Suzuki Samurai 1.9 TD

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 28/05/06, 10:50

hi Zac
0,3-0,4L met een watercarburateur, hoe krijg je dat?
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 28/05/06, 12:04

welkom
met een gurtner 10 mm (102 pijo cadie tobec), verwijder ik de bushel, de naald, zet ik de "hoed" weer op, sluit ik de startertrekker aan met siliconen en bevestig deze aan de pantone, eenvoudiger kan niet.
Als ik zie dat ik te veel verbruik (grote motor, hoge depressie), omdat de sproeiers niet op mijn eiland te vinden zijn, verklein ik de sproeier door er koperdraden in te doen; verwijder gewoon 3 cm verlenging :P
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 28/05/06, 15:23

Oké Zac.
Maar dat deed ik destijds op mijn minifiets en de depressie die in de carburateur ontstond toen deze verstopt was, zoog water in vloeibare vorm naar binnen.
Ik had een doorzichtig buisje tussen de reactorinlaat en de watercarburateur geplaatst om te zien.
Is je mob carb bij de luchtinlaat volledig geblokkeerd door de siliconen of is er nog een klein gaatje van 2 of 3 mm over?
Ik heb het voor de test ook geprobeerd met een koelkastregelaar en een stofzuiger en het was hetzelfde.
Ofwel niet sproeien omdat de regelaar te dicht zat, ofwel het aanzuigen van water in vloeibare vorm.
PS: Ik heb een nieuwe, duidelijkere video over de waterkolom geplaatst in mijn bericht op pagina 1
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 28/05/06, 16:15

Nou, pitmix, je begrijpt er niets van, de luchtinlaat wordt alleen beperkt door het luchtfilter, ik blokkeer alleen de gaten die nutteloos zijn!
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/05/06, 16:58

Hallo Zac
Met een stang van 12 of 14 mm en een luchtspleet van 1 mm komt dit overeen met een leidingdoorgang van 8 mm, als carburateur ziet het er niet zo groot uit, het is alsof je een carburateur groter zet dan de leiding van het inlaatspruitstuk van een motor.

Maar ik begrijp je systeem goed, je werkt op laag vacuüm met de venturi carburateur, dus om dit te compenseren verhoog je de sproeier, geen naald. (De naald eruit maakt een goed gat voor een sproeier. De sproeier verkleinen gebruik ik een soortgelijke methode Ik plant een kleine roestvrijstalen draad die (ik gebruik om de vizieren in de luchtvaart te blokkeren) je hoeft hem alleen maar min of meer diep in het mondstuk te duwen om de juiste stroom te verkrijgen. (je kunt de draad ook pletten met een ovale hamer is minder verstopt dan rond)

De manier waarop je het gebruikt zorgt ervoor dat er meer lucht in de reactor kan komen en ik denk dat het een goede zaak is dat je alleen lucht onder het verzadigingspunt stuurt, in mijn geval test met een carburateur van 3,2 mm spuit hij goed, maar hij mist een bepaald volume lucht om deze vochtigheid te verdunnen.

voor het waterverbruik kan ik het niet helemaal eens zijn met je waarden, het is 0,7 liter, hoewel ik het preciezer moet bewijzen, mijn motor is een turbodiesel van 3 liter.
Wat mij opviel is dat wanneer ik hem meer water laat drinken (2 liter per uur), de motor krachtiger en dorstiger wordt, misschien ook omdat ik hem bij het starten om meer vraag.

Wat mij opvalt, of het nu een carburateur-bubbler is, of iets anders, vanwege de economische dosering is het bereik smal en veel kleiner dan ik dacht. Als alle Panton-monteurs de tests met ons zouden delen, zouden we een curve kunnen maken , maar voor het uitvoeren van nauwkeurige tests en metingen van het verbruikte water zijn uren rijden nodig.
Momenteel komen de waterverbruikswaarden niet overeen met die van tractoren en auto's, het valt nog te bezien of de hoeveelheid water die door een diesel wordt ingeslikt evenredig is aan de ingeslikte lucht of aan de verbrande diesel?
of allebei..
In mijn eerste berichten was deze vraag zorgwekkend
de ideale water/luchtverhouding voor de reactor?
de ideale panton-gasverhouding waterdotering voor de motor?


Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 28/05/06, 18:33

Andre schreef:Hallo Zac
Met een stang van 12 of 14 mm en een luchtspleet van 1 mm komt dit overeen met een leidingdoorgang van 8 mm, als carburateur ziet het er niet zo groot uit, het is alsof je een carburateur groter zet dan de leiding van het inlaatspruitstuk van een motor.

voor het waterverbruik kan ik het niet helemaal eens zijn met je waarden, het is 0,7 liter, hoewel ik het preciezer moet bewijzen, mijn motor is een turbodiesel van 3 liter.
Wat mij opviel is dat wanneer ik hem meer water laat drinken (2 liter per uur), de motor krachtiger en dorstiger wordt, misschien ook omdat ik hem bij het starten om meer vraag.

Wat mij opvalt, of het nu een carburateur-bubbler is, of iets anders, vanwege de economische dosering is het bereik smal en veel kleiner dan ik dacht. Als alle Panton-monteurs de tests met ons zouden delen, zouden we een curve kunnen maken , maar voor het uitvoeren van nauwkeurige tests en metingen van het verbruikte water zijn uren rijden nodig.
Momenteel komen de waterverbruikswaarden niet overeen met die van tractoren en auto's, het valt nog te bezien of de hoeveelheid water die door een diesel wordt ingeslikt evenredig is aan de ingeslikte lucht of aan de verbrande diesel?
of allebei..
In mijn eerste berichten was deze vraag zorgwekkend
de ideale water/luchtverhouding voor de reactor?
de ideale panton-gasverhouding waterdotering voor de motor?
Andre

welkom
jij hebt 0.7 liter op een 3 liter, ik heb 0.4 op een 2 liter; in principe vinden we dezelfde verhouding.
dit is wat ik altijd tegenkom bij motoren met variabele snelheden; aan de andere kant is bij GE, die op constante snelheid draait, het brandstofverbruik beter, maar het waterverbruik ligt rond de 0.8 liter water per liter cilinderinhoud, oftewel 4x meer. Ik weet het niet, ik zie dat dat alles is!
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 28/05/06, 19:11

zac schreef:Nou, pitmix, je begrijpt er niets van, de luchtinlaat wordt alleen beperkt door het luchtfilter, ik blokkeer alleen de gaten die nutteloos zijn!
@+

Maar laten we eens kijken of ik alles begrijp : Cheesy:
Ik wilde er zeker van zijn dat er geen onduidelijkheid bestond.
Dit bevestigt mijn kleine experimenten met 2 ballen. Als er geen lucht is, vindt er geen zuigspuiten plaats.
Het is logisch.
En ik had gelijk dat ik de watercarburateur niet wilde loslaten, want wat ik had gedaan moest goed zijn.
150 mm staaf met 1,5 mm ijzeren opening, carburateur met 4 mm luchtmondstuk. Het waterverbruik steeg echter naar 1L/H omdat ik een waterkolom van 4 meter in de reactor had en de opening voor de doorgang van water te groot moest zijn.
0 x
79 ricket
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 21/05/06, 14:56




par 79 ricket » 12/06/06, 21:17

Hallo allemaal. Eerste beoordeling 415 km afgelegd 32l38 of 7.8 per 100 km (verbruik onveranderd) 0.5 l regenwater per 100 km. Ik heb de reactor gedemonteerd deze was droog en bedekt met een dunne grijze laag (reactor in roestvrij staal) dm14. Ik heb vacuümmetingen gedaan (transparante pijp dm 12. aangesloten op een 1/2 fitting, het andere uiteinde dompelt in een pot met water, ik heb geen toerenteller :!: Ik geef de versnellerwaarden volledig door gedurende ongeveer 1 of 2 seconden. Bubbler luchtinlaat = 20 cm, venturi uitlaat (zonder luchtfilter) = 35 cm, reactorinlaat (reactor op zijn plaats) = 40 cm, zonder luchtfilterreactor gemonteerd = 45 cm. Denkt u dat deze metingen correct zijn? Heeft de motor tijd nodig om zich aan te passen? met hoeveel?. Krijg ik een beter resultaat met een reactor met een dm van 15 mm?. Dat roept veel vragen op : Roll: Bij voorbaat dank A+ rachitis
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/06/06, 22:10

Hallo Ricket 79

deze test in welke staat? een lange reis of een opeenstapeling van starten en rijden door de stad?
kleine routes en stadjes geven geen goede resultaten en soms zelfs geen resultaat.
In het begin merkte de eerste 80 liter verbruikte brandstof weinig verschil, vooral als de reactor niet voldoende opwarmde, we merkten zelfs dat er geen zwart roet meer vrijkwam in de uitlaat, daarna stabiliseerde het zich,
De depressiemeting in de bubbler zal altijd in relatie staan ​​tot het waterniveau, degene die ons meer interesseert in de venturi, de andere metingen bevestigen alleen de drukverliezen van de reactor.
Voor de luchtspleet is deze 1 mm aan elke kant van de stang, iets meer zal de werking niet verstoren.

Zorg ervoor dat je warmte in de reactor hebt, hiervoor moet je de motor forceren. De roestvrijstalen staaf wordt bij verhitting geel en na verloop van tijd bruin.

Wat de depressies betreft, bevindt u zich in de figuren, hoewel er van de ene samenstelling naar de andere variaties zijn.


Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 13/06/06, 06:20

Hallo Ricket
Ik merkte dezelfde dingen op als André beschrijft. Dat wil zeggen: de staaf wordt geel of blauwachtig aan het uiteinde van de staaf aan de uitgangszijde, en wordt na enkele honderden kilometers geheel bruin (in mijn geval). De grijze film die je hebt is een afzetting veroorzaakt door water. Merk je een verwarmingspunt als je de staaf schoonmaakt?
Ik heb getest met een ijzeren opening van 1,5 mm aan elke kant van de staaf en minder dan 1 mm.
We hebben allemaal ongeveer dezelfde opstellingen en we nemen dezelfde verschijnselen waar. Het valt nog te bezien wat ervoor zorgt dat het wel of niet werkt van de ene assemblage naar de andere.
Het belangrijkste verschil tussen mijn montage en die van jou zit in de zuigkracht. Maar dat is normaal, aangezien jij een diesel hebt, terwijl ik een benzine had.
Niets vergelijkbaars dus op dit niveau.
Kun je temperatuurmetingen doen?
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten