Pantone-montage op PATROL 3L3TD

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Verwonder TITI
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 07/03/06, 11:56
Plaats: BOUZY

Pantone-montage op PATROL 3L3TD




par Verwonder TITI » 31/03/07, 00:24

Bonjour à tous,
Ik monteer een Pantone-systeem op mijn "TROL".
Hier is een diagram van wat de uiteindelijke installatie zal zijn (de waterreserve boven de bubbler wordt niet getoond):

Beeld

hier is een diagram van de luchtinlaat voor de bubbler met terugkeer naar de toelating:
Beeld

Een klein trucje om het niveau in de bubbler te beperken: een carb getransformeerd om alleen de brandstofaanvoerfunctie te behouden (hier het water natuurlijk!):

Beeld
l
e bubbler op zijn plaats:
Beeld

De luchtkraan voor de bubbler direct na de turbo:
Beeld

De inlaat(zijde) naast de inlaatdrukbegrenzer:
Beeld

Voila, de komende dagen ga ik dat allemaal aansluiten!

Als je twijfelt, als je een boosheid ziet, aarzel dan niet voor mijn tests!

MERCI

JP
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 31/03/07, 01:16

Dag

het idee is om de andere kant van de turbo te passeren (interessant)
voor de bubbler is het noodzakelijk om het water onder druk te voeren om de druk van de turbo in ieder geval in de modus te bestrijden.

de bubbler staat onder druk, het enige probleem dat ik zie is het verschil tussen de intercooler. Zal het voldoende zijn om een ​​goede circulatie in de reactor te verzekeren? zonder verplicht te zijn enige beperking of venturi te maken in de uiteindelijke intercooleroutput.

Wanneer de turbo niet effectief is bij 1800 tpm, creëert hij alleen zuigkracht in het systeem (zolang er een differentieel is om in de reactor te circuleren)
maar je moet er wel voor zorgen dat er nooit een grote hoeveelheid water uit de bubbler direct in de motor gaat slikken, pas op, steek een viltstift ergens in het stoomcircuit bij de start. stoom passeert maar geen kopje vloeibaar water...
Ik testte onder druk met de turbo en spelen op het gaspedaal komt op een moment dat het water in de bubbler begint te oscilleren en omhoog gaat, om te kijken om te voorkomen dat een motor kapot gaat.
in jouw plaats
Ik zal ook een terugslagklep plaatsen op de luchtleiding die in de bubbler blaast, zodat om de een of andere reden de bubbler op de atomferische druk komt of de naald blijft steken bij een hoog waterpeil enz. Dit zal het water rechtstreeks in deze pijp zuigen en rechtstreeks in de motor..
Bestaat de kleine landingsbaan bij Douzi bij Sedan nog? in de jaren 61 waren het de schapen die de maaiers vervingen..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Verwonder TITI
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 07/03/06, 11:56
Plaats: BOUZY




par Verwonder TITI » 31/03/07, 02:25

Andre schreef:Bestaat de kleine landingsbaan bij Douzi bij Sedan nog? in de jaren zestig waren het schapen die de maaiers vervingen.
Hallo André.

alles wat ik je kan vertellen DOuzy is dat daar een goed klein rockfestival gaande is! ik woon in Bouzy 100 km van Douzy : Cheesy:

De bubbler staat inderdaad onder druk (althans die van de turbo) en ik denk dat er voor en na de interco een deltadruk is. Mijn belang (voor de prestaties van mijn motor) is dat het zo laag mogelijk is, maar met dit soort componenten zijn er altijd verliezen! Ik heb de tappen onder een hoek gezet (zie 2e diagram) en ik ga de buizen bisot snijden om de doorgang te vergroten. Aan de inlaatzijde zou het zelfs een venturi-effect moeten hebben.
Ik denk erover om een ​​1/4 klep te plaatsen om mijn "bypass" -luchtstroom te beperken en te voorkomen dat er te veel stoom wordt verzonden.

Voor de klep, ik heb erover nagedacht, maar ik weet niet echt waar ik die kan vinden!

