Pantone en pure ethanol

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/10/10, 17:21

Dag

In een samenstel waar de brandstoflading door een reactor gaat
Pantone... ???????? Andreas helpt!


Op de kleine 100% Pantone motor met mini-carburateur loopt hij goed op ethanol. Als we testen doen door geleidelijk het aandeel water in ethanol te verhogen, realiseren we ons dat het passeren van een hoog percentage water (ik zou in mijn aantekeningen moeten graven, maar het is ongeveer 40% water, de motor moeite heeft om zijn vermogen over te brengen en als we meet de verhoudingen brandstof + pure ethanol, we verbruiken meer (water gaat gewoon door de motor)
we realiseren ons dat er een waterverhouding is die niet mag worden overschreden, of het nu gaat om 100% pantone of doping met water.
In het geval van 100% Pantone (waarschijnlijk te veel reactorkoeling, meer dan 30% water)

In het geval van waterdoping met een verwarmde uitlaatbrander op een Chevrolet V6-injectiebenzinemotor, heb ik in de winter getest met water-ethanolmengsels om bevriezing te voorkomen, de auto's stopten. Moeilijk om de verhouding van ethanol tot het residu in de bubbler te berekenen: eerst ethanol verdampt, daarna water. Na testen en (onnauwkeurige metingen) kwam ik tot de conclusie dat er geen grote winst te halen viel in het vullen van de bubbler met pure ethanol, of verdund in het water van de bubbler, ik hou het liever simpel, loop alleen in water doping en zorg voor een systeem dat smelt het blok ijs in de bubbler. het recept is om niet te veel stoom in de motor te sturen. Een benzinemotor verbruikt minder water dan een diesel.

Op de Chevrolet als ik met pure ethanol in de bubbler loop, is het nodig om de verbruikte benzine en de ethanol te tellen, zelfs om de verhoudingen goed aan te passen op de magere motorinjectie, zijn de resultaten slechter dan met goed gedoseerd water.
hoewel ik de ervaring niet dieper heb nagestreefd, maar geen goede resultaten heb behaald, sta ik niet op dit pad.

Andre
0 x
Tom
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 56
Inschrijving: 14/09/05, 23:47
Plaats: oise




par Tom » 29/10/10, 20:57

Ik vond dit oude patent op Quanthomme, het lijkt een beetje op het Pantonne-systeem (van ver ...) : Cheesy:

Beeld

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 29/10/10, 22:45

Deze montage laat een beetje twijfelachtig achter.
De stroom gemethanoliseerd water is bij inactiviteit veel groter dan de rest van de tijd vanwege de locatie van de uitlaatopening zeer dicht bij de gasklep. (alleen inactief besparen? : Cry: )

Het lijkt mij dat de regelgeving het verwarmen van benzine verbiedt en daar, dit nog erger, verwarmt de montage een lucht-benzinemengsel in het uitlaatspruitstuk! Er is niet eens een anti-retour in het brandstofcircuit....een echte brandbom aan de macht! :| : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/10/10, 23:28

deze vergadering is gek gevaarlijk! bellen lucht in een gastank! door een uitlaat gaan :onheil:

vergeet niet dat de inpi niet verifieert dat een patent werkt! de inpi controleert gewoon of het nog niet is gedaan! hoe gekker een patent is, hoe gemakkelijker het is om te verifiëren dat het nog niet bestaat! de inpi accepteert alle maffe patentaanvragen, betaal gewoon!
0 x
enzo20134
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 42
Inschrijving: 01/02/09, 08:58




par enzo20134 » 03/11/10, 18:38

Bonsoir,

Dank u voor uw antwoorden jullie allemaal!

Ik bevestig dat E100 ethanol gemiddeld 4% water bevat.
En juist dit water wil ik benutten met de Pantone zodat er geen watertank bij hoeft, alles wat je nodig hebt hebben we al bij de hand.

Wordt dit duidelijk?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/11/10, 22:07

enzo20134 schreef:Bonsoir,

Dank u voor uw antwoorden jullie allemaal!

Ik bevestig dat E100 ethanol gemiddeld 4% water bevat.
En juist dit water wil ik benutten met de Pantone zodat er geen watertank bij hoeft, alles wat je nodig hebt hebben we al bij de hand.

Wordt dit duidelijk?


Ter verduidelijking, je zou een blokschema moeten voorstellen van wat je wilt doen, we praten daar in een vacuüm. : Cry:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 100-gasten