Pantone op een Vito 220 CDI

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 07/12/05, 23:16

anders zoals ik op één plaats heb aangegeven, stuur je het naar mij en zorg ik voor het uploaden en bewerken van je bericht om de afbeelding te plaatsen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 07/12/05, 23:29

niet goed!
0 x
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 08/12/05, 15:19

Binins, ik zat te denken aan je calculo-probleem omdat je een ontdekkingsreiziger blijft om recente motoren te proberen (onze toekomstige slachtoffers;))

Hier is mijn redenering : Idee: :
eerst, verloren oorzaak alleen om de broncode van het prog van de motor-ECU te vinden en deze aan onze saus aan te passen (daarnaast heb je de dev 'tools nodig, de knowhow, daarnaast moeten er versies zijn van beveiligde chip ...)
Verder is het ondenkbaar om een ​​calculo te klonen om de originele te vervangen (savapalatete!)

Aan de andere kant laten we ons inspireren door wat elders wordt gedaan. 2 voorbeelden:
* debridage van motoren: ik hoorde over kits die als tuning werden verkocht, waardoor een paar meer CV's kunnen worden verkregen door de gegevens van bepaalde sondes te bedriegen zodat de calculator meer aardappel geeft.
* LPG-kit (benzinemotor) voegen we nog een doos (rekenmachine ook) met conversietabellen die de metingen van een sensor omzet in een andere waarde zodat de hoofdcalculator (ongewijzigd) de juiste orders geeft. Dit zorgt met name voor een gasverbruik (in L / 100 km) dat gelijk is aan dat van benzine (terwijl het gas minder energiek is).

:P nou hier! "yaka" vind de sonde (s) waarop moet worden ingegrepen. Je steekt een klein toverdoosje tussen de sonde en de rekenmachine en voila! koud, het is transparant, heet, uw motor moet een beter brandstofverbruik hebben met de toevoeging van pantongas.

nu weet ik dat het allemaal conceptueel is. je moet in detail treden en begrijpen wat er aan de hand is.

Maar nogmaals, je maakt de weg vrij voor iets groots: al deze HDI's, DCI's, TDI's die naar chloor stinken met hun katalysator van m .... zoveel niet om slechte dingen te creëren in plaats van een katalysator te bedienen. ..
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 08/12/05, 20:29

http://img278.imageshack.us/my.php?imag ... 3878gt.jpg
Ik zal het zien met nialabert om het te combineren met betere kwaliteit,
je kunt daar een magneetventiel zien plus een termoklep die op 85 graden opent
voor het beheer van mijn motor, een temperatuursensor op de intercom, turbodruk, ontlastklep
maar welke te blozen!
ondertussen had ik ongeveer 18% besparing, zou de vervuiling moeten zien,
Ik zal binnenkort proberen de school voor mechanica aan te sluiten om dit te regelen
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 09/12/05, 22:01

Dag
Het lijkt mij dat om de nieuwe injecties (bijvoorbeeld CDI?) Te optimaliseren, ze een flowmeter gebruiken met verwarmingsdraad zoals benzine (Bosch) ...
Voor de extra dozen (benzine) zijn sommigen alleen in staat om de hoeveelheden brandstof te verhogen omdat hun doel is om de prestaties te verbeteren (en geen geld te besparen!). Het is niet eenvoudig om de kaarten aan te passen, vooral zonder een testbank ... En ik geef toe dat ik een beetje bang zou zijn om een ​​Vitto te wijzigen, ik heb vaak gehoord dat er nogal wat mechanische problemen waren ...? Voor het spuiten met een airbrush probeerde ik de hoeveelheid water was goed, maar om een ​​zeer fijne gladheid te hebben ging ik tot 4 bar en meer en de verbindingen daarna houden ook niet van ... En je hebt een echte kleine compressor nodig geen pechservice van 12 volt om een ​​band opnieuw op te pompen. Veel geluk!
Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 09/12/05, 23:44

Ik gebruikte een aerogrphe revell op 10 euro, de sproeiers waren 0,4 met deze, de eenvoudige druk van de turbo 0,2 tot 1 bar gaf een uitstekende mist helaas heb ik de diameter vergroot tot 0,6 mm om de stroom te vergroten die was 0,5 liter 100 ca. Ik heb niet langer dezelfde finesse
http://www.arcaneloisirs.com/fr/produit ... duit=17299
het wordt gevonden zonder de bom.
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 10/12/05, 13:53

De mijne is duurder (30 euro lijkt me, in een bouwmarkt en met verschillende accessoires). Door de druk te verhogen kwam ik op bijna een liter. Door nadelen leek het me beter omdat er een gemeenschappelijk mondstuk is en de lucht en het mondstuk voor het water een scherpe hoek vormen (niet op 90 ° zoals de Revell) ... Door nadelen met het drukspuiten is prima maar het gaat ver! Ik zei tegen mezelf dat de druppels aan de muren zouden blijven kleven. Het is noodzakelijk dat de lucht en het water heet zijn voor een goede verzadiging ... Eindelijk vertel ik mezelf dat de kleine carburateur momenteel het werk doet in afwachting van een betrouwbare waterpomp (kleine stroom en hoge druk) en een gecontroleerde injector.
Michel
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

aeropomp




par denis » 15/12/05, 22:35

Hallo, ik dacht aan een dieselremhulppomp, vacuümpomp), voor pentone-verwarming. Gebruikt in een poeliecompressor, moet je de druk zien! ... veel succes! :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 28/12/05, 23:42

Hallo binins, je zegt dat je de diam hebt verhoogd om meer water te laten stromen, maar weet je zeker dat het beter is om meer water te hebben? Misschien was 0,5 liter genoeg. dank : Oops: het is 18 dagen geleden dat je dit hebt geschreven, er kunnen andere wijzigingen zijn aangebracht sinds je bewerking.
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 29/12/05, 09:52

Inderdaad, deze test dateert van eind april, op dat moment hoopte ik 50% te besparen en 1 liter water per 100 uit te geven. Maar tijdens de transformaties kunnen we niet meer terugkeren naar dezelfde assemblage, ik heb weinig ruimte onder de kap na montage op de HVReciclée Ik kan mijn klep, beheerd door de uitlaat, niet mengen
zoals je in mijn vorige bericht zag, maakte ik nog een montage, met de winter en de problemen die het breekt, concentreer ik me op de turbulatoren veel veelbelovend 25-30% (in 1 uur kun je hopen op een resultaat, het is raar dat er zo weinig hoeft te experimenteren) en een ongelukje op mijn golf waardoor ik denk dat de poge carburateur geen legende is
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten