Peugeot diesel 205d, met stoomgenerator!

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
squade
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 08/04/08, 14:54




par squade » 09/04/08, 14:30

ok, ik wist niet van het enorme verbruik.

Kun je mij het circuit van je verwarmingssysteem geven voor 100% olie-injectie als je daar geen last van hebt natuurlijk.

het pantone-systeem hoe pas je het aan met de bubbler op de uitlaat wat is de afmeting van de aansluiting voor de bubbler : Cheesy:

Als je het niet erg vindt, heb ik nog een vraag voor je :|

A+
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 09/04/08, 14:53

hallo tegen jou!
mijn auto is een turbodiesel, dat wil zeggen indirecte injectie (langzaam voorverwarmen vóór het starten), dus ik kan op 30% olie rijden zoals alle diesels (alle motoren samen, 30% in de winter en 50% in de zomer).
Ik kies niet voor de dual-fuel-kit omdat ik graag wild ben 8) en dat duurt al ruim 5 jaar.
Ik heb een Bosch injectie (Bosch pomp) waardoor ik in de winter zonder aanpassingen op 50% kan rijden, en in de zomer op 75%.
Het blijkt dat mijn auto zijn originele injectoren heeft op 175 bar, er zijn 180 mini nodig om een ​​goede start te krijgen op 100% olie, onberispelijk! anders moet het overschat worden.
dus heb ik net na het brandstoffilter een voorlaadpomp toegevoegd, en een elektrische verwarming net vóór het brandstoffilter.
Ik zit het hele jaar door op 100% en in de winter tussen de 80 en 90%, afhankelijk van de T°C...

mijn geval (net als dat van vele anderen) wordt vermeld op mijn site:
http://www.nrjrealiste.fr/oil/mono.html

anders is de dubbele tankkit hier:
http://www.nrjrealiste.fr/oil/kit.html

bekijk ook de andere hoofdstukken ;-)

--------------------

voor de pantone heb ik deze nog niet op mijn auto geïnstalleerd, ik moet de tests op mijn maaier al afronden, maar nu ben ik bezig met huishoudelijk werk! kan niet alles ;-)

maar ik ben van plan inspiratie te halen uit wat de man hier deed:
http://pagesperso-orange.fr/quanthommesuite/aut6peug405.htm

goed voor jou!
0 x
Avatar de l'utilisateur
squade
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 08/04/08, 14:54




par squade » 09/04/08, 15:33

bedankt voor de uitleg en de links 8)

je hebt het alleen over koud voorverwarmen met je systeem en de boosterpomp. Dit betekent dat je geen probleem hebt met het bevriezen van de olie, bij 80-90% olie tijdens zeer koud weer, in de tank bij het starten, is jou dit wel eens overkomen?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 09/04/08, 16:23

dus natuurlijk, toen ik 100% was en de volgende dag was het erg koud!
maar door voorverwarmen is het er!

goed om te voorkomen dat er sprake is van de dual-fuel kit.
maar als ik op 80% zit, hoef ik me geen zorgen te maken. (Ik heb het over extreme kou).
anders verdwijnt het door voorverwarmen na een tijdje, je hebt goede bougies en een goede accu nodig, wat geen probleem is.
Als je wilt, is het niet zozeer de tank die telt, maar de brandstofkring die van de tank komt, die naar de motor gaat en daar weer terugkeert!
hoe het gebeurt: het voorverwarmen van de bougies, de boosterpomp begint de puree naar het dieselfilter te brengen, de elektrische verwarmer begint deze laatste al te verwarmen, en vanaf de eerste omwentelingen van de riem, alles wat uit de injectiepomp komt + de overtollige injector is HEET: deze komt in de tank terecht, vlak naast de opening die terugkeert naar de motor: de warmte keert daar dus direct terug, terwijl de tank geleidelijk wordt opgewarmd.
hier is de techniek! Nou, het starten is soms wat hobbelig, maar ik heb al een tijdje geen rood licht, de motor warmt goed op na een paar minuten, alles is in orde.
Ik heb mijn koude stationair ingesteld op 1500 tpm, warm op 950.

anders is er de dual-fuel kit die gemakkelijker te gebruiken is, maar ook duurder!-)

Ik hoop deze zomer mijn waterinjecties te laten doen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 09/04/08, 19:44

Hallo Jonule

jonule schreef:Oké, kun je anders een snel diagram maken, Flytox, voor de omhulling van het niveau? Als ik het goed begrijp, is het dan om het in een klein hoekje van de container te plaatsen, zodat het oppervlak van de vloeistof niet dezelfde impact heeft? Ik ben niet zeker van het mondstuk en de ventilatie...


Beeld

Het ideaal is om de reedschakelaar in het midden van de tank te plaatsen, dit is de minst verstoorde plek voor het niveau als er veel lawaai is. Het fijne aan dit Reed is dat je de vlotter (waarin de magneet zit) op zichzelf kunt draaien. We kunnen dus de keuze hebben om het contact op de halte in of uit te schakelen.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/04/08, 10:14

ah ja ok bedankt, ik had niet gezien dat het allemaal zo is gedaan!

anders heb ik zulke niveauschakelaars onderin dieselfilters gezien, voor waterdetectie!
0 x
Avatar de l'utilisateur
squade
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 08/04/08, 14:54




par squade » 10/04/08, 10:42

hello,
Ik zocht naar een boosterpomp, een VDO-voorlaadpomp van BMW, een FACET-voorlaadpomp,...

Welke pomp gebruikt u om uw sloopauto terug te halen?
Heb je, om beschadiging van de IP te voorkomen, een parallelle montage gemaakt met een terugslagklep na het filter en voor het blok parallel of in serie met retour naar de tank via de overtollige injector?
Zijn terugslagkleppen verplicht bij seriemontage?

A+
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/04/08, 12:10

hello,
als je wilt kunnen we een ander onderwerp openen in de juiste sectie ;-)
in het bijzonder om te weten welk voertuig enz ...

het facet Ik koop het op internet aeden.fr bij gebrek aan beter en goedkoper.

anders is er US maar groepsaankoop anders verzendkosten aie aie.

om het IP niet te beschadigen, is er precies het facet! het ontlast haar door brandstofvoeding (+ stroperig), vandaar de naam voorvoeding ;-) 5 jaar lang geen zorgen.

nee, ik loop mijn circuit niet door met hete retour van de PI + overtollige injectoren, ik stuur alles terug naar de tank die opnieuw in de motor wordt geïnjecteerd en de tank verwarmt ... dus in serie als ik je volg. geen ventiel nodig ;-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
squade
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 08/04/08, 14:54




par squade » 10/04/08, 14:37

ok voor een nieuw onderwerp, in welk deel moet ik het plaatsen?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 72-gasten