Water doping plannen Beetle

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
combi_guy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 22/11/04, 21:25




par combi_guy » 22/11/04, 21:35

Bonsoir,
Ik ben net als jij, Adrien, ik heb ook een kevermotor gepland, maar in 1200 cm3 is het probleem hetzelfde, 4 cilinder plat, luchtgekoeld, ik ken dit type motor goed, en, ik heb een combi, maar dezelfde motor in 2 liter, maar ik begin met de kever,
het beste zou een 4 in 1 pot zijn, die kan tweedehands worden gevonden (er is een site over), en ik denk dat ik er een heb die het lukt,
Ik volg je werk met belangstelling, ik begin in het voorjaar met het mijne, nu ben ik de grond aan het voorbereiden: de plannen

Kerel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne




par Adrien » 22/11/04, 21:36

Ik weet niet zeker of het illegaal is (als er alleen water is he)! En in vrije uitlaat ga ik gespot worden op 3km! al dat het voertuig alleen niet onopgemerkt blijft.....
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais
JCF
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/04, 22:58




par JCF » 22/11/04, 22:18

Hoi Adriaan.
Ik hou van quataplats en ken ze vrij goed, en het lijkt mij dat als je van plan bent een pot te monteren zoals je ons op de foto liet zien (4 in 1), de gemakkelijkste manier zou zijn om de reactor in de geluiddemper te plaatsen ( de pantone-professionals hoeven ons alleen maar te vertellen of de lengte van de leidingen daar eerder al te veel warmte heeft veroorzaakt om verloren te gaan). De 4 cilinders hebben dus dezelfde drukval.
Omdat ik niet zeker weet of het op de lange termijn geweldig is voor een motor om één of twee cilinders te hebben waarvan de uitlaatgassen worden geremd, en de andere niet...
Nou, dat is zeker, op een kever is er niet veel ruimte om de geluiddemper aan te passen, en dat kan zichtbaar zijn, maar je moet toch graven.
Vooral omdat als je de leidingen die naar de demper leiden, wijzigt, je heel rigoureus moet zijn op de afmetingen, zodat alles weer goed in elkaar zit.
Maar trouwens, je hebt geen extra verwarming als je je reactoren op de uitlaten van de twee voorste cilinders monteert, toch?
Good luck,
Jean-Christophe
0 x
Avatar de l'utilisateur
krissg29
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 07/11/04, 21:26
Plaats: Finistere center
x 2




par krissg29 » 22/11/04, 23:17

welkom

Adrien, de uitlaat die ik je liet zien is verkrijgbaar bij alle verkopers van keveronderdelen en afgeleiden (combi, buggy's, karmann, etc.) in Frankrijk en hun advertenties staan ​​in Super VW Magazine (verschijning op kiosken op de 15e van de maand). Die op de foto is een 4 in 1 spruitstuk met een demper ontworpen voor type 1 motoren (1200/1300/1500/1600) (de 1200 is anders dan de anderen). De verzamelaar kan alleen worden verkocht. Er zijn andere met hetzelfde principe (vervanging van de originele demper) voor type 4 motoren (1700/1800/2000). Het voordeel van deze uitlaten is mijns inziens de aanwezigheid van de 2 rechte buizen vrij eenvoudig aan te passen om er 1 of 2 reactoren in te zetten. Er is ook de mogelijkheid om 1 reactor tussen de collector en de geluiddemper te plaatsen, maar daar bevindt de reactor zich op bijna een meter van de cilinderkopuitlaten en aangezien hij zeer hete gassen nodig heeft, is dit niet ideaal.

Voor mijn assemblage heb ik een reactor (13x305 staaf, 14/16 stalen buis) op de uitlaat van cilinder 4 gemonteerd (voor Christophe is dat de buis rechtsboven op de uitlaatfoto van Adrien) en heb ik de gasuitlaat van de reactor aangesloten naar de originele carb. Dat wil zeggen dat ik de buis (14-16 in koper) heb die uit de reactor komt en die door de luchtinlaat in de carburateur afdaalt tot aan het niveau van het mondstuk (M.David-assemblage). Bij de reactorinlaat heb ik een halfgevulde bubbler geplaatst met benzine zonder water, niet aangesloten op de uitlaat: hij zuigt lucht aan.
Bij inactiviteit, bij carburateurbedrijf, heb ik geen bubbel in de bubbler: normaal, met gesloten carburateurgas is er geen vacuüm bij het mondstuk.
Door te accelereren begint het te borrelen en bij 3000 toeren meet ik 10 kpa depressie in de bubbler (de mano is gegradueerd in kpa). Als ik de komma's niet verwissel, moet het 0.1 bar zijn.
Om te proberen de werking van de reactor te markeren, heb ik eerst de motor verwarmd met de carburateur, bubbler losgekoppeld. Daarna heb ik de bubbler aangesloten en de brandstoftoevoer naar de brandstof losgekoppeld (motor stopte minder dan 2 minuten). Ik startte de motor opnieuw en versnelde hem tot 3000 tpm: hij liep zolang er benzine in de brandstoftank was (2 tot 3 minuten) en hij bleef hangen.
De punten die ik ga reviewen:
- aansluiting van de reactoruitlaat onder de oorspronkelijke brandstof om meer vacuüm te hebben en dat deze overeenkomt met het Pantone-diagram
- verwarm de bubbler: ik heb mijn testen gedaan bij koud weer en de benzine in de bubbler moest rond de 10 ° C zijn
- probeer de buis tussen de reactor en de buis in te korten (momenteel ongeveer 60 cm).

