Pantone op Toyota Lite 1994 dieselmotor

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 20/05/11, 16:04

bubul schreef:Dus moet ik mijn reactor voor de katalysator monteren...


Ja, waar de hitte intenser is!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 20/05/11, 16:12

Alain G schreef:Het lijkt mij dat er geen lood in de katalysator zit
Ja, dat is precies wat ik schreef: je hebt helemaal geen lood nodig in de katalysator (en niet alleen lood trouwens).

Daarom vind ik het gevaarlijk om metalen onderdelen (van ongecontroleerde herkomst) in de directe omgeving te plaatsen.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/05/11, 03:51

Dag

Meng geen 100% Pantone-systeem en een waterdopingsysteem
bij een 100% pantone is de temperatuur van de reactor belangrijk en moet deze hoog zijn.
Bij waterdotering is het niet nodig om 700°C te hebben om operationeel te zijn, er is een minimumtemperatuur nodig, voor de hoeveelheid water en lucht die de reactor binnengaat, is 300°C voldoende om operationeel te zijn.
Ik ken in ieder geval niet veel dieselauto's waarbij de uitlaatgassen oplopen tot 500c, of er zijn buitengewone belastingsomstandigheden nodig, zoals het op volle toeren een berg op gaan.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 21/05/11, 11:01

Andre schreef:Ik ken in ieder geval niet veel dieselauto's waarbij de uitlaatgassen oplopen tot 500c, of er zijn buitengewone belastingsomstandigheden nodig, zoals het op volle toeren een berg op gaan.


Met de voet praktisch onderaan, maakt de R2500 Diesel in een klim bij zo'n 19 tpm na enkele seconden zo'n 550° aan de uitlaat. (Het was een test om de reactor in “overtemperatuur” te zien : Mrgreen: De stoomuitlaattemperatuur stijgt uiteindelijk > 200°)
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Bubul
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 17/05/11, 00:07




par Bubul » 22/05/11, 13:07

Woensdag ontvang ik mijn fakkel, dus tot en met donderdag gaat het project niet door.

Volgende foto's: donderdag 26 mei
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 22/05/11, 14:02

Gaston schreef:Daarom vind ik het gevaarlijk om metalen onderdelen (van ongecontroleerde herkomst) in de directe omgeving te plaatsen.


Ja (hoewel ik grote twijfels heb over de besmetting van een catamaran alleen al door metaal-op-metaal contact) maar uiteindelijk worden we begraven omdat een motor (goed) gedoteerd met water veel minder vervuilt: dus in een mum van tijd zou de cata zelfs overbodig zijn!! En Bam! : Mrgreen:

Eh, maar misschien ga ik iets schandaligs zeggen: een "3-weg" catamaran (hm?) op een diesel uit 1994, bestond dat????

a) het was geen FAP, dat is zeker
b) er is geen CO en zeer weinig onverbrande HC op een diesel (permanente overtollige lucht)
c) anti nox bestond niet (en vandaag de dag weet ik niet eens of die er is op nieuwe auto's, er is antinox Adblue voor vrachtwagens, maar op auto's wordt de Nox-depollutie beheerd door de 'EGR)

Na controle denk ik dat het op 2 manieren kan: http://fr.wikipedia.org/wiki/Pot_catalytique

Tweewegkatalysator (dieselmotor)

Autokatalysatoren die in de jaren negentig en 1990 werden verkocht, zijn bedoeld om koolmonoxide (CO) en onverbrande koolwaterstoffen (HC) om te zetten in kooldioxide (CO2000) en water, terwijl de deeltjesmassa van dieselbrandstof wordt verminderd. Ze elimineren de stikstofoxiden (NOx) niet en verminderen de hoeveelheid uitgestoten deeltjes niet.


Ja, behalve dat CO en HC op een diesel nog steeds erg laag zijn! (vergeleken met een benzine)

Sorry voor het "geluid" :D

ps: deze passage is interessant http://fr.wikipedia.org/wiki/Pot_cataly ... .C3.A9_.3F

Gezondheidsrisico's?

