Teleurstelling "spade"

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Klein
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 05/10/05, 12:59

Teleurstelling "spade"




par Klein » 29/01/06, 19:41

hi to all,
Ik heb eindelijk mijn spad-systeem op de jeep geprobeerd en grote teleurstelling, het lijkt me minder effectief dan de pantone en de aparte bubbler?
de zuigventury werkt wonderwel, het water verwarmt goed maar kan te goed zijn.
Ik heb het gevoel dat mijn watervolume te klein is in vergelijking met het uitlaatoppervlak dat het opwarmt.
Ik vraag me af of ik waterdamp inadem?
Ik moet sondes installeren om de temperatuur op verschillende punten te meten.
Ik zou graag willen weten of iemand dit probleem eerder heeft gehad? : Cry:
0 x
Klein
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/01/06, 20:39

Hallo,
Ik heb nooit spad geprobeerd, mijn eerste indruk
Het heeft kwaliteiten en gebreken
Het is goed voor een dieselmotor op voorwaarde dat de uitlaat door de bovenkant van de bubbler komt.
Voor een benzinemotor met een kleine hoeveelheid water kan het te heet worden (gebrek aan natuurlijke warmteverliesregeling) stoom van 100c werkt niet met de reactor..

Het grote voordeel is dat hij compact is en er geen aanzuigkanaal is

De grootste fout is het onttrekken van warmte aan de reactor om de bubbler te verwarmen, vooral als de uitlaatinlaat van onderaf komt.
Alle hoge temperaturen moeten worden toegewezen aan de neus van de reactor, alleen bij de uitgang van de reactor moeten we wat er overblijft aan warmte nemen om het water in de bubbler te verwarmen.
Het heeft grote afmetingen voor een auto.

Aangezien het de enige pantonbouwer is, wil ik degenen die het bouwen niet schaden, maar ik hoop dat ze het zullen verbeteren, deze paar kleine details, die eenvoudig te doen zijn, kunnen deze kleine problemen oplossen. Wat de lengte van de stang betreft, ik ben er niet van overtuigd dat 100 mm voor een auto met lage warmteafgifte een verstandige keuze is, ik heb het net meegemaakt met grote stangen, ik moet het over een langere periode testen... Ik heb 150 mm getest, 100 mm op de Mercedes en op de Chevrolet 200 mm, tussen 200 en 150 mm geen opmerkelijk verschil, maar bij 100 150 mm, bij lage snelheid, lage warmte wordt het ongunstig. vanaf nu blijf ik bij meer dan 200 mm en minder dan XNUMX mm zoals ik in mijn eerdere ervaringen had gecontroleerd, ik liet me beïnvloeden door de SPAD.

Andre
Dernière édition par Andre de 29 / 01 / 06, 21: 08, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 29/01/06, 20:54

Mogen we weten hoeveel je ervoor hebt betaald of is het indiscreet?
0 x
Klein
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 05/10/05, 12:59




par Klein » 30/01/06, 08:24

Ik heb de spad tussen aanhalingstekens gezet omdat ik de afmetingen en eigenschappen van de spad totaal niet respecteerde.
in feite is het eerder een standaard pantonereactor met de bubbler aan de beurt.
maar zoals André opmerkt, heb ik de indruk dat alle warmte wordt afgevoerd in de bubbler en dat de reactor niet genoeg temperatuur heeft om te werken.
Ik heb een siliconenslang in de uitlaat van de reactor gestoken en daar zie ik tot mijn verbazing waterdruppels die door de motor worden opgezogen.
dus naar mijn mening is het water te heet, ik zuig stoom aan en dan condenseert het in de pijp aan de uitlaat van de reactor die niet heet genoeg is.
Eigenlijk werkt mijn setup niet. : Cry:
maar goed, het is een extra ervaring. Ik ga mijn tests hervatten, misschien mijn oude bubbler weer in elkaar zetten en de "spad" gebruiken om hem voor te verwarmen. :?
0 x
Klein
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

teleurstelling "spad"




par denis » 15/02/06, 23:29

hallo, ik denk dat je water te heet is, dat gebeurde op mijn 2cv6, de motor raakte oververhit en toen startte calais moeilijk. André raadde me aan om het water minder te verwarmen: dat was de oplossing! (bedankt andré). het spadsysteem is moeilijk om op het t°-niveau te regelen, ik zag het voor mijn ford-tractor, maar + eenvoudig van ontwerp, ik denk dat de door koelvloeistof verwarmde bubbler de beste oplossing blijft.
0 x
Klein
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 05/10/05, 12:59




par Klein » 17/02/06, 17:30

Ik wil echt mijn oude brander stroomopwaarts van de "spad" plaatsen
het is een vacuüm bubbler zonder verwarming; dan laat ik de lucht door de bak van de oververhitte "spad" en daar zou ik geen problemen meer moeten hebben met stoom : Idee: Ik heb deze week vakantie, ik denk dat ik wat testen kan doen : Lol:
0 x
Klein
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 01/04/06, 22:23

Econology schreef:Mogen we weten hoeveel je ervoor hebt betaald of is het indiscreet?

Voor een volledig roestvrijstalen spad, gemonteerd door een professional, kunt u vandaag rekenen op ongeveer 800 tot 1000 €
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
Asgard bot tyr
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
berichten: 160
Inschrijving: 06/02/05, 18:21
Plaats: partout
x 1




par Asgard bot tyr » 13/04/06, 13:28

Vertel me LA...
je zegt gemonteerd door een prof!!!Maar een prof van wat???
Ik zou graag hun CV willen zien!!! (in termen van prestatie en vooral validatie!!!) Het is gemakkelijk om PRO te zeggen!!!
NOG STEEDS: wees professioneel en blijf bij de installatie van dingen die niet eens gevalideerd zijn!!! :frons: :x
Er zijn er volgens mij enkele hierover forum!!!als hij een beetje naar voren kon komen en mijn ongelijk kon bewijzen!!!dat zou me gelukkig maken!!!
Trouwens, ik wacht nog steeds op een op de powerbank!!!nieuws natuurlijk!!! : Lol:

Heren... het woord is aan u!!! :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 13/04/06, 13:41

Maak je geen zorgen over os tyr (of liever Kevin), ik geloof dat het laatste artikel in Agricultural Machinery (zie persbericht) de kitverkopers heeft afgekoeld...
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 13/04/06, 14:28

Hoi Kevin!

Ik zal proberen te antwoorden door kalm te blijven.
Je hebt gelijk dat er strikt genomen geen pro is en bovendien op een niet-gevalideerd systeem.
Voor mij is een professional iemand die pas oplaadt als er een brandstofbesparend resultaat is; met andere woorden tevreden of terugbetaald. En tot slot is een professional iemand die zeer goede resultaten behaalt op nette installaties.
Op een steenworp afstand van mijn huis heeft een Fendt 260 meer dan 50% bespaard. De biologische wijnboer is een rustige man die systematisch al zijn consumptie noteert in een notitieboekje. Persoonlijk geef ik toe dat ik het zelf moeilijk te geloven vind als hij aankondigt dat hij onder de 2L./uur dieselverbruik is gezakt (we zitten daar op 60%), maar de Spad heeft niets te maken met het ontwerp van oorsprong.
Zoals ik in een vorige post tegen Bolt heb gezegd, ga ik ze vragen of zij (de installateur en de boer) de tractor kunnen testen. Hoe? Of? Tegen welke prijs?
Maar een vraag brandt op mijn lippen: maak je als lasser geen installaties door middel van een "arrangement"? er is niets aan de hand, maar ik zie dat ook jij moet leven, net als iedereen.
Trouwens, we wachten nog steeds op ten minste één van je prototypes in de experimenteersectie om ons een beetje te helpen bij ons onderzoek. We hebben het moeilijk en het zijn altijd dezelfde mensen die informatie geven; we hebben een groot gebrek aan feedback.
Heeft u bijvoorbeeld een staaf van 100% nikkel geprobeerd of kent u iemand die deze heeft geprobeerd? Ze vragen me € 247 voor 20 cm niet eens verholpen en niet eens wetend of het beter zal gaan.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 236-gasten