Testen pantone tractoren spad, water doping?

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 06/02/06, 00:09

hello André

Ik dacht, voor veranderende prestaties als gevolg van winterse kou en rijden voor wegvoertuigen, in de stad, bergafwaarts enz. waarvoor je zei gebrek aan warmte (van motorbelasting)

Als het echt een gebrek aan warmte is, heb ik misschien een oplossing:
Het idee
Als de motor volledig is belast, is alles in orde, dus er hoeft op dit moment absoluut niets te worden gewijzigd.

Als de motor ontlast is: probleem:
op een diesel slikt de inlaat altijd een volle pot verse lucht in en de uitlaattemperatuur schaalt. valt, zakt het des te sterker door de overtollige lucht.

De remedie is simpel:

Slik op dit moment hete lucht in,
Merk op dat op dit moment de uitzetting van de aangezogen lucht een uitputting van de luchtmassa (zuurstof) zal veroorzaken, maar bij een lage belasting :pijl: het maakt niet uit, er is dan genoeg zuurstof om de brandstof volledig te verbranden

Ook bij nullast heeft het aanzuigen van hete (zeer hete) lucht geen nadelen (bijv. bij een flinke afdaling met afremmen op de motor, afgezien van misschien het minder effectieve afremmen op de motor)

Het idee: plaats een warmtewisselaar die de afvoer van de uitlaatgassen neemt nadat ze door de reactor zijn gegaan (deze laatste moet de maximale warmte terugwinnen dus het is eerst)

en passeer alle toelating in deze wisselaar (tegen de stroom in als je wilt)

Probleem: en voor de volle belading?

Wanneer de verse lucht naar de wisselaar wordt geleid, moet de verwarmde lucht daarheen terugkeren en op deze plaats een soort pallet installeren om een ​​driewegklep te maken.

Deze pallet zal dan besteld moeten worden door ????

Het gaspedaal (een veer op de pallet en een kabel wordt naar het pedaal getrokken)

Waar (op een in-line pomp), een rekpositiesensor (verplaatsing evenredig met de belasting) om de juiste positie door te geven aan de terugslagklep
(daar wordt het een beetje ingewikkeld om thuis te knutselen)
en heel vaak zijn het roterende pompen op de auto's

Waar een sonde van het type lambda, maar aangepast aan de concentratie van vervuiling bij de uitlaat en gezwoegd om de klep te regelen, om het gebrek aan zuurstof naar de motor te voorkomen
Je kunt ook een temperatuursensor toevoegen en tegelijkertijd helpen bij het regelen en tot slaaf maken van de maximale temperatuur die aan de reactor is toegestaan, waarom niet? Totof vond dat de reactor ook te heet kon zijn maar hey blijkbaar was hij alleen:?:

Om te beginnen zou een simpele chokehendel met kabel moeten volstaan

En hier hebben we de pantone opnieuw uitgevonden
Chambrin pantone-mengsel, hij liet alles de hele tijd door de warmtewisselaar gaan, behalve het kleine gaatje frisse lucht dat het hart van zijn systeem binnendrong

Merk op dat mijn best geteste idee de temperatuur van de reactor zou kunnen regelen, zodat deze in zijn beste prestaties blijft en in terugkeer naar volledige belasting onmiddellijk profiteert van het vermogen zonder te hoeven wachten tot de reactor "ophangt"

Als het als systeem interessant is, zou de webmaster de kopie van zijn patent kunnen herzien en een optimale regeling voor de klep kunnen opnemen

Wat betreft mijn vragen over testen:
Ik heb persoonlijk het verbruik op een G-systeem geprobeerd:

De boer zei dat ik 40% minder moest consumeren
Ik heb een momentane verbruiksmeter op zijn trekker gezet en daar klep open of dicht, onbelast, bij verschillende snelheden: strikt genomen geen verschil

Met 80% belasting (op het werk); moeilijk om een ​​echt uniforme belasting te hebben: echt teleurstellend resultaat de 40% is 5% in het voordeel van de pantone geworden (waarbij de interpretatie het gunstigst is)

Hij bevestigde, hij geloofde, hij weet het niet meer zeker???
Het was 4°C tijdens de test, dat is tenminste zeker
IS dit de oorzaak

