Studie over de Pantone-Mines Douai test-reactorbank

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
echo-engine
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 02/04/07, 15:37

Studie over de Pantone-Mines Douai test-reactorbank




par echo-engine » 02/04/07, 15:54

Hallo, ik vertegenwoordig een groep van 8 technische studenten van de Douai School of Mines.
We kunnen veel dingen lezen over de Pantone-reactor en we hebben ervoor gekozen om een ​​project met betrekking tot de Pantone-reactor uit te voeren.
Dit bestaat uit het ontwerpen van een prototype (gebaseerd op het Paul Pantone-diagram), dit prototype maken door het aan te passen aan een automotor (hier R25-motor) en dit prototype te testen.
We voeren een onderzoek uit dat het resultaat is van een technische aanpak, dat wil zeggen puur objectief en gekwantificeerd.
Vandaag is het prototype klaar en zitten we midden in testbanktests.
Hiervoor werken we met een professionele testbank: de CRITT M2A.
De eerste resultaten zijn niet zo veelbelovend.
Volgens de eerste cijfers verbruiken we zelfs meer brandstof (40% meer) met een water / benzinemengsel op 50% en wordt het vermogen met 25% verlaagd (neemt in de loop van de tijd af).
Dit zijn de resultaten van de eerste tests en zijn echt maximaal samengevat. We zullen deze studie natuurlijk zeer binnenkort ontwikkelen.
In het bijzonder nodig ik alle liefhebbers uit om de site te bezoeken:
www.echo-moteur.fr
U vindt informatie over onze groep, ons prototype, onze tests, video's, afbeeldingen en zeer binnenkort de testresultaten. (engine mapping, enz ...)

Aarzel niet om voor alle liefhebbers te reageren op het GASTENBOEK op onze site om al uw vragen en / of opmerkingen achter te laten.

Met dank aan u en aan econologie.com

Met vriendelijke groet,

Johan DEGELDER, webmaster van www.echo-moteur.fr
Dernière édition par echo-engine de 03 / 04 / 07, 23: 35, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 02/04/07, 18:28

Hallo Johan en welkom op de site

Lees wat ik in je gastenboek heb gezet en neem per e-mail contact met me op.
Er is alle belangrijke informatie om een ​​pantone op deze site te laten werken; lees ze en je voorkomt onnodig werk.

Als je info mist, aarzel dan niet, veel mensen hierover forum u te helpen; ik eerst maar vooral andré en vele anderen.

Aan de andere kant is je "gadjet" wel een wonder dat hij draait, 40/100 meer in verbruik je verbaast me niet, en het zou mij verbazen dat hij de auto kan voortstuwen :onheil:

Eindelijk kunnen we niet alles doen om ingenieur en monteur te zijn; Het is niet gemakkelijk. Vooral als we ook leraren in de benen hebben : Lol: : Lol: : Lol:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 02/04/07, 18:32

Welnu, je moet natuurlijk zien wat de hogepriesters zullen zeggen (André, Christophe, Boulon, Zac en al diegenen die me willen vergeven dat ik ze vergeten ben)

Wat mij betreft, als leek, lijkt het mij al dat een bubbler van 30 liter een beetje grandounet is en dat hij het gas echt moet koelen

Trouwens heel erg bedankt voor je initiatief dat we allemaal met minstens evenveel passie zullen volgen als sommigen de Tour de France volgen. Maar alsjeblieft, geen overhaaste conclusie!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
echo-engine
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 02/04/07, 15:37

Antwoord Zac




par echo-engine » 02/04/07, 20:04

Goedenavond Zac, we hebben u geantwoord door mp, maar we staan ​​erg open voor constructieve opmerkingen ... we zijn er zeker van dat we willen begrijpen waarom onze resultaten zijn zoals ze zijn!
Met vriendelijke groet,
Johan, Echo-Motor
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 02/04/07, 20:38

welkom

het antwoord is verdwenen. Ik hoop dat we constructief werk voor iedereen kunnen doen.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 02/04/07, 22:41

