door dit te doen heeft hij de parameters geïdentificeerd die de dingen verbeteren, en de parameters die ze nog erger maken, wetende dat hij ze nog niet heeft behandeld, na zijn 7 prototypes!
En zo kon hij op zijn oude R30 tot bijna 21% convergeren, voordat hij hem niet meer kon gebruiken, omdat er elders te veel werk aan te doen was...

En als je in zo'n situatie zit, heeft het geen zin om je laatste 5 tankbeurten op internet te publiceren, om de goede reden dat ze overeenkomen met verschillende opstellingen...
We zijn hier niet om elkaar erover te vertellen, om te concurreren om te zien wie het verst kan pissen, maar eerder om onze informatie en onze ideeën uit te wisselen, om de zaken in de goede richting te brengen.

EN BOVENAL zijn we hier niet om de sceptici te overtuigen, we proberen niet te bewijzen dat Pantone werkt, het is voor ons (ik heb het over de onderzoekers) een verworven punt.
Al onze energie is gericht op het perfectioneren van het systeem, het vinden van de handleidingen om in alle gevallen een Pantone correct te configureren, de resultaten gewogen op vijf vol, met de voor/na beoordeling, op een Exel-blad dat wat weggooit, dit zal voor later zijn ...


En jij Laurent, hoe schat jij jouw verbruik in met jouw eenvoudige stoominjectiesysteem? En wat leveren de anti-vervuilingstests op?

Kunt u ons een overzicht geven van 5 tanks, met de voor/na-uitvoeringen en enkele tekeningen van uw opstelling? dat kan heel interessant zijn...

Bien amicalement,

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 147-gasten