Studie over de Pantone-Mines Douai test-reactorbank

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 07/04/07, 15:26

Ja, het is ronduit ja !!
Het is pijnlijk om zoveel haat te zien tegenover de nieuwe generaties ingenieurs die van school komen en die gewoon wachten om te leren. Je moet weten dat het niet is omdat we lange studies hebben gedaan dat we niet recht zouden moeten hebben op zoveel informatie en training als de anderen ... De enige verandering is ons vermogen om te begrijpen en om de informatie te gebruiken. Maar dat is nog geen onderdeel van het dagelijks leven geworden. Soms heb ik het gevoel dat we aan het begin van de XNUMXe eeuw zijn.
Wat betreft tests op verschillende concepten, zien we daar het gebrek aan flexibiliteit en ruimdenkendheid van deze mensen die mechanisch zijn en die onder het voorwendsel hebben ontmanteld en weer in elkaar gezet honderden motoren nemen zichzelf voor de goden van de mechanica ... Mechanica is niet beperkt tot de enige verbrandingsmotor !! Nog steeds blij ...
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 07/04/07, 15:34

Gelukkig zijn er ingenieurs die de zaak eens en voor altijd serieus onderzoeken om te bepalen of er informatie of bedwelming is. En als er interessante informatie is, verdiep dan het onderwerp ... Dit alles, ondanks het sarcasme, de beschimpingen en de schuld van bepaalde acteurs en toeschouwers ...

Veel succes aan de groep die een serieuze studie over dit onderwerp heeft gestart! Waar anderen op hebben gewacht ... : Wink:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/04/07, 04:45

Dag
ThierrySan schreef:Ja, het is ronduit ja !!
Het is pijnlijk om zoveel haat te zien tegenover de nieuwe generaties ingenieurs die van school komen en die gewoon wachten om te leren. Je moet weten dat het niet is omdat we lange studies hebben gedaan dat we niet recht zouden moeten hebben op zoveel informatie en training als de anderen ... De enige verandering is ons vermogen om te begrijpen en om de informatie te gebruiken. Maar dat is nog geen onderdeel van het dagelijks leven geworden. Soms heb ik het gevoel dat we aan het begin van de XNUMXe eeuw zijn.
Wat betreft tests op verschillende concepten, zien we daar het gebrek aan flexibiliteit en ruimdenkendheid van deze mensen die mechanisch zijn en die onder het voorwendsel hebben ontmanteld en weer in elkaar gezet honderden motoren nemen zichzelf voor de goden van de mechanica ... Mechanica is niet beperkt tot de enige verbrandingsmotor !! Nog steeds blij ...


Ik denk niet dat hij deze jonge mensen haat die proberen een panton te laten werken en begrijpen. Integendeel, we moedigen ze aan.
Ik vind het jammer dat ze zoveel energie in hun assemblage hebben geïnvesteerd die op het eerste gezicht geen goede resultaten kunnen geven, ze hadden de voortgang van de anderen moeten raadplegen en analyseren, evenals alle fouten die we hebben gemaakt om opnieuw beginnen, het zou zijn begonnen met iets dat werkt

De fouten

Reactor geplaatst te ver in de te lange uitlaat van het bubbler kanaal en om terug te keren naar de motor.

Reactiestaaf te groot laspunt (in 100% panton werkt een staaf vrij in de reactor zonder laspunten werkt ook)
Bubbler uit maat moeilijk te verwarmen
een gereduceerde modelcarburateur zou functioneler en beter bestuurbaar zijn geweest voor een variabele motor,
het zou hen in staat hebben gesteld om met verschillende brandstofalcohol en water, benzine, stookolie, enz. te lopen, gemakkelijker om het verbruik te meten
Als het ervoor zorgt dat tests met water en brandstof worden uitgevoerd, is een kleine carburateur eenvoudig te maken met twee punten bic met twee ingang een brandstof en een water.
Het binnenkomen van de motor boven het gas is niet zo eenvoudig als bij een grote motor, er is bijna geen vacuüm om in de reactor te zuigen.

De controle tussen wat uit de reactor komt en de lucht die in de motor wordt toegelaten, is complexer om te bereiken dan een carburateur

Als het hen is gelukt daarmee op de weg te rijden, is het een prestatie!
pas de rijkdom van het mengsel aan in variabel rijden met een niet gemakkelijke bubbler.

Wat hij had moeten doen
een reactor zeer dicht bij de uitlaat van een kleine carburateur met twee jets (mondstuk 4 tot 5 mm) met twee jets één voor water en de andere voor brandstof en het regelen van de rijkdom alleen met naaldventielen
maak de ingang onder de carburateur in de sterke depressie
start op de carburateur open de naaldklep een beetje en snijd de brandstof van de carburateur, houd alleen de vlinderklep voor de luchtinlaat van de motor
op de snelweg plaats ik de brandstofnaaldklep en regel ik de lucht door de pappillon met een gestabiliseerde snelheid komen we tot een goede dosering (het volstaat om met een lambdasonde een waarde van 0,3 tot 04 volt te meten) zonder sonde werkt het ook wanneer het te arm is, laten we het gaspedaal iets minder lucht los voor dezelfde brandstofstroom.
De reactor maakt rijk gas alleen te rijk om aan de uitlaat van de reactor te ontbranden, je moet het zijn goede verhouding geven.

