Pantone-aanpassing voor Renault Laguna 2.0l-benzine

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 29/12/05, 14:16

Nou, ik kon het niet laten om te beginnen met het ontwikkelen van het hierboven beschreven apparaat.

Ik zal proberen de software in een PIC16F628A te passen. Het is al bijna vol, maar het grootste deel van de software is klaar.
Aan de andere kant zal ik voorlopig slechts 2 dingen weergeven: gemiddeld verbruik en realtime verbruik.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 29/12/05, 19:53

Hallo nlc
Ik dacht dat je zei dat je een boordcomputer in de Guna had :P . Heb ik het fout :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 29/12/05, 19:58

Ja ! Dus !!!??? :P :P

Ik doe het omdat ik van uitdagingen houd! En bovendien kon ik de werking testen door hem te vergelijken met de computer van de auto;)

Ik doe het voor de “fun”, en vooral zodat anderen het vervolgens kunnen maken en gebruiken. Ik zorg voor de plannen, het uitvoerbare bestand dat in de uC moet worden geplaatst en de broncodes.

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 29/12/05, 21:16

hoed mijn kokosnoot :!:
Leuk, maar vertel eens, zit jij in de business of zo? :? (elektronisch)
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 29/12/05, 21:54

Ja, ik ben professioneel;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 30/12/05, 17:18

Vraag voor Andreas:

Hoeveel liter of ml benzine komt er volgens jou uit een injector die 10s open blijft? Dit is om een ​​basis te hebben voor de conversie van de openingstijd van de injector/ingespoten hoeveelheid brandstof.

De kaart kan de openingstijd van een injector timen, tussen 0 en 16 ms, met een nauwkeurigheid van 1uS.

Ik denk niet dat bij een voertuig de injector langer dan 16 ms wordt aangedreven?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 30/12/05, 18:29

Bonjuior NCL
Vraag het aan Guildi, hij heeft een de facto opstelling, hij kan je betere informatie geven dan ik, spuug de injector gewoon een minuut uit en meet de hoeveelheid vloeistof, dit minimaliseert de meetfout. De geïnjecteerde hoeveelheid varieert van de ene injector tot de andere
het monopoint injecteert meer het multipoint dat het alleen is tijdens het aanzuiggedeelte en nog minder aan het begin van de afdaling van de gelaagde mengselzuiger, die wordt veranderd door de turbulentie.
(Ik heb er niet genoeg mee gespeeld om je genoeg te vertellen)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 30/12/05, 20:18

Oké, het is in ieder geval alleen maar om een ​​idee te krijgen, want het apparaat zal een parameter hebben om de meting te kalibreren op basis van het voertuig.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 31/12/05, 14:10

Nou, ik heb de oscilloscoop op een injector geplaatst, het is een meerpuntsinjectie (1 injector per cilinder maar 2 bij 2 aangedreven), en ik heb elke 150 ms een puls bij stationair draaien.

Bij stationair duurt de impuls 3.8 ms, als ik plotseling gas geef, lijkt het erop dat deze langer is dan 15 ms, en als ik het gaspedaal loslaat, blijft hij hangen op 2.5 ms.

Dus ik moet mijn meetbereik veranderen, ik zat tussen 0 en 16 ms met een precisie van 1us, ik ga van 0 naar 32 ms met een nauwkeurigheid van 2us.
0 x
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 02/01/06, 12:39

NLC,

Ik ben bang dat niemand je de stroomcurve van een benzine-injector kan geven volgens de openingstijd. Bovendien doet niets intuïtiefs mij zeggen dat het een lineaire relatie is.

In jouw plaats, zodra de assemblage vervoerbaar is en min of meer gedebugd, toon je je eigen eenheden ("timerstappen per ronde" of iets dergelijks) en neem je de snelweg om een ​​verbruik te meten (aan de pomp).

dan heb je de constante om je stappentimers om te zetten in liters benzine.

Ik deed een soortgelijke manipulatie voor een vriend voor wie ik een pitot (modelvliegtuig) maakte. Ik gaf in het begin "niet ADC" weer en we kalibreerden met de auto, op een rechte lijn door de chronometing en de snelheidsmeter van de auto te vergelijken. Zodra hij de constante heeft geïntegreerd, is hij blij met het resultaat :) aan de andere kant blijkt mijn pitot lineair te zijn ...

ten slotte heb je voor de flowmeter op een diesel, zoals Andre aangeeft, er twee nodig, maar de opening tussen de twee is klein. Ik weet niet meer waar ik heb gelezen dat de injectiepomp ongeveer 2 liter per uur doorgeeft.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten