Pantone-aanpassing voor Renault Laguna 2.0l-benzine

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 02/01/06, 13:48

Qua lineariteit is er geen probleem, omdat de druk stroomopwaarts van de injector wordt geregeld. Dus normaal gesproken is de geïnjecteerde hoeveelheid goed evenredig met de openingstijd.

Maar ik heb gisteren een beetje een ruwe berekening gemaakt.
Ik had een snelheid van 100 km / u, een motor van 2500 tpm en ik deed 6L / 100km.

Dus om 100 km te maken, had ik er 1 uur over gedaan, en bij 2500 tpm zou mijn motor 150000 omwentelingen hebben gemaakt.
Zoals op deze 100 km zou ik 6L hebben verbruikt, wat betekent dat elke revolutie de motor 40 uL (40 x 10E-6 liter) doorslikt.

Omdat ik weet dat een injectorpuls tussen 0 en 20 ms aanhoudt, geeft dit me een goede basis voor de berekening.
0 x
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 02/01/06, 16:44

U zou de pulsbreedte hebben gehad, u had uw constante µL direct met een staptimer kunnen berekenen. Jouw test is precies waar ik aan dacht.

Gezien de sterke tijdconstanten en de symmetrieën lijkt me meten op een injector en vermenigvuldigen met 4 een goede benadering.

Codeert u in assembler of C?

Geef op uw draaitafel een RS232-uitgang voor foutopsporing (u haalt de sleutelvariabele elke seconde uit, dit versnelt bijvoorbeeld het foutopsporingsproces)
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 08/01/06, 23:32

Ja, ik heb het apparaat 3 metingen van de chrono-injector (timerwaarde) laten weergeven: huidige waarde, min waarde, max waarde.

Ik kon het bereik van pulsbreedte zien dat de injector ontvangt.

Door nadelen bestelde ik speciale optocouplers, zeer snel, om geen precisie te verliezen. Maar ik ontvang ze pas vanaf 17 januari.

Anders denk ik ook dat het meten van de volgorde van een injector en extrapoleren naar 4 het juiste gemiddelde zal geven.

Anders codeer ik in C, de compilers zijn nu zo goed dat ik me niet meer echt druk maak ....

Het is vooral dat het je toelaat om zeer draagbare code te maken, 50% van de software die ik in dit project heb geïmplementeerd, heb ik hersteld van softwarebakstenen die ik al heb geschreven. Beheer van schermen, toetsenborden, enz

De andere reden is dat ik aan grote beestjes werk (stijl h8-3069 van renesas), en ik zie mezelf slecht coderen in assembler op dit soort machine ... :D

Voor foutopsporing plan ik altijd een foutopsporingsoutput, maar dat is niet nodig, omdat er een scherm is;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 09/01/06, 10:21

Geweldige jongens.
Gewoon een snelle vraag omdat ik problemen heb om bij te blijven. Wilt u gewoon een boordcomputer voor consumptie maken of ook de frequentie van injectoren regelen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 09/01/06, 10:25

Nee, het is gewoon om het gemiddelde verbruik van een reis en het realtime verbruik te hebben.
Het zal het testen van verschillende brandstofbesparende assemblages (pantone, elektrolyse, enz.) Vergemakkelijken.

Anderzijds kan dit alleen worden toegepast op voldoende recente voertuigen met elektronische injectie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 09/01/06, 10:49

NLC,

Je aanpak lijkt mij gezond;)
Ik ook, ik codeer in C, zelfs op kleine microfoons. Ik heb ook niet langer het geduld om de assembler van elke cpu te leren. mijn jeugd verliet me ... OK ook voor het aspect van draagbaarheid, het is ook mijn filosofie.

Pas op voor optos, dit kan uw meting verstoren. Weet je, een weerstand + een paar diodes biedt een topbescherming tegen de kleine gebeurtenissen in het leven. het lijkt bliksem vast te houden terwijl het eerder opto in vlammen opging. (op een persoonlijke telemetrie-montage)

Ik voorzie altijd een RS232, zelfs op de assemblages die een scherm hebben, omdat de microfoons vaak ongebruikt zijn en het is altijd leuk om een ​​toetsenbordreeks te voorzien die alle variabelen van de systemen op de hyperterminal legt ... Om de kaarten te vereenvoudigen, heb ik een soort sondes gemaakt die het niveau (TTL naar RS232) zo vertalen, een terminalverbinding komt neer op een connector op mijn doel-app.

Ik zal op je letten, ik kende dit merk niet. Waar koop je ze? tegen welke prijs?

Wat doe je in je werk? Bent u werknemer of zelfstandige?

A +.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 09/01/06, 11:14

Het is geen ASIC, het is een microcontroller. Het is een 16-bits hitachi, met 512 KB flash, 16 KB RAM, 3 seriële poorten, vol met functies. Maar bovenal gebruik ik gcc als een compiler, die gratis is en die op Linux draait;)
Het kost vrij duur, in de 15 € denk ik, maar we moeten het om 11 uur aanraken denk ik.

Ik heb nooit problemen gehad met optos me !?

Voor foutopsporing, ik vind je precies leuk, behalve dat, omdat ik veel ingebed internet doe, de meeste van mijn kaarten een ethernet-verbinding hebben, ik via deze, in UDP, op mijn pc foutopsporingsberichten verstuur die werkt en geeft berichten weer in een console.

Maar voor dit project heb ik een zeer goedkope kleine microfoon, de 16F6xxA-serie, en ik heb geen poten meer beschikbaar;)
Maar het maakt niet uit, de software is sowieso heel eenvoudig, en om fouten op te sporen geef ik op het scherm weer.

In mijn werk ben ik een elektronische ontwikkelaar, ik ben ... freelance medewerker :)))
We zijn eigenlijk 2 partners, maar ik heb er de voorkeur aan gegeven om de status van werknemer te behouden ...

PS: we gaan weg van suet : Lol:, maar wanneer twee ontwikkelaars hun manier van werken delen, kunnen we niet voorkomen dat ze veranderen !! : Lol: : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 09/01/06, 12:20

Ah ... en je woorden roepen alleen nog meer vragen voor me op ... technisch gezien, allemaal hetzelfde, behalve dat ik moeilijker ben dan jij, meer om de kleine totor te kietelen, de kw , en de switching spike in plaats van de embedded linux, hoewel ik al deze taal begrijp, maar niet door smaak deel.

Waar ik me afvraag is dat ik steeds meer onafhankelijk wil worden, maar bang ben om los te laten ... Ik doe al veel projecten voor industriëlen.

kunnen we offline chatten? om dit econologische onderwerp toch niet te rotten. Stuur me een e-mail in MP.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 09/01/06, 13:06

In ieder geval nogmaals bedankt. Voor mij lijkt het ingewikkeld wat je doet, maar ik vind je aanpak cool voor degenen die een controller of conso op hun auto willen zetten. Jammer dat ik er niet van kan profiteren.

Trouwens, zodra uw apparaat op het "nlc" -punt staat, hoe zullen degenen die er gebruik van willen maken het dan krijgen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 09/01/06, 13:20

Welnu, ik zou de schema's en het productieplan op mijn site plaatsen, evenals de broncodes.
De meeste doe-het-zelvers kunnen het zelf doen. Anders weet ik het voor de anderen niet! Een goedkope kit kan zijn?

muzu_31: Ik doe geen embedded linux ....
Je lijkt eigenlijk meer macht te hebben. Ik doe veel hard, omdat ik de kaarten ontwerp, maar niet teveel kracht. En eigenlijk veel software.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 143-gasten