Plannen motor pantone water doping voor 4L

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 10/10/08, 16:03

Bedankt voor dit verslag Yann!
Ik heb het geüpload naar de site: https://www.econologie.com/renault-4l-tr ... -3948.html

Kent u de auteurs van dit onderwerp: https://www.econologie.com/forums/pantone-po ... t3426.html ?
0 x
4lempdaise
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 08/03/09, 22:50

Dingen niet begrepen over de pantane-engine voor een 4L




par 4lempdaise » 09/03/09, 23:58

Dag iedereen,
Dit is mijn eerste bericht hierover forum Ik zal proberen duidelijk te zijn. Hier kom ik om deel te nemen aan 4L-trofee 2009 en ik wil mijn 4L verbeteren met een motorpantane. Ik heb een soort tutorial gedownload op jouw forum (Hoe het Pantone-systeem werkt) Maar er is een ding dat ik niet begrijp. Als ik het diagram van de tweede pagina neem, zie hieronder:
Beeld
sommige dingen ontgaan mij. Ik heb licht nodig.:
1) Is er voor het opstarten een normale luchttoevoer nodig? Waar wordt de scootercarburateur voor gebruikt?
2) Mengt het behandelde en onbehandelde gas - mengen ze zich in de reactor of wordt het oranje circuit alleen gebruikt om het paarse circuit te verwarmen?
3) Als ik de rijrichting hervat, produceert de motor uitlaatgassen. Deze gassen komen eerst normaal naar buiten, maar dan worden ze vertraagd en gaan ze richting de bubbler. Ik begreep niet helemaal waarom er een koelcircuit zou worden geplaatst, afhankelijk van de diameter van elke spiraal? wat te gebruiken als water, gedestilleerd of mineraalwater? Hoeveel moet er gevuld worden? Waar moet het expansievat worden geplaatst? Ik begrijp dit verhaal van de reactor met het mengen van de uitlaatpijp niet, omdat we op de foto's zien dat er 2 aansluitingen zijn,

Bedankt voor je uitleg
Romeins
0 x
RemiR4
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 16/01/17, 14:27

Re: Plannen voor Pantone-waterdopingmotoren voor 4L




par RemiR4 » 16/01/17, 14:50

Hallo,

Kunt u de Pantone-motorplannen opnieuw publiceren? Geïnstalleerd op de 4l Trophy-latwerkjes

Ik ben inderdaad geïnteresseerd in het voorbereiden van mijn R4 uit 1981 en zou graag een schone installatie willen uitvoeren. Het zien van het werk dat je hebt gedaan zal dus van de grootste hulp zijn!

Heel hartelijk bedankt

Remi
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Plannen voor Pantone-waterdopingmotoren voor 4L




par Flytox » 16/01/17, 23:06

Hallo,

Kunt u de Pantone-motorplannen opnieuw publiceren? Geïnstalleerd op de 4l Trophy-latwerkjes

Ik ben inderdaad geïnteresseerd in het voorbereiden van mijn R4 uit 1981 en zou graag een schone installatie willen uitvoeren. Het zien van het werk dat je hebt gedaan zal dus van de grootste hulp zijn!

Heel hartelijk bedankt

Remi


Hallo Remi, welkom.

Er zijn foto's (links in de antwoorden hierboven)... maar ik heb geen precieze plannen gezien... Weet je, elke pantonist doet een beetje op zijn eigen persoonlijke manier, afhankelijk van zijn recycling, gereedschap, kennis enz... Als je nauwkeurigere indicaties wilt hebben van "goede oriëntaties" in het ontwerp, lees dan de talrijke berichten over dit onderwerp om er het echte vlees uit te halen. : Mrgreen:
Als u specifieke vragen heeft, proberen wij u graag te helpen en te antwoorden.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 148-gasten