Hallo,
Ik ben uiterst verrast dat je erin geslaagd bent om op de weg te rijden met een soortgelijk systeem, een koperen reactor en een bubbler met groot soldeerpunt, dit regelen op een versnelling is variabele snelheid, het is de loop van de jager
Ik zal later een bericht achterlaten op het boek ...
Ik ben er al in geslaagd om de Chevrolet 100% panton met stookolie te laten rijden terwijl ik constant met een kleine carburateur en niet met een bubbler op 90 km / u rijd. Om experimenten te doen is een generator nodig, of in jouw geval een stationaire motor die op de bank is aangesloten, om het met 100% panton te laten werken of om het met water te laten dopen, de twee in dezelfde reactor deden het niet nooit interessante resultaten gegeven .. het ontwerp en de verschillen ..

Het laten draaien van een motor met brandstofdamp gebeurt gewoon met een wisselaar.
Wanneer een verbrandingsmotor met zowel stookolie als benzine werkt en de uitlaatgastemperatuur aan het einde van de reactor met 50% daalt, is dit een indicatie dat deze werkt.

Trek geen conclusies met iets dat niet perfect is en vertrouw op de Panton-gegevens, er zijn veel ervaringen met anderen geweest en veel waarden zijn sindsdien veranderd. de 12 inch, 300 mm giet niet in het cement, noch is de depressie.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY

Re: Study on the Pantone-Mines Reactor Bench of Douai




par lio74 » 04/04/07, 13:12

echo-motor schreef:Hallo, ik vertegenwoordig een groep van 8 technische studenten van de Douai School of Mines.
[...]
We voeren een onderzoek uit dat het resultaat is van een technische aanpak, dat wil zeggen puur objectief en gekwantificeerd.
Vandaag is het prototype klaar en zitten we midden in testbanktests.
Hiervoor werken we met een professionele testbank: de CRITT M2A.
De eerste resultaten zijn niet zo veelbelovend.
Volgens de eerste cijfers verbruiken we zelfs meer brandstof (40% meer) met een water / benzinemengsel op 50% en wordt het vermogen met 25% verlaagd (neemt in de loop van de tijd af).
[...]


hello!

allereerst bedankt voor je komst op de forum ! : Cheesy:
zoals anderen al hebben gezegd, vind je daar veel info ...

probeer dan een advies in te winnen bij iemand die pantone-workshops organiseert, dit soort mensen kunnen je ervaring goedkeuren en voorkomen dat je kostbare tijd verspilt met het maken van de aanpassingen !!! (omdat ik denk dat je een einddatum voor het project nodig hebt en als de resultaten helemaal niet overtuigend zijn ... het project gaat naar de prullenbak en wordt volgend jaar niet hervat ... .)

zo niet de 100% pantone, dan is testen op maaiers eenvoudig, het werkt min of meer goed ... maar verder gaat het niet! het grootste probleem is de misselijkheid van water en brandstof, en ook hun verschillende kooktemperaturen ... dus je verliest vermogen na verloop van tijd => veel benzinedamp aan het begin, dan bijna water na ...
meer veelbelovende luchtdampdoping ... en dit is wat het meest stijgt bij auto's en tractoren !!!
de boeren die het hebben gedaan, zijn geen wetenschappers, maar ze kunnen tellen en aan het einde van de maand is het niet moeilijk om op de factuur te zien dat ze hun brandstofverbruik hebben verminderd. 8)

in ieder geval, om een ​​goede wetenschappelijke benadering te hebben, moet je alles testen ... en er is veel werk!

al mijn aanmoediging gaat met je mee!
@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
echo-engine
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 02/04/07, 15:37




par echo-engine » 04/04/07, 22:16

Bedankt voor de informatie en het advies.
Jaques Pochon heeft me laten weten dat de training op 14 mei in Bretagne zal plaatsvinden, we willen graag deelnemen.
Ons project is echter eind mei 2007 voltooid (voor onze aanpak).
Dat gezegd hebbende, wil onze aannemer de studies vanaf september 2007 voortzetten, de belangrijkste factoren vinden en het prototype en het systeem in het algemeen optimaliseren.

