Pantone-aanpassing voor Renault Laguna 2.0l-benzine

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Guidi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 20/08/05, 16:53
Plaats: België
x 3




par Guidi » 23/12/05, 11:46

Bonjour à tous,

Wegens tijdgebrek schiet het niet veel op, maar het komt wel.
Het gezin, de kinderen de baan etc.....

Gelukkig nieuwjaar,
een+,
0 x
Patrick Guidi
www.pfgtechnologie.be
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 23/12/05, 13:12

Je hebt gelijk dat Guidi niet vanzelfsprekend is om verbruikstesten op de snelweg te doen. 200 of 300 km afleggen kost tijd en eerlijk gezegd is het niet gemakkelijk als je aan het werk bent.
nlc je bubbler is erg mooi, maar denk je dat de tinsoldeersels het tegen de trillingen in de auto zullen houden?
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 23/12/05, 13:53

Ik denk het wel, want zoals je kunt zien, is de montage erg compact. De tank zelf is erg stijf, dus er is geen risico, dat is zeker.

Het meest gevoelig is de las tussen de spoel en de tank, evenals de luchtinlaat. Maar ik heb de spoel op verschillende punten aan de binnenkant van het frame van de bubbler gelast, dus alles is echt stijf.

We zullen zien!

In het slechtste geval, als een soldeersel na een tijdje breekt, geef ik de soldeerbout een klap.

Verder heb je gelijk, het testen van het brandstofverbruik is niet eenvoudig, daarom heb ik het voordeel met de boordcomputer en de weergave van real-time brandstofverbruik. U hoeft niet 200 km te rijden om het verschil te zien.

A+
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 23/12/05, 15:41

Hallo,
Ik vind de kwestie van verbruikstesten iets lang, pijnlijk en het lijkt tijdverspilling, je moet een kleine vakantiereis en een test combineren, maar in de winter is het veel minder interessant om te reizen.
Naast het nauwkeurig meten van water, brandstof, enz.

In de handel verkocht hij een accessoire om de brandstofstroom te meten die in de benzineleiding passeert voor de oude modellen met carburateur, dat was gedetailleerd 150 $ toen ik het wilde kopen, hij zei dat ik ermee moest stoppen ...
Op diesel zou het 2 één eruit en één terug kosten
doe de aftrekking.
Of meet wat er door een injector gaat vermenigvuldig met de injectoren..
Als er iemand is die ideeën heeft hoe een eenvoudige montage te maken om de stroom in de benzineleiding te meten, ben ik een nemer
Er was iemand die tegen me sprak met een instrument dat wandelaars gebruiken om de km's te zien, maar ik heb de details niet..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 23/12/05, 16:17

Ik zou over de vraag kunnen nadenken, het is niet erg moeilijk om een ​​montage te maken die de volgorde van de injectoren gaat lezen, om hun openingstijd te meten.

We kunnen ook het signaal van de snelheidssensor recupereren en dan kunnen we een mini-boordcomputer maken die snelheid, afgelegde afstand, gemiddeld verbruik en real-time verbruik weergeeft. Ik wilde al zo'n montage doen met mijn oude auto.

Tussen mijn pantone, mijn elektrolyses, de baan en de rest door, zal ik proberen de vraag te bestuderen...
In principe is het niet ingewikkeld, 1 injectoringang, 1 snelheidssensoringang, een microcontroller, een display en 2 of 3 knoppen om het apparaat te kalibreren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 26/12/05, 21:19

Een soort schoepenrad dat meer of minder snel gaat draaien afhankelijk van de brandstofstroom die passeert? : Lol: We zouden de gemiddelde rotatiesnelheid of de gemiddelde stroom die over een bepaalde afstand wordt geleverd, regelen. Dan vergelijken we met en zonder reactor. : Roll: Ik zeg wat er door mijn hoofd gaat. Ik krijg informatie van de mechanische professionals die ik ken. Ik hoop dat ze ideeën hebben. Ik zat te denken aan het herstellen van een boordcomputersysteem en de rest van een oude auto van de sloop.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 26/12/05, 21:55

Niet de eenvoudigste is inderdaad een kleine doos met een klein display dat getransplanteerd wordt op commando van een injector, en op de snelheidssensor, die meestal te vinden is aan de uitgang van de doos.

Vervolgens kunt u met software veel informatie weergeven: snelheid, motortoerental, afgelegde afstand, hoeveelheid verbruikte brandstof, gemiddeld verbruik per 100 km, realtime verbruik.

Aan de andere kant zou het alleen werken op voertuigen beheerd door elektronische rekenmachine.
De elektronische assemblage op zichzelf is echt niet ingewikkeld, er zijn slechts 2 signalen om te koppelen en te injecteren in een microcontroller, een paar knoppen en een klein LCD-scherm met 2 regels van 16 tekens bijvoorbeeld.

Ik zal deze week proberen over deze vraag na te denken. Als het het leven van onderzoekers gemakkelijker kan maken, waarom niet?
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 28/12/05, 11:39

hallo
gebruik een draadloze fietscomputer
scheprad magneet
het zou moeten werken
daarnaast kunt u afstellen/kalibreren door de wieldiameter aan te passen
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 28/12/05, 23:38

dank u nlc te hebben gespecificeerd dat het voor auto's met injectoren en elektronische rekenmachines is, want op mijn Super 5 zal het heet zijn om te doen wat je zegt. Voor de foto's van de fietsenteller lijkt het me leuk. Ik heb een teller op een kartwiel geplaatst om de snelheid te kennen. Maar een heel klein wieltje om op de brandstofleiding te zetten en er een magneet op te zetten??!! BALAISE... Ik dacht er eerder aan om een ​​kleine motor aan hem te plakken die als generator zal fungeren. Aangesloten op een voltmeter zou het iets kunnen geven... Nou, ik weet het niet...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/12/05, 00:41

Hallo,
Onthoud dat bij dieselmotoren van de oudere generatie
er is een inlaat en een retour op de brandstofleiding,
Je moet dus langs de ingang, aan de ene kant van het wiel en in de tegenovergestelde richting de uitgang aan de andere kant van het wiel, om de verbruikte hoeveelheid te meten... of 2 wielen en het aftrekken een beetje ingewikkeld maken..
Er is een ander systeem met een gekalibreerde verwarmingsweerstand, de doorgang van de vloeistof heeft de neiging om het af te koelen, een microprocessor zet de resultaten om in stroming.
het andere systeem is een Doopler-effect, maar voor deze kleine stromen twijfel ik aan de juistheid...
Wanneer meten aan een mechanische injector van een diesel is het ook complex.
Voor elektronische injecties is het makkelijker, de duur van de puls geeft ons een goede indicatie van het verbruik als het brandstoffilter niet te vuil is...

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 185-gasten