afwisseling van pantone en lucht

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Richard16
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 06/12/04, 21:30




par Richard16 » 06/12/04, 23:19

Hallo,
M. David stelt op de Quanthomme-site in zijn pagina 14 een systeem met roterende kleppen voor om de aanzuiging van pantone-gas en de aanzuiging van lucht af te wisselen. Hierdoor is het mogelijk om een ​​zeer goede zuiging in de reactor te hebben, vandaar de mogelijkheid om eenvoudig een carburateur aan te sluiten op de inlaat van de reactor.

Ik ben op zoek naar andere oplossingen om deze afwisseling te bereiken: minder ruimte innemen, praktischer te maken en te installeren, ...

Meneer David spreekt van een elektromechanische klep. Als we het voorbeeld nemen van de roterende klep die draait met 4000 tpm met 8 gaten, zou dit overeenkomen met een klep die 32 keer/min of 000 keer/sec wordt aangestuurd!

Ze kunnen ook worden vermenigvuldigd om deze gebruiksfrequentie te verlagen.
Dat is 260 Hz met 2 kleppen etc.

Ik wil het proberen.
Ik doe dus een beroep op uw kennis! : ken je zulke ventielen?! Waar vind je ze?

Toepassing:
Een benzineauto voeden met benzine die alleen door de reactor gaat zonder alle lucht door te laten die nodig is voor verbranding (minder efficiënt volgens M David??)
Daarna zonnebloemolie i.p.v. benzine na starten en opwarmen met benzine via de originele carburateur.
Voeg dan waterspray toe.


Bedankt voor je hulp.
Richard
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 07/12/04, 21:17

Ik weet niet precies hoe ik je vraag moet beantwoorden, maar ik weet dat kleppen met een frequentie van 500 Hz en zelfs 250 Hz ... toch ZEER ZELDZAAM zijn! Anders heb ik dit verplaatst forum in de sectie Experimenteren. Ik denk dat het geschikter is als plek.
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 174-gasten