Eindelijk ontmoetten we boeren die verklaarden dat het werkte, maar hij gebruikte SPAD, niet Pantone.
Ik denk dat er veel verwarring is tussen waterdoping en de Pantone-reactor ... Heb ik het mis?
Zo niet, dan zou mijn fractie heel graag de reden voor de overconsumptie willen weten. Misschien was de luchtspleet te groot (het prototype met 1 mm luchtspleet was de motor te beperkt ...)? of is het warmteverlies? de bubbler te groot?
Dit zijn vragen die we graag beantwoord willen hebben en als u ons kunt helpen, aarzel dan niet.

Ten slotte zijn we begonnen met deze studie omdat de boeren zo zeker van de belangen van het Pantone-systeem leken dat we op een of andere manier hun woord wilden valideren.

Aan iedereen willen we graag uw reacties op ons gastenboek hebben, of het nu is om ons te adviseren of om opmerkingen te maken (niet al te gemeen ... :D )
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 05/04/07, 03:50

echo-motor schreef:........
Dat gezegd hebbende, wil onze aannemer de studies vanaf september 2007 voortzetten, de belangrijkste factoren vinden en het prototype en het systeem in het algemeen optimaliseren.

[...]
Ik denk dat er veel verwarring is tussen waterdoping en de Pantone-reactor ... Heb ik het mis?

[...]
Aan iedereen willen we graag uw reacties op ons gastenboek hebben, of het nu is om ons te adviseren of om opmerkingen te maken (niet al te gemeen ... :D )


blij om te horen dat het onderwerp gevolgen zal hebben !! :D : Cheesy:

anders, als leek, omdat ik de drempel van experimenteren nog niet heb overschreden (zelfs als ik heel dichtbij ben)
de bps op je montage:
-> bubbler te omvangrijk (bereken de druk enz ...)
-> geen thermische isolatie tussen de reactor en het inlaatspruitstuk
-> te lang tussen de reactor en het inlaatspruitstuk ...

dus zo niet, geen attente conclusie die de ontwikkeling van het systeem zou kunnen blokkeren, en goed de werkingsvoorwaarden van UW proto zou identificeren !!!! die het volgende gemakkelijker toevoegen aan de experimenten !! : Cheesy:

vi vi .... stoomdoping is gebaseerd op hetzelfde principe !!! maar het is gewoon stoom "" "" "geïoniseerd" "" "die extra wordt ingespoten !!! maak het verschil met de 100% Pantone !!!

zie ook Chambrin ...... de patenten zijn er
https://www.econologie.com/chambrin-articles-252.html

het woord in het gastenboek als ik klaar ben met het pellen van je site !!

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 06/04/07, 16:36

echo-motor schreef:Ten slotte zijn we begonnen met deze studie omdat de boeren zo zeker van de belangen van het Pantone-systeem leken dat we op een of andere manier hun woord wilden valideren.



hallo!

nou, het blaast hier een beetje over forum auto ...
http://www.forum-auto.com/pole-technique/section12/sujet416054.htm

normaal! een goede automonteur die veel tijd in de motor heeft doorgebracht, zeg hem dat je water injecteert ... ze vinden het idee niet zo leuk : Cheesy: : Cheesy:

goed anders, gezien de middelen die je hebt ... je moet echt dingen gedaan krijgen ... daar begin je vanaf nul en maak je de fouten van de beginner, normaal zoals iedereen ...

maar wanneer we het systeem hebben gezien en zelfs getest, zijn we meer overtuigd : Cheesy:

probeer ook contact op te nemen met mensen met ervaring en aangepaste motoren !!! maak tests op reeds bestaande assemblages, zie zelfs meerdere om ze te vergelijken ....

Ik zou je goed bezoeken !!! is het mogelijk ???

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 257-gasten