Pantone voor 4L Trophy 2008

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 22/06/07, 21:45

Salut!

Ik zie dat het onderweg is!

Je loodgietervriend zal plezier hebben met het koord rond de buis (weet je, degene die heeft gespeeld ... : Cheesy: )

De rest ziet er goed uit.

Voor de GV zal ik snel een klein artikel maken over een probleem met de niveau-stabiliteit, verscheen in sommige gevallen, waarvoor ik DE oplossing vond.
Dit verandert niets aan de tekening versie 2.0, dus maak je geen zorgen over wat je al hebt gedaan. Het zal slechts een kleine doe-het-zelf zijn om op constant niveau aan de tank toe te voegen ...

Wordt vervolgd, en veel geluk met jou! :D

Michel

Bewerken: Dus ik heb dit artikel zojuist gedaan, hier:
http://reaction.directe1.free.fr/index.htm#GV_corrected
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/06/07, 23:31

Dag

Leuke montage de reactor is goed gepositioneerd
zoals u op een benzinemotor, hoe denkt u om de motor in te gaan? boven de vlinder of onder de vlinder?

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
jeyjey44
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 24/03/07, 15:38




par jeyjey44 » 23/06/07, 14:35

Dank je wel!

Ik denk dat ik mezelf boven de vlinder positioneer, ik heb gelezen dat het beter was toch?
Ik ben ook van plan om een ​​tweede vlinder te installeren die tegelijkertijd met die van de gassen zal openen, na de uitlaat van de reactor en vóór het tappen met venturi na het luchtfilter (dat is begrijpelijk cke zeg ik? :| ), gewoon om geen probleem te hebben met vertragen, ik weet niet of het een goed idee is, maar op de foto's aan het begin van dit onderwerp was de bewerking zo, nadat ik het kon testen met en zonder het verschil te zien ...
0 x
Wanneer Robert de maan toont, kijkt Robert naar zijn vinger ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 23/06/07, 16:55

Dag

wat je eerst in je auto moet controleren, is het meten van de depressie onder de vlinder bij normaal rijden is 80 km tot 120 km om te weten wat de depressie hieronder is
als het laag is op 100kmh, betekent dit dat de gashendel relatief wijd open staat, plaats je in dit geval boven jezelf

in mijn geval motor 3, 8 liter bij 100 km / u is de onderdruk 15 inch kwik of 380 mm kwik of Half atmosferische druk, dus ik plaatste hem hieronder
omdat mijn gebruikelijke snelheid 100 tot 110 kmh is, heb ik een goede depressie, want stationair draaien is snel maar acceptabel
idealiter zou het nodig zijn om de aanzuiging in de reactor op lage snelheid te verminderen, maar voor het kleine ongemak kies ik voor eenvoud.
Dus bedien ik de reactor met een vacuüm van meer dan 3 meter water op mijn benzinemotor.

het nadeel is dat het bij hoge snelheid 150 kmh minder in de reactor trekt (maar ik rijd zelden met deze snelheden
de limiet op de wegen hier is 100 kmh met een tolerantie van 115 kmh)

het nadeel hierboven is dat de hete stoom de plaats inneemt van lucht die door de venturi stroomt, het trekt meer brandstof aan en maakt uiteindelijk een rijker mengsel en overconsumptie.
Op dezelfde manier alsof u uw inlaatlucht verdunde met een neutraal gas.
de brandstofverhouding moet een functie zijn van de doorgang van het gewicht van de lucht in de venturi .. (niet het volume)
Met een Lambda-sonde wordt dit min of meer gecorrigeerd, maar niet met een carburateur.

Aanvankelijk als je boven gaat
Plan in je montage de mogelijkheid om naar beneden te gaan, voor het geval je hierboven niet tevreden bent

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
jeyjey44
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 24/03/07, 15:38




par jeyjey44 » 23/06/07, 17:03

Oké bedankt.

Maatregelen in perspectief dan, maar hoe doe je ze tijdens het rijden?
0 x
Wanneer Robert de maan toont, kijkt Robert naar zijn vinger ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 23/06/07, 17:27

Dag

je steekt een pijp met een T op het inlaatspruitstuk, er is genoeg dat uitgaat om naar de carburateur of een ander te gaan en je sluit een manometer aan en je meet

Andre


Beeld
0 x
godear
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 15/03/07, 19:41




par godear » 25/06/07, 10:25

Dag

Ik ben blij te zien dat je systeem goed vordert en dat je ons een prachtige installatie aanbiedt. Bovendien zijn de professionals van Pantone aanwezig op dit bericht en ik bedank hen (André, MIchel ...) omdat ik het nog nooit eerder heb kunnen doen en het is dankzij jullie dat we ons systeem hebben kunnen realiseren op de 4l van Nancy.
Is het mogelijk om de metingen te herstellen die u gaat doen qua verbruik en afwijzing van CO2 en NOx?
Blij om te zien dat nog een 4l zal worden uitgerust voor de volgende 4l-trofee.

Heel erg bedankt en veel geluk
0 x
Avatar de l'utilisateur
jeyjey44
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 24/03/07, 15:38




par jeyjey44 » 25/06/07, 18:45

Dag

Ja geen probleem, ik denk dat ik ze op de forum, eigenlijk niet .. ik weet het zeker! : Cheesy:
En ik dank de Pantone Pro ook voor zijn aanwezigheid over dit onderwerp!
0 x
Wanneer Robert de maan toont, kijkt Robert naar zijn vinger ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/06/07, 18:54

Dag

Weet je, we beschouwen onszelf niet als een paar jaar pech en veel geluk, we proberen ook de patente beter te laten werken .. En soms moet je jezelf tegenspreken, toen ik mijn eerste berichten opnieuw las, schreef ik met waar ik doorheen ging, maar met de ervaringen moet je jezelf updaten.
Als degenen die veel fouten hebben gemaakt, niet hun mening geven over de forum, dit zal waarschijnlijk lang duren voor nieuwe beginners.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
jeyjey44
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 24/03/07, 15:38




par jeyjey44 » 08/09/07, 19:23

Hallo,

Na een korte afwezigheid, hier is de voortgang van ons systeem, de lasnaden zijn gemaakt:

De reactor:

Beeld
Beeld
Beeld

De stoomgenerator:

Beeld
Beeld

Voila anders denk ik dat ik de reactoruitlaat boven de vlinder, kwestie van gemak, in het luchtfilter moet aansluiten, omdat ik niet zie hoe ik het na de vlinder kan aansluiten, tenzij ik een onderdeel maak ...
0 x
Wanneer Robert de maan toont, kijkt Robert naar zijn vinger ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 233-gasten