Pantone voor Peugeot 406 cut

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
jeanvaljean
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 16/05/10, 00:01
Plaats: Bordeaux




par jeanvaljean » 04/06/10, 22:17

hallo, afgelopen weekend heb ik aan mijn pantone gewerkt, ik heb de ontluchter vervangen door een scootercarburateur. het werkt beter, maar dat is het nog niet, ik heb water dat in de toegang stijgt als ik te veel gas geef en de stoom komt van tijd tot tijd, begrijp je niet????
de foto van de carb met steun voor montage
Beeld
Beeld
foto eenmaal gemonteerd
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 05/06/10, 12:01

jeanvaljean schreef:hallo, afgelopen weekend heb ik aan mijn pantone gewerkt, ik heb de ontluchter vervangen door een scootercarburateur. het werkt beter, maar dat is het nog niet, ik heb water dat in de toegang stijgt als ik te veel gas geef en de stoom komt van tijd tot tijd, begrijp je niet????


U kunt ons de foto van de verbinding tussen de reactor en de toelating geven. Het kan uit veel verschillende plaatsen komen.

Als de leiding bijvoorbeeld een dieptepunt heeft, kan deze condensatie verzamelen en een minireservoir vormen. Als je accelereert, neemt de gasstroom plotseling toe en sleept al dit water tegelijk mee. (gevaarlijk voor de motor!)

Als uw aansluitleiding een te grote diameter heeft, zal deze te snel afkoelen en het fenomeen verergeren. (Heeft u 10 tot 16 mm nodig?)

Je hebt je carburateur aan het uiteinde van een draadstang gemonteerd, je moet controleren of door accelereren in neutraal er geen motortoerental is of het begint te trillen en je de carburateur hevig schudt. In dit geval zal hij alles doen.

Vergeet niet dat de carbs (in zamac / messing) je heel goed corrosieproblemen kunnen geven met water, en dat alles van binnen verstopt raakt met een witachtige aanslag. Over minder dan 8 dagen is het geblokkeerd! : Cry:

Voor een lage luchtstroom, als uw luchtvlinder "te" open is, zal de depressie niet voldoende zijn om water op te zuigen. Het begint pas te werken met een aanzienlijk hoger motortoerental. Je moet het compromis vinden. Het lijkt mij dat degenen die dit systeem hebben uitgeprobeerd, het gebruiken met de gashendel bijna dicht (positie bijna stationair op de carb). Als er plotseling niet genoeg "secundaire" lucht is, laat u deze binnenkomen via een andere bypass-opening, die u kalibreert zoals u wilt.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/06/10, 16:03

Dag
Met deze carburateur heb je alleen problemen als je hem met water bedient
Het is me nooit gelukt om een ​​pantone met 100% brandstof of een waterdoping goed te laten werken met een carburateur van een maaier, er is een kleine, verkleinde carburateur voor nodig (mondstuk van 6 mm en minder), hoewel dopingwater in water onderhoud vereist en veel stops langs de weg om het te ontstoppen .
Een carburateur heeft een goede onderdruk nodig om te werken en als je boven het gas gaat, zelfs bij volgas, is de onderdrukking nogal zwak, dus op de weg met 100 km/u niet genoeg om de reactor naar binnen te zuigen.
Bij benzinemotoren stap ik de motor onder het gaspedaal in met een straalreductie van 3,2 mm wat voor ongemakken zorgt, te hoog stationair draaien (dit systeem stuurt iets te veel stoom stationair maar de dosering is goed rond de 100kmh

Andre
0 x
jeanvaljean
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 16/05/10, 00:01
Plaats: Bordeaux




par jeanvaljean » 01/08/10, 16:16

hallo, dit weekend heb ik aan mijn pantone gewerkt, het is me gelukt met de carburateur om een ​​constant niveau te hebben.
het probleem is nu dat er zich water vormt in de leiding net voordat de inlaat (blauwe pijl) het luchtfilter binnenkomt
(rode pijl arriveert stoom uit de reactor
(tank met zwarte pijl zodat het water terugkeert naar de reactor)
Als iemand een tip heeft om dit te voorkomen, alvast bedankt.
Beeld
0 x
jeanvaljean
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 16/05/10, 00:01
Plaats: Bordeaux




par jeanvaljean » 01/08/10, 16:24

de buis met blauwe pijl heeft een diameter van 10 hij is in fluit gesneden maar er is niet genoeg depressie om de stoom op te zuigen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/08/10, 22:48

jeanvaljean schreef:nu heb ik watervorming in de leiding net voordat de inlaat (blauwe pijl) het luchtfilter binnengaat
(rode pijl arriveert stoom uit de reactor
(tank met zwarte pijl zodat het water terugkeert naar de reactor)
Als iemand een tip heeft om dit te voorkomen, alvast bedankt.
Beeld


Zodat het niet "massaal" condenseert, moeten de leidingen
relatief kort zijn, met voldoende gasstroom om de waterdruppels af te voeren en de temperatuur niet te laag wordt (< 70°?). Het lijkt mij dat je black arrow tank te veel koeling moet toelaten, je kunt altijd proberen hem thermisch te isoleren om te zien of het beter wordt. (ook de in- en uitlaatleidingen)
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
jeanvaljean
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 16/05/10, 00:01
Plaats: Bordeaux




par jeanvaljean » 01/08/10, 23:10

bedankt voor je antwoord, de aanzuigslang is hooguit 15 cm.
de temperatuur van de damp is belangrijk omdat ik mezelf ermee heb verbrand, ik had eraan gedacht om de sectie te vergroten of een beetje meer helling te plaatsen of de tank dichter bij het maximum van de toelating te brengen?
0 x
jeanvaljean
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 16/05/10, 00:01
Plaats: Bordeaux




par jeanvaljean » 11/09/10, 14:01

hallo, ik ben van plan mijn pantone opnieuw te doen, ik wilde weten of het niet nodig is om het gedeelte van de pijp ter hoogte van de reactor te vergroten?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 12/09/10, 00:25

jeanvaljean schreef:Beeld


Goedenavond Jean,

Om je montage te zien, (hoewel ik nog niets heb meegemaakt!) Op het eerste gezicht zou ik liever je aansluiting op de luchtfilterkast verwijderen, omdat er
zeker niet voldoende beperking naar mijn mening om de stoom correct op te zuigen.Kijk op pagina 73 "stoomdoping", de stoomtoevoer is aangesloten op de toevoerslang (en met venturi!)
0 x
jeanvaljean
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 16/05/10, 00:01
Plaats: Bordeaux




par jeanvaljean » 12/09/10, 09:48

hallo, bedankt voor het beantwoorden.
de montage ter hoogte van de luchtkast heb ik verwijderd, nu is de verbinding direct. Ik spreek op het niveau van de reactor zoals op de foto.
Dernière édition par jeanvaljean de 14 / 04 / 11, 18: 52, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten