Pantone-montage op PATROL 3L3TD

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Verwonder TITI
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 07/03/06, 11:56
Plaats: BOUZY




par Verwonder TITI » 03/04/07, 10:06

Bedankt Kameel,

Ik heb je systeem goed begrepen.
Maar ik dacht dat het ideaal koude stoom voor de reactor was!

Op uw 205 D-montage condenseert u de damp opnieuw. Waarvoor?

JP
0 x
Mijn 4x4, ik behandel het zodat het minder vervuilt: olie in de tank en waterdamp bij de inname !!!
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 03/04/07, 15:08

Hallo JP!

Wonder TITI schreef:Maar ik dacht dat het ideaal koude stoom voor de reactor was!

Op uw 205 D-montage condenseert u de damp opnieuw. Waarvoor?

JP


Wat de GV produceert is een damp waarvan de temperatuur lager is dan 100°C (je moet in verzadigde damp blijven!)

Ik probeer de stoom niet opnieuw te condenseren, de inlaat voor verse lucht bevindt zich dicht bij de reactor, om de transittijd van de aerosol in de reactor te minimaliseren en dit risico te elimineren...

Op het plan van de 205 had ik, speciaal voor de uitschakelfases, een condensaatretour gepland om het vloeibaar gemaakte water terug te voeren naar de SG.
Met GV ver2.0 is dit niet langer nuttig. 8) dank je Laurent : Wink:

Als deze tekening je interesseert, zijn hier enkele gedachten en adviezen die ik aan je scherpzinnigheid voorleg:
Beter is om te beginnen met het tekenen van de merco, met een Y vlak voor de inlaat van de reactor, waar de stoom uit de SG en de verse lucht uit het luchtfilter binnenkomen.

Wat frisse lucht betreft, ik heb er gisteravond over nagedacht, terwijl ik de behuizing van mijn 205, met zijn huidige systeem, heroverwoog.
Ik voer vacuümtests uit op de inlaat, om de zuigkracht richting de reactor te forceren.
Ik moet dus aan de grote luchtslang aan de filterkant werken (in mijn geval het meest praktisch)

De luchtinlaat van de inlaatslang van de reactor bevindt zich echter precies (en om dezelfde redenen). : Cheesy: ) op deze locatie, zie foto op de site.

Dus moest ik deze slangen loskoppelen, en toen merkte ik dat er veel condenswaterdruppels richting het luchtfilter kwamen, en in deze slangen :schok: !

Toen begreep ik waarom ik, elke keer als ik vanuit de kou opstart, ongeveer dertig seconden lang een grote grijze wolk heb, en daarna niets meer... : Lol:

Dit levert dus nog een argument op voor het idee om een ​​onafhankelijk “tuning” luchtfilter direct bij de inlaat van de reactor te plaatsen, zodat de resterende stoom daar weg kan, in plaats van richting de inlaat...

In jouw geval – turbo – is er echter sprake van een probleem: depressie.
De aanzuiging gebeurt stroomafwaarts van de turbo, daarna zijn we (zodra deze in actie komt) in compressie.

De GV is ontworpen om in depressie te werken, omdat hoe lager de druk, hoe lager de kooktemperatuur, waardoor het genereren van verzadigende "stoom" wordt vergemakkelijkt.

Hoe meer kracht de motor heeft, hoe groter het vacuüm (binnen bepaalde grenzen)
De stoomopwekking zal dus de vraag naar motoren volgen - dit is het doel van het spel voor de GVI -
Depressie speelt een regulerende rol in dit proces.

Dus als u kiest voor een G+-stijlgeometrie, moet de reactoruitlaat worden aangesloten op de turbo-inlaat, de depressie meten en indien nodig een venturi installeren als deze niet voldoende is (minstens - 0,1 bar bij stationair draaien)
Wat de locatie van de reactor betreft, zoek naar de plaats die het beste in de uitlaatleiding past, zonder je al te veel zorgen te maken over de afstand tot de collector.
Het belangrijkste is toelating, hoe korter hoe beter.
Plaats uw reactor dus zo dat de uitlaat zich het dichtst bij uw turbokraan bevindt...

Beperk uw tussenkomst tot een administratieve aansluiting en het voorbereiden van een stuk uitlaatleiding met reactor en geïntegreerd grootzeil, eenvoudig te herbouwen/aan te passen... (schroot dus...). : Mrgreen: )

Als u vragen heeft, aarzel dan niet!

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
Verwonder TITI
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 07/03/06, 11:56
Plaats: BOUZY




par Verwonder TITI » 03/04/07, 15:49

Bedankt Camel, het is leuk om je enthousiasme te zien en je hulp is waardevol!
camel1 schreef:Dus als u kiest voor een G+-stijlgeometrie, moet de reactoruitlaat worden aangesloten op de turbo-inlaat.
Als ik mezelf kritiek mag toestaan: deze oplossing bevalt mij niet zo. Als ik de stoom opnieuw door de turbo en vervolgens door de interco laat gaan, ben ik er vrijwel zeker van dat ik condenseer. Als ik het goed heb begrepen, ben ik bang dat de turbo het niet zo leuk zal vinden als hij stilstaat, terwijl de GV nog steeds stoom produceert!
Ik zal eerst mijn assemblage afmaken, maar ik heb niet de instrumenten om mijn tests te valideren...
Ik beëindig mijn verbinding volgend weekend. Ik hou jullie uiteraard op de hoogte!

JP
0 x
Mijn 4x4, ik behandel het zodat het minder vervuilt: olie in de tank en waterdamp bij de inname !!!
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 03/04/07, 18:19

Welkom terug!

Wonder TITI schreef: Als ik het goed heb begrepen, ben ik bang dat de turbo het niet zo leuk zal vinden als hij stilstaat, terwijl de GV nog steeds stoom produceert!
Ik zal eerst mijn assemblage afmaken, maar ik heb niet de instrumenten om mijn tests te valideren...
Ik beëindig mijn verbinding volgend weekend. Ik hou jullie uiteraard op de hoogte!

JP


Precies, een onafhankelijk luchtfilter, zo dicht mogelijk bij de reactor, zal een natuurlijke afvoer bieden voor reststoom, dus dit risico is a priori uitgesloten... maar goed, ik zie dat je ver gevorderd bent met je huidige opstelling.
Doe wat u had gepland en rapporteer uw resultaten.

Wat adm stitching betreft, anderen die met TD hebben geëxperimenteerd, zullen ongetwijfeld hun mening over deze netelige vraag kunnen geven...

Probeer voor de rest in ieder geval de stoomtemperatuur naar je reactor te brengen, en controleer indien mogelijk je (de)druk.
Dit vertelt ons hoe uw installatie werkt.

Veel succes en tot ziens +++

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
Verwonder TITI
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 07/03/06, 11:56
Plaats: BOUZY




par Verwonder TITI » 03/04/07, 20:10

camel1 schreef: Juist een onafhankelijk luchtfilter, zo dicht mogelijk bij de reactor, zal een natuurlijke afvoer bieden voor reststoom, zodat dit risico a priori wordt geëlimineerd.
Ik zal eens nader bekijken wat je hebt gedaan. Het kan zijn dat ik bij bepaalde onderwerpen wat snel verder ben gegaan.
camel1 schreef:Probeer voor de rest in ieder geval de stoomtemperatuur naar je reactor te brengen, en controleer indien mogelijk je (de)druk.
Dit vertelt ons hoe uw installatie werkt.
...behalve dat ik dan onder druk zou staan ​​en niet in een depressie!In feite zou ik een verschildrukmeter nodig hebben: Padm- en Preactor-uitvoer.
Wat de temperatuur betreft, deze wordt verwacht. Ik zou het in de bubbler en in de inlaat nemen.

JP
0 x
Mijn 4x4, ik behandel het zodat het minder vervuilt: olie in de tank en waterdamp bij de inname !!!
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 03/04/07, 22:39

hallo

hier is een eenvoudige oplossing om het drukverschil tussen de inlaat en uitlaat van de reactor te controleren
Beeld

bout
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 04/04/07, 11:37

Salut à tous!

Bolt schreef:hier is een eenvoudige oplossing om het drukverschil tussen de inlaat en uitlaat van de reactor te controleren
bout


Exacte bout, op één detail na, het is noodzakelijk om te meten tussen de reactoruitlaat en de bubblerinlaat, in het geval van JP.

JP, ik bleef aan je karakter denken. In feite is uw reactor/bubbler-samenstel parallel op de intercooler gemonteerd.
Als je het uitwisselingsoppervlak vergelijkt met dat van de reactor, kun je er zeker van zijn dat het drukverlies dat hierdoor ontstaat veel lager is dan bij het hele prototype.
Daarom zal de luchtstroom, die de gemakkelijkste weg zoekt, voornamelijk door de intercooler gaan.
We zouden dit schematisch kunnen vergelijken met twee parallelle impedanties, waarbij de stroom zich scheidt tussen de twee takken, en vooral naar de minder resistieve.
Behalve dat dit, wat de bubbler betreft, deze analogie een beetje wijzigt, in de mate dat er een drempeleffect is (zoals een diode). De luchtdruk moet die van de aanwezige waterkolom overwinnen.
Zolang we beneden zijn, gebeurt er niets -> reactor inactief...de twee elementen staan ​​in serie...

