Pantone voor 4L Trophy 2008

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
satpavan
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 15/05/07, 11:34
Plaats: Nee, gek

4L om te wijzigen




par satpavan » 15/05/07, 11:46

Bonjour à tous,
Ik ben blij te lezen dat we al een 4L hebben aangepast met Pantone. Ik heb er een en ik informeerde al een tijdje en ik hoorde verschillende versies "niet te veel voor benzine", "pb van injectie" en dus vroeg ik me af of het goed werkte? Ook op lange termijn is het niet "zomaar" om naar Marokko te gaan, maar ik gebruik het de hele tijd (ik ben een beetje een nomade...) in Frankrijk, Duitsland, zie verder.
Ik erfde een versie van de laatste generatie (van oma), gebouwd in 92 in Latijns-Amerika...
Kunnen we modellen zien die al zijn geïnstalleerd? en een laatste vraag, er is geen probleem om door de technische controle te komen (modificatie van de motor...) ???

Bij voorbaat dank en tot ziens,

pavan
0 x
Allemaal goed
Avatar de l'utilisateur
jeyjey44
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 24/03/07, 15:38




par jeyjey44 » 17/05/07, 18:43

Hallo,

Je hebt foto's op de eerste pagina van dit draadje...


Ik heb geprobeerd mijn systeem te dimensioneren. Ik ga het G+ systeem gebruiken voor dampproductie.

Motor kenmerk:
Capaciteit: 845 ccm
Type: benzine natuurlijk : Mrgreen:

Dus ik probeerde de GV op maat te maken, en dit is wat ik kreeg:

Na een kruisproduct te hebben gemaakt, om het uitwisselingsoppervlak te berekenen (gemaakt van het oppervlak van de Mercedes GV gevonden op de G+ site): 40,49 cm2
Dat geeft me een lengte van 3,39 cm met 16/18 binnenband en 20/22 buitenband. Ik vind het echt klein.
Ik krijg niet veel meer met int 12/14 en ext 16/18 tube (4,3 cm)

Ik zat te denken om een ​​lengte van 10 cm te nemen met int 12/14 en ext 16/18 slang, wat denken jullie?
Maakt deze lengte echt veel uit? het volume water dat moet verdampen is erg klein ...

Voor de reactor:
Lengte 20 cm
Diameter stalen staaf: 12 mm
Diameter binnenbuis stalen reactorbuis: 14 mm

Alstublieft.
Ik had een tijdje geleden een spreadsheet gevonden voor reactorlengte versus motorvermogen (toen de forum PMC evolutie bestond) Weet iemand waar het te vinden is?

Merci.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 17/05/07, 19:30

welkom

in kernlengte, wat uw cilinderinhoud ook is, ga niet onder de 120/130 mm, houd een luchtspleet aan van 0.75 tot 1 mm nadat de diameter en lengte van de buis minder belangrijk zijn.

Wat telt is een goede depressie en het dichtst bij het spruitstuk voor voldoende temperatuur.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/05/07, 05:45

Dag
Ik had een tijdje geleden een spreadsheet gevonden voor reactorlengte versus motorvermogen (toen de forum PMC evolutie bestond) Weet iemand waar het te vinden is?


Vertrouw niet op deze berekeningen, zoals Zac hierboven zei, er is over het algemeen een minimum van ongeveer 200 mm lang, je vergist je niet
Deze berekeningen zijn niet bewezen
Als er lengtes zijn die moeten worden gerespecteerd, denk ik dat ze meer verband houden met de diameter van de staaf.
een staaf van 8 mm en een staaf van 30 mm er is een verschil in de lengtes, maar we hebben weinig feedback .. (iedereen blijft in de 12 mm tot 14 mm ..)
of het nu 240 mm of 190 mm is, het zal niet veel veranderen aan de werking van de reactor..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
jeyjey44
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 24/03/07, 15:38




par jeyjey44 » 19/05/07, 14:50

Oké, bedankt.

Het is mijn bedoeling om de uitlaat van de reactor rechtstreeks op het inlaatspruitstuk aan te sluiten, zoals hier:

http://reaction.directe1.free.fr/Merco220D/adm.htm (behalve dat het natuurlijk een 4L verzamelaar wordt)

Wat denk je ? en ik vroeg me namelijk af om een ​​vlinderklep te plaatsen tussen de uitlaat van de reactor en deze aftakking die zou openen zoals de gasklep, om de motor op de rem te houden. Omdat ik enkele getuigenissen las dat de pantone af en toe bleef draaien na bijvoorbeeld een zware belasting. (en mijn titine vertraagt ​​​​de massa niet

Nog een laatste vraag, misschien dom trouwens, maar ik wil er liever zeker van zijn dat als ik de reactor eerst op de uitlaatleiding plaats (de gassen warmen hem eerst op) en dan de GV, er geen probleem zal zijn met het verdampen van water? Ik bedoel, de gassen worden niet te veel gekoeld door de reactor? :?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/05/07, 02:32

Dag
jeyjey44 schreef:Oké, bedankt.

Het is mijn bedoeling om de uitlaat van de reactor rechtstreeks op het inlaatspruitstuk aan te sluiten, zoals hier:

http://reaction.directe1.free.fr/Merco220D/adm.htm (behalve dat het natuurlijk een 4L verzamelaar wordt)

Wat denk je ? en ik vroeg me namelijk af om een ​​vlinderklep te plaatsen tussen de uitlaat van de reactor en deze aftakking die zou openen zoals de gasklep, om de motor op de rem te houden. Omdat ik enkele getuigenissen las dat de pantone af en toe bleef draaien na bijvoorbeeld een zware belasting. (en mijn titine vertraagt ​​​​de massa niet

Nog een laatste vraag, misschien dom trouwens, maar ik wil er liever zeker van zijn dat als ik de reactor eerst op de uitlaatleiding plaats (de gassen warmen hem eerst op) en dan de GV, er geen probleem zal zijn met het verdampen van water? Ik bedoel, de gassen worden niet te veel gekoeld door de reactor? :?


Het is niet de motorrem waar het om gaat
een ingang die net zo genereus is als de diesel achter de vlinder, het is het stationair dat een probleem zal worden en de rijkdom van de carburatie, op een grote 3,8 l V6-motor moet deze ingang worden teruggebracht tot een kanaal van 3,2 mm en opnieuw is het stationair bleek te versnellen, bij lage snelheden, een sterke zuigkracht in de motor die afneemt met het openen van het gaspedaal (het tegenovergestelde van wat wenselijk zou zijn, maar ik heb een aanpassing gemaakt zodat het goed is rond de 80 bij 100 km / u, het is voldoende om kalibreer de diameter van de leiding die de collector binnenkomt..

De reactor moet de hoogst mogelijke temperatuur hebben, aan de uitlaat van de reactor blijft voldoende warmte over om water te koken.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
jeyjey44
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 24/03/07, 15:38




par jeyjey44 » 06/06/07, 21:54

Hier is het eerste stuk dat we hebben gemaakt, de stoomgenerator:

https://www.econologie.com/fichiers/partager/GV.jpg

En het uitzicht op de binnenband kwam eruit:

https://www.econologie.com/fichiers/partager/GVeclate.jpg

Hij is 20 cm lang. Lengte berekend met de formule beschikbaar op de website van het G+ systeem (afgerond op 20 cm)

De andere stukken komen over een paar weken :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 07/06/07, 23:23

Dat is goed, hier is de GV, wat is hij mooi! :D

Aan de andere kant, hoe heb je de locatie in de uitlaatbuis gepland, want zoals het er nu uitziet, gezien de lengte van de inlaat- / uitlaatbuizen, kan ik alleen de oplossing zien die ik voor de 205 heb gebruikt, dat wil zeggen, knippen een luik op de juiste plaats (je hebt een helling nodig) plaats dan de GV en soldeer de kap op een kap die op deze lamp past, soldeer dan de kap op de uitlaatbuis...

Op de merco hebben we het veel eenvoudiger gemaakt, maar de configuratie leende zich perfect...

Goed vervolg, jongens!

Tot ziens!

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
jeyjey44
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 24/03/07, 15:38




par jeyjey44 » 10/06/07, 18:46

Dank je wel!

Ik denk dat we het ene uiteinde van de uitlaatbuis over de lengte van de GV afsnijden (zie iets langer), dit uiteinde van de buis in de lengte doormidden snijden, de nodige gaten maken, solderen en dan opnieuw solderen met een boog.

Op de uitlaat van de 4L zit een gedeelte wat geheel verticaal onder de vleugel zit dus smetteloos!
0 x
Avatar de l'utilisateur
jeyjey44
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 24/03/07, 15:38




par jeyjey44 » 22/06/07, 21:24

Na een beetje slopen om een ​​uitlaatleiding te herstellen, konden we enkele delen van het systeem starten:

de uitlaat met de gaten om de reactorbuis te passeren:

Beeld
Beeld de vijl verslijt... de biceps! :P
Beeld

hetzelfde maar met de buis erin:

Beeld
Beeld
(ja er is speling aan deze kant : Roll: , ik ben het niet, het is het bestand!)

de GV met het uiteinde van de buis waarin het zal zitten, en dat we zullen plaatsen in plaats van een uitlaatuiteinde:

Beeld

Al deze onderdelen liggen te wachten om gelast te worden bij een bevriende loodgieter : Mrgreen:

En de buis met zijn reactorstaaf:

Beeld

Voili volou, we gaan vooruit! :P
0 x
Wanneer Robert de maan toont, kijkt Robert naar zijn vinger ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 190-gasten