Peugeot diesel 205d, met stoomgenerator!

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/05/06, 04:08

PITMIX schreef:Hallo Zac, bedankt voor je precisie.

In mijn geval was ook de waterbrandstof heel dicht bij de uitlaat. De grootte van een elleboog in 1 / 2. Maar toen ik het aanraakte was het cool als het water niet was voorverwarmd.
Het zou nodig geweest zijn om de ontspanning in de uitlaat te doen en direct de watercarburator op de uitlaat te plaatsen.
Anders was je carb ver verwijderd van de staaf van de reactor.
PS: je fotogalerij is buiten dienst :schok:


hi Pitmix
Het lijkt mij dat ik met je gesproken heb over het maken van een voorkamer in de reactor als je met een carburateur loopt, dat wil zeggen de reactor in de uitlaat de carburateur spuugt in de reactor de voorkamer is 3 inch dan gebeurt het op de stang
de voorkamer wordt verwarmd door de uitlaatgassen (de rest van de reactor), het volume is net voldoende om de druppels in deze depressie te laten uitstrekken. en de beschikbare hitte is niet groot, zodat het niet verdampt voordat het op de stengel aankomt.
Het is niet nodig om het water erg sterk te verwarmen, 30 tot 40 graden Celsius is voldoende, elke keer dat ik het water wilde verwarmen, had ik problemen met bedorven water waardoor kauwgom ontstond waardoor het mondstuk verstopt raakte, en het is saai als je een test van 400 km doet en je realiseert je dat halverwege het mondstuk gedeeltelijk verstopt zat.. Nu neem ik de temperatuur onder de motorkap en dat is genoeg (kijk naar het plan op de foto's van de Mercedes-reactor, het water dat door de kleine carburateur wordt uitgespuugd, heeft ruim de tijd om zijn werk te doen warmte in deze droge bubbler)

Uw probleem lag ergens anders, aangezien u met een bubbler geen resultaat had. Zou jij het kunnen zijn, je bent een man met een bandelock? Aceton 0 magneet 0 waterdoping 0 (voor magneet en aceton is het voor mij ook minimaal, dus we nemen het weinige dat er is en tellen het niet mee.)
Maar je moet toegeven: je bent volhardend.

Andre
0 x
Luc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 23/05/06, 12:14
Plaats: Maine en de Loire




par Luc » 29/05/06, 12:48

hallo zac

Ik ben niets, gewoon een student, ik wil mijn leven niet ingewikkelder maken om plezier te hebben, het is zeker dat je een helderdere geest moet hebben dan ik.

maar als ik om het leven te vereenvoudigen een model carburateur en een vacuüm-scootklep moet kopen, dan moet ik het ingewikkelder doen, door twee of drie herstelpijpen en stukken plaatwerk te monteren, bij gebrek aan budget (naast het feit dat ik dat niet doe) Ik weet niet eens hoe het eruit ziet waar je het over hebt, en dat ik mezelf nog steeds ga verspreiden om erachter te komen hoe dit of dat werkt, ik vind het niet zo eenvoudig als je er echt over nadenkt).

maar als u mij precies wilt vertellen wat vereenvoudigd kan worden, sta ik open voor alle opbouwende kritiek.

luc

ps: is het omdat ik geometrie zei dat je denkt dat ik een leraar ben? bah vervangen door vorm het is een goede benadering, het is het woord dat toen bij me opkwam, sorry
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 29/05/06, 13:52

welkom
je weet dat ik RMIste ben, dus ik doe het minst dure.
een mob carb is te vinden op de vuilstort, een scooterkraan ook, een model carb kost 25 €. Een bubbler waarvan je denkt dat je alles hebt en je 8 dagen met de auto moet rennen voor de slang, dat is prima, doe je rekening en het is altijd duurder!
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Luc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 23/05/06, 12:14
Plaats: Maine en de Loire




par Luc » 29/05/06, 14:13

hoi zak

Ik heb geprobeerd informatie te vinden over vacuümkleppen. heb je voor het werkingsprincipe gewoon een extra slang om de onderdruk te meten die je voor de reactor aansluit?

in feite is het gelijk aan een tank met constant niveau, dat wist ik niet

luc
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 29/05/06, 14:33

welkom
Nee, er is geen vacuümmeting, het is gewoon een automatische "klep", je sluit de vacuümregelbuis aan op de inlaat. Wanneer u start, wordt de watertoevoer geopend en wanneer u stopt, wordt de motor uitgeschakeld (bij een model carburateur wordt voorkomen dat de tank leegloopt); natuurlijk is dit nutteloos met een mob-carburateur in goede staat.
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 29/05/06, 14:52

Andre schreef:Zou jij het kunnen zijn, je bent een man met een bandelock? Aceton 0 magneet 0 waterdoping 0 (voor magneet en aceton is het voor mij ook minimaal, dus we nemen het weinige dat er is en tellen het niet mee.)
Maar je moet toegeven: je bent volhardend.
Beeld
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/05/06, 17:37

Hallo Lucas
In het begin van mijn Chevrolet Van had ik de watertank op zwaartekracht gezet en had ik een klep direct op de tank achter de stoel geplaatst. Als de motor warm is, open ik de klep als ik stop, sluit ik de klep, en als je het vergeet Als het zover is, raakt de waterreserve op de grond langzaam leeg. op voorwaarde dat de carburateur ondersteboven wordt geplaatst zoals bij de oude anti-overstromingsvoertuigen.
Vervolgens heb ik een naaldventiel dicht bij de carburateur gemonteerd en van binnenuit verstelbaar met een treklipje, gewoon om te proberen met verschillende hoeveelheden water te lopen, maar uiteindelijk, als de juiste afstelling eenmaal is gevonden, is deze installatie nutteloos.
weer een stukje minder, het minimum en dat het functioneel is!
We kunnen vertrekken met thermostatische elektrische kranen, enz.
het eindigde met het feit dat het een fabriek is die het systeem uiteindelijk niet veel verbetert, de kleine ongemakken als het koud is, worden snel opgelost als het warm is.

Andre
0 x
Luc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 23/05/06, 12:14
Plaats: Maine en de Loire




par Luc » 29/05/06, 17:56

bonjour tout le monde

laten we voor een carburateur gaan, ik zal proberen een vacuümkraan te vinden, ik zal gewoon een klep installeren om de stroom aan te passen. bedankt allemaal voor jullie uitleg, ik zal een uitdrukkelijk onderwerp maken als dit allemaal is geïnstalleerd

luc
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79321
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 15/03/08, 09:28

Ik heb zojuist de Wiki-pagina over de GVI omgezet, die moeilijk direct op de site te vinden was:

a) principe en voordeel van de stoomgenerator ten opzichte van de bubbler

b) ontwerp en bouw van een stoomgenerator


Deze 2 pagina's maken deel uit van een nieuwe sectie "GP waterdoping"die ook afkomstig is van de pagina "advies voor doping met water op een diesel van André" van de Wiki
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 15/03/08, 12:49

Hi Christopher!

Goed gedaan, het is waar dat het zo beter zichtbaar is... : Cheesy:

Dus ik bevestig op de forum wat ik jullie al privé heb verteld, namelijk dat er over een paar weken een update komt, wanneer we de reeks testen/tuning op de GV-bank hebben afgerond...

Voilou ...

A ++

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 203-gasten