Zonder de voordelen van katalysatoren te ontkennen, is er een gebrek aan toxicologische en ecotoxicologische gegevens over de impact van de metalen die door deze katalysatoren verloren gaan in het milieu, en in het bijzonder over de gezondheids- en ecologische effecten van de derivaten (met name oxiden) en metabolieten. van deze metalen.
De metalen van de platinagroep zijn, wanneer ze aanwezig zijn in zwevende deeltjes, in feite niet chemisch neutraal (en daarom zijn ze goede katalysatoren), en vooral niet in de toestand van ultrafijne deeltjes (minder dan 1 µm) of nanodeeltjes wanneer hun katalytische werking wordt versterkt door een zeer groter contactoppervlak voor een gelijk gewicht aan materiaal. Sommige van deze metalen worden om deze redenen gebruikt als geneesmiddelen tegen kanker (bijvoorbeeld voor een geoxideerde vorm van platina), maar niet zonder bijwerkingen, aangezien dit het molecuul is dat haarverlies veroorzaakt bij bepaalde chemotherapie en mogelijk kankerverwekkend is bij hogere doses.

(...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 22/05/11, 14:52

Hallo,

Voor mij is het, gezien de romp, een simpele firewall, tenzij dit voertuig destijds bedoeld was voor de Zwitserse markt.
Hoe dan ook, als je naar binnen kijkt, begrijp je gemakkelijk wat het is en verandert het niets voor je montage.

jlg
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/05/11, 19:23

Dag
bubul schreef:Woensdag ontvang ik mijn fakkel, dus tot en met donderdag gaat het project niet door.

Volgende foto's: donderdag 26 mei


Zou het niet eenvoudiger zijn geweest om het lasgedeelte te laten doen door iemand die over de apparatuur en laservaring beschikt dan om alle lasapparatuur te kopen?
Omdat je voor het uitrusten van een oxy-acetyleentoorts twee flessen nodig hebt, zowel kleine als grote, huur je per fles $ 80 per jaar, naast de vullingen. (afgezien van het gedoe van de brandverzekeringsmaatschappijen als je dat hebt een fles acetyleen in uw garage.
Tenzij het gebruik regelmatig wordt gebruikt, is het interessant, maar als je eens in de zes maanden last, duurt het niet lang voordat iemand zijn gevoel verliest, zelfs als hij ervaren is.
Normaal gesproken kunnen de meeste lassen worden uitgevoerd met een eenvoudig elektrisch lasstation en een roestvrijstalen staaf of met MIG-draad. Zeer weinig doe-het-zelvers hebben een TIG-systeem dat ideaal is, maar relatief eenvoudig om de uitlaatpijp naar een uitgeruste lasser te brengen. geen tijd.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Bubul
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 17/05/11, 00:07




par Bubul » 22/05/11, 21:11

Andre schreef:Dag
bubul schreef:Woensdag ontvang ik mijn fakkel, dus tot en met donderdag gaat het project niet door.

Volgende foto's: donderdag 26 mei


Zou het niet eenvoudiger zijn geweest om het lasgedeelte te laten doen door iemand die over de apparatuur en laservaring beschikt dan om alle lasapparatuur te kopen?
Omdat je voor het uitrusten van een oxy-acetyleentoorts twee flessen nodig hebt, zowel kleine als grote, huur je per fles $ 80 per jaar, naast de vullingen. (afgezien van het gedoe van de brandverzekeringsmaatschappijen als je dat hebt een fles acetyleen in uw garage.
Tenzij het gebruik regelmatig wordt gebruikt, is het interessant, maar als je eens in de zes maanden last, duurt het niet lang voordat iemand zijn gevoel verliest, zelfs als hij ervaren is.
Normaal gesproken kunnen de meeste lassen worden uitgevoerd met een eenvoudig elektrisch lasstation en een roestvrijstalen staaf of met MIG-draad. Zeer weinig doe-het-zelvers hebben een TIG-systeem dat ideaal is, maar relatief eenvoudig om de uitlaatpijp naar een uitgeruste lasser te brengen. geen tijd.

Andre


Ik heb al een soldeerstation en ik wil al heel lang soldeerapparatuur hebben. Ik koop geen zuurstof-acetyleentoorts (te duur voor mijn behoeften) maar een "alleen gas"-toorts:
http://www.onlygaz.com/pages/chalumeau.html
De prijs is aantrekkelijk en het verbruik is veel goedkoper dan een oxy-acetyleentoorts (aan de andere kant kun je met dit type apparaat niet lassen).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Bubul
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 17/05/11, 00:07




par Bubul » 23/05/11, 20:30

Ik verwijderde de kap waardoor ik het interessante deel van de uitlaatlijn niet kon zien. Resultaat: net na de collector heb ik een prachtig stukje afneembare pijp, perfect om mijn reactor aan te lassen!

Aanstaande vrijdag.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten