SNCF: waterdoping van locomotief-dieselmotoren

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 31/08/09, 01:04

Dag
Om u te antwoorden, rotten we de eerste post die een beetje beter verdient
open dan een ander bericht

PB2487
Het in stand houden van verwarring zie ik eerder als André mij citeert over 2 onderwerpen van 2 forums anders door op een enigszins bizarre manier af te sluiten, laten we zeggen, maar ik ben er zeker van dat hij geen probleem zal hebben met gematigdheid.
Vooral omdat het af en toe toch nodig zal zijn dat hij laat zien waar hij mee bezig is, omdat ik aan de vraag-antwoordkant eerder het tegenovergestelde voel (laten we trouwens gek zijn, ik vind het niet erg om je test te doen, maar een de oceaan scheidt ons, lol) maar goed, dat is niet het debat (daarvoor is er de ander forum op de limiet).


Je zou niet de eerste Europeaan zijn die ik meeneem voor een autoritje en elke keer als ik demonstreer tijdens een vol-tot-vol-rit, zet ik ook het water voor ze neer (als ik tank, wil ik niet dat hij dat doet) betalen (hoe dan ook belachelijk bedrag voor een reis van 3 uur rond de $ 20,-).
Want met een gast naar de pomp gaan (tegen betaling) zit niet in mijn opleiding..
Volgende maand zal een van uw conferentiedeelnemers uit de regio Thionville het zien.
Ik weet zeker dat er een ander (waterdoping) bij jou in de buurt is die je zou testen, maar met jouw redenering zoals hieronder zullen de tests niet goed zijn.

Het is niet nodig om dit soort tests uit te voeren, het heeft geen waarde. Een test bij 100 km/u in steady state levert niets op. In een dergelijke toestand ontwikkelt de motor van een auto slechts ongeveer 25 pk om vooruit te komen zodra hij gelanceerd is. Als de motor wordt begrensd door het GP-systeem en daardoor het maximale vermogen wordt verlaagd, daalt het gemiddelde verbruik.
Bij 100 km/u op een vrijwel vlakke weg verbruikt mijn 110 pk sterke HDI minder dan 4 liter/100. Als ik het bijvoorbeeld zou beperken tot 90 pk, zou het hetzelfde doen, maar zou het gemiddelde verbruik dalen.
Er zou een veel uitgebreidere benchmark of test nodig zijn om de prestaties te valideren.


Ik blijf erbij dat dit een vergezochte conclusie is, die een idee geeft van jouw mechanische kennis.

Wat je niet weet: hoe meer vermogen je gebruikt, hoe gunstiger de test is (in mijn land is de snelheidslimiet 100 km/u, deze tolereert 110 km/u) dus al mijn tests worden met constante snelheid uitgevoerd.

Maar juist ik weiger te geloven in iets dat al deze kenmerken combineert:
- Uitvinder/boef in de gevangenis die zijn uitvinding niet kan laten werken,
- marginale overtuiging,
- demagogische ondertonen van samenzwering, kwade wil en incompetentie,
- volkomen ronduit extreem onlogische non-ontwikkeling,
- alleen zeer subjectief bewijs,
- minachting jegens degenen die er niet in geloven,
- geen verklaring door de wetenschap (en er zijn eerder wetenschappers die begrijpen waarom het niet werkt dan het tegenovergestelde - MIT en scholen van mijnen)
Nu, op de dag dat een van deze criteria zal evolueren, zou ik zeker mijn mening over dit onderwerp veranderen, maar of het zal evolueren, kunnen we niet weten: daar is het een kwestie van geloof!!!


Pas daarna houd je vast, vanaf het begin, en je hanteert een andere taal volgens de forum
Aan de andere kant kunt u ook de resultaten van uw onderzoek vermelden forum ??

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 31/08/09, 03:31

goedenavond

Doping met water is op zijn minst een vermindering van de vervuiling....

doping met PB2487 of PB2488 is verhoogde vervuiling....

ongetwijfeld hebben, laten we de eerste behouden en elimineren (vanaf forum) de andere !

jeff

ps: wat is trouwens de geografische oorsprong ervan, in PB2487?
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 31/08/09, 04:42

re

Er zijn veel controversiële links vandaar mijn vragen over het probleem van Christophe 18.
Ik weet dat het vervelend is, maar ondertussen is de verwarring overal op internet en ik denk niet dat ik het heb gemaakt. Voor de SNCF ligt de zaak niet voor de hand, denk ik.


vervelend !!!

het is waar vervelend, als we uw interventies hier doornemen forum of op een andere ( http://www.forumfr.com/sujet302777-sond ... a-eau.html )

om duidelijk te spreken, maar het zal nogal vulgair zijn: je maakt ons echt kwaad!

ergens anders van start gaan, of uw houding tegenover veranderen forumowers

jeff
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 31/08/09, 08:34

Alain G schreef:pb2488

Nou ja, je beledigt iedereen, maar dat wil je nooit.
(...) Sorry allemaal, maar het begint ons royaal te breken!
:onheil: :onheil:


coucou789456 schreef:vervelend !!!

(...)

om duidelijk te spreken, maar het zal nogal vulgair zijn: je maakt ons echt kwaad!

ergens anders van start gaan, of uw houding tegenover veranderen forumowers

jeff


Ca + ca + ca + ... = te veel! Het is meer een debat daar... het is lobbyen!

:onheil: pb2488 Ik waarschuwde je, je had niet het recht om te rotzooien over dit onderwerp... maar je dacht dat je slimmer was en je trok zich niets aan van mijn waarschuwing en hetzelfde over mij... en die van andere moderators.

Dus ik ga alles in je berichtberichten verwijderen, censureren en afvuren dat mij meer controversieel lijkt dan technisch... wat iedereen kwaad maakt en dingen niet voor elkaar krijgt.

Het is geen censuur omdat je GEWAARSCHUWD bent. Ik vraag me af of ik jouw account ook ga verbannen...

Je bent maar een kleine jongen en je kunt altijd ergens anders gaan huilen...
:onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 31/08/09, 12:25

hallo

Ik neem trouwens mijn hoed af ANDRE (hier) of ANDRE44 (elders), zou ik niet zijn geduld en voldoende flexibiliteit van geest hebben gehad om te proberen hem vriendelijk te antwoorden.
Ik stuur hem via dit bericht mijn diepe respect

jeff
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 31/08/09, 13:54

dank u

Christophe om voor hem te zorgen, hij heeft tot nu toe genoeg gedaan, en wees vooral niet verlegen om hem te verbannen, je hebt mijn steun voor 100%.

Andre

Wat een geduld heb je, het is verbazingwekkend dat je zo geduldig bent met iemand die voor niemand respect heeft.
Helaas werkte dat niet omdat zijn dobbelstenen van tevoren waren geworpen, een steriel debat dat iedereen alleen maar choqueerde.
:onheil:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 31/08/09, 13:57

Alain G schreef:dank u

Christophe om voor hem te zorgen, hij heeft tot nu toe genoeg gedaan, en wees vooral niet verlegen om hem te verbannen, je hebt mijn steun voor 100%.


Ik denk dat we allemaal te geduldig zijn geweest met die man!
Bovendien was hij onder zijn bijnaam 2487 al verbannen (48 uur)...

Alain G schreef:Andrew,

Wat een geduld heb je, het is verbazingwekkend dat je zo geduldig bent met iemand die voor niemand respect heeft.


+1 en dat geldt ook voor alle anderen...

ps: pb's locatie ligt tussen Bordeaux en Poitiers...meer kan ik niet zeggen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 31/08/09, 15:31

Christophe schreef:Ik denk dat we allemaal te geduldig zijn geweest met die man

Toch stelde hij een vraag die ik relevant vind, namelijk waarom de industrie niet meer geïnteresseerd is in waterdoping.
Een van de antwoorden zou kunnen zijn dat doping met water het risico inhoudt dat de sector van de katalysatoren, die geen reden meer heeft om te bestaan, te gronde gaat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6522
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 31/08/09, 15:58

Behalve dat bijvoorbeeld op spoorwegtractoren en andere soortgelijke machines katalysatoren... Er zijn geen...

Ik ken een dieselmonteur bij de SNCF... Toen ik hem sprak over het rijden met een diesel bij HV zei hij eenvoudigweg tegen mij: onmogelijk, toen hij het zag werken zei hij tegen mij: jullie zullen allemaal peter...Vandaag vertelt hij Bij mij werkt het, maar je vervuilt de planeet ernstig met je barbecuegeur...

Dus om hem zover te krijgen dat hij waterdamp in deze motoren gooit... Er zal tijd zijn om te besteden...

Het AD Blue-systeem of ureuminjectie wordt steeds wijdverspreider om thermische generatoren te ontvuilen die te vervuilend zijn geworden om nog te kunnen worden gebruikt...

Ik heb twee motoren op mijn werk die ideaal zouden zijn voor dit soort experimenten...Als ze niet helaas bestemd waren voor de DCI van een Seveso-site...Zo onaantastbaar...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 31/08/09, 20:25

Cuicui schreef:
Christophe schreef:Ik denk dat we allemaal te geduldig zijn geweest met die man

Toch stelde hij een vraag die ik relevant vind, namelijk waarom de industrie niet meer geïnteresseerd is in waterdoping.
Een van de antwoorden zou kunnen zijn dat doping met water het risico inhoudt dat de sector van de katalysatoren, die geen reden meer heeft om te bestaan, te gronde gaat.


Exact! Probleem :

a) hij is op dit punt al keer op keer beantwoord...
b) we hebben niet het exacte antwoord: het is aan de fabrikanten om te antwoorden!

Zoals macro zegt: er zit geen katalysator op alle motoren (verre van dat)...maar dat is een aanname betreffende de autobranche...

Macro schreef:Ik ken een dieselmonteur bij de SNCF... Toen ik hem sprak over het rijden met een diesel bij HV zei hij eenvoudigweg tegen mij: onmogelijk, toen hij het zag werken zei hij tegen mij: jullie zullen allemaal peter...Vandaag vertelt hij Bij mij werkt het, maar je vervuilt de planeet ernstig met je barbecuegeur...

Dus om hem zover te krijgen dat hij waterdamp in deze motoren gooit... Er zal tijd zijn om te besteden...


Het is een heel goede ervaring die duidelijk de psychologische blokkades (en hun mogelijke evoluties) laat zien, maar ik betwijfel of dit antwoord (dat ik hierboven al heb gegeven) pb2488 niet zal bevredigen... :|

Dit is wat hij van zijn kant gebruikt!! :?
Dernière édition par Christophe de 31 / 08 / 09, 20: 28, 1 keer bewerkt.
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 199-gasten