Veel leesplezier allemaal

bout

: Idee:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/02/06, 01:28

Hallo, bout
Ik zou graag een instrument willen hebben om het momentane verbruik te meten op een diesel zoals tractoren, een bosch pomp
er is een heen en weer, dat kunnen we hier niet vinden, maar ik heb gekeken? zou je ons kunnen vertellen waar je dat gevonden hebt? Ik ben geïnteresseerd..
U zou inmiddels moeten weten dat telers het brandstofverbruik niet meten zoals experimentele motorlaboratoriumtechnici.
Hun methode is eenvoudiger, het laat hun tractor meerdere dagen werken en afhankelijk van de grootte van het land dat moet worden geploegd, maken ze de vergelijking met en zonder panton.. over een lange periode worden de fouten gladgestreken... en als Ik veronderstel dat ze dezelfde problemen tegenkomen die wij bij auto's hebben, dat wil zeggen dat de reactor sporadisch werkt, op een lange wandeling krijgen ze resultaten.
Wat de hitte betreft, het probleem is opgelost, ik trek mijn lucht onder de motorkap achter de radiator, het is net mei
van 15c tot 22c Toch zijn de prestaties lager dan in de zomer
andere factoren moeten in aanmerking worden genomen: besneeuwde wegen, hardere banden, verwarming, ontdooiing, elektriciteit, enz.
Ik zou mijn comfort niet verliezen om deze verificatie te doen..
Voor het opwarmen van vacuümmotoren hebben auto's, vooral grote V8's, al heel lang een automatische klep direct bij de uitlaat van de uitlaatspruitstukken, wanneer de uitlaat afkoelt is er een spiraalvormige bimetalen strip die de uitlaat gedeeltelijk blokkeert. en effectief, maar hij is erg verouderd na een paar jaar blijft de gietijzeren klep vastzitten.
Als je wilt dat je reactor opwarmt, gebruik dan hetzelfde principe, plaats een klep achter de reactor, die opent met de druk van de uitlaat, je hebt warmte bij lage snelheden.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 06/02/06, 11:26

Ik denk niet dat een te hete reactor een nadeel is, integendeel, als hij tot 1000° zou kunnen gaan, zouden we echt anders gaan rijden.
Voor de prestaties van pantone op tractoren weten experts dat materialen ook een sleutelrol spelen. het is nutteloos om ten koste van alles een uitstekende bubbler te hebben, allemaal in roestvrij staal en Tig-gelast.
Van mond-tot-mondreclame weten we dat mensen een brandstofbesparing van ongeveer 60% behalen met gemodificeerd spad-staalplaat en hard roesten van binnen.
op mijn prototype hebben we vrijwillig een ijzeren rooster geplaatst zodat het roest, het water is na een paar minuten rood, je kunt het zien dankzij de patrijspoort die op de bubbler is geplaatst.
Het uit te voeren experiment zou zijn om te zien hoe iemand flink bespaart op zijn tractor met een ijzeren spad en deze vervangt door roestvrij staal, ik denk dat we voor verrassingen kunnen komen te staan.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/02/06, 16:44

Hallo Lau
Welkom, onder degenen die tests doen, zult u merken hoeveel tijd en energie er aan elke test moet worden besteed na een kleine wijziging.. het bouwen en installeren van een panton is klein bier, de tests vergelijken,
Maar als je eenmaal een resultaat hebt, houd die basis dan vast
en verander één ding tegelijk een beetje, en wees geduldig,
De hoeveelheid water is geen garantie voor succes... Ga in de richting van zo min mogelijk water

De grootste fout die je kunt maken, is het hebben van vooropgezette ideeën.
over de werking van de reactor. Let op alle verbeteringen en analyseer deze op een open manier. het is zo'n rustieke montage, dat de bediening ervan ook iets eenvoudigs moet zijn..

Mijn belangrijkste taak en het proberen consequent te besparen op korte ritten is het gebruik van mijn voertuigen voor 90%.

Andre
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 07/02/06, 01:03

hello André

De verbruiksmeter is afkomstig van:
Etcs J. van Wenen
Volgens een persartikel uit 1983 kostte het destijds 4500 Fr HT (nu ????)
Het heeft een soort tank die lijkt op een filter, maar het is een systeem dat de brandstof ontgast voordat het wordt gedoseerd door een mini ovale reductiemotor met een cilinderinhoud van 1 cc

op een van de tandwielen bevindt zich een magneet die, door te draaien, voor een riet passeert dat een puls/draai uitzendt naar een andere elektronische kast die vervolgens het momentane debiet weergeeft

deze doos bevat ook een stopwatch die kan worden gereset of alleen kan worden gepauzeerd
daarnaast is er een totalisator die de verbruikte literage optelt en die alleen telt als de klok loopt

bijvoorbeeld (met momentopname) met je auto rijd je in een regelmatig tempo op een moment dat je weet dat de pantone werkt lees je het verbruik af, dan (ervan uitgaande dat je op een zeer vlakke weg rijdt) knip je de pantone af, onderhoud je precies de snelheid die je voorheen had (ook al moet je het gaspedaal wat meer intrappen om het vermogensverlies te compenseren) dan zie je het verschil in verbruik bij dezelfde belasting
Maar dat is makkelijker met een tractor aan het werk in een lang veld
en nog spectaculairder als hij op een testbank staat, wat je met een auto niet kunt

de andere oplossing is te combineren met de chronograaf
Als je bijvoorbeeld op een goede snelheid aankomt, stabiliseer je je op een referentiesnelheid en start je de chronograaf
na een tijdje, hoe vaak ook, stop je ermee, schrijf je de waarden op
je begint bij nul en je begint opnieuw (met precies dezelfde referentiesnelheid, maar je snijdt de pantone af

Na ; volume gedeeld door tijd in seconden x 3600 = verbruik per uur in elke test en je vergelijkt

Of je timet gewoon een reis met of zonder pantone zoals je al doet

heeft meer, bout
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 07/02/06, 09:47

ja... het hebben van een hoge temperatuur thermometer kan ook gebruikt worden om gassen te meten
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 07/02/06, 21:47

hallo

Ik installeerde een thermokoppel net aan de uitlaat van de reactor op een busje:
de temperatuur steeg tot 360°C, op gewone wegen varieerde deze van 160 tot 360, afhankelijk van de belading.

Daarna flink doorgereden op de snelweg en daar liep het op tot maximaal 494°C

Het uiteinde van het thermokoppel kan de hete wand van de reactor hebben geraakt of de uitlaat komt in de buurt.

Ik probeerde het opnieuw 15 cm verder dan de reactor (nog steeds in de GEET-gasbuis) en daar op de normale route afhankelijk van de belasting (eenmaal warm): het varieerde van 173°C tot 264°C

Zijn er opmerkingen?

bout
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/02/06, 21:48

Hallo Bolt
het instrument waar je het over hebt is het oude mechanische model, een kleine turbine die met de stroom meedraait, dat klopt, voor kleine stromen is de precisie minder. Om een ​​goede aflezing te hebben moet je een regelmatige stroom doen, dat doe ik niet' Ik hou niet van plotselinge bezuinigingen en variaties, maar het is toch acceptabel.
Nu met nieuwe benzine- of dieselvoertuigen
er is een vrij grote brandstofcirculatie, dus het instrument moet rekening houden met het verschil tussen de brandstof die de pomp in gaat en de brandstof die terugkeert naar de tank.
Degenen die in gebakken aardappelolie rollen, zoals mijn jongens weten
dus om de olie in een wisselaar te verwarmen, installeert hij een kleine gekalibreerde klep op het filter a (brandstof) de retour wordt verminderd, een klein deel van de olie keert terug naar de tank.
Zonder dit systeem is het, zodra de temperatuur daalt tot -10 en meer, niet meer denkbaar om zo'n massa olie te verhitten,
(in werkelijkheid hoeven we alleen maar de olie die de motor verbruikt te verhitten) bij -20 giet hij met een schep de olie uit de vaten.
De enige goede manier om hier 100% olie te laten draaien is een kleine klep met 2 reservoirs, een kleine voor diesel en een grote voor olie.
en weer is er een pomp nodig om de margarine uit de tank te pompen..
Ik dwaal af, ik had ergens anders moeten posten...

Om het verbruik te controleren heb ik een potentiometer op het gaspedaal van de 300TD geplaatst, maar deze is zeer benaderend als referentie, niet precies genoeg om ogenblikkelijke metingen te doen
in de pomp zijn er andere parameters verbonden met de turbo en de centrifugaalregelaar die deze gegevens vervalsen.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 07/02/06, 22:06

ja bout er zijn opmerkingen: het is te gek de T° die je bereikt! hoeveel besparing op uw bestelwagen met hoeveel water geabsorbeerd?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 07/02/06, 22:12

Nee Andreas

het is geen turbine waarop een jet aankomt (genus flowmeter bij Conrad (p 502 catalogus 2006))

lees wat ik hierboven schreef, het is als een tandwielpomp, het is volumetrisch, de fabrikant geeft het voor een nauwkeurigheid van 1%

en op de directe afleesdoos lezen we tot op de dichtstbijzijnde 1/10 van een liter/uur
als je wilt kan ik je laten zien met de instructies en een schets:
Beeld
Hier!

lau schreef:ja bout er zijn opmerkingen: het is te gek de T° die je bereikt! hoeveel besparing op uw bestelwagen met hoeveel water geabsorbeerd?


tot nu toe niets !

waterverbruik: 3 tot 5 L/100, misschien meer
bubbler verwarmd door de uitlaat
en de stengels zijn allemaal blauw geworden

bout
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten