Peugeot 106 1,5 XAD pantonisé

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
jeff2410
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 21/02/06, 22:35
Plaats: EURE




par jeff2410 » 16/06/08, 23:05

Flytox schreef:Hallo Jeff2410
Voor de elektrificatie van de stoom had ik er geen tijd voor, maar ik had eraan gedacht om de binnenkant van het gehele inlaatspruitstuk te schilderen, inclusief het kanaal in de cilinderkop dat naar de kamer van verbranding. Ik vrees inderdaad dat het "voordeel" van de doorgang op het hout die elektrische ladingen geeft teniet wordt gedaan door al deze lange loop in aluminium die goed geleidt door het inlaatspruitstuk + de MET ... :frons:

Voor het constante niveau zul je niet de eerste zijn die vecht ... : Mrgreen: om hem eindelijk te ontslaan.
A+

Hallo Flytox
Of zoek een pottenbakker en maak de verzamelaar opnieuw in keramiek. : Idee:
Voor de tank met constant niveau geef ik mezelf een maand om te slagen nadat ik verder ga.
A+
0 x
JEFF2410
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 16/06/08, 23:30

Hallo jeff2410

Keramiek pijp???? Je doet niet conventioneel! Hoe bevestig je dit op de cilinderkop?

Peugeot had enkele jaren geleden cilinderkoppen met een keramisch inzetstuk voor het uitlaatkanaal (505?) tussen de klep en het spruitstuk (een soort thermische barrière). Dit maakte het mogelijk om de warmteoverdracht van de uitlaatgassen naar de cilinderkop aanzienlijk te verminderen en maakte het daardoor mogelijk om het koelcircuit aanzienlijk te ondermaats te maken. Ik kreeg te horen dat het erg kwetsbaar was en dat deze oplossing niet meer werd gebruikt (iemand ter bevestiging?).
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
jeff2410
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 21/02/06, 22:35
Plaats: EURE




par jeff2410 » 24/06/08, 19:31

Flytox schreef:Keramiek pijp????
A+

Hallo, het was maar een idee zoals zoveel anderen in mijn hoofdje : Lol:
mijn niveautank is betrouwbaarder en kan meer dan een liter water per uur leveren.
MAAR!!! :onheil:
Mijn verbruik is altijd 0,2l water/100km
Zoek de indringer!
Weinig herinnering
Ik maakte een 4 in één in de opname om de maximale depressie te hebben
Ik heb een tweede grotere en dikkere GV gebouwd om mijn verwarmingsoppervlak te vergroten
Ik heb de tank waterpas gezet omdat de andere lekte en me deed geloven dat ik meer water verbruikte, terwijl ik de mieren water gaf : Lol:
Mijn fout is dat ik altijd in mijn te kleine verticale grootzeil passeer.
Dus, in afwachting van de vakantie of ik heb genoeg tijd om het te veranderen (omdat ik deze auto elke dag gebruik om naar mijn werk te gaan), zal ik proberen alleen mijn horizontale GV te gebruiken
Beeld
de kleine GV zal mij dienen als inlaat voor hete lucht. : Cheesy:
Hier is uw commentaar!!!
A+
0 x
JEFF2410
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 24/06/08, 20:37

Hallo Jeff,

Bij het herlezen van de vorige pagina zag ik dat je een luchtinlaat met een diameter van 10 mm had. Ik denk dat je reactor te veel lucht aanzuigt en niet genoeg stoom. Alex56 heeft de luchtinlaat ronduit veroordeeld en het werkt alleen met stoom, en regelmatiger lijkt het.

Goed experiment. Uw resultaten interesseren mij. :D
0 x
jeff2410
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 21/02/06, 22:35
Plaats: EURE




par jeff2410 » 24/06/08, 21:14

Crispus schreef:Hallo Jeff,

Bij het herlezen van de vorige pagina zag ik dat je een luchtinlaat met een diameter van 10 mm had. Ik denk dat je reactor te veel lucht aanzuigt en niet genoeg stoom. Alex56 heeft de luchtinlaat ronduit veroordeeld en het werkt alleen met stoom, en regelmatiger lijkt het.

Goed experiment. Uw resultaten interesseren mij. :D


Hi Crispus
bedankt voor het advies, ik zal het morgen proberen door mijn luchtinlaat te blokkeren.
voor de resultaten hier zijn mijn laatste conso's
op 17/06/2008 - 855km voor 37l diesel =>4,32l/100km
op 21 - 764km 33,23l =>4,35l/100
mijn doel is om 3l te bereiken :D
0 x
JEFF2410
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/06/08, 21:23

Dag
Crispus schreef:Hallo Jeff,

Bij het herlezen van de vorige pagina zag ik dat je een luchtinlaat met een diameter van 10 mm had. Ik denk dat je reactor te veel lucht aanzuigt en niet genoeg stoom. Alex56 heeft de luchtinlaat ronduit veroordeeld en het werkt alleen met stoom, en regelmatiger lijkt het.

Goed experiment. Uw resultaten interesseren mij. :D


We hebben totaal verschillende opvattingen over de lucht/stoom-verhouding die de reactoren binnenkomt.
Waar het om gaat zijn de resultaten
Op een dag zal het nodig zijn om te bepalen of we stoom doorlaten zonder lucht in de reactor of verzadigde of onverzadigde vochtige lucht
warm of koud .. (geval van de rookmachine)



Een GV zal niet meer water verdampen dan zijn capaciteit, het heeft geen zin om hem onder water te zetten.
Om meer water door te laten is er wat ventilatie nodig in de SG
of voorzie hem van warm water.
in mijn geval is de luchtcirculatie heel belangrijk in de reactor. Alle lucht die de stroomafwaartse reactor passeert, komt ook in de SG terecht
Met 0,5 liter is mijn economie laag, minder dan 20%, het is rond de 1 liter dat ik de beste resultaten heb..
Op de forum we hebben soms heel verschillende waarden over waterverbruik, dus ik word voorzichtig met de analyse van waterverbruik
Voor kitverkopers, hoor je ooit over waterverbruik? te geloven dat het niet belangrijk is, of radiostilte luistert de vijand..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 24/06/08, 23:26

Alex56 moest inderdaad een restrictie toevoegen aan de uitlaat van zijn GV (diam 3 mm?) om de hoeveelheid stoom aan de reactorinlaat te beperken.
0 x
jeff2410
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 21/02/06, 22:35
Plaats: EURE




par jeff2410 » 24/06/08, 23:59

Andre schreef:Dag

We hebben totaal verschillende opvattingen over de lucht/stoom-verhouding die de reactoren binnenkomt.
Waar het om gaat zijn de resultaten

Een GV zal niet meer water verdampen dan zijn capaciteit, het heeft geen zin om hem onder water te zetten.
Om meer water door te laten is er wat ventilatie nodig in de SG
of voorzie hem van warm water.
in mijn geval is de luchtcirculatie heel belangrijk in de reactor. Alle lucht die de stroomafwaartse reactor passeert, komt ook in de SG terecht
Met 0,5 liter is mijn economie laag, minder dan 20%, het is rond de 1 liter dat ik de beste resultaten heb..
Op de forum we hebben soms heel verschillende waarden over waterverbruik, dus ik word voorzichtig met de analyse van waterverbruik
Voor kitverkopers, hoor je ooit over waterverbruik? te geloven dat het niet belangrijk is, of radiostilte luistert de vijand..

Andre

hi Andrew
Oké, het gaat om het resultaat.
Ook om mijn resultaten te verbeteren ben ik bereid verschillende manieren te verkennen totdat ik het waarom en hoe vind en begrijp.
En ik neem mijn hoed af voor die verkopers die erin slagen zulke dure KIT's te verkopen zonder enige garantie dat ze zullen werken.
A+
0 x
JEFF2410
jeff2410
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 21/02/06, 22:35
Plaats: EURE




par jeff2410 » 25/06/08, 00:18

Crispus schreef:Alex56 moest inderdaad een restrictie toevoegen aan de uitlaat van zijn GV (diam 3 mm?) om de hoeveelheid stoom aan de reactorinlaat te beperken.

Mijn kleine GV is al erg beperkt omdat ik als uitlaatbuis een stuk herstelleiding heb gebruikt die de injectiepomp verbindt met de 6 mm ext en 2 mm int injectoren. Het is gemakkelijker te lassen, maar om te beperken beperkt het : Lol:
Ik had niet al mijn jeugdfouten opgebiecht : Cheesy:
Ik denk niet dat ik veel vrees door de luchtinlaat te blokkeren.
0 x
JEFF2410
973 pyves
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 06/05/11, 23:45




par 973 pyves » 05/03/13, 13:44

hallo
Zelf heb ik een 106 diesel met dezelfde "tud5" motor op mijn intermediate evolution motor, vlak voor de eerste hdi montage op deze basis.
op deze evolutie de luchtkast voor het inlaatspruitstuk (waar je je koperen buizen plaatst) en het uitlaatspruitstuk hebben we al een aftakking (inlaat) voor het EGR-klepsysteem, ik denk dat op dit model de aanpassing van de pentone gemakkelijker is.
bedankt voor al je ideeën en ervaringen, ik houd je op de hoogte van mijn bedenkingen en experimenten
hartelijk
pyves

: Idee: http://www.google.com/url?q=https%3A%2F ... 3H0hi4JGQw : Idee:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 142-gasten