Testen pantone tractoren spad, water doping?

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 08/02/06, 08:14

Geduld, resultaat krijg je zeker, je moet wel.
Ik vroeg me één ding af: in de industrie gebruiken ze vaak droge stoom die wordt verkregen na het verwarmen van natte stoom om het in destillaties te gebruiken.
Zou het niet mogelijk zijn om een ​​pre-reactor te maken om de stoom te drogen voordat deze de hoofdreactor binnenkomt? Dit zou meer vervelende afwijkingen in termen van de uitlaatgassen vereisen, maar ik denk dat het idee moet worden onderzocht.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 08/02/06, 22:56

hallo, la

Blijkbaar heeft André, als ik het goed begrepen heb, al laten doorschemeren dat de stoom niet te droog mag zijn,
dat het microdruppeltjes moeten zijn, ook al moeten ze klein zijn

Ik weet het niet, maar als je tests doet, wat gebeurt er dan eigenlijk, mist of droge stoom bij de ingang van de reactor?
Hoe weet je dat?

Als je zeker wilt zijn dat je droge stoom doorlaat, moet de buis rond de steel stroomopwaarts langer zijn
De natte stoom kan droog aankomen bij het naderen van de stang

de vraag is: kunnen de moleculen van droge stoom, die al van elkaar gescheiden zijn, in de reactor ioniseren of door wrijving breken? misschien gaan ze gewoon van elkaar weg met de stijging van de temperatuur

of is het dat in de microdruppeltjes water, zeer brutaal verwarmd, de moleculen zo brutaal scheiden, zoals een snelkookpan die zou exploderen, maar in een oververhitte atmosfeer

twee moleculen die zich dan scheiden, in de lengterichting van de reactor, hebben geen effect
maar als ze in radiale richting scheiden ten opzichte van de reactor, dan stuiteren ze daar tussen de staaf en de buis met zo'n geweld dat er dingen zouden kunnen gebeuren

Stel je pingpongballen voor
een bal = H2O

Droge stoom: we hebben de ballen die verplicht van elkaar gescheiden worden gehouden (op een afstand die evenredig toeneemt met de temperatuur)

we blazen een volume van deze ballen in een nauwe ruimte
ze gaan alleen uit elkaar weg als we uitgaan van de temperatuurstijging

Natte stoom: we hebben kleine pakjes balletjes

wij blazen...
bij aankomst in de gang explosie van kleine pakketjes in alle richtingen

met de snelheid, de ballen die (na explosie) van de ene muur naar de andere gaan, wrijven er tegenaan zoals met lucifers, ze lichten misschien op zoals zij, wie weet, door ionen te maken

(wie droomt niet depressief)

Kun je je dit verschil voorstellen tussen droge en natte stoom?

Pure speculatie, maar ach, als je een logica probeert te vinden

Het debat is open

(aan iedereen)

bout
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/02/06, 06:34

Hallo,
Ik heb nog steeds een taalprobleem met de term stoom
of het nu droog of nat is,
Ik ga een meer simplistische term gebruiken, om dit te laten werken zijn er microscopische druppeltjes nodig die koud zijn gemaakt of in ieder geval ver onder de 100c. In eenvoudiger taal doen bomen hetzelfde met het water dat het in de grond pompt, het maakt koude stoom, het blad zou beter zijn dan een bubbler!
Als u de lucht of het water te veel verwarmt voordat u de reactor binnengaat
het werkt niet.
Als je te veel water en lucht de reactor in stuurt en je koelt hem te veel af, dan werkt het niet.
Als je een lange hengel (12 inch) erin steekt kan het erg heet zijn bij de uitgang en nat bij de ingang, en als het nat is werkt het niet meer. (hoewel de lengte van de staaf geen grote invloed heeft op de werking van de reactor)
Na het proberen ontdekken we dat wat de reactor binnenkomt, vochtige lucht moet zijn, ver onder de 100c.
Er zijn maar weinig fabrikanten die de temperatuur meten van de stoom die uit de bubbler komt, deze ligt tussen de 60c en 70c, vanavond gemeten tijdens het rijden met 100km/u buitentemperatuur -11 (de cijfers kunnen vertekend zijn, omdat er koude lucht circuleert op de bovenkant van de bubbler die niet geïsoleerd is).
Sommigen meten de temperatuur van het water in de bubbler, ik denk dat het dezelfde waarden moeten zijn.

Andre
0 x
laurents
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 14/01/06, 12:32
Plaats: Plouzané (29)




par laurents » 17/02/06, 10:41

Hallo, uw flowmeter is erg rustiek! Voor onze tests hebben we 1 cm3 inductie flowmeters aangesloten op software die eenvoudigweg het verschil meet tussen de filteruitlaat en de retour naar het reservoir. Deze informatie wordt in realtime naar de besturing van de vermogensbank gebracht en stelt ons in staat om direct het specifieke verbruik te berekenen, want we mogen niet vergeten dat het op een tractor (regeling bij alle snelheden van pp) met CURVES is VAN SPECIFIEK ISO-VERBRUIK dat je moet werken. Zo kan men bepalen in welke zones, welke belastingen en welke snelheden men resultaten behaalt. (persoonlijk doe ik mijn metingen)
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 17/02/06, 11:21

hoeveel bespaar je thuis met pantone?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 17/02/06, 11:45

Hallo Laurens

laurens schreef:Hallo, uw flowmeter is erg rustiek! Voor onze tests hebben we 1 cm3 inductie flowmeters aangesloten op software die eenvoudigweg het verschil meet tussen de filteruitlaat en de retour naar het reservoir. Deze informatie wordt in realtime naar de besturing van de vermogensbank gebracht en stelt ons in staat om direct het specifieke verbruik te berekenen, want we mogen niet vergeten dat het op een tractor (regeling bij alle snelheden van pp) met CURVES is VAN SPECIFIEK ISO-VERBRUIK dat je moet werken. Zo kan men bepalen in welke zones, welke belastingen en welke snelheden men resultaten behaalt. (persoonlijk doe ik mijn metingen)


Ik neem aan dat je het had over de hierboven genoemde verbruiksmeter
het is waar dat het dateert

Ik zou graag documentatie willen hebben over uw inductiestroommeters,
hoeveel kost het, wie brengt ze op de markt

bout
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 223-gasten