Kun je me vertellen wat je vindt van de verwarmingsmethode van de bubbler, de onderste wand omhelst de uitlaatpijp, maar ik ben bang dat hij te heet wordt. Ik ga een T°-sonde plaatsen, maar wat is de juiste T° voor de vloot? Als het te warm wordt, zou ik een isolatieplaat tussen de buis en de bubbler plaatsen.

Wat vinden jullie ook van mijn 18 mm RVS reactor met een 16 mm stompstang, 20 cm lengte?

Wat we niet zien is een 1/4 klep om de stoom direct na het stoppen van de hete motor te laten ontsnappen.

A ja, wat is de naam van mijn installatie: "Pantone", GEET", enz... Ik verdwaal in al die systemen!!!
0 x
Mijn 4x4, ik behandel het zodat het minder vervuilt: olie in de tank en waterdamp bij de inname !!!
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 31/03/07, 12:01

Dag

Realisatie vol ideeën....
Voor de watertank die de bubbler voedt, ga je hem voeden met dezelfde druk als de turbo-uitlaat!?

In mijn tests heb ik ook een vlotternaaldsysteem van de carburateur gebruikt (eigenlijk de hele tank van een carb). Het probleem is dat het carburateurlichaam is gemaakt van een zinklegering en de naaldklep is gemaakt van messing. Met water als elektrolyt vormt het een batterij en vormt zich een soort witachtige afzetting op het wateroppervlak in de tank en op de naald.

Het blokkeerde zichzelf in 2 of 3 dagen inactiviteit, meestal in de gesloten positie. Ik heb alleen het sluitmechanisme en de koperen vlotter teruggevonden en de plastic tank opnieuw gemaakt. Nu werkt het.

Econologiquement jouwe.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Verwonder TITI
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 07/03/06, 11:56
Plaats: BOUZY




par Verwonder TITI » 31/03/07, 14:45

Bedankt FLYTOX.
Flytox schreef: Voor de watertank die de bubbler voedt, ga je hem voeden met dezelfde druk als de turbo-uitlaat!?

Nee, anders drukt de druk van de reserve op de naald die niet sluit.
Maar ik denk dat ik heb waar je vandaan komt; naarmate de vlotter zakt, zal een deel van de druk door de vulling gaan. Ik moet je zeggen dat ik daar nog niet aan had gedacht! Het zou nog steeds moeten werken. In feite zal de druk in de brander laag zijn: de turbodruk op mijn machine is +/- 50 kPa en de deltadruk tussen de turbo-uitlaat en de inlaat van het verdeelstuk is erg laag (ik schat het op minder dan 10 kPa). daarom zal er maximaal 10 kPa druk in de bubbler zijn.

Flytox schreef:In mijn tests heb ik ook een vlotternaaldsysteem van de carburateur gebruikt (eigenlijk de hele tank van een carb). Het probleem is dat het carburateurlichaam is gemaakt van een zinklegering en de naaldklep is gemaakt van messing. Met water als elektrolyt vormt het een batterij en vormt zich een soort witachtige afzetting op het wateroppervlak in de tank en op de naald.

Het blokkeerde zichzelf in 2 of 3 dagen inactiviteit, meestal in de gesloten positie. Ik heb alleen het sluitmechanisme en de koperen vlotter teruggevonden en de plastic tank opnieuw gemaakt. Nu werkt het
Mijn principe doet het zonder de brandstoftank, maar ik riskeer dezelfde straf als jij, het is waar! Aan de andere kant zou ik eerder voor een simpele oxidatie van Zamak gaan dan voor elektrolyse. Maar ik weet er niets vanaf, dus waarschijnlijk heb je gelijk.
0 x
Mijn 4x4, ik behandel het zodat het minder vervuilt: olie in de tank en waterdamp bij de inname !!!
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 31/03/07, 19:51

Flytox schreef: en er vormt zich een soort witachtige aanslag op het wateroppervlak in de tank en op de naald.


welkom

een eetlepel azijn om de 2 vol en het is bezonken (of je pis erin).

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 01/04/07, 04:28

Dag
Kun je me vertellen wat je vindt van de verwarmingsmethode van de bubbler, de onderste wand omhelst de uitlaatpijp, maar ik ben bang dat hij te heet wordt. Ik ga een T°-sonde plaatsen, maar wat is de juiste T° voor de vloot? Als het te warm wordt, zou ik een isolatieplaat tussen de buis en de bubbler plaatsen


Deze verwarmingsmethode zal onvoldoende zijn voor korte runs en waarschijnlijk voor lange runs, momenteel passeer ik een koperen buis in een bubbler van een benzinemotor en ik moet de bubbler isoleren, hij kookt nog lang niet
om water te koken alleen door contact met een turbodieseluitlaat, moet het water in kleine hoeveelheden en direct rond de uitlaat zijn en als de bubbler groot is, verdwijnt het overal met de ventilatie onder de motorkap.
Sommige koken en het heeft resultaten, andere is het 85c tot 95c
wat moet worden vermeden, is om de reactor in stoom te verdrinken. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan stoom in mist ver onder de 100c
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/04/07, 12:39

zac schreef:
een eetlepel azijn om de 2 vol en het is bezonken (of je pis erin).

@+


Bonjour à tous

Bedankt Zac. Werkt het voor azijn ook met andere metaalparen? (aluminium, koper, messing, RVS) Dit zijn de verschillende legeringen die ik in het koelcircuit heb.

Wat betreft erin plassen:
Ik zie het tafereel vanaf hier: open de motorkap aan de kant van de snelweg,
Klim op de motor en onder de motorkap... en richt recht! Natuurlijk moet je flexibel zijn ... of het heel lang hebben ... het is de volgende. Of allebei.
Met mama en de kinderen in de auto... Mam, mam, wat is papa aan het doen??
Moeder op een serieuze toon: "Zwijg, vader hij reparaties de auto !"

Econologiquement jouwe.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 01/04/07, 19:57

welkom

er zijn 2 oplossingen of je gaat door een tussenfles of (mijn methode) de pijp (van de watertank) is vrij lang en de tank is verwijderbaar :P :P :P

voor je legeringen weet ik het niet, ik gebruik de techniek alleen met maffia of modelcarburateurs.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 02/04/07, 00:29

Salut!

Welkom bij jou, geweldige prestatie om te komen... :D

Kun je me vertellen wat je vindt van de verwarmingsmethode van de bubbler, de onderste wand omhelst de uitlaatpijp, maar ik ben bang dat hij te heet wordt. Ik ga een T°-sonde plaatsen, maar wat is de juiste T° voor de vloot? Als het te warm wordt, zou ik een isolatieplaat tussen de buis en de bubbler plaatsen.


Heb je dat gezien ? Hier voor het principe...
http://reaction.directe1.free.fr/index.htm

en hier voor de realisatie:
http://reaction.directe1.free.fr/205D/gv.htm
http://reaction.directe1.free.fr/Merco220D/merco.htm#calculGV1

Het moet duidelijk zijn dat u met deze montage veel van uw problemen oplost, met name met betrekking tot de depressie, omdat u de drukval van de bubbler -yanapu bespaart! : Cheesy: - wat GEWELDIG is! :schok:

Aan de andere kant vereenvoudig je de realisatie serieus.

A ja, wat is de naam van mijn installatie: "Pantone", GEET", enz... Ik verdwaal in al die systemen!!!


Ben, het stoomdopingsysteem, door bubbler, genaamd "Franse stijl" wordt door onze gemeenschap "G-systeem" genoemd, en dit ter ere van een zekere meneer G., voorloper van pantone op tractor, en een van de eersten die probeerde de zaak te vereenvoudigen...

Verschillende overwegingen hebben ons ertoe gebracht om te proberen de assemblage zo responsief mogelijk te maken, vooral op het gebied van stoomproductie...

Dit concept van instant-stoomgenerator, waar ik het over heb in mijn vorige bericht, noemden we het het G + -systeem.

Dus als je je prototype maakt met een bubbler :pijl: G-systeem

Als je een GV plaatst in plaats van de bubbler :pijl: G+ systeem :D

Ik laat je er even over nadenken, en schroom niet om vragen te stellen, na alles goed te hebben gelezen. : Wink:

Veel leesplezier en doe geen moeite met een bubbler : Cheesy: 8)

A +++

Michel
Dernière édition par camel1 de 02 / 04 / 07, 01: 30, 2 keer bewerkt.
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 266-gasten