Omdat u een zeer lage delta P over de intercooler zult hebben, is de kans groot dat u onder deze drempelwaarde blijft... : Cry:
In dit geval heeft u nog steeds de mogelijkheid om de doorgang door de interco te beperken om deze richting uw prototype te dwingen, zonder dat u de gevolgen voor de algehele efficiëntie van de motor en de impact op de werking van de turbo kunt voorspellen. .

Anders stelde ik me een kleine variant van de GV voor, die op uw systeem zou kunnen worden geënt zoals het is, met het voordeel dat het drukverlies dat door de bubbler wordt gegenereerd, wordt geëlimineerd...

Als je geïnteresseerd bent... : Cheesy:

Het enige wat je hoeft te doen is alles proberen om een ​​idee te krijgen...

A ++
Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/04/07, 16:02

Dag
Behalve dat dit, wat de bubbler betreft, deze analogie een beetje wijzigt, in de mate dat er een drempeleffect is (zoals een diode). De luchtdruk moet die van de aanwezige waterkolom overwinnen.
Zolang we beneden zijn, gebeurt er niets -> reactor inactief...de twee elementen staan ​​in serie...


Dit is precies hoe ik de bubbler zie, ik zie de dingen van mijn elektricienkant, de drempel van 0,7 volt, eenmaal overschreden, wordt deze slechts een zwakke weerstand tegen de doorgang van de bubbels, dit is waar het waterniveau komt, maar het waterniveau uit elkaar vanwege zijn (drempel) een andere fout, zijn de bellen die door een grote waterhoogte reizen minder effectief dan die welke door weinig water gaan.
Dit is een observatie die ik heb gemaakt, elke keer dat het niveau in de bubbler laag wordt, voel ik een stijging in de reactor. Het moet nog worden geverifieerd: als het geen hogere temperatuur is, wie zou dat dan doen? hoewel ik betwijfel of het aan het waterniveau ligt... hebben de omstandigheden zich vaak herhaald.
(in mijn geval is de verdieping ongeveer 3 meter)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Verwonder TITI
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 07/03/06, 11:56
Plaats: BOUZY




par Verwonder TITI » 04/04/07, 22:09

Bedankt Bol, je idee is briljant!
camel1 schreef:De luchtdruk moet die van de aanwezige waterkolom overwinnen
Het niveau in de buler is verstelbaar met de hoogte van de carburateur en ook de plunjer is in hoogte verstelbaar. Ik overwoog juist een lage onderdompeling van de duiker om de tegendruk van de vloeistof in de duiker tegen te gaan.
camel1 schreef:Omdat u een zeer lage delta P over de intercooler zult hebben, is de kans groot dat u onder deze drempelwaarde blijft... : Cry:
In dit geval heeft u nog steeds de mogelijkheid om de doorgang door de interco te beperken om deze richting uw prototype te dwingen, zonder dat u de gevolgen voor de algehele efficiëntie van de motor en de impact op de werking van de turbo kunt voorspellen. .
Er is geen sprake van het beperken van mijn toelating, in een moeras van klei hebben we alle macht nodig!
camel1 schreef:Anders stelde ik me een kleine variant van de GV voor, die op uw systeem zou kunnen worden geënt zoals het is, met het voordeel dat het drukverlies dat door de bubbler wordt gegenereerd, wordt geëlimineerd...
Als je geïnteresseerd bent... : Cheesy:
Natuurlijk! Vooral omdat een bubbler steeds ontoereikend lijkt voor een turbo-assemblage!
nogmaals bedankt
JP
0 x
Mijn 4x4, ik behandel het zodat het minder vervuilt: olie in de tank en waterdamp bij de inname !!!
Avatar de l'utilisateur
Verwonder TITI
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 07/03/06, 11:56
Plaats: BOUZY




par Verwonder TITI » 04/04/07, 22:12

Ik zie dat de meesters het ermee eens zijn
Andre schreef:... (in mijn geval de depresion en ongeveer 3 meter) ...
en hoe meet je dat?
0 x
Mijn 4x4, ik behandel het zodat het minder vervuilt: olie in de tank en waterdamp bij de inname !!!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 142-gasten