Christophe, denk je dat een te lange buis tussen de reactor en de leiding veel warmteverlies (afkoeling van de gasstroom) of drukval kan veroorzaken?
0 x
Het moet niet worden verward en ingenieuze ingenieur
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne




par Adrien » 23/11/04, 00:19

Ik had er niet aan gedacht om de reactor direct in de geluiddemper te zetten... Kan dat? omdat ik hem anders als uitlaat te koop vond (bovendien ronduit goedkoper!)

Beeld

Ik heb de geluiddemper rood omcirkeld. Het lijkt makkelijk te modificeren en dus makkelijk te camoufleren... (niet zoals op het andere chroom) Als gevolg van het warmteverlies kan ik de kanalen tot aan de uitlaatdemper nog goed isoleren.

Voor de kachels zal ik een oplossing moeten vinden... Wetende dat als ik dit voertuig voor mezelf zou maken, het was om het als huis te gebruiken en overal naartoe te kunnen gaan... (ik ben van plan naar IJsland te gaan als hij drinkt water redelijk stabiel... zonder kan ik niet: dat zou te duur zijn!)
Ik dacht bijvoorbeeld aan een standkachel voor een camper om op de sigarettenaansteker aan te sluiten, zodat ik het ook warm heb als de motor koud is... uit! (Ik wil geen benzine of verwarming op gas)
En dan kan ik me in het slechtste geval bedekken... Warmte is alleen troost, en als ik comfort had gewild, had ik niet voor dit voertuig gekozen ;).

In feite heb ik een lang project dat niet kan worden samengevat in slechts een reis van tijd tot tijd...

Hier is de montage van Christophe (Kriss)

Beeld

Probeer misschien de aankomst van het mengsel zo dicht mogelijk bij de cilinders te plaatsen (zelfs twee plaatsen kan zijn, en boor ter hoogte van de duplicatie van de dubbele inlaatpijp)

Engine2.jpg <- Ik deed het snel in het geel, achteraf ben ik bang dat er te veel lengte is... niet voor warmteverlies (je kunt altijd goed isoleren) maar aangezien het mengsel moet worden opgezogen...

Om de bubbler te verwarmen, had ik gedacht aan een volledige stroom om het oliecircuit te omzeilen. Of anders met de uitlaatgassen, maar ik ben bang dat het te warm is... Of anders door te doen zoals de "waterkoeling" van pc's: een tank met een aquariumpomp (holte rond of onder de bubbler) en een watercircuit dat zal de uitlaat omringen (ik denk dat het een goed compromis kan zijn...). Je moet eens weten hoe degenen die op LPG rijden op de air flat 4 het doen (een vent naast mijn ouders had dat op zijn combi, maar hij is verhuisd, ik moet zijn nummer zoeken in mijn spullen...)

Adrien
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne




par Adrien » 23/11/04, 00:38

combi_guy schreef:Bonsoir,
Ik ben net als jij, Adrien, ik heb ook een kevermotor gepland, maar in 1200 cm3 is het probleem hetzelfde, 4 cilinder plat, luchtgekoeld, ik ken dit type motor goed, en, ik heb een combi, maar dezelfde motor in 2 liter, maar ik begin met de kever,
het beste zou een 4 in 1 pot zijn, die kan tweedehands worden gevonden (er is een site over), en ik denk dat ik er een heb die het lukt,
Ik volg je werk met belangstelling, ik begin in het voorjaar met het mijne, nu ben ik de grond aan het voorbereiden: de plannen

Kerel

Ik had je bericht niet gezien...
Ik heb ook een type4, maar dan een 1700. Maar ik overweeg hem te verkopen, omdat de onderdelen veel te duur zijn... En aangezien ik ook een 1600 heb en maar één voertuig...

Heb je een foto van de 4in1 waar je het over hebt (zodat ik die ook kan vinden :D)? de site is F4E, nietwaar?

Om de mijne te starten, wacht ik om de motor in het voertuig te zetten (ik heb geen rollende kraak, en ik alleen heb niet genoeg kracht...) om te bevestigen dat hij loopt voordat ik de doping erop installeer. water (Momenteel rijd ik met de 1700)

opnieuw Adrien
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais
Avatar de l'utilisateur
krissg29
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 07/11/04, 21:26
Plaats: Finistere center
x 2




par krissg29 » 23/11/04, 00:45

welkom terug

Ja! dit is mijn "bewerking"!
maar het blijft proef knutselen. Overigens is de foto de 1e versie met een carburateur in plaats van de huidige bubbler. als het bubbler-systeem werkt, probeer ik het opnieuw met de carb.

Ik zag een Belgische combi voorzien van LPG: de eigenaar had zijn eigen vapodregulator gemaakt met een stomme koperen spoel onder de cilinders in het koelluchtcircuit geplaatst en dat was genoeg (ongeveer 60 tot 80°C in luchttemperatuur op deze plek daar)

En voor uw stationaire verwarming kunt u de mods voortzetten en een benzinekachel pantoniseren. Het is tenslotte maar een brander!
0 x
Het moet niet worden verward en ingenieuze ingenieur
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne




par Adrien » 23/11/04, 01:22

Ja, maar het zal meer benzine verbruiken (hetzelfde voor elektrische verwarming, maar het is bijna niets)
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais
JCF
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/04, 22:58




par JCF » 23/11/04, 12:31

hetzelfde voor elektrische verwarming, maar het is bijna niets

Dus hier heb ik een serieus minpunt... Ik denk dat kleine keramische elektrische kacheltjes op sigarettenaansteker veel moeten verbruiken, en als je van plan bent jezelf ermee te verwarmen als je stilstaat, kun je beter een batterijwagen hebben...
Hoe dan ook, als u de energie berekent die nodig is om u op te warmen, moet de energie die uit de batterij wordt gehaald, zijn geproduceerd door uw benzinemotor (lager vermogen dan een benzineverwarming aangezien 60 of 80% van de energie bar in warmte is), door een riem gaan (wederom 30% verlies), door de dynamo gaan (ik veronderstel zoiets als 10% verlies) en worden opgeslagen in de accu (weer zijn er verliezen). Dus naar mijn mening heel erg slechte prestaties. Daarnaast zijn er de kosten van het constant transporteren van zware batterijen.
En je moet niet geloven dat de stroom uit je accu gratis is, als je hem moet opladen trekt de dynamo veel harder aan de motor, vandaar oververbruik (zie bijvoorbeeld hoe de motor van de auto die een ander uit de accu helpt om start vertraagt ​​bij het aansluiten van de kabels).
Ter informatie, op elektrische auto's (peugeot 106, enz.) is er een gastank... voor verwarming! Het is niet voor niets hé. Daarnaast sjouwt ze zo'n 400 kg aan accu's mee, dus daar zouden ze geen last van moeten hebben!
Daarnaast las ik berichten van eigenaren van combi's die sigarettenaanstekerverwarmers hadden gekocht om de voorruit te ontdooien en een beetje op te warmen gezien de moeilijkheid om verwarming in de winter te hebben, en tja, ze waren super teleurgesteld.
En tot slot verbruikt de autonome verwarming van mijn bus op maximale snelheid 0,3 l loodvrij per uur. Het is maximaal 30-40 eurocent per uur verwarmen, het is niet per se erg duur.
Hier ben je ...
Als de 4-in-1-uitlaten er niet zijn, denk ik dat als je geluiddemper verwijderbaar is, het praktisch is als je wilt voorkomen dat je auto stil komt te staan ​​(als je hem elke dag gebruikt). Want je hoeft alleen maar aan de ene kant je originele geluiddemper te hebben, aan de andere kant een geluiddemper die je vanaf nul maakt en die je reactor bevat. Modulariteit gegarandeerd! Er is alleen de kwestie van de lengte van de voorste pijpen die ervoor kunnen zorgen dat de gashendel een beetje te koud is, maar aangezien er 4 cilinders stromen, lijkt het mij dat er genoeg calorieën moeten zijn bij het overbrengen naar de reactor (wat doen denken de ervaren pantonemensen??).
A+
JC
0 x
combi_guy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 22/11/04, 21:25




par combi_guy » 24/11/04, 13:30

Heb je een foto van de 4in1 waar je het over hebt (zodat ik dezelfde kan vinden)? de site is F4E, nietwaar?


hier is Adrien, er is deze te koop, maar ik weet niet voor welk type motor

<a href='http://annonces.flat4ever.com/detail.php?siteid=3020&catid=19' target='_blank'>http://annonces.flat4ever.com/detail.php?s...d=3020&catid=19</a>

ook heb ik een 4 in 1 maar dan voor 1 motor 1200

voor mijn 1200 denk ik erover om de originele geluiddemper aan te passen, te verdelen en de reactor daar te plaatsen om de uitlaatgassen van de 4 cilinders terug te winnen

dit is het eerste werk, maar ik weet niet hoe groot de te bouwen reactor is

Kerel
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 184-gasten