Het andere pantonsysteem op de WV cocinelle is om een ​​carburateur van de grasmaaier voor de reactor te planten en deze te regelen door het gaspedaal zijn rijkdom aan te passen en onder de carburator te sturen
Andre
Beeld

Beeld

Beeld

[
Beeld

Upload afbeeldingen met PicTiger

Beeld

Upload afbeeldingen met PicTiger
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 08/04/07, 10:35

Ik denk dat ThierrySan het over de ander had forum waar we heel veel zeer constructieve opmerkingen vinden (is het geen echo-engine) van goedbedoelde en zeer rationele mensen die weten (of ze) wat mogelijk is of niet ...


In ieder geval moedig ik je aanpak aan, maar het is waar dat je proto een beetje haastig lijkt te zijn gemaakt.

Maak aantekeningen van André, Pitmix, Boulon, Camel en andere experimentators ...

Bonne voortzetting
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
echo-engine
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 02/04/07, 15:37

remerciements




par echo-engine » 08/04/07, 10:56

Bonjour à tous,

Allereerst willen we alle mensen bedanken die ons berichten hebben achtergelaten in ons gastenboek en / of berichten hebben achtergelaten op de forum van econologie.com.

We zijn erg blij om te zien dat onze aanpak u interesseert.

Om al diegenen te antwoorden die ons advies geven over onze assemblage. Alvast bedankt voor al deze informatie die ons kan helpen onze resultaten op het gebied van consumptie te verbeteren.

Veel berichten adviseren ons om personen te benaderen die al reactoren hebben gemonteerd voordat de minste test wordt uitgevoerd.

Waarom hebben we het niet gedaan?
Onze algemene aanpak is om een ​​Pantone-reactor op een testbank te testen. Wat we wilden, was "vanaf de grond af" beginnen, dat wil zeggen, de originele plannen van Pantone.

Zodra we dit prototype hadden gebouwd, hebben we het concept gevalideerd door onze auto op het circuit te laten rijden (over dit onderwerp zullen we binnenkort de video's van deze track-test online zetten). Daarna plaatsten we ons prototype op een testbank om deze operatie te kwantificeren.

We hebben de eerste cijfers verkregen die u kunt vinden op onze site (testsectie).
Nu willen we betere cijfers voor dit proces krijgen. Daarom zullen we beginnen met het variëren van de verschillende parameters.
Onder deze parameters moet men rekening houden met de technologische keuzes die we hebben gemaakt.

Dus nu zullen we voortbouwen op uw ervaringen, omdat we ons allemaal bewust zijn van wat u hebt kunnen bereiken: uw ideeën, uw observaties, uw wijzigingen en uw fouten zullen ons kunnen helpen.

De boodschap die we in dit bericht willen overbrengen is dat we onszelf niet willen opdringen als degenen die de waarheid over Pantone hebben. Onze wil is er niet. Wat we willen doen is een objectieve studie van het proces uitvoeren, met behulp van de middelen van een onderzoekscentrum en de ervaring van degenen die er al jaren in zitten.

Dus blijf ons uw feedback en advies sturen, we luisteren altijd.

Van harte.

Het echo-engine project.
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 08/04/07, 11:12

Misterloxo, André, mijn opmerkingen zijn inderdaad gemaakt met betrekking tot de andere site (forum auto: zie link van Lio74) en niet deze ...

Ik heb een vraag voor Echo-Motor: test u de vervuiling bij de uitlaat?
0 x
echo-engine
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 02/04/07, 15:37

Vervuilingstests




par echo-engine » 08/04/07, 11:24

Bonjour à tous,

Voor ThierrySan zijn we inderdaad van plan vervuilingstests uit te voeren.

We houden u op de hoogte zodra ze zijn voltooid.

Het echo-engine project.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/04/07, 04:40

Dag

ThierrySan schreef:Misterloxo, André, mijn opmerkingen zijn inderdaad gemaakt met betrekking tot de andere site (forum auto: zie link van Lio74) en niet deze ...

Ik heb een vraag voor Echo-Motor: test u de vervuiling bij de uitlaat?


Ik ga hierover lezen forum alles wat is gezegd over waterdoping, het lezen van de berichten, al degenen die hebben geantwoord, hebben geen reactor gemaakt en hebben er nog nooit een zien draaien, maar ze hebben veel gelezen .. Ik denk dat het kleine team jonge mensen hier niets van mag verwachten forum voor de realisatie van hun project.
Ik probeerde hierover te posten forum , maar ik vind het moeilijk om mezelf te rechtvaardigen, om wat te bewijzen? Ik geef er de voorkeur aan mijn energie en mijn tijd te behouden om het systeem te verbeteren.

Voor ZAC heb je gemerkt dat de olie-uitlaat de reactoruitlaat 25c tot 30c warmer is dan de dieselwerking.
mijn uitlaatthermokoppel is kapot. Ik vraag me af of de uitlaat niet heter zou zijn met olie dan met diesel?

Andre
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 09/04/07, 10:02

Ik denk dat we dezelfde reactie en dezelfde actie over elkaar hadden forum, André ... Het is nutteloos zoals je zegt! : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 09/04/07, 11:42

ThierrySan schreef:Ik denk dat we dezelfde reactie en dezelfde actie over elkaar hadden forum, André ... Het is nutteloos zoals je zegt! : Wink:


welkom

ik ook zoals jij

Voor de temperatuur merkte ik niets; maar ik rij al zo lang in olie dat ik me geen gasolie meer kan herinneren (mijn laatste 6 voertuigen rijden alleen op olie).

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 145-gasten