Peugeot diesel 205d, met stoomgenerator!

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 28/05/06, 10:30

PITMIX schreef:Zac in zijn land hoeft het water niet voor te verwarmen als ik het goed heb begrepen, en ik nam het voortouw om 80 ° C in watertemperatuur aan de reactorinlaat te krijgen.

welkom
Voorverwarmen is niet essentieel (ik vertrek toujoursverwarm een ​​hittemotor voordat u deze gebruikt).
De brandstof die op de reactor aansluit bevindt zich op 1cm van de uitlaat (zie de foto's die ik op de pantone in de galerij heb geplaatst), zodat de 80 ° zeer snel wordt bereikt (sneller dan op een bubbler).
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 28/05/06, 11:00

Hallo Zac, bedankt voor je precisie.

In mijn geval was ook de waterbrandstof heel dicht bij de uitlaat. De grootte van een elleboog in 1 / 2. Maar toen ik het aanraakte was het cool als het water niet was voorverwarmd.
Het zou nodig geweest zijn om de ontspanning in de uitlaat te doen en direct de watercarburator op de uitlaat te plaatsen.
Anders was je carb ver verwijderd van de staaf van de reactor.
PS: je fotogalerij is buiten dienst :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 28/05/06, 11:17

Salut!

Dus Zac, deze perf? : Cheesy:

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 28/05/06, 11:54

hi to all

voor pit: tussen de inlaat van de reactor en het brandstofmondstuk moet er 5 tot 6cm zijn (het staat niet op mijn galerij maar op de pantone-galerij)

voor kameel: vermogen waarschijnlijk onveranderd (ik heb geen bankje), koppel eerlijk gezegd verhoogd (1 zie 2 superieure rapporten) en ik rijd bijna alleen in de bergen; motorrem zeer verminderd.
verbruik: -5 / 100 op diesel 1.5l sax tot -25 / 100 op verkeer (motor gewassen), 207mercos (schone motor), dyna 100.

Tussen deze twee uitersten hebben we alles env20 / 100 op de clio van mijn meisje; het gemiddelde ligt over het algemeen in de richting van de 10 / 100 maar het zijn voertuigen die ik niet bestuur, dus ik vind het moeilijk om het onderhoud, het rijden en het verbruik te regelen.

Een record om te bevestigen (ik heb niet teveel vertrouwen in de man die de enquêtes uitvoert); ik zou een groep 25kva hebben die "van 4.3 naar 2.5l + 0.6 van water zou gaan; ik ga naar mada in oktober en ik bevestig of Demant!
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Luc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 23/05/06, 12:14
Plaats: Maine en de Loire




par Luc » 28/05/06, 12:09

hallo

Ik herhaal mijn vraag aan Laurent: waarom heb je het over een buis die aan één kant is geblokkeerd, of in jou? Ik denk dat ik verkeerd heb begrepen wat je me hebt uitgelegd

luc
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49

hoe is het




par laurent.delaon » 28/05/06, 12:30

voor het diagram is de buis horizontaal gesloten aan het uiteinde dat zich in het gas bevindt Het verstopt 120 in het gas.
op het buitendeel over 30 is er een buis met 6ext soldeer op de verbinding, het maakt 80 lang de stoom daar vandaan komt. het geheel ziet eruit als een T waarvan de grote balk horizontaal is, de kleine balk van de T is verticaal door de stoomuitlaat. de aansluiting is verbonden met een reductie waarop de 6ext rilsan-buis is aangesloten, die naar de brandstoftank met constant niveau gaat de buis is niet vol met water deze moet worden gevuld met 2 / 3

! LET OP!
op uw verse luchtslang vergeet u niet om een ​​filter te plaatsen, vooral als u NA het luchtfilter injecteert ... anders riskeert u het schieten van uw motor
0 x
Luc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 23/05/06, 12:14
Plaats: Maine en de Loire




par Luc » 28/05/06, 16:18

dat is het, ik denk dat ik het begreep:
Beeld
het verschil is dat ik de buis tevoorschijn haal die de damp een beetje hoger stuurt


aan de andere kant ben ik van plan om net achter het luchtfilter te tikken, dus nee

kwesties


luc
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49

uh ja maar ik geef opnieuw op




par laurent.delaon » 28/05/06, 17:04

1) als u zich na het luchtfilter prikt en uw reactoruitlaat na het luchtfilter injecteert en goed, het werkt niet ... u zult geen luchtcirculatie hebben

2) in uw weergave rechtsonder verlengt u de binnenband naar links; waar het uit de uitlaatpijp komt u bij de las (o;)))) aan het einde u bij de introductie van water en tussen de introductie van water en de las prikt u een buis om te ontsnappen stoom bovenop de sodabuis ...
Ik denk dat dat is wat je wilde vertegenwoordigen, maar ik geef aan voor het geval ...
0 x
Luc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 23/05/06, 12:14
Plaats: Maine en de Loire




par Luc » 28/05/06, 17:57

1) Ik ben van plan direct na de turbo te prikken (dus na het luchtfilter)
Beeld

in het blauw de inlaat van frisse lucht
in rood de reactoroutput

Weet je zeker dat het niet werkt? op het kameelsamenstel maakt het een prik in het luchtfilter en stuurt het gas de toegang binnen

2) Ik prik in de buis om uit de stoom te ontsnappen voordat ik ga lassen, bij de elleboog van de buis met de jexbuffer, en ik laat hem terug omhoog gaan in het uitlaatkanaal om hem naar het expansievat te brengen. deze laatste stap lijkt niet eenvoudig, maar ik zal meer mogelijkheden hebben om een ​​oplossing voor te stellen wanneer ik de exacte geometrie van de schuine uitgang naar de uitlaatpijp zal hebben
Dernière édition par Luc de 02 / 06 / 06, 12: 26, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 28/05/06, 18:17

hallo luc
: Idee: je dacht er niet aan om de assemblage op één hand te doen met de tenen. :P
Vereenvoudig alles en het zal geweldig werken : Mrgreen:
@+
PS zou je niet toevallig een leraar of een ingenieur zijn?
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 103 gasten