Beginner pantone ... advies graag!

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
juju
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 08/01/05, 19:37

multi-brandstof...




par juju » 18/11/07, 14:00

Hallo,

Dit is mijn eerste bericht hierover forum heel interessant.
Ik heb het experiment al op een maaier uitgevoerd en daar heb ik wat lessen uit geleerd.

Maar ik zie dat de meeste Pantone-conversies zijn gemaakt om met water te werken. Ik begrijp goed waarom, omdat het gemakkelijker is om je aan te passen aan een benzine- of dieselmotor.

Ik ben geïnteresseerd in het multi-fuel systeem (zoals de Mexicaanse kever gemaakt door Pantone), dat wil zeggen, beginnend bij een motor met carburateur door deze te laten werken met wat we vinden (benzine, benzine, diesel, olie...).

Alsjeblieft, mijn excuses als er hier een onderwerp is dat hierover spreekt, maar ik heb het niet gezien. Als iemand feedback heeft, ben ik geïnteresseerd.

Heel erg bedankt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/11/07, 04:33

Dag
Ik ben geïnteresseerd in het multi-fuel systeem (zoals de Mexicaanse kever gemaakt door Pantone), dat wil zeggen, beginnend bij een motor met carburateur door deze te laten werken met wat we vinden (benzine, benzine, diesel, olie...).


Het besturen van een 100% Panton-benzineauto is een complexe regelgeving.
Ik heb hem getest op een Chevrolet op de snelweg die op diesel rijdt
snelheid gestabiliseerd op 90 km/u. De reactor wordt aangedreven door een klein gereduceerd model carburateur met handmatig instelbare rijkdom
de luchtverhouding van de motor wordt geregeld door de gasklep van de hoofdmotor (injectie), dus ik rijd met de snelheid dat de verhouding goed is
Op de snelweg schakel ik de benzine-injectoren van de auto uit en ik gebruik diesel met de reactor, ik pas het gas aan om een ​​Panton-lucht-dampverhouding te krijgen zodat de motor soepel loopt, de test wordt gedaan over een afstand van 20 km bij de afrit van de snelweg als je de gekoelde reactor vertraagt ​​en de motor begint te ratelen met diesel (met benzine had dit waarschijnlijk gewerkt, maar het vereist een goede controle bij alle snelheden om de juiste verhouding te hebben)
Ik besloot om gewoon een waterdoping te doen die gemakkelijker te bedienen zou zijn.
Bij het werken met olie op een explosiemotor raad ik je aan om dit goed onder de knie te krijgen op een maaiermotor, je zult beseffen dat het alleen werkt met een sterk verwarmde bubbler en dat er resten in de bubbler zitten, waardoor je niet alle olie eruit kunt verdampen de bubbler..

Andre
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 21/11/07, 08:57

hallo tegen jou,

olie is inderdaad een vrij complex element; voor mij is het echt een nobel materiaal!
ja het is moeilijker onder controle te houden dan water, wat zelfs nog moeilijker is dan benzine...

maar ik wist mezelf voor te houden dat dit toch mijn doel is in termen van een "watermotor", maar eerder een multi-fuel motor, idem: op olie rijden!

Ik rij al 100 jaar 4% olie op een TD...

maar de naam "watermotor" moet een beetje kwaad hebben gedaan met de weinige informatie die "destijds" beschikbaar was, dus sommige mensen denken dat het mogelijk is om zonder al te veel zorgen op 100% water te draaien, zodat het, zoals André zegt, Het is vooral op het niveau van de regulering dat een motor complex is, je moet maar eens kijken hoe complex een carburateur, het hart van een benzinemotor, is!

Voor mij is de maaier eindelijk in zijn definitieve versie, behalve dat ik hem nog niet heb gemonteerd omdat ik net 3 maanden geleden naar een pand ben verhuisd en dat vertraagt ​​mijn projecten een beetje, zoals veel mensen.
maar mijn vriend met zijn eend heeft hetzelfde doel als ik: zijn benzinemotor laten draaien op olie!
op dopinggebied uiteraard.
eerst met brandstof zoals André zegt, daarna met olie, alles op zijn tijd.

maar eerst de maaier!
Nou, ik weet wat ik dit jaar aan de Kerstman moet vragen: een model carburateur! =)

zonder te lachen dacht ik niet dat dat genoeg was om een ​​TD-motor aan te drijven!
maar het is waar dat een dieselmotor geen aanzienlijke brandstofstroom nodig heeft...
0 x
juju
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 08/01/05, 19:37




par juju » 26/11/07, 14:15

Dankjewel voor je antwoorden.

Het ideaal zou zijn om het elektronische beheer van het injectietype te hervatten, met een bezoek aan de bank om kaarten in kaart te brengen... omdat ik mezelf niet zie dat ik bij elke snelheidsverandering met alle kleppen moet rommelen.
Mogelijk, maar niet voor ons.

Maar het lijkt mogelijk om met benzine iets eenvoudigs te doen, met een parallelle waterreactor weet ik dat het altijd ingewikkelder is :|
Tot binnenkort
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 27/11/07, 11:00

hello!

mijn conclusies:
Pantone kan alleen vanuit praktisch oogpunt worden toegepast bij waterdoping (in afwachting van de vervaardiging van een superwatercarburateur?).

> bij een benzinemotor heeft het geen zin om te dromen van het meten van een verbetering van het verbruik of de prestaties, omdat deze zeer laag is, van 10 tot 25%, afhankelijk van de staat van de motor (segmentatie, enz.), waarbij de meting onder water is in zijn meetinterval: tenzij KAN meten tot op 10%! (voor informatie over een liniaal met een schaalverdeling in mm kun je een goede meting doen op + of - 1 mm, het interval is dus 2 mm).
> bij een benzinemotor is het doel om het water een boost te geven, maar vooral om, zodra de motor warm is, over te schakelen op stookolie! en dus op diesel, en dus (na aanpassingen) op olie!

> bij een dieselmotor zitten we in een arm mengsel en niet zo rijk als benzine, de resultaten zijn veel overtuigender (tot aan het verschil in de rijkdomsverhouding?), en kunnen daarom tot betere resultaten leiden, altijd afhankelijk van de toestand van de motor. gehoord.
op een dieselmotor kun je op 100% plantaardige olie of "doping" (dual-fuel kit) rijden, dus het is interessant om deze met water te boosten!


Alsjeblieft, aarzel niet om me te vertellen wat je van mijn persoonlijke opmerkingen vindt, als ik er niet te ver naast zit?